Урок з української мови 4 клас. "Змінювання дієслів за часами"

Про матеріал
Ця розробка допоможе вчителям у проведенні змістовних та цікавих уроків. Я вважаю, що конспект містить багато цікавого матеріалу, який стане справжньою знахідкою у роботі.
Перегляд файлу

Тема :    Змінювання  дієслів  за  часами

Мета :   ознайомити  учнів  з  новою  граматичною  ознакою  дієслова – часом;  розвивати  вміння  розпізнавати  часові  форми  дієслова, правильно  їх  писати;  виховувати  любов  до  природи, інтерес  до вивчення  рідної  мови.

 

Хід  уроку

І.  Організація  класу

Створення  ситуації  успіху.

Гра  «Передай  усмішку»

Сьогодні  у  нас  незвичайний  урок.

Сьогодні  ми  зробимо  ще  один  крок

В  країну  відому,  в  країну  чудову,

 що  нас  так  чекає  й  збагачує  мову.

ІІ. Активізація  досвіду

  1.  Інтерактивна  вправа  «Незакінчене  речення» 

Дієсловом  називається  … .

Початковою  формою  дієслова  є … .

Найчастіше  дієслово  в  реченні  зв’язане  з  … .

Не  з  дієсловами  треба … .

В  реченні  дієслово  виступає … .

2.  Навчальна  гра  «Відповідай  миттю»

Вчитель  по  черзі  звертається  до  учасників  гри,  називає  іменник  або  прикметник.  Учні  повинні  утворити  від  цього  іменника  або  прикметника  дієслово  в  неозначеній  формі.  Хто  не  може  дати  відповідь,  вибуває  з  гри. Виграє  той  хто  залишиться.

- Записати  3  дієслова , які  запам’ятали.

 

Слова  для  гри:  Друг,  ворог,  вечеря, спів, плач, читання,  радість, зелений, сухий, червоний,  злий, сумний, розумний.

ІІІ. Етап  формування  теми  та  мети  уроку

  • Сьогодні  ми  познайомимося  з  новою  граматичною  ознакою  дієслова  - часом.

Вправа  «Очікування»

Весняна галявина

VІ. Етап  сприйняття  навчального  матеріалу

1. Робота  з  підручником

Впр. 92

  • Розгляньте  малюнки.  Дайте  відповідь  на  запитання  до  малюнків.
  • Запишіть  дієслова, які  ви  вжили  для складання  речень

(  написав,  кладе(вкладає), кине)

  • Коли  відбувається  дія  у  кожному  з  трьох  випадків?

2.  Робота  біля  дошки

( Таблиця  часів  дієслова)

  • Розгляд  таблиці  з  коментуванням  вчителя  та  допомогою  учнів.

 3. Робота  з  підручником.

 Ознайомлення  з  правилом  про  часи  дієслова

      с.50

Фізкультхвилинка

Виконуємо   фізкультхвилинку  за  допомогою  дієслів

 

Нахиляюсь, піднімаюсь,

Повертаюсь, усміхаюсь.

Присідаю, пострибаю,

Піднімуся, усміхнуся,

За  роботу  у  парах  приймуся.

 

4. Тренувальна  вправа  (Робота  в  парах)

Впр. 93

а)  доповніть  таблицю  (усно);

б)  складіть  і  запишіть  речення  з  різними  часовими  формами  одного  й  того  ж  самого  слова;

в)  Як  можна  назвати  слова  наведені  в  таблиці?

V. Реалізація  досвіду

1.  Каліграфічна  хвилинка

жд  жда  ал  ждати  ждати

  • Замініть  і  запишіть  це  слово  у  трох  часових  формах.

2. Самодиктант (взаємоперевірка)

Місяць  лютий  вітрами  дує,

на  водах  з  льоду  мости  будує.

Березень – місяць  льоди  поломить-

Весняну  пісню  річка  задзвонить.

а) читання  вірша  по  рядочках, запам’ятовуання  розділових  знаків;

б)  вивчення  вірша  по рядочках;

в)  запис  вірша  з  пам’яті;

г)  взаємоперевірка  написаного;

д)  підкреслити  дієслова, визначити  час  дієслів  за  допомогою  поставлених  до  них  питань.

3. Інтерактивна  вправа  «Павутинка»

- Доберіть  якнайбільше  дієслів  до  поданого  слова

 

 

літає    піклується

                               щебече/

ПТАШКА/        годує

 

                                     співає

                будує

 

ІV. Рефлексія

Вправа  «Це  наш  час»

Розділимося  на три  команди.  Коли  ви  почуєте  дієслово, яке  відповідає  назві  вашої  команди, то  повинні  сказати: «Це  наш  час»  і  показати  сигнальну  картку.

 -Надійшла  весна  весела.

 - Зелений  гай  шумить.

- Заквітне  скоро  сад.

docx
Додано
8 січня 2021
Переглядів
814
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку