Тема уроку: Подорож Скруджа Різдвяної ночі у часі та просторі як можливість
осягнути своє життя
Мета уроку: простежити шлях Скруджа Різдвяної ночі, спостерігати за змінами у поведінці та характері персонажа Скруджа;
виробляти вміння аналізувати зміст художнього твору, розвивати творчу уяву, абстрактне мислення;
сприяти формуванню гуманістичних ідеалів – доброти, милосердя, людяності
Обладнання: мультимедійна дошка, дзвіночок, зірочки, звукозапис пісні «Щедрик», презентація «Англія»
Тип уроку : урок-подорож
ХІД УРОКУ
1 Мотивація навчальної діяльності
Слово вчителя
Перш, ніж оголосити тему уроку, я хочу прочитати такий вислів: «Ці радісні дні - дні милосердя, доброти, всепрощення. Це єдині в усьому календарі дні, коли люди, наче з мовчазної згоди, вільно розкривають одне одному серця»
Бесіда:
-Про які дні йде мова?
- Коли відзначають Різдво в Англії та в Україні?
Слово вчителя
-У ці дні людина чекає на диво, бо душа потребує цього. Для одних дивом буде річ, про яку давно мріяв, для інших – зустріч з рідними, друзями. А є й такі, для яких дивом буде зустріч з цікавою книгою, що здатна перенести нас у невідомі краї, подарувати зустріч з улюбленими героями. Саме така зустріч чекає нас на уроці. Нашим завдання буде дослідження змісту оповідання «Різдвяна пісня в прозі» Чарльза Діккенса. Ми вирушимо в уявну подорож сторінками твору, разом з героєм помандруєм у часі і просторі, зможемо осягнути його життя, зробити певні висновки
2. Оголошення теми уроку, запис у зошити
3.Актуалізація опорних знань
Учні показують спільний проект- колаж на тему Різдва (випереджальне завдання)
-Які символи Різдва ми бачимо на колажі?
4. Психологічне налаштування
- Різдвяної ночі, коли на небі мерехтять яскраві зірочки, збуваються всі бажання. Я хочу, щоб у кінці уроку кожний запалив зірку. А спочатку ви їх отримаєте, але не просто так, а за усмішку(діти на зірочках записують свої очікування).
5.Робота над темою уроку
Отже, у подорож. Перенесемося в Англію…Вечір напередодні Різдва(презентація «Англія», звучить «Щедрик» англійською).
Рольова гра. Встає актор Скрудж
Учитель:
Учні працюють у зошитах, потім записуємо на дошці. Метод «Гронування»
Скрудж
Скнара
Жорстокий
Жадібний
Самотній
Байдужий
Дзвенить дзвіночок
-Для чого у твір введений образ Марлі?
-Продовжуємо подорож, але для цього нам потрібна план-карта.
Учні отримують завдання
1 група – скласти план-карту подорожі з Духом Минулого Різдва
2 група – скласти план-карту подорожі з Духом Теперішнього Різдва
3 група – скласти план-карту подорожі з Духом Майбутнього Різдва Учитель
-Сторінка друга нашої подорожі (слайд «Зустріч з Духом Минулого Різдва»). Знайдіть у тексті і зачитайте опис Духа Минулих Свят
- Куди повів Скруджа Дух? (робота з план-картою)
Учитель
-Сторінка третя нашої подорожі (слайд «Зустріч з Духом Теперішнього Різдва)
Робота з план-картою, складеним 2 групою
Учитель
Учитель
-І ось, нарешті, остання сторінка нашої подорожі «Переродження героя»
-Чи спокутував Скрудж минуле теперішнім і майбутнім?
6. Підсумок уроку
Колективна робота. Складання схеми
Скнара Добрий
Жорстокий Милосердний
Жадібний Різдвяна подорож Щедрий
Самотній Чуйний
Байдужий
Учитель
- Дійсно, щасливий кінець. І хоча таких перетворень в житті, на жаль, не буває, письменникові хотілось, щоб усі пошерхлі серця, заскорузлі душі вмить , за велінням різдвяних чарів, перетворились на добрі і чуйні. Як твір вплинув на вас, я дізнаюсь на наступному уроці.
7. Д.З. Написати твір-мініатюру «Чого навчив мене Скрудж?»
8. Психологічний підсумок
Запаліть свої зірочки на нашому різдвяному колажі( учні наклеюють свої зірочки під музику)