Види сайтів та їх особливості. Цільова аудиторія

Про матеріал
Пропоную Вашій увазі розробку уроку на тему "Види сайтів та їх особливості. Цільова аудиторія" відповідно до підручника Інформатика для 11 класу (автори Руденко В. Д, Речич Н. В., Потієнко В. О.).
Перегляд файлу

Тема уроку: Види сайтів та їх особливості. Цільова аудиторія

Мета уроку:

Навчальна. Сформувати знання учнів про види сайтів та їх особливості; сформувати в учнів поняття про цільову аудиторію сайту та її визначення за допомогою спеціального сервісу; формувати науковий світогляд та діалектичне мислення.

Розвивальна. Розвивати творчий підхід до навчання як засіб виховання стійкого інтересу до предмета.

Виховна. Виховувати уважність, зібраність, спостережливість.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ ТА ВМІНЬ

Дайте відповідь на запитання:

1) Що таке чат-бот?

2) Де використовують чат-боти?

3) Що таке синематографіка?

4) Наведіть приклади використання штучного інтелекту в сучасних онлайн-платформах.

5) У чому перевага розподілених екранів?

 

IІІ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Для початку розглянемо поняття «Веб-сайт» та «Веб-сторінка». Веб-сторінка - інформаційний ресурс, доступний у мережі Інтернет, який можна переглянути у веб-браузері. Зазвичай ця інформація записана у форматі НТМL або ХНТМL і може містити гіпертекст із навігаційними гіперпосиланнями на інші веб-сторінки.

Веб-сайт - сукупність веб-сторінок, доступних в мережі Інтернет, які об'єднані як за змістом, так і навігаційно. Сайт може розміщуватися як на одному, так і на кількох серверах.

Веб-сервер - це підключений до мережі Інтернет ПК, який приймає запити на отримання певних даних, обробляє їх та видає результати, використовуючи протокол НТТР.

Історичні відомості. Перший у світі сайт info.cern.ch з'явився в 1990 році. Його створив Тім Бернерс-Лі - батько сучасного Інтернету. Автор опублікував на своєму сайті опис нової технології WWW, заснованої на протоколі передачі даних HTTP, системі адресації URI і мові HTML. Також на ресурсі було описано принципи встановлення та роботи серверів і браузерів. Сайт став першим у світі інтернет-каталогом, на якому Тім Бернерс-Лі розмістив гіперпосилання на інші інтернет-ресурси, що розпочали своє існування.

Офіційної класифікації сайтів в мережі Інтернет не існує, але є основні характеристики, за якими їх можна розділити. Найбільш поширеним є поділ сайтів на: сайт-візитка, корпоративний сайт, сайт-вітрина, промо-сайт та Інтернет-магазин.

Сайт-візитка. Саме той набір інформації, поширення якої в Інтернеті, безсумнівно, корисно як починаючим, так і акулам бізнесу. Це своєрідний довідник про фірму, який містить всі необхідні контактні дані та інформацію про діяльність компанії. Це повинна бути коротка, чітка і найважливіша інформація про Вас, Вашу сферу діяльності, інтереси. Не варто перевантажувати Ваш сайт-візитку інформацією, яка можливо не знадобиться потенційному клієнтові або партнерові.

Корпоративний сайт. Більш серйозним виглядом представництва компанії в Інтернеті є корпоративні сайти. Це обов'язковий інструмент успішного бізнесу будь-якої компанії. У першу чергу, сайти подібного роду допомагають формувати позитивний імідж компанії, залучають нових замовників, які можуть не знати про існування Вашої фірми на ринку, і відповідно, розширюють ринок збуту компанії. За допомогою корпоративного сайту клієнти та замовники отримують інформацію про ціни на товари і послуги в зручному вигляді.

Сайт-вітрина. Бюджетним варіантом реклами компанії є сайт-вітрина. Якщо є потреба продавати в мережі Інтернет один конкретний товар або групу товарів, то цей вид сайтів ідеально підходить. На сторінках сайту знаходиться вся інформація, необхідна для того, щоб клієнт побачив, зацікавився і купив даний товар, не відволікаючись на новини та посилання.

Промо-сайт. Прекрасним рекламним інструментом може служити промо-сайт. Особливо, якщо Ви плануєте провести рекламну компанію окремого товару, послуги або культурного заходу. Структура промо-сайту сама по собі повинна виконувати функцію рекламного проспекту або буклету, і привертати увагу клієнтів. Також на такому сайті можна розмістити ту інформацію, яка не поміститься на сторінці журналу, в радіоповідомленні, телевізійному ролику. Обсяг промо-сайту - до 10 сторінок, на яких можна розмістити дані про компанію, напрямок діяльності, просування послуги, контактні дані. Окремо повідомляється інформація про акцію, із зазначенням термінів і місця проведення, умов участі, новин та інше.

Інтернет-магазин. На відміну від сайту-вітрини, де клієнт може побачити наявність всіх товарів, за допомогою інтернет-магазину клієнт може ще й зробити замовлення, вибрати варіант розрахунку, спосіб отримання замовлення та одержати рахунок на оплату. Такий сайт має бути зручним і функціональним, щоб відвідувач міг легко знайти те, що йому потрібно, відправити товар у кошик та оформити покупку в кілька кліків. Інтернет-магазин істотно зменшить Ваші витрати, так, як не треба орендувати приміщення для магазину, не треба платити заробітну плату співробітникам. Серед інших переваг: величезна аудиторія, можливість розміщувати необмежений асортимент товарів, своєчасно реагувати на зміни на ринку, враховувати потреби клієнтів та інші.

Також сайти можна класифікувати за доступністю сервісів, фізичним розташуванням, призначенням та складністю.

За доступністю сервісів сайти поділяють на: відкриті - усі сервіси повністю доступні для будь-яких відвідувачів і користувачів; напіввідкриті - для доступу потрібно зареєструватися (зазвичай безкоштовно); закриті - повністю закриті службові сайти організацій (наприклад, корпоративні сайти), особисті сайти приватних осіб. Такі сайти доступні для вузького кола людей. Доступ нових людей можливий через запрошення.

За фізичним розташуванням є поділ сайтів. Якщо сайт доступний користувачам з мережі Інтернет, він вважається зовнішнім, натомість сайт, доступ до якого можуть здійснювати лише користувачі локальної мережі, є внутрішнім. Прикладами внутрішнього сайту можуть бути корпоративний сайт підприємства або сайт приватної особи в локальній мережі провайдера.

За призначенням сайти поділяють на:

бізнес-сайти - сайти, що містять інформацію про компанії та їхні послуги, здійснюють функцію електронної торгівлі;

інформаційні сайти - призначені для інформування відвідувачів, поширення новин, тематичні сайти, енциклопедії, словники тощо;

сайти соціальних мереж - інтерактивні багатокористувацькі веб-сайти, які наповнюються самими учасниками мережі. Сайт являє собою автоматизоване соціальне середовище, що дозволяє спілкуватися групі користувачів, об’єднаних спільним інтересом;

веб-портали - універсальні сайти, через які можна вийти на інші ресурси Інтернету;

сайти сервісів - сайти служб, які існують у мережі Інтернет, зокрема, сайти пошукових служб (Google, Bing ), поштові сайти, веб-форуми, он-лайнові сховища даних (Skydrive), сайти служб онлайнового документообігу (Google Docs), зберігання та обробки фотографій (Picnik, ImageShack, Panoramio, Photobucket), зберігання відео (You Tube).

Також існує ще одна класифікація сайтів сервісів:

За рівнем складності існує два види сайтів: статичний та динамічний.

Статичним називають сайт з набором постійних, незмінних сторінок. Наприклад, сайт-візитка або сайт-вітрина. Інформація на таких сторінках жорстко закріплена, і зміни можуть здійснюватися тільки фахівцем у веб-технологіях. Такі сайти швидко завантажуються, можуть переглядатися в браузері, мають мінімальні вимоги до веб- сервера.

Динамічний сайт. Для функціонування подібних веб-сторінок використовується система CMS (система управління змістом). Це забезпечення, яке дозволяє оновлювати інформацію, публікувати і змінювати її без залучення фахівців. Досить провести навчання персоналу лише в області порядку роботи з системою.

Цільова аудиторія сайту, цільові відвідувачі - це група користувачів мережі Інтернет, на яку сфокусовано зміст сайту; коло відвідувачів, зацікавлених в інформації, товарах або послугах, що презентують на сайті. Цільові відвідувачі точно знають, в отриманні якої інформації вони зацікавлені і який саме товар або послугу бажають придбати. Виділення цільової аудиторії з усіх відвідувачів сайту дозволяє точніше направити інформаційний або рекламний вплив і в результаті веде до розвитку бізнесу (збільшення продажів товарів або послуг). Будь-який сайт, крім власне цільової аудиторії, має також побічну і випадкову аудиторію. Побічною аудиторією є користувачі, які приходять з пошуку по запитах, суміжних із семантичним ядром сайту. Те саме можна сказати і про людей, які начебто «автоматично» клацають на рекламу, ще не знаючи, потрібна їм послуга чи ні. Вони можуть стати клієнтами, проте це відбувається нечасто. Отже, побічна аудиторія теж є цільовою. Визначення цільової аудиторії полягає в складанні приблизного портрета цільового відвідувача сайту (так званого портрета клієнта).

Важливим джерелом статистичних даних про цільову аудиторію сайту є статистика запитів пошукових систем. Оцінити величину цільової аудиторії можна за кількістю пошукових запитів. Такий сервіс має Google (www.google. com/analytics). Це безкоштовний сервіс, призначений для збору відомостей про відвідуваність, а також про дії інтернет-користувачів на сайті. Інструмент формує безліч звітів. Усебічний аналіз цільової аудиторії дозволяє оперативно реагувати на запити користувачів. Веб-майстер зможе дізнатися, як часто відвідувачі натискають на кнопки, на кшталт «оформити покупку» або «замовити зворотний дзвінок».

 

ІV. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ

Вивести на екрані для перегляду презентацію з переліком сайтів (на вибір вчителя) та запропонувати визначити вид.

 

V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Бесіда за питаннями:

1) Дайте визначення поняттю Веб-сторінка?

2) Що таке веб-сайт?

3) Що собою являє веб-сервер?

4) На які види поділяють сайти за доступністю їх сервісів?

5) За фізичним розташуванням на які види діляться сайти?

6) На які види поділяють сайти за їх призначенням?

7) Який сайт називають динамічним?

8) Який максимальний обсяг сторінок повинен мати промо-сайт?

9) Яке призначення сайту-візитка?

10) Що входить до соціальних проектів?

11) Що таке цільова аудиторія сайту?

12) Назвіть основні характеристики цільової аудиторії сайту.

13) Які основні групи цільової аудиторії сайту?

14) Назвіть найперспективніші, на вашу думку, способи збирання інформації про цільову аудиторію сайту.

 

VI. Домашнє завдання

Опрацювати § 11.2 (сторінки 139-144) підручника Інформатика для 11 класу (автори Руденко В. Д, Речич Н. В., Потієнко В. О.)

 

Список використаної літератури для складання уроку:

1. Ісак Л.М. Інформаційні технології. Лабораторний практикум: [навч. пос. для студ., які здобувають ОКР «бакалавр» спец. 014 Середня освіта (Українська мова)] / Л.М. Ісак. - Переяслав-Хмельницький: Домбровська Я. М., 2018. - 91 с.

2. Матат Д. Нові технології: веб-квест / Д. Матат // Освіта України: Педагогічна газета. - К., 2014. - N 23 червня. - С. 3-10.

3. Руденко В. Д. Інформатика (профільний рівень): підруч. для 11 кл. закл. загал. серед. освіти / В. Д. Руденко, Н. В. Речич, В. О. Потієнко. - Харків: Вид-во «Ранок», 2019. - 256 c. : іл.

4. Слюсаренко В. В. Інтернет-технології та веб-дизайн: Навчально-методичний посібник. - Кропивницький: Видавництво ТОВ «КОД», 2018. - 104 с.

 

doc
Додано
21 січня 2023
Переглядів
4044
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку