Види і типи сайтів. Цільова аудиторія.

Про матеріал

Вибірковий модуль "Веб технології". Конспект уроку по темі: "Види і типи сайтів. Цільова аудиторія". Практичне завдання: "Визначення типів сайтів"

Перегляд файлу

Урок 1. Правила поведінки і безпеки життєдіяльності (БЖ) в комп’ютерному класі. Види і типи сайтів. Цільова аудиторія.

Мета:

  • формування предметних компетентностей: забезпечити засвоєння знань про основні класифікації типів сайтів; формувати вміння визначати вид сайта та його цільову аудиторію;
  • формування ключових компетентностей:
    • спілкування рідною мовою: уміння обговорювати проблемні питання;
    • спілкування іноземними мовами: уміння користуватися іноземними сайтами;
    • уміння вчитися: навички конструювати власну освітню траєкторію;
    • ініціативність і підприємливість: уміння самостійно приймати рішення і нести за них відповідальність.

Очікувані результати: учні знають основні класифікації типів сайтів, визначають тип сайта і прогнозують його цільову аудиторію.

Обладнання: комп’ютери з доступом в мережу Інтернет, інтерактивна дошка.

Тип уроку: Комбінований.

Хід уроку

І. Організаційний етап

  • привітання

Добрий день, шановні друзі, рада вас вітати,

Прошу на мої питання рухами відповідати.

Хто з гарним настроєм прийшов – махніть рукою,

Хто чує мене -  кивніть головою.

Хто любить життя  -  підніміться.

Хто ввічливий – сусідові злегка вклоніться

Хто любить навчатись – повинен на носочки піднятись,

Хто в колективі любить працювати –той повинен пострибати.

  • перевірка присутніх
  • перевірка готовності учнів до уроку

Створення атмосфери психологічного комфорту.

ІІ. Актуалізація опорних знань і життєвого досвіду

Прийом «Мої сподівання»

Учитель пропонує учням розповісти про свої сподівання від вивчення навчального модуля «Веб-технології».

Прийом «Мій досвід»

Учні розповідають про свій досвід використання веб-сайтів:

Мені відомо...

Я розуміюся...

Я вмію...

ІІІ. Повідомлення теми. Організація спільного з учнями формулювання мети й завдань уроку

Учитель пропонує учням уважно прочитати тему уроку та  визначити, що від них очікується, яких знань їм слід набути, що навчитися робити.

Завдання уроку: зрозуміти, які бувають типи сайтів; навчитися розрізняти типи сайтів; навчитися визначати види сайтів.

IV. Мотивація навчальної діяльності

Мотиваційні запитання

Чому для мене важливо знати види сайтів?

Як я зможу використовувати знання про типи сайтів?

Що треба роботи на уроці, щоб навчитися визначати типи сайтів?

V. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

(використовуються можливості локальної мережі кабінету або проектор)

Кількість користувачів мережі Інтернет постійно збільшується. Упродовж останніх років незмінними залишаються дві тенденції: необхідність швидкого завантаження сайтів та орієнтація на мобільні сайти.

  1.     Landing Page (односторінковий сайт) = спонукання вчинити дію.

Розробляється Лендінг Пейдж (посадкова сторінка)  для спонукання відвідувачів купити певний товар/послугу, оформити підписку і т.д.

Бувають 3 видів: цільові, рекламні, вірусні. Лендінгами можуть бути як окремі сайти, так і прикріплені до основного сайту.

  1.     Сайт-візитка = довідник компанії

Сайт-візитка виступає в ролі довідника компанії і повинен містити тільки важливу і конкретну інформацію – контакти, сфера діяльності та інтереси, перелік товарів або послуг. Не потрібно наповнювати візитку неактуальною для клієнтів або партнерів інформацією.

  1.     Корпоративний сайт = представництво в мережі

Обов'язковий атрибут ведення будь-якого виду бізнесу. Такі сайти сформують авторитет компанії, залучать нових клієнтів, розширять ринок збуту, допоможуть оперативно отримати дані про ціни товарів або послуг в зручному вигляді.

Добре підійде для організації рекламної кампанії певного товару/послуги/заходу. Структура промо-сайту схожа на рекламний буклет і повинна привертати увагу потенційних покупців. Тут можна дати відомості, яких немає в рекламному оголошенні на сторінці газети чи журналу, відеоролику, радіореклами. Промо-сайт має не більше 10 сторінок. На них розміщують дані про: фірму, сферу діяльності, товари/послуги, контакти, акції, новини та ін

  1.     Інтернет-магазин = прямі продажі

Повинен володіти зручністю і функціональністю. Важливо забезпечити: легкий пошук продуктів, просту відправку товарів в кошик, швидке здійснення покупки, вибір варіантів оплати і способів доставки. Інтернет-магазин значно зменшить витрати на оренду приміщення для продажів і на зарплати співробітникам. Ще плюси: величезне охоплення цільових користувачів, безмежний вибір товарів, аналіз потреб клієнтів.

  1.     Іміджевий сайт = позитивне враження про власника

Такі сайти замовляють великі, середні і невеликі компанії, приватні особи. Мають презентабельний "дорогий" зовнішній вигляд. Уже з головної сторінки відвідувач повинен зрозуміти, що власник сайту успішна людина і потрібно співпрацювати з ним. Для цього використовуються: цікаві рішення, презентабельний фірмовий стиль, 3D графіка, колажі, flash анімація та ін. Головне дотримуватися правильного співвідношення креативу і зручності у використанні.

  1.     Сайт-портал = максимальна кількість корисної інформації

На порталах можна розміщувати багато корисної та цікавої інформації: блоги, новини, сервіси, голосування, мультимедійна інформація та ін.

Бувають 2 видів: корпоративні портали та інформаційні портали. Перші орієнтуються на співробітників і партнерів певної компанії, інші – на всіх користувачів Інтернету.

  1.     On-line сервіс = полегшення роботи і економія часу

Такі сайти використовуються для багатьох цілей: грошових операцій, спілкування, зберігання, редагування, публікації інформації та ін. Онлайн сервіси діляться на наступні групи: інформаційно-пошукові, соціальні, сервіси покупок, банківські, дорожні. При створенні онлайн-сервісу велику увагу слід приділяти інтерфейсу, зручності і можливості завантаження з різних пристроїв.

Бізнес-портал зазвичай має такі розділи: опис компанії, новини, огляди, довідка, консультації, підписка на розсилку, реклама та ін.

  1.     Сайт-каталог = електронний каталог продукції

Сайт-вітрина (каталог) містить детальну інформацію про компанію та електронний каталог її товарів/послуг. Відвідувачі можуть подивитися прайс-листи, опис товарів/послуг, фотографії і зробити покупку.

Кожен сайт орієнтований на певну цільову аудиторію. Цільова аудиторія сайта, цільові відвідувачі — група інтернет-користувачів, на яку сфокусовано зміст сайта; коло відвідувачів, зацікавлених в інформації, товарах або послугах, що презентують на сайті.

Цільові відвідувачі точно знають, в отриманні якої інформації вони зацікавлені і який саме товар або послугу бажають придбати.

Виділення цільової аудиторії з усіх відвідувачів сайта дозволяє точніше направити інформаційний або рекламний вплив і в результаті веде до розвитку бізнесу (збільшення продажів товарів або послуг).

Як визначається цільова аудиторія сайту?

Портрет цільового відвідувача. Для визначення цільової аудиторії конкретного сайту, спочатку слід скласти приблизний портрет цільового відвідувача. В якості основних характеристик відвідувачів виступають:

 Веб-браузери;

 Вік;

 Місце проживання;

 Стать;

 Соціальний статус;

 Статистика поведінки на сайті;

 Сфера зайнятості;

 Тип мережевого підключення;

 Рівень освіти;

 Фінансове положення;

 Характеристики відповідно до специфіки конкретного сайту;

 Частота використання інтернету.

Орієнтування на портрет цільових відвідувачів сайту слід проводити в момент розробки дизайну сайту з наповненням його контентом.

Будь-який сайт, крім власне цільової аудиторії, має також побічну і випадкову аудиторію.

Побічною аудиторією є користувачі, які приходять з пошуку по запитах, суміжних із семантичним ядром сайта. Те саме можна сказати і про людей, які начебто «автоматично» клацають на рекламу, ще не знаючи, потрібна їм послуга чи ні. Вони можуть стати клієнтами, проте це відбувається нечасто. Отже, побічна аудиторія теж є цільовою.

VІ. Закріплення вивченого матеріалу

Прийом «Конкурс на найкраще запитання»

Учням пропонується скласти запитання до вивченого матеріалу, на які буде відповідати увесь клас. Визначається найкраще запитання.

VII. Практична робота «Визначення типів сайтів»

Послідовність виконання роботи

  • Учитель пропонує учням перелік сайтів:

http://www.okeanelzy.com/

http://www.nbuv.gov.ua/

https://www.facebook.com/

https://korrespondent.net/

http://bdpu.org/

https://rozetka.com.ua/

  • Учні визначають, до якого типу відноситься кожен сайт
  • Визначають цільову аудиторію сайта
  • Заповнюють таблицю

Назва сайта

Тип сайта

Цільова аудиторія сайта

 

 

 

VІІІ. Релексація.

Комплекс вправ для зняття втоми з очей:

1. Подивитися праворуч, не повертаючи голови, і зафіксувати погляд на кілька секунд, потім ліворуч на кілька секунд і подивитися прямо. Підняти очі вгору на кілька секунд і опустити їх униз, розслабивши м’язи очей, подивитися прямо. Повторити 4–5 разів. компʼютером

2. Подивитися кілька секунд на кінчик пальця, віддаленого на 30 см від очей, потім перевести погляд удалечінь і затримати на 3–5 с. Вправу повторити 4–6 разів.

3. Заплющити очі на 5–10 с, розслабивши очні м’язи, і розплющити їх на 5–10 с. Повторити 4–5 разів.

4. Виконати декілька колових рухів очима (по 4–5 рухів) в один і інший бік.

5. Покліпати кілька разів очима, не напружуючи очні м’язи.

ІХ. Підбиття підсумків уроку. Рефлексія

Запитання для рефлексії

Чи можна сказати, що я навчився визначати тип сайтів?

З якими труднощами я зустрівся, досліджуючи типи сайтів?

Чи отримав я задоволення від роботи на уроці?

X. Домашнє завдання

1. Зробіть міні-опитування, серед знайомих і друзів:

 які сайти користуються найбільшою популярністю серед ваших друзів?

 якими соціальними мережами користуються ваші друзі?

2. Візуалізуйте будь яким програмним засобом результати вашого опитування.

3. Складіть портрет цільової аудиторії на прикладі ваших друзів

XІ. Оцінювання роботи учнів

docx
Додав(-ла)
Яюс Яна Ігорівна
Додано
17 березня 2022
Переглядів
4405
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку