Виховна бесіда "Я і соціальна мережа"

Про матеріал
Розробка дидактичних матеріалів до Дня безпечного інтернету "Я і соціальна мережа"
Перегляд файлу

 

Оваднівське територіальне відокремлене спеціалізоване відділення

Володимир-Волинського центру професійної освіти

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Я  І  СОЦІАЛЬНА  МЕРЕЖА

 

Виховна бесіда

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

              

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

               Підготувала: викладач інформатики

                та інформаційних технологій

                Л.О. Каркушевська

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Я і соціальна мережа

Мета:

- навчальна:  ознайомити учнів із роллю та значенням соціальних мереж у сучасному світі; дослідити вплив соціальних мереж на свідомість молоді; формувати навички адекватного спілкування в соціальних мережах, розширити світогляд учнів в галузі комп’ютерних мереж;

-       розвивати асоціативне, образне мислення, уяву, зорову і логічну пам’ять;

-       виховувати любов до родини, навколишнього світу, етичне спілкування між товаришами, дорослими, молодшими друзями; бажання до самовдосконалення в галузі ІКТ; активну позицію учнів.

Тип заняття: виховна бесіда з елементами гри

Технології: інтерактивне спілкування, ІКТ-технології, технологія діалогового спілкування

Обладнання: проектор, екран, комп’ютер, колонки, наочність, доступ до мережі Інтернет

 

Хід заняття

І. Організаційно-мотиваційний етап

  1.   Привітання

1.2. Вступне слово викладача

Другого вівторка лютого кожного року у світі відзначають День безпечного Інтернету. Цього дня ми згадуємо про те, що мали б пам’ятати кожного дня – нашу безпеку у Всесвітній мережі. Цього року такий день відзначають сьогодні ___ лютого.

Перш ніж ознайомити вас із темою виховного заходу, пропоную переглянути невеличкий відеоролик і визначити тему виховної години самостійно.

1.3. Перегляд відеоролика «Вгадай тему виховного заходу»

1.4. Оголошення теми виховної години

В цьому навчальному році  в ліцеї відбулись великі зміни, ми маємо під’єднання до швидкісного Інтернету. Доступ до Інтернету зараз має майже кожен учень вдома. Але ж з’явилась можливість зайти до Інтернету не лише з кабінету інформатики, але й з будь-якої аудиторії в межах навчального закладу. Особливо до соціальних мереж і це затягує.

       Тому, тему сьогоднішньої виховної години поставило для нас саме сучасне життя!!!

Отже сьогодні ми поговоримо про соціальні мережі (на слайді висвічується тема: Я і соціальні мережі).

 

 ІІ. Сприйняття нового матеріалу, осмислення зв’язків і відносин в об’єктах вивчення.

2.1. Основні правила безпечної роботи в Інтернеті

Викладач. Отже, тему ми з’ясували, але перед тим як її обговорювати, давайте повернемося на декілька уроків з інформатики назад і пригадаємо, без чого не можуть існувати соціальні мережі? (відповіді учнів)

Що таке Інтернет? (думки учнів, самоосвіта, розваги, спосіб заробітку, саморозвиток, спілкування).

На сьогоднішній день Інтернет – це саме колосальне джерело інформації, яке знало людство. Які ж можливості: це оперативність, швидкість і доступність зв’язку між користувачами на далеких і близьких відстанях, що дозволяють використовувати Інтернет не лише як інструмент для пізнання, але і як інструмент для спілкування.

Як же користуватися Інтернетом безпечно? Давайте поглянемо.

Основні правила безпечної роботи в Інтернет:

1 – не давати незнайомим особам свої дані та інформацію про близьких та родичів по електронній пошті, в чатах, за допомогою систем миттєвого обміну повідомленнями;

2 – не відправляти повідомлення непристойного змісту, чи ті, які мають інформацію, що може образити іншу людину;

3 – не відправляти свою фотокартку чи фотокартки родичів незнайомим особам;

4 – не здійснювати фінансові операції через мережу Інтернет без нагляду дорослих;

5 – не погоджуватись на зустрічі з незнайомими людьми;

6 – повідомляти батьків, старших друзів у разі отримання інформації, що змусить почуватися некомфортно чи має характер залякування.

 

2.2. Соціальні мережі: реальні загрози віртуального світу

Викладач. В наші дні діти вперше заходять в Інтернет, ледве навчившись ходити, а сторінки в соцмережах вони створюють раніше, ніж йдуть в школу. На жаль, є фактом, що навчитися користуватися гаджетами дітям легше, ніж розвинути фізіологічні навички. За даними вчених, серед дітей від 2 до 5 років тільки кожен 10-й вміє зав’язувати шнурки, в той час, як кожен 5-й зможе запустити додаток в смартфоні.

Що ж таке соціальна мережа?

Вперше цей термін був введений в 1954 році соціологом Джеймсом Барисом, який визначив його так: соціальна мережа – це соціальна структура, яка складається з групи вузлів, які є соціальними об’єктами (люди, організації), і зв’язків між ними (соціальних взаємовідносин).

Перша соціальна мережа в Інтернеті зявилася в 1995 році. Це був американський портал classmates.com. Але офіційним початком життя соціальних мереж прийнято вважати 2003-2004 роки. Саме в ці роки були запущені такі ресурси як: LinkedIn, MySpace і Facebook.

Найпопулярнішими соціальними мережами в Україні на даний момент є:

- Facebook (2.2 млрд. активних користувачів в місяць);

Заснував її у 2004 році Марк Цукербарг зі своїми приятелями-сусідами по кімнаті в гуртожитку Гарвардського університету як сайт для студентів Гарварду. Днем народження соцмережі Facebook традиційно вважається 28 жовтня 2003 року. Саме тоді Марк Цукербург зламав комп’ютерну мережу Гарварду і скопіював фотографії з сайту Facemash. Назва найпопулярнішої соціальної мережі пояснюється гранично просто. У старшій школі, у якій навчався Марк Цукербарг (Phillips Exeter Academy), кожен учень отримував довідник, в якому містилася інформація про всіх студентів школи з їх адресатами, телефонами і фотографіями. Офіційно довідник називався The Photo Adress Book, але в студентському середовищі його називали The Facebook.

- YouTube (1.9 млрд. активних користувачів в місяць);

Платформа для обміну відео, де користувачі щодня переглядають мільярд годин відео. Щоб розпочати роботу, можна створити свій канал YouTube, куди можна завантажувати відео для своїх абонентів, щоб переглядати, лайкати, коментувати та ділитися. Крім того, YouTube також часто відомий як друга за величиною пошукова система після Google.

Заснований 14 лютого 2005 року в американському місті Сан-Бруно, Каліфорнія  дизайнером Чадом Герлі  і програмістами Стівом Ченом  і Джаведом Карімом , які до цього разом працювали в компанії. За однією з версій, автором ідеї проєкту був Карім, якого на думку про створення сервісу наштовхнули власні безуспішні спроби знайти в інтернеті відеоролик за участю Джанет Джексон і Джастіна Тімберлейка. За іншою версією, ідея створення YouTube виникла, коли Герлі, Чен і Карім захотіли обмінятися фотографіями та відеороликами, знятими під час вечірки, і з'ясувалося, що в інтернеті немає зручного сервісу для розміщення відео. Після цього було вирішено створити сайт, куди користувачі мали б змогу легко вантажити короткі відеоролики, які потім автоматично перекодувались в формат флеш-відео, що дозволяло б переглядати відео більшістю інтернет-браузерів.

- Instagram (1 млрд. активних користувачів в місяць);

Соціальна мережа, що базується на обміні фотографіями, дозволяє користувачам робити фото, застосовувати до них фільтри, а також поширювати їх через свій сервіс і низку інших соціальних мереж. У квітні 2012 року Instagram був придбаний компанією Facebook. Самим фактом появи Instagram ми зобов’язані простому американському студенту зі Стенфорда – Кевіну Систрому.

- Viber (260 млн. активних користувачів в місяць);

Вайбер почав свою історію 2 грудня 2010-го року, його заснували ізраїльтяни Тальмон Марко і Ігор Магазіннік. Перша версія програми працювала тільки на iPhone і мала обмеження в 50 тис. користувачів. 

На перший погляд, Viber дуже схожий на основні програми для соціальних повідомлень, такі як WhatsApp і Messenger. Це дозволяє користувачам надсилати повідомлення та мультимедійні файли, дзвонити, обмінюватися наклейками та GIF-файлами тощо. Тим не менш, Viber представляє набагато більше можливостей для бізнесу. Як бізнес ви можете купувати оголошення, рекламувати свій бренд через наклейки, залучати вашу спільноту, відображати свою продукцію в розділі покупок і надавати послуги клієнтам.

 

2.3. Емоційні смайли як спосіб вираження своїх почуттів або емоцій

Найперший набір символів цієї графічної мови був створений в 1995 році японцем Сігетака Куріта, який був членом команди, що розробляє технологію I-MODE для мобільного Інтернету. Усі символи мали розмір в 12х12 пікселів. Використання смайлів допомагає запам’ятовувати інформацію і навіть може зробити людину щасливішою: впливає на популярність у соцмережах; людина сприймає смайл як реальне усміхнене обличчя; пом’якшують критику; в листуванні формують позитивне враження  про автора; сприяють створенню комфортного робочого процесу; впливають на відчуття щастя та задоволення. Варто відзначити, що безумовним лідером за частотою використання у світовому масштабі є символ, який зображає червоне серце.

Запитання для обговорення:

  • Чому, на вашу думку, соціальні мережі забирають так багато часу?
  • Чи можна повністю відмовитися від соціальних мереж?

 

2.4. Комп’ютерна залежність: проблеми сучасної молоді

На початку ХХІ століття психологи зафіксували новий вид залежності – комп’ютерну.

Комп’ютерна залежність – це надмірна захопленість пошуком інформації (необмежена втрата часу з метою пошуку цікавої інформації, прояв «інформаційного вампіризму», що створює ілюзорне відчуття власної значущості).

Основні ознаки залежності:

- ейфорія (піднесений стан) від «серфінгу» в Інтернеті;

- відмова від харчування і сну заради ігор;

- багатогодинне перебування, бажання по кілька разів на день перевіряти електронну пошту, нові повідомлення тощо;

- нехтування своїми повсякденними обов’язками та ігнорування інтересів рідних «на користь» Інтернету;

- прояви агресії;

- роздратування.

За статистикою:

- 54% користувачів у віці від 13 до 23 років проводять щоденно в он-лайні до 3 годин;

- 31% сидить в он-лайні 4-6 годин;

- існує категорія людей, яка живе віртуальним життям близько 10 годин на добу і більше;

- більше 45% всіх опитаних заявили, що не уявляють життя без комп’ютера та Інтернету;

- 28% молодих людей не можуть жити без мобільного телефону;

- 11% - не можуть жити без телевізора.

Існує 5 типів залежності від комп’ютера. Вчені підрахували, що 10% користувачів Інтернету є залежними. У деяких країнах (Великобританія, США та Японія) вже відкрили лікарні для лікування інтернет-залежності.

  •   Кіберсексуальна залежність
  •   Залежність від он-лайн спілкування
  •   Ігроманія
  •   Вебсерфінг
  •   Мережевий шопоголізм

Причини Інтернет-залежності

  • соціальні мережі (37%);
  • он-лайн ігри(28%);
  • телеконференції(14%);
  • E-mail(12%);
  • www(7%).

Симптоми інтернет-залежності:

  • постійне чекання наступного виходу в Інтернет
  • скарги навколишніх на те, що людина проводить занадто багато часу в Інтернеті
  • скарги навколишніх на те, що людина витрачає багато грошей на Інтернет
  • кількість часу, яку потрібно провести в Інтернеті, щоб досягти задоволення
  • враження нервових стовбурів руки
  • оніміння пальців, що тримають  «мишку»
  • сухість та різь в очах
  • головні болі по типу мігрені
  • біль в спині
  • нерегулярне харчування
  • зневага до особистої гігієни
  • розлад сну, зміна режиму
  • нав’язливе бажання перевірити свою електронну пошту
  • людина забуває про свої сімейні, дружні, службові обов’язки

 

2.5. Як соціальна мережа керує тобою

Соціальні мережі настільки багатогранні, що кожен знаходить у них щось потрібне і непотрібне, цікаве і даремне. У соціальних мережах є свої  +  і свої  - . Саме про це ми зараз поговоримо і спробуємо зважити всі “за” та “проти”.

Що ж про соціальні мережі думаєте ви? Чи все так прекрасно як хотілося б? Давайте поговоримо з учнями вашої групи.

“ЗА” (викладач запрошує на розмову найактивнішого користувача соціальних мереж з навчальної групи):

  1. Як виставитеся до соціальних мереж?
  2. В яких соціальних мережах ви зареєстровані?
  3. Чи впливають соціальні мережі на ваше життя?
  4. Що ви знаєте про етикет мережного спілкування?
  5. Що таке троллінг? (розміщення в Інтернеті (на форумах, в групах новин Usenet, у вікі-проектах та ін.) провокаційних повідомлень з метою викликати флейм, конфлікти між учасниками, образи, війну правок, марнослів’я і т.п.).
  6. Флейм - це?.. (обмін повідомленнями в інтернет-форумах і чатах, представляє собою словесну війну, яка не має ніякого відношення до початкової теми).

“ПРОТИ”

Викладач: майстер в/н ___________ теж прийшов (ла) сьогодні до нас. Послухаймо і його думку.

  1. Як ви ставитеся до того, що свій вільний час ваш учень проводить в соціальних мережах?
  2. Як ви вважаєте: спілкування в соціальних мережах потрібне сучасній молоді?
  3. Як ви вважаєте: чи потрібен етикет спілкування в соціальних мережах?
  4. Ваше бачення про етикет спілкування в соціальних мережах?
  5. На вашу думку, як потрібно боротися з інтернет-залежністю, залежністю соціальних мереж?

 

А що ж думають з цього приводу наші учні? Хто хоче висловити свою думку?

 

 Зараз пропоную вам переглянути відео фрагмент із мультфільму і зробити для себе висновки, як соціальна мережа керує нами на сьогоднішній день.

 Мультфільм «Ти також заблукав у цьому світі, як і я»

 

2.6. Проведення тестування

 На завершення нашого з вами спілкування, давайте ще проведемо невелике інтерактивне опитування, за допомогою якого кожен з вас зможе визначити особисто для себе, чи схильні ви до залежності від інтернет-дружби?

 Тест

  1. Ти є користувачем соціальних мереж, форумів, чатів?
  2. Ти відчуваєш брак реального спілкування?
  3. У тебе більше 50 друзів в Інтернеті?
  4. Ти додаєш в друзі незнайомих людей?
  5. Ти граєш в онлайн ігри з незнайомими людьми?
  6. Ти спілкуєшся в Інтернеті зі своїми однокласниками, сусідами і реальними друзями?

Висновок: якщо у тебе, хоча б 3 позитивні відповіді, значить, ти можеш потрапити на вудку Інтернет-дружби.

 

ІІІ. Заключна частина.

 

3.1. Заключне слово викладача

На цьому хочу підвести підсумки.

Сьогодні ми отримали достатню кількість позитивних відповідей, але і не менше негативних. Чим більше буде розвиватися цивілізація, тим способи спілкування між людьми теж будуть удосконалюватися. Людство завжди перебуває у пошуку нових форм спілкування.

Пам’ятайте: соціальні мережі - це зручно, але й небезпечно! Втрата соціальних навичок, сну, депресія та агресія. До таких наслідків призводить зловживання соціальними мережами. Користуйтесь відповідально! Обмежуйте час проведений в соціальних мережах та "фільтруйте" інформацію, яку отримуєте з них!

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Інформатика, Виховна робота
Додано
19 березня 2023
Переглядів
1297
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку