Урок з української мови

Про матеріал
Урок розвитку зв'язного мовлення.Мета: ознайомити учнів з особливостями побудови опису зовнішності людини, формувати уміння та навички створювати описи зовнішності людини, розвивати пам’ять, спостережливість, творчу уяву, акцентувати увагу на портретних деталях, виховувати мовленнєву культуру учнів, почуття прекрасного.
Перегляд файлу

Тема: Особливості побудови опису зовнішності людини.

Мета: ознайомити учнів з  особливостями побудови опису зовнішності людини, формувати уміння та навички створювати описи зовнішності людини, розвивати пам’ять, спостережливість, творчу уяву, акцентувати увагу на портретних деталях, виховувати мовленнєву культуру учнів, почуття прекрасного.

Методично-дидактичне забезпечення: роздавальний матеріал, портрети видатних постатей.

Технічне забазпечення: мультимедійна установка, ноутбук.

Тип уроку:  урок розвитку зв’язного мовлення.

Хід  уроку.

I . Оголошення теми уроку.

Привітання. Сьогодні на уроці  ми будемо працювати над темою: Особливості побудови опису зовнішності людини. (Учні записують в зошит число, класна робота та тему).

II. Мотивація навчання.

1.Скажіть, будь-ласка, чи важливе в житті вміння описувати  зовнішність людини? (Учні, дивлячись на екран, підводять підсумки).

Висновок: так, дійсно, уміння описати людину дуже важливе в будь-якій сфері нашої діяльності. Отже, ви розумієте, що на уроках мови та літ-ри ви навчаєтесь тим умінням, які надалі знадобляться вам у житті. Тому ми і будемо вчитись описувати зовнішність людини.

III. Актуалізація знань.

Давайте перевіримо, які знання ви вже отримали стосовно поняття опис.

 (Учнів об’єднано у три групи по п’ять чол., кожна з груп отримує завдання. Вчитель нагадує правила роботи в групах).

1 гр. - добирає ті слова, які стосуються поняття опис.

2 гр. - на листі написано слово опис, учні самостійно пишуть ті поняття, які згадують стосовно опису.

3 гр. - учні отримують різні тексти, вони повинні вибрати текст, де є описи.

Висновок: Отже, завдання першої групи було на розуміння поняття опис, і вони згадали, що в попередніх класах описували предмети, приміщення, природу. Друга група теж відтворила свої знання. А третій групі було завдання на аналіз інформації та оцінення. А тепер ми з вами будемо опрацьовувати новий матеріал, і тим самим поповнимо свої знання.

 

IV.Сприйняття і засвоєння навчального матеріалу.

Слово вчителя.

Описати зовнішність людини – це значить відтворити її індивідуальний вигляд, передати постійні і одночасні ознаки. У словесному зображенні людини важливі вказівки на вік, зріст, поставу, риси обличчя та їх особливості, погляд, ходу, жести, одяг.

1. Робота з карткою «Читай – міркуй – роби висновки»(призначення:допомогти учням у сприйнятті нового матеріалу (додаток 1).

Учні працюють з картками і на полях ставлять позначки щодо інформації, яку опрацьовують( ?- незрозуміле, +- нове), а учитель занотовує, що не зрозуміли учні.

2. Робота після опрацювання картки.

а) Що нового ви дізнались про опис зовнішності людини?

б) В яких стилях може вживатись опис зовнішності?

в)Які художні засоби використовуємо при описі зовнішності?

Переходимо до практичної частини уроку.

 

V. Практичні завдання.

Потренуємось на слух сприймати опис зовнішності людини.  

1. Відгадайте за описом  літературних персонажів художніх творів. (учитель зачитує описи, учні вказують ім’я героя твору)

Потренуємо зорове сприйняття.

2.На дошці портрети видатних постатей України, кожен під номером. Учні отримують картку, яка містить опис зовнішності певного персонажа. І кожен учень повинен прочитати опис та підійти до парти з потрібним номером. Якщо учні правильно виконали завдання, то вони на зворотній стороні картки прочитають відомості про цю людину і порівняють з зображенням на екрані.

 А тепер самі спробуємо створити опис зовнішності людини. Нам в цьому допоможе Турсунов Данило. Дивлячись на так гарно одягнену дівчину, користуючись портретною лексикою та пам’яткою, вам потрібно описати зовнішність цієї дівчини. Кожна група отримає завдання.

1гр.– довільно описати зовнішність людини.

2гр.– створити опис зовнішності у формі полілога, тобто описати у розмовному стилі.

3гр.– створити опис у художньому стилі.

Учні зачитують описи. Аналіз.

А тепер повернемось до картки «Читай – міркуй – роби висновки» і з’ясуємо, що ви не зрозуміли.

VI. Рефлексія.

1.З якою метою ви виконували практичні вправи ?

2.Чого ви особисто навчились?

3.Яких знань вам не вистачало?

4.Як ви вважаєте, над чим вам потрібно попрацювати?

VII. Виставлення оцінок.

Учні самостійно оцінюють себе за урок, працюючи з карткою оцінювання.

VIII. Домашнє завдання.

Створити опис зовнішності людини, користуючись портретною лексикою та пам’яткою.

 

 

 

docx
Додано
6 грудня 2021
Переглядів
497
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку