Виховна година для 2 класу на тему:"Сім чудес світу"

Про матеріал

Ця розробка допоможе у цікавій формі розповісти дітям про сім чудес світу, розвинути творчі здібності та уяву дітей, підвищити їх культурний рівень, виховувати зацікавленість до світової історії і стародавньої культури.

Перегляд файлу

Тема. Сім чудес світу

Мета: Розповісти дітям про сім чудес світу, розвинути творчі здібності та уяву дітей, підвищувати їх культурний рівень, виховувати зацікавленість до світової історії і стародавньої культури.

Обладнання: презентація, малюнки, анаграми, карта, казковий герой, конверти,мозаїка, призи.

Вид заняття: КТС

Хід роботи :

I Вступна частина

1.Привітання

Всі сідайте тихо, діти

Домовляймось не шуміти,

Руку гарно підіймати,

На занятті не дрімати.

Тож і ми часу не гаймо,

І заняття починаймо.

2.Перевірка готовності дітей до заняття:

- Діти, викладіть все з рук та налаштуйтесь на цікаву роботу.

3.Повідомлення теми заняття:

- Тема нашого сьогоднішнього заняття «Сім чудес».

II Основна частина

1. Введення казкового героя(Нюша)

- Подивіться уважно на дошку, сьогодні до нас завітала Нюша, героїня мультфільму «Смішарики» . Вона потребує нашої допомоги. Вона заблукала, тому,що не вчила у школі географію. Вона дуже хоче додому, а без вашої допомоги їй не впоратись.

- Ви їй допоможете?

- Вона віддячить вам призами. Потрапила Нюша до країни, але до якої і сама не знає. А щоб дізнатися назву цієї країни вам треба розгадати анаграму. Для цього вам потрібно розташувати букви у певному порядку:

С У Ч Д Е І Я

 5 2  1  3 4 6 7 

- Молодці, назва країни «Чудесія». Колись, дуже давно, у маленькій країні на березі Середземного моря — Стародавній Греції — народилося повір'я про сім див світу. Так називали найдивовижніші й найпрекрасніші споруди, зведені у різних куточках світу. Із покоління в покоління переходило це повір'я, і нині немає людини, яка б не знала про величні пам'ятки Стародавнього світу.

- Щоб повернути Нюшу додому, треба виконати деякі завдання. В нас є 7 конвертів, в кожному з яких знаходиться дива різних країн.

2. Мозаїка

- Для того, щоб відкрити 1 конверт вам треба зібрати мозаїку. Зараз я вам роздам частинки мозаїки, а вам потрібно скласти її.

- А тепер давайте перевіримо,що у нас вийшло.

3.  Розповідь(1 диво)

- Молодці, ви правильно розв’язали перше завдання,тепер ми можемо відкрити перший конверт.

- Подивіться на цей малюнок, можливо хтось впізнає це диво?

- От ми й у спекотній Африці, на березі величної ріки Ніл, у Стародавньому Єгипті. Тут розташоване перше диво — піраміда фараона Хеопса у місті Гіза. Ця велична споруда є найдавнішою із сімох див. Крім того це єдине диво, що збереглося до нашого часу. У Стародавньому світі піраміда в Гізі вважалась найбільшою будівлею і залишалась такою протягом майже чотирьох тисяч років. Велика піраміда була побудована у 2580 році до нашої ери як гробниця Хуфу, фараонові, відомому як Хеопс. Згодом у Гізі було зведено ще дві піраміди, для сина та внука Хуфу, а також менші піраміди для їхніх цариць.

- Отже, у якій країні розташовані ці піраміди?

- Для якого фараона їх побудували?

4.Загадки

- Дітки, ви молодці! Наша Нюша вже радіє, тому,що вона впевнена, що ви впораєтесь з усіма завданнями.

- Щоб відкрити наступний конверт, вам треба відгадати загадки. Я буду питати тільки тих діток, які будуть гарно тримати руку і не будуть викрикувати.

1. Зроду рук своїх не має, а узори вишиває. (Мороз)

2. Квітка ця на сонце схожа,

На олію вона гожа,

Жовті пелюсточки має,

Їх до сонця повертає.

(Соняшник)

3. Голуба вода тече,

В’ється, наче стрічка.

Здогадалися, що це?

Це глибока …

                    (Річка)

4. Зранку всіх людей розбудить,

Гріє, пестить і голубить.

А на нього дивишся

І ненавмисно скривишся!

                           (Сонце)

5. Темно стало на дворі,

Сяє місяць угорі.

Спати треба, певна річ,

Бо прийшла на землю…

                                      (Ніч)

6. Влітку диво це знайду

В полі, в лісі і в саду.

Ці рослини кольорові

Запашні, такі чудові.

                              (Квіти)

7. Коли мене немає - усі чекають,

коли прийду - усі тікають.

                                    (Дощ)

8. Влітку відпочивають, взимку дітей катають.  (Санчата)

 

4. Розповідь(2 диво)

- Молодці, з цим завдання ви теж впорались. Тепер ми можемо відкрити другий конверт.

- А тепер залишимо Єгипет і перенесемося до легендарного міста Вавилону. Тут було зведено друге диво світу — висячі сади Семіраміди. Вони — одна з найвідоміших диковинок Стародавнього Сходу. Дві з половиною тисячі років тому в місті Вавилоні володарював величний цар Навуходоносор II.

Легенди розповідають, що його дружиною була прекрасна цариця Амітіс (її іще називали Семірамідою), що походила родом із далекої гірської країни Мідії. Вона так сумувала за квітучою батьківщиною, що цар вирішив звести для неї прекрасну споруду, що нагадувала б Амітіс про рідний край. Тепер Семіраміда могла і кільки завгодно гуляти серед улюблених рослин. Це був дійсно царський подарунок! Ось так на світ з'явилося друге диво — висячі caди Семіраміди. На превеликий жаль, цьому диву не судилось зберегтися до нашого часу. Під час навали персів на Вавилон воно прийшло в занепад і було знищено.

- Що ви запам’ятали з цієї розповіді?

5. «Ерудит»

-Які ж ви розумні, подивіться, яка Нюша щаслива. Ми з вами тепер можемо перейти до наступного конверта,щоб його відкрити, вам потрібно скласти якнайбільше різних слів з поданого слова: ШІСТНАДЦЯТИПОВЕРХОВИЙ (поверх,тип, дитина, верх, хор, дистанція, станція, шар, синій, двері, потіха,вправа,р.Дніпро)

6. Розповідь(3 диво)

- А я і не думала, що ви знаєте так багато слів. Тепер ми з вами відкриваємо 3 конверт. Ми вирушимо з вами до славетного грецького міст Олімпія. Гадаю, усім відомо, чим воно прославилося?

-  Звичайно, Олімпійськими іграми.

- Ми завітали в Олімпію, щоб дізнатись про третє диво Стародавнього світу. Приблизно у 470 році до нашої ери до всіх мешканців Греції звернулися із закликом. Мова йшла про пожертвування коштів на будівництво в Олімпії храму на честь величного бога Зевса Храм побудували. І дійсно, він вражав своєю дивовижною красою. Чимало витончених статуй прикрашало споруду. Але найголовнішою була статуя царя богів – Зевса. Потім, вирішили перенести статую Зевса в Рим. За нею були відряджені робітники. Легенда розповідає, що коли вони наблизились до Зевса, він раптом вибухнув громоподібним сміхом. Робітники, жахаючись, побігли подалі від храму. Потім, коли у 391 році і було прийнято християнство, римляни зачинили всі грецькі храми. Кілька років по тому статую Зевса перевезли у Константинополь. А в 462 році палац, де зберігалася фігура язичницького бога, було знищено пожежею. Так жахливо загинуло третє диво Стародавнього світу.


 

 

- Чи сподобалась вам ця розповідь?

- Що ви запам’ятали?

7.Ребуси

- Зараз, щоб дізнатися 4-е диво, вам треба прочитати ребуси,для того, щоб це зробити ви повинні знати правила. Дві копи після малюнка, означають, що вам треба убрати від цілого слова дві останні букви; одна кома – одну букву.

- Чудово. Відкриваємо 4-ий конверт.

8. Розповідь (4 диво)

- Наступне диво — величний храм діви-богині Артеміди.  За часів свого славетного правління Крез вирішив подарувати місту храм дивовижної краси і присвятити його богині місяця, покровительці тварин та юних дівчат. Греки звали її Артемідою, а римляни — Діаною. Храм вражав величчю, розкішшю та дивовижною красою. Але історія відвела йому коротке життя — лише двісті років. Храм згубили зарозумілість та заздрість однієї людини. Ім'я її назавжди увійшла в історію і стало символом безглуздого і безжального нищення. Це ім'я мешканця Ефесу Герострата. Цей чоловік не був обдарований якимись талантами, не походив із славетного роду, не був видатним політиком, оратором чи воєводою. Проте Герострат мав потаємну мрію — будь що прославитись і залишитись у пам'яті майбутніх поколінь. Довго міркував він, як здійснити своє бажання, і нарешті придумав: «Я знищу прекрасний храм Артеміди — і всі дізнаються про мене! Я прославлюсь у віках, кожна людина буде пам'ятати моє ім'я!». Злодій підкрався вночі до дивовижного святилища і підпалив його. Мармурові стіни та колони, звичайно, не боялися вогню, але в пожежі згоріли дерев'яні прикраси та стропила що підтримували дах. Він завалився і зруйнував храм. Усі кляли безумця, який заради своєї нікчемної слави знищив диво світу.

Так зруйнували четверте диво.

9.Фізхвилинка

- Ви напевне вже трошки втомилися, тому зараз, для того, щоб відкрити 5 диво ми розімнемося.

Раз,два! Всі присіли,

Потім в гору підлетіли.

Три, чотири! Нахилились,

Зі струмочка гарно вмились.

П’ять, шість! Всі веселі

Крутимось на каруселі.

Сім, Вісім! Діти милі

Ніжками затупотіли.

Дев’ять, десять! Відпочили

І за парти дружно сіли.

  • Тепер ми можемо відкрити 5 диво.

 

10.Розповідь(5 диво)

- А тепер залишимо Грецію і перенесемось у Малу Азію. Ми опинилися з вами в місті Галікарнас, де біля ще двох тисяч років тому правив цар Мавзол. Цар забажав побудувати для себе і дружини Артемзії гробницю. Талановиті, архітектори звели величезну триповерхову споруду. У глибині будівлі розташовувались гробниці царів, на другому поверсі стояли колони й мармурові статуї левів, які охороняли спокій володарів. А на даху третього поверху в колісниці стояли величезні статуї Мавзола й Артемзії. Висота гробниці дорівнювала двадцятиповерховій будівлі. Проте Мавзолу не судилося побачити свою мрію, втілену видатними архітекторами. Він помер, коли гробницю ще не було добудовано. І його вірна дружина, цариця Артемзія, на знак своєї любові довела будівництво до кінця. Знищив це диво землетрус, що стався у XII столітті.

- Ви помітили, що замовниками багатьох див світу були видатні царі? І це зрозуміло — лише цар міг дозволити собі таке дорогоцінне будівництво, на нього працювали тисячі рабів, та й коштів і коштовностей правителі не жаліли.

11. Гра «Вірю - не вірю»

- Зараз ми з вами пограємо в гру «Вірю – не вірю», яка допоможе відкрити наступний конверт. Я буду читати вам цікаві факти, а ви будете відповідати вірите ви цьому чи ні.

1. Олені дуже люблять їсти банани.

2. Один волос може витримати вагу в 3 кг.

3. У слона є коліна.

4. Тварина з найбільшим мозком по відношенню до тіла - мурашка.

5. Квітка може з’їсти муху.

 

12.Розповідь(6 диво)

- Відкриваємо шостий конверт. Запрошуємо вас на острів Родос. З давніх-давен мешкали і тут свободолюбиві й віддані своїй батьківщині люди. Вони не брали участі у війнах, але, якщо траплялося ворогу напасти на Родос, жителі мужньо ставали на захист рідного краю. В них був бог-покровитель Геліос, який допомагав народу витримувати ворожу осаду. На честь цього бога, були виготовлена велика статуя. Колос Родоський прикрашав собою острів недовго: приблизно через п'ятдесят років він завалився. Причиною загибелі шостого дива світу став землетрус.

- Ми вже дізналися майже про всі дива світу, тож залишилось одне і ми повернемо Нюшу додому.

13. «Зайве слово»

- Наш останній конкурс називається «Зайве слово». Для цієї гри вам потрібно вибрати зайве слово на дошці.

1. Парта, книга, мобільний телефон, ручка.

Зайве слово: мобільний телефон

2. Яблуко, манго, слива, груша.

Зайве слово: Манго

3. Місяць, трава, зірки, сонце.

Зайве слово: Трава.

 

14. Розповідь (7 диво)

- Які ж ви молодці, слухаємо уважно. Останнє диво, яке ми відвідаємо, розташоване в місті Александрії, на півночі Єгипту. Засновником цього міста був славетний полководець Александр Македонський. Александрія славилася своєю красою, але всесвітню відомість вона здобула ще завдяки своєму Фароському маяку — сьомому диву світу. Це був пер­ший у світі маяк, і простояв він півтори тисячі років. Збудували його для того, щоб кораблі могли обминати рифи на шляху до Александрійського порту. Уночі їм допомагало зорієнтува­тись світло від полум'я, а вдень — стовп диму. Фароський маяк зник, але й досі його назва живе в мові багатьох народів, адже саме від неї походить усім відоме слово «фара». До речі, насправді Фароський маяк — не сьоме, а восьме диво світу. До його появи сьомим дивом вважалися стіни Вавилону. Проте коли на маленькому острові Фарос було зведено величезну будівлю, то стіни стародавнього міста викреслили зі списку див світу. Фароський маяк — останнє, наймолодше диво світу.

III Заключна частина

  1. Підсумок

 - Ось наша виховна година і закінчилась, ми допомогли дістатися Нюші додому, за це вона передала вам подарунки.

- Що ви запам’ятали з нашої виховної години?

    2.  Домашнє завдання:

- На наступний раз, вам треба буде підготувати кольоровий папір, ножиці, клей та олівці.

  1. Прощання
  • До побачення!

 


 

docx
Додано
22 лютого 2018
Переглядів
5185
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку