Виховна година для учнів 2 класу "Святий Миколай"

Про матеріал

Виховна година спрямована на ознайомлення учнів із зимовими святами , традиціями святкування дня святого Миколая в Україні; розширення світогляду про духовні надбання українського народу.

Перегляд файлу

КЗ «Василівська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат»ЗОР

 

 

 

 

 

 

 

Виховна година на тему

«Святий Миколай»

 

для учнів 2класу з інтелектуальними порушеннями

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель ОЛЕНА ВІЗИРЕНКО

 

 

 

 

Виховна година на тему «Святий Миколай»

Мета: Ознайомити учнів із традиціями святкування дня святого Миколая в Україні; сприяти розвитку усного зв’язного мовлення, збагаченню словникового запасу учнів, вміння робити висновки; залучати учнів до духовних надбань свого народу.

Обладнання: сніжинки, сніжинки для гри «Добрі слова», чобіток( із тканини),дзвіночки, сніжка ( з вати) для вправи «Клубочок» та «Сніжки».

Словникові слова: ставлення, діяння, чемні, майно, мешкав,торбинка, бешкетувати, різки, чимала спадщина.

Хід уроку:

1.Організація класу

Сядьте, дітки, всі рівненько

І послухайте гарненько.

Свій урок ми починаємо

І тему разом відшукаємо.

2.Поуторення попередньої теми

- Послухайте загадку і згадайте про що ми говорили на попередніх уроках.
Стало біло навкруги -
Я розпушую сніги,
Наганяю холоди,
Води сковую в льоди,
В дружбі з дітьми я всіма.
Здогадались?
Я -

Слайд ( Зима)

 

  • Чому ви вирішили, що це зима?

А зараз послухайте цей запис. (запис віхоли)

  • Що ви відчули? Змерзли мабуть? Пропоную зігрітися .Вправа на дихання «Поп’ємо чаю»,  але він дуже гарячий.
  • Зігрилися?
  • А тепер вже час мовної розминки , а для цього треба пригадати вірш-чистомовку
  • Ма-Ма-Ма – вже надворі зима.
  • Іг-Іг-Іг – скрізь лежить пухнастий сніг.
  • Оз-Оз-Оз- трищіть лютий мороз.

(Читання відбувається за картками: тихо, голосніше, голосно).

Ця вправа розвиває вашу увагу.

  • Які зимові слова зустрілися у чистомовці?
  • А зараз пограємо в гру «Снігова кулька».

Нашу сніжку обліплять ті « зимові»  слова, які ви знаєте. Ці слова треба ще записати.

  • Ось подивіться яка гарна і казкова утворилася сніжка із ваших зимових слів.
  • Який сніг згадується у чисто мовці? (пухнастий)
  • Давайте зараз пригадаємо, які твори ми читали про зиму? ( відповіді учнів)
  • А що можна виліпити із снігу?
  • А як ви гадаєте сніговикам холодно взимку?
  • А хочете подивится як вони гріються?

Перегляд анімацій про сніговиків.

     Прийшла і наша черга зігрітися. Фізхфилинкаhttps://www.youtube.com/watch?v=ufafJlAKqOo

  • А зараз пограємо в гру «Найрозумніший». Правила гри: я називаю слова, а ви повинні пояснити їх значення.( ЗАВІРЮХА, СНІГОПАД, ГРУДЕНЬ, СВЯТО)
  • А як ви розумієте слово свято?

Пояснення вчителя. Свято- це урочистий день, присвячений видатним подіям. У цей день люди прикрашають вулиці, будинки, хатки, кімнати, одягають красиве святкове вбрання, готують смачні страви, розважаються.

  • А коли свято, то який настрій у людей?( святковий).
  • Перевірте свої знання. Робота в парах. Треба з’єднати стрілками картки відповідно до слів.
  • Які ви знаєте зимові свята? ( Слайд про зимові свята)
  • Які свята чекають нас у грудні місяці?
  • Сьгодні ми поговоримо про давнє свято – Свято Святого Миколая.

Розповідь вчителя

  • Свято Миколая прийшло до нас з тих часів, коли люди увірували у єдиного і могутнього Бога Ісуса Христа. Майже 2000 років тому у містечку Мирах мешкав маленький хлопчик Миколка. Батьки Миколайчика померли дуже рано, залишивши синові все своє добро і багатство. Микола виховувався у доброті та чесності і після смерті батьків він вирішив усе своє добро роздати бідним людям, а насамперед їх дітям. Частенько він набивав свою торбинку всіяким одягом, їжею, цукерками, іграшками та іншими подарунками і вночі розносив їх бідним дітям, залишаючи біля дверей.
  • А зараз вправа «Уява». Заплющить оченята  і уявіть Миколайчика.
  • Яким ви його уявили?  Які б ви використали кольори, якби  малювали Святого Миколая?( Відповіді дітей).

Перегляд відео про Миколая.  (3хв.) https://www.youtube.com/watch?v=RjOcZkzrd6g

 

Хвилинка відпочинку.

Продовжимо розмову про Миколая.

  • Мені цікаво, а звідки  Святий Миколай знає кому які подарунки дарувати? Про це ми дізнаємося із тексту «Микола та його чарівна книга»

Робота над текстом.( Для кожного учня виготовлена книжечка – саморобка з текстом) Перед початком читання треба зробити зарядку для очей «Сніжинка»  https://www.youtube.com/watch?v=qxkSQqecR0w

 

Микола та його чарівна книга

Кажуть, вдома у Святого Миколая є чарівна книга. У цій книзі все записано і про всіх. Там є всі хороші і погані справи, які за рік зробила людина. Тому й кажуть, що якщо ти себе цього року погано вів, то подарунка тобі від великого чарівника не бачити. Але Святий Миколай добрий чарівник і готовий пробачити всі погані вчинки, варто тільки щиро попросити вибачення у всіх,кого образив і у самого Святого. Якщо почуття провини буде щирим, тоді можеш просити у Чудотворця чого завгодно – він все виконає. Головне не бути жадібним і не просити занадто багато, інакше покарає тебе Святий Миколай в наступному році.

Запитання до твору

  • Що записано в книзі?
  • Чи готовий пробачити погані вчинки Святий Миколай? Знайдіть і прочитайте про це.
  • Якими словами закінчується оповідання?
  • Про що ви дізналися прочитавши цей текст?

Проблемне запитання: - Чи всі отримають подарунки від Святого Миколая?

Пропоную переглянути мультфільм.

  •  Миколай вже приготувався до свята, а як ми з вами готуємося? Поетична хвилинка( учні читають вірші)

 

Через поле, через гай
Йде до діток Миколай.
У білесенькій торбинці
Він для всіх несе гостинці.
 

Я Святого Миколая,

Дуже-дуже добре знаю.

Він на свято в чобіток

Для слухняних діточок

Має у своїй торбинці

Найприємніші гостинці!

 

 

Святий Миколаю,

Прийди до нас з раю,

Принеси нам дари

Кожному до пари.

Цукерки смачненькі,

Булочки пухкенькі,

Книжечок багато

Читати у свято.

 

Ходить він завжди вночі

Має від дверей ключі,

Знає, хто живе і де,

Як себе щодня веде.

Чемним діткам, хоч потроху,

В чобітки та у панчохи

Він кладе потішки,

А нечемним — мишки!

Хто це? Швидко відгадай!

Це наш любий… (Миколай)

 

  • Продовжуємо робити приємні справи. Пропоную пограти в гру «Добрі справи». Головне правило гри -  ВАШЕ МОВЛЕННЯ, воно повинно бути чітке і правильне. Кому я покладу чарівну зірочку, той і розповідає про свою добру справу.

Дуже швидко пролетіла наша година спілкування, я гадаю, що вам було цікаво.

  • Що дізналися нового?
  • Що було цікаве?
  • Що розповісте мамі?

Стук у двері.

  • Діти, Миколайчик десь близько вже, він передав ось цей чарівний чобіток і дзвіночок, треба подзвонити, загадати бажання і покласти дзвіночок у чобіток. А на уроці образотворчого мистецтва ми намалюємо свої бажання і теж покладемо у цей чобіток.Дякую вам за гарний настрій і роботу.

 

 

docx
Додано
14 січня 2021
Переглядів
1111
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку