УРОК "За Іриною Мацко "Золотий тризубець". Інсценізація легенди

Про матеріал
Урок літературне читання 4 клас НУШ. Створено з метою полегшення роботи молодих вчителів.
Перегляд файлу

Тема. Легенда «Золотий тризубець» за  Іриною Мацко. Інсценізація легенди.

Дата . 02.11. 2021

Мета. Ознайомити учнів з легендою за Іриною Мацко «Золотий тризубець»; вчити робити висновки та узагальнення, удосконалювати навички свідомого , виразного читання прозових творів, збагачувати словниковий запас учнів. Розвивати критичне мислення, творчі здібності, зв’язне мовлення. Виховувати  патріотичні почуття, повагу до символів держави.

Тип уроку. Урок засвоєння нових знань.

Обладнання. Комп`ютер, інтерактивна дошка,  підручник, таблиці, картки самооцінювання, відео.

 

Перебіг уроку

І. Вступна частина.

1.Емоційне налаштування.

Тож сьогодні, любі діти,

Хочу я вам побажати

Всі знання із апетитом

На уроці поглинати.

А щоб ці знання і вміння

Вам  не стали тягарем.

Побажаю всім терпіння

І старання.

Тож почнем!

2.Вправа «Очікування»

- Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? (на  дошці кущ калини , учні на зображеннях калини  записують продовження речення  і прикріплюють на кущ.)

Гадаю що будемо складати…

Я хочу прочитати…

Попрацюємо творчо у…

Хотілося б дізнатися…

Було б цікаво…

ІІ Основна частина.

1.Мовна розминка. Вправа . Передати спів пташок.(Горобець: «Цвірінь, цвірінь!», соловей: «Тьох, тьох!», зозуля: «Ку-ку, ку-ку!»)

2.Гра «Складовий аукціон»

- Прочитайте на екрані склади. Доберіть  якнайбільше слів, які починалися б такими складами.

 Ба  -  (батьківщина, бабуся, батько) ,           Сим – (символіка, символ),

 Пра - (прапор, прадід, праця),                         три - (тризуб, тризубець, трипілля)

3.Перевірка домашнього завдання .                     

3.1 Метод «Ланцюжковий контроль»

  • Що таке Державний Прапор? (Це один із державних символів будь якої країни), (стяг правильної геометричної форми (здебільшого прямокутної) зі спеціальним забарвленням)
  • Що відображають кольори прапора? (Відображають національні традиції, які ідентифікують певну територію протягом тривалого історичного періоду).
  • Ким та коли було затверджено Державний Прапор? (Було затверджено Верховною Радою України 28 серпня 1992 р)
  • Під час становлення нашої держави синьо-жовтий прапор був символом чого? (Символом боротьби за національні й соціальні права українського народу).
  • Зі здобуттям незалежності чим він став? (Став Державним Прапором України)
  • Які барви увібрав український прапор? (Барви безкрайнього пшеничного поля і глибочінь блакитного мирного неба).

2.2 Поетична хвилинка. Декламування вірша Лесі Вознюк «Прапор України» (2 чоловіки)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми уроку.

— Кожна держава світу обов’язково має свої  національні символи. 

Справжній українець повинен змалку знати символіку своєї Батьківщини.

  1. Метод «Кластер»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Відгадайте загадку

Знак держави головний –

всяк його повинен знати.

Воля, слава, сила в нім. –

Тож спробуй відгадати. (Герб)

  •                   Ви  напевно здогадалися що ми сьогодні дізнаємося про другим символом України - це  Герб.

3.Вірш .

Наш Герб – тризуб.

Це воля, слава й сила.

Тризуб – немов одна сім'я єдина.

Де тато, мама і дитина.

Живуть у мирі і любові

                                   На Україні вільній, новій!        Віра Паронова

 

4.Інформаційне повідомлення учнів про Державний Герб України (діти підготували вдома)

1) Герб - символічний знак, ключ до історії роду, міста, держави. Герби бувають різні: на них зображують рослини, звірів, птахів. Цей знак свідчить про те, чим славна держава, що символізує її могутність.

2)На гербі України зображений тризуб. Це дуже давній знак. Багато століть тому запровадив його в Україні київський князь Володимир Мономах. У перекладі з німецької слово означає «спадщина».

3) Тризуб означає триєдність життя – батько, мати і дитя, котрі символізують силу, мудрість, любов. Якщо уважно розглянути його форму, можна прочитати слово «воля».

Адже до волі завжди прагнув український народ. 

5.Робота в групах. Вправа «Знаю-Хочу дізнатися-Дізнався» (Заповнення  таблиці).

- Що вам відомо про тризуб ?

Заповнити першу та другу колонки.

 

6. Робота над легендою за Іриною Мацко «Золотий тризубець».

  • Самостійна робота. Біографічна довідка «Ірина Мацко»

-Хто така Ірина Мацко′?

  • Вправа  «Передбачення».
  • Прочитайте заголовок легенди. Поміркуйте про що йтиметься  в легенді?
  • Щоденні 5 . Слухаю   і розумію.

Вчитель читає легенду. (Слухають грамзапис)

  • Чи справдилися ваші передбачення?
  • Чиє передбачення було найточнішим?
  • Які почуття вас переповнювали під час слухання легенди?
  • Чи зацікавила вас розповідь?
  • Хто з персонажів вам імпонує? Чому?
  • Кого ви вважаєте негативним персонажем? Свою думку обґрунтуйте.
  • Підготовка до читання

(Височіли, квітувала, заквітчаний, привітним, примкнув, неприязнь, насупилося, здіймаючи, змійство, коловорот, лячно, добробуту.)

Фізкультхвилинка

Ми мандруємо, ми мандруємо     (руки на поясі, крокуємо на місці)

Україною крокуємо                      (руки на поясі, крокуємо на місці)

Ось побачили Карпати                     (по-черзі прикладають руки до брів,     

                                          вдивляючись у різні боки).

Як вершину нам дістати?                       (руки в гору, підтягнулись навшпиньках)

Заглядаємо в озерце.                             (нахилилися вперед, намагаючись руками      

Не торкнутися нам дна .                                     дістати підлоги)

Так ми довго-довго йшли.             (руки на поясі, крокують на місці)

І до класу знов прийшли!                          (сідають на свої місця).

 

  • Щоденні 5. Читаю для себе.

Учні самостійно перечитують легенду.  Вправа «Рибки»

  • Робота в парах.

Дати відповіді на запитання поданих у підручнику     с45.

  • Якою була сім`я Тараса? Чому  з`явився Святий Дух? Що стало оберегом від чужинців? Які перетворення відбувалися в легенді?
  • Як ви розумієте вислів «Неприязнь виросла така, що аж у повітрі відчувалось».
  • Яка частина легенди проілюстрована.
  • Робота в групах. Допрацювати картку ЗХД.

Вправа «Увідповідни персонаж та репліку».

Святий Дух               Мамо. Тату, це я повинен зробити!

Мама                     Це додасть тризубцеві сили, а тобі-хоробрості.

Тарасик                 Даю вам золотий тризубець, що символізує єдність.

Тато                      Так, сину.

  • Робота в творчих групах. Інсценізація сюжетів легенди.
  • Вправа «Вчимося порівнювати»

                    прапор                                         герб

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Розвиток зв’язного мовлення
  • Скласти усне висловлювання «Тризуб  – це …   …»

ІІІ. Заключна частина.

  1. Д/з

Дібрати висловлювання видатних людей про символи України.

  1. Рефлексія
  • Чи справдилися ваші очікування від уроку? Самооцінка

Метод «Шляпи»

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Кобернюк Жанна
Додано
12 січня 2022
Переглядів
1354
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку