Тема: Теорема Піфагора.
Мета:
Компетенції:
Тип уроку: засвоєння нових знань;
Обладнання: конспект, презентація, мультимедійне обладнання;
Підручник: «Геометрія», 8 клас, Мерзляк А.Г. та інші, 2016 рік.
Девіз уроку:
«Теорема Піфагора – це головна й найкраща теорема геометрії»
( О. Д. Александров ) (слайд 1)
Хід уроку
II. Актуалізація опорних знань
Технологія « Мікрофон» (слайд 2)
Учень дає відповідь і передає мікрофон наступному учневі
III. Мотивація навчальної діяльності
Демонструю мотузку з вузлами, задаю запитання:
Як, використовуючи мотузку, єгиптяни будували прямий кут?
( Після міркувань учнів, пропоную ознайомитися з теоремою Піфагора, яка дасть відповідь на дане запитання)
IV. Вивчення нового матеріалу
Найпопулярнішою із усіх теорем планіметрії є теорема Піфагора. Причинами такої популярності є її простота та значення. Цю теорему називають вічною. Їй понад 2 тисячі років. (слайд 3)
Формулюю теорему Піфагора та вивожу на екран зображення рисунка (слайд 4 )
У світі відомо понад 300 способів доведення теореми Піфагора. Використовуючи набуті знання про метричні співвідношення у прямокутному трикутнику, доведемо теорему методом подібності. (слайд 5)
Далі робота відбувається в групах. Кожна група учнів отримує картки з твердженнями, що використовуються в доведенні. Учні мають розкласти картки в правильному порядку, створивши ланцюжок послідовних тверджень.
Картки для доведення теореми (слайд 6):
Ще з давніх часів люди шукали різні способи доведення і до цього часу знаходять інші доведення теореми (слайд 7)
Доведення: (слайд 8)