Урок зарубіжної літератури: У чому полягають ідея свободи і служіння народові в баладі «Поєдинок Робін Гуда з Гаєм Гізборном»?

Про матеріал
Матеріал допоможе опрацювати текст балади, розкрити риси характеру захисника народу; розвивати навички аналізу художнього тексту, уміння давати характеристику персонажів, удосконалювати творчі здібності учнів та компетентностей; виховувати шляхетність у поведінці та розвивати почуття національної і власної гідності, любов і турботу за людей.
Перегляд файлу

 

Тема: У чому полягають ідея свободи і служіння народові в баладі «Поєдинок Робін Гуда з Гаєм Гізборном»?

Мета: опрацювати текст балади, розкрити риси характеру захисника народу; розвивати навички аналізу художнього тексту, уміння давати характеристику персонажів, удосконалювати творчі здібності учнів та компетентностей; виховувати шляхетність у поведінці та розвивати почуття національної і власної гідності, любов і турботу за людей.

Обладнання: текст балади, ілюстрації до балад про Робіна Гуда, таблиці «Друзі та вороги Робіна», схема грона та асоціативного куща, ТЗН, кольорові сигнальні картки.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань, формування вмінь та навичок

ХІД УРОКУ

І. Актуалізація опорних знань

- Що ми називаємо фольклорна балада? (Фольклорна балада – ліро-епічний жанр усної народної творчості з динамічним сюжетом, з трагічною, часто фантастичною розв’язкою.)

- У якій країні мешкав Робін Гуд? (Англії)

- Яким постає Робін Гуд у баладах? (Герой -  захисник, який допомагає бідним, бореться за справедливість)

ІІ. Оголошення теми, мети та завдань уроку

На минулому уроці ми опрацювали англійську народну баладу «Як Робін Гуд став розбійником», вдома ви прочитали баладу «Поєдинок Робін Гуда з Гаєм Гізборном». Сьогодні на уроці ми проаналізуємо цю баладу, охарактеризуємо персонажів за допомогою творчих завдань, а на завершення проведемо вікторину. Тож із гарним настроєм розпочнемо урок.

ІІІ. Засвоєння нового матеріалу

1.«Мозкова атака»

- Саме де відбувалися події балади? (У Шервудському лісі.)

- Як король намагався вплинути на шерифа, щоб той швидше покінчив із Робін Гудом? (Король погрожував шерифу зняти його з посади.)

- Щоб прискорити справу, що зробив шериф? (Шериф, щоб пришвидшити справу, збільшив винагороду за голову Робін Гуда.)

- Хто такий Гай Гізборн? (Лицар королівської важкої кінноти.)

- Чому Гай вирішив брати участь у викритті й покаранні Робін Гуда? (Він був вправним і одним із кращих лучників королівської армії. Коли почув про солідну винагороду, то домігся дозволу короля і подався на лови Робін Гуда.)

- Яка була поводінка Гая із шерифом? (Самовпевнено, йому не потрібна була допомога, думав, що сам впіймає Робін Гуда.)

- Що вигадав Гай, ідучи на полювання за Робом? (Гай переодягнувся у лахміття і напнув на себе висушену на сонці шкуру коня з головою, гривою і хвостом.)

- Яка поведінка Робіна Гуда при зустрічі із Гаєм Гізборном? (Спокійно, впевнено, не видавав себе, що він і є той розбійник, якого хотів спіймати Гай.)

- Розкажіть про двобій Робіна і Гая. (Двобій був важким, запеклим, тривав понад дві години.)

- Хто врятував життя Маленькому Джону? (Робін Гуд, який переміг Гая Гізборна і подув у срібний ріжок.)

2.Опрацювання тексту

- Зачитайте епізод про те, як Маленький Джон потрапив до рук шерифа.

- Дайте відповідь на запитання в підручнику 1-4.

3.Робота з таблицею, що накреслена на дошці

Заповніть таблицю «Друзі та вороги Робіна»

 (Друзі: Маленький Джон, Вілл Пурпуровий, Вілл Стютлі, розбійники.

Вороги: Гай Гізборн, шериф, король, Вільям Трент.)

4.Робота в групах. Характеристика персонажів твору

І Варіант. Дайте характеристику Робіна Гуда ( асоціативний кущ).

Р – (розумний) Г – (гордий)

О – (обачний, обережний) У – (уважний)

Б – (безстрашний) Д – (добрий)

І – (ідейний)

Н – (наполегливий)

ІІ Варіант. Дайте характеристику «Гай Гізборн».

(Гай Гізборн: підступний, самовпевнений, підлий, продажний, корисливий, нахабний, лицар королівської важкої кінноти.)

ІV. Закріплення вивченого матеріалу

1.- Доведіть, що твір «Поєдинок Робін Гуда з Гаєм Гізборном» є фольклорною баладою?

(Є фольклорною баладою тому, що не має автора, сюжет динамічний, напружений, події розвиваються стрімко, наявні драматичні діалоги, фантастична розв’язка.)

2.Вікторина

(Відповіді учні записують у зошити. Вікторину проводимо за допомогою сигнальних карток. Якщо відповідь правильна, то учні піднімають сині картки, а якщо неправильна, то учні піднімають червоні картки.)

1. Чи являється твір «Поєдинок Робін Гуда з Гаєм Гізборном» літературною баладою? (Ні)

2. Чи був маленький Джон ворогом Робін Гуда? (Ні)

3. Поєдинок Роба та Гая Гізборна тривав скільки годин? (2 год.)

4. Хто переміг: Гай Гізборн чи Робін Гуда? (Робін)

5. Вілла Пурпурового наздоганяв шериф і скільки його людей? (60)

6. Як переодягався Робін Гуд? (у шкуру коня )

7. У Гая Гізборна був золотий ріжок? (Ні)

8. Маленький Джон випросився у шерифа від шибениці? (Ні)

9. Одяг Робін Гуда та його друзів був якого кольору? ( зеленого)

10. Шибениця все ж таки залишилася пуста? (Так)

11. Стріла Робін Гуда розколола лозину якраз де? (посередині )

12. Гай Гізборн завдав Робін Гуду важкого поранення? (Ні)

3.Презентація учнів своїх ілюстрацій до балади

V. Підсумок уроку. Рефлексія

«Продовжте речення»

- У баладі мені не сподобалось:…

- Робін Гуд відстоює ідеали:…

VІ. Домашнє завдання

Прочитати баладу «Рукавичка». Дайте відповідь на запитання, що у кінці твору.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
4 березня
Переглядів
39
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку