Відкритий урок "Міжнародні економічні відносини"

Про матеріал

Урок розрблено для учнів профільних класів. На уроці використовується метод доктора філософії та економіки Едварда де Боно «Шість капелюхів мислення» (групові методи активізації мислення).

Перегляд файлу

           Тема « Міжнародні економічні відносини»

 

Мета.

   Освітня: cформувати знання про форми міжнародних економічних відносин, сприяти розумінню їх різноманіття у сучасному світі, вплив на економіку та життя людей.

  Розвивальна:  розвивати інтелектуальні та творчі здібності учнів, вдоскона-

лювати практичні навички користування інформаційними технологіями, вміння самостійно працювати.

   Виховна; виховувати комунікативні здібності, відповідальність, толерант-

ність.

 

Тип уроку: урок  засвоєння нових знань

 

Форма уроку: мозковий штурм ( за методом Едварда де Боно « Шість капелюхів» )

 

 

Обладнання:  кольорові капелюхи, презентації, схемо-конспекти, плакати, фломастери, папір.

 

 

                                                        ХІД  УРОКУ

 

І Організаційний момент.

 

    Привітання учнів, перевірка готовності до уроку, прохання налаштуватися на цікаву та корисну діяльність.

 

ІІ  Актуалізація опорних знань.

 

 Ми розпочали вивчати тему « Світове господарство та інтеграційні процеси».

Бесіда.

  1.  Що таке світове господарство?
  2. Якими економічними показниками відрізняються країни світу?
  3. Чи можливе   в сучасному  світі  незалежне, автономне існування кожної національної економіки?

 

 

 

ІІІ Мотивація навчальної діяльності.

 

    Світове господарство існує як система взаємопов,язаних національних економік. Між ними сформувалися міцні економічні відносини. Вони існують 

в різних формах. Сьогодні ми розглянемо такі з них:

  • Міжнародна торгівля
  • Міграція робочої сили
  • Міжнародне науково-технічне співробітництво
  • Міжнародний рух капіталів
  • Міжнародне підприємництво

 

 Для роботи ми застосуємо метод доктора філософії та економіки Едварда  де Боно « Шість капелюхів мислення». Це метод існування різних думок на одну проблему. Ви об,єдналися в групи і кожна група ніби приміряє на себе капелюх певного кольору.

          Ось білий капелюх – раціональний і простий,

          Червоний – вибуховий, емоційний та живий,

             А капелюх зелений творчий має хист

             Це – жовтий – він  безпечний оптиміст

                 От чорний капелюх – він критик, песиміст,

                 А синій філософський має зміст.

 

IV Засвоєння нового матеріалу

    Вчитель  ( одягає синій капелюх, бо це капелюх керівника, організатора роботи)

        Мій капелюх – мій захист і броня,

        Мій капелюх – це філософія моя.

        Коли цей синій капелюх я одягаю

        То  в світ фантазій ніби поринаю.

   Починаємо знайомство з формами міжнародних економічних відносин. Першою розглянемо міжнародну торгівлю. До слова запрошуються представ-

ники  групи « Білий  капелюх».

    Учні цієї групи – раціоналісти, вони повідомляють основні факти про міжна-

родну  торгівлю, пояснюють причини її існування,вказують основні напрямки руху товарів та послуг, країни, що лідирують в експорті тощо.

    Далі в діалог вступають представники жовтого та чорного капелюхів. Жовті – це  оптимісти, бо жовтий – колір сонця. Вони називають позитивні сторони міжнародної торгівлі, відповідаючи на питання для чого це потрібно та чому це результативно. В диспут з ними  вступають « чорні капелюхи». Вони крити-

ки, песимістично налаштовані до будь-якого явища, вказують недоліки, чого слід боятися.

    Обговорення питання  продовжують « червоні капелюхи» - це емоції, інтуїції,  почуття, які виникають з даного питання. Їх виступ повинен бути достатньо стислий, чіткий, короткий, але емоційний, образний.

   Завершує обговорення питання « зелений капелюх» - це креативні, енергійні та творчі думки, пропозиції, пошук нових ідей, альтернатива вирішення явища чи проблеми.

    Підсумовує обговорення вчитель ( синій капелюх).

Ми розглянули міжнародну торгівлю як одну з  основних форм економічних відносин. Вона існує, вона різноманітна, стосується кожного з нас. Йдемо далі.

     В такому ж порядку учні розглядають наступні форми міжнародних відносин:

* Міграція робочої сили

* Науково-технічне співробітництво

* Міжнародний рух капіталів

* Міжнародне підприємництво

  Під час роботи  можуть бути використані такі форми роботи, як презентація даного питання в електронному вигляді, схемо-конспект, плакат, міні-виступи творчого характеру.

 

V  Закріплення вивченого матеріалу.

Учні отримують листки, на яких схематично дають відповідь на питання:

  1. Що нового дізналися на уроці
  2. Які  факти зацікавили найбільше
  3. Як міжнародні економічні відносини впливають на ваше життя

 

V  Підсумок уроку.

 Релаксація. Дати оцінку роботи групи з а таблицею

 

 

 Творчо

Доступно

Цікаво

Корисно

Дружно

Білий капелюх

 

 

 

 

 

Жовтий капелюх

 

 

 

 

 

Чорний капелюх

 

 

 

 

 

Червоний капелюх

 

 

 

 

 

Зелений капелюх

 

 

 

 

 

 

Домашнє завдання. С. 200-201, повторити с. 105-106 (ВВП)

 

                          Комунальний  заклад « Середня загальноосвітня

                            школа № 30 м. Дніпродзержинська»

                            Дніпродзержинської міської ради

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                       Відкритий  урок з економіки

                                               на тему

                «Форми міжнародних економічних відносин»

 

 

 

 

 

 

                                                                      Підготувала  вчитель  географії                         

                                                                                       та економіки сзш № зо

                                                                                       Богуш Валентина Михайлівна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                      м. Дніпродзержинськ

                                                        2015-2016 навч. рік                             

docx
До підручника
Економіка (профільний рівень) 11 клас (Радіонова І. Ф., Радченко В. В.)
Додано
7 січня 2019
Переглядів
889
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку