Урок з теми "Велика буква Р. Читання слів, речень і тексту з вивченими літерами. Робота з дитячою книжкою"

Про матеріал
Конспект уроку з предмету «Навчання грамоти» за темою «Велика буква Р. Читання слів, речень і тексту з вивченими літерами. Робота з дитячою книжкою» розроблено відповідно до Типової освітньої програми для закладів загальної середньої освіти (1-4 класи), створеної під керівництвом О.Я. Савченко. Використано матеріали підручника «Українська мова. Буквар. 1 клас» К.І. Пономарьової (видавництво «Оріон», 2018).
Перегляд файлу

Навчання грамоти, 1 клас

 

Оніщенко Ірина Валентинівна,

 учитель початкових класів, методист міського методичного кабінету Управління освіти Бахмутської міської ради Донецької області, спеціаліст вищої категорії, старший учитель

 

Урок 83

Тема. Велика буква Р. Читання слів, речень і тексту з вивченими літерами. Робота з дитячою книжкою.

Мета: ознайомити учнів з великою друкованою буквою Р, навчити друкувати її; закріплювати вміння друкувати вивчені літери, писати слухові диктанти; формувати навичку читання, уміння добирати заголовок до прочитаного тексту; розвивати вміння розповідати за малюнком і про події з власного життя; формувати компетентність спілкування рідною мовою, соціальну і громадянську; виховувати інтерес до дитячих книжок, спортивних занять, любов до тварин.

Обладнання: м’яка іграшка крокодил, картки зі словами для визначення складів у слові, прищепки, табличка зі словом «красиво», контейнер з манною крупою, цеглинки Лего, розмальовки для проведення рефлексії.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

Форма уроку: урок-гра

Освітні галузі: мовно-літературна, соціальна і здоров’язбережувальна.

 

Хід  уроку:

І. Вступна частина

1. Організація класу

Продзвенів для нас дзвінок,

Починаємо урок,

Попрацюємо старанно,

C:\Users\IraOni\Desktop\krokodil18.pngЩоб почути у кінці,

Що у нашім першім класі –

Учні - просто молодці!

  •      Любі друзі! Сьогодні вранці біля дверей нашого класу я зустріла ось такого милого крокодильчика. Він розповів, що у нього трапилася біда – він не пам’ятає як його звуть. Одна відома чаклунка пояснила мені, якщо діти нашого класу виконають усі завдання, крокодильчик згадає своє ім’я, і, навіть, зможе його написати. Чи готові ви допомогти нашому гостеві?
  •      Тоді – вперед!
  •      Спочатку розімнемось!
  1. Мовна розминка «Щоб ротик був слухняним».

Подібні три брата:
Кіндрат — на Панкрата,
Панкрат — на Марата,
Марат — на Кіндрата.

  • Який звук під час вимови скоромовки ви чули найчастіше?
  • Пригадайте, яким може бути звук [р]?
  1. Завдання 1. Гра «Порахуй склади» (гра з прищепками)

(Для роботи необхідні 2 комплекти карток: для вчителя демонстраційний (або використання слайдів презентації) та для дітей меншого розміру. Під час демонстрації вчитель або учень читає слово, діти самостійно визначають кількість складів у ньому, чіпляють прищіпку на число внизу картки, яке відповідає кількості складів у слові. Учні піднімають карту вгору, учитель перевіряє правильність виконаного завдання)

C:\Users\IraOni\Desktop\54.gif     C:\Users\IraOni\Desktop\57.gif

 

C:\Users\IraOni\Desktop\58.gif       C:\Users\IraOni\Desktop\58.gif

 

  C:\Users\IraOni\Desktop\59.gif      C:\Users\IraOni\Desktop\59.gif

 

  • Що поєднує всі слова, які ми опрацювали?  (у всіх словах була буква «ер»)
  1. Завдання 2. Гра «Слово в слові». Робота в групах.
  •    Утворіть із букв слова красиво нові слова. Умова: у кожному слові повинна бути буква «ер» (рак, рис, сир, роса, коса).

C:\Users\IraOni\Desktop\55.gif

(презентація роботи груп)

 

ІІ. Основна частина

  1. Завдання 3. Попрацюй за Букварем. Робота за сторінкою Букваря (с.84)
  1. Робота за малюнком:
  • Кого ви бачите на малюнку?
  • Чим зайняті діти?
  • Який в них настрій? Чому ви так вважаєте?
  • Хто з вас вміє кататися на роликах?
  • Чи важко було навчитися?
  • З ким ви любите кататися?
  •         Яким видом спорту люблять займатися інші учні класу? Розкажіть.
  •         Придумайте імена на букву Р дітям, які зображені на малюнку.
  •         Придумайте на букву Р кличку песикові.
  •         Пригадайте,  з якої букви пишуться імена та клички тварин? (із великої).
  •         Як ви гадаєте, це правило слід запам’ятати нашому гостю? Чому?
  •         Чи є імена та прізвища в учнів нашого класу, які б починалися на букву «ер»?
  1. Завдання 4. Пиши-читай. Аналіз будови малої та великої букв «ер».
  2. Письмо великої друкованої літери Р:
  •  у повітрі;
  • у контейнері з манною крупою;
  • друк у клітинках.
  1. Читання складів та слів у клітинках, їх друк за поданими зразками.
  2. Вправа «Читаємо з Читалочкою». Читання складів та слів (зверху вниз, потім знизу вгору)
  • Чому всі слова надруковані з великої букви?
  • Прочитайте імена дівчаток.
  • А тепер прочитайте імена хлопчиків.
  • Скільки імен дівчаток ми прочитали? А скільки імен хлопчиків?
  • Імен кого більше?
  • Скільки всього імен прочитано?
  1. Фізхвилинка.
  •       Крокодил запрошує вас та друзів-звірів трішки відпочити і зробити зарядку!

     Рано-вранці крокодили

На зарядку  всі ходили.

А за ними вирушали

Тигри, леви і шакали.

Поспішали кенгуру,

Несли в торбах дітвору.

Антилопи і горили

Теж зарядку там робили.

Слон поволі, наче робот,

Підіймав свій довгий хобот.

Раз і два,  і три , й чотири –

Присідали крокодили.

Лиш ледачі бегемоти

Не вилазили з болота.

 

  1. Продовження роботи за сторінкою Букваря (с. 84)
  1. Читання, спускаючись з гірки:
  • повільно ланцюжком,
  • індивідуально та хором,
  • прискорюючи темп.

 

  1. Завдання 5. Слуховий диктант. Завдання: за допомогою цеглинок Лего учні сигналізують, яку букву писати -  велику чи малу (велика буква – цеглинка жовтого кольору, мала буква – цеглинка зеленого кольору).

Орієнтовні слова: Рая, розумний, рухатися, Україна, Петрик, конверт, Віра, просити, Рекс, мудрий, Людмила, Руслан, однаковий, радісний.  

  1. Завдання 6. Гра «Читай за стрілочками» (діти утворюють слова, з’єднавши стрілочками склади і букви) (с. 85)
  • Які слова утворилися? Що вони означають?
  • Складіть із ними речення.
  1. Вправляння в читанні слів з вивченими буквами.
  2. Завдання 7 -  «Читай-відповідай!» Робота над текстом:
  •        Пропедевтична робота: слово вирушили, виділення букви ш. 
  • Хто з вас знає вже букву «ша»?
  • Прочитаємо разом слово вирушили.
  •  Читання тексту учнями ланцюжком.
  •  Бесіда за змістом тексту:
  • Хто вирушив на ринок?
  • Коли це відбувалося?
  • Які овочі мама купила на суп?
  • Що купили Вірі? Роману? А Русланові?
  • Куди поклали всі покупки?
  • Який заголовок ви б дібрали до цього тексту?
  •         Назвіть імена дітей, які починаються на вивчену букву. З якої букви слід їх писати?
  1.     Завдання 8 - «Будь здоровий!» Фізхвилинка (використання 2 цеглинок конструктора Лего).

(учні стають у коло, перед кожною дитиною лежать з’єднані 2 цеглинки Лего синього та червоно кольору)

  • Уважно слухайте та виконуйте команди:
  • станьте попереду цеглинок;
  • порахуйте, скільки цеглинок у вас;
  • станьте позаду цеглинок;
  • станьте справа від цеглинок;
  • станьте зліва від цеглинок;
  • візьміть цеглинки в руки;
  • підніміть їх вгору;
  • опустіть руки;
  • об’єднайтеся в групи по 4 та складіть із тих цеглинок, що у вас є, крокодила.
  1.     Робота з дитячою книжкою (учитель самостійно обирає книжки чи книжку, за якими проведе цей етап уроку)

ІІІ. Заключна частина

  1. Бесіда:
  •         Пригадайте, яку букву вивчали на уроці?
  •         Для чого потрібно вміти друкувати велику букву (щоб записувати імена, прізвища, клички тварин, назви країн, перше слово в реченні).
  1. C:\Users\IraOni\Desktop\krokodil18.pngГра «Добери слово» (Умова: дібрати слова, які пишуться з великої букви Р).
  2. Рефлексія «Повітряна кулька для крокодила» (у дітей розмальовки крокодила з повітряною кулькою).
  •       Розфарбуйте кульку зеленим кольором, якщо ви задоволені  уроком, він був корисним для вас.
  •       Розфарбуйте кульку жовтим кольором, якщо урок був цікавим, здебільшого, корисним, ви брали активну участь у ньому, змогли виконати багато завдань.
  •       Розфарбуйте кульку червоним кольором,  якщо користі від уроку ви отримали мало, зрозуміли небагато з того, про що говорилося на ньому.
  •       Подивіться скільки красивих кульок з’явилося в нашому класі.

(учитель демонструє декілька справжніх повітряних  кульок, на одній із них написано кличку крокодила – Рем)

- На одній із кульок щось написано. Хто прочитає? (хтось із  учнів читає слово).

- Що це за слово, я ви вважаєте? Так, це кличка нашого крокодила. Його звуть Рем. Як ми запишемо його кличку? Молодці, ви допомогли нашому новому другові та виконали гарно всі завдання!

- Дякую за роботу.

 

 

docx
Додано
12 травня 2019
Переглядів
5930
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку