Виховна година "Подорож до країни Безпека"

Про матеріал

План проведення виховного заняття

«Подорож до країни Безпека»


Вступне слово

1 зупинка «Безпечний двір»

Бесіда

Обговорення віршів

Перегляд мультфільму

Обговорення мультфільму

Практична робота

Підсумок зупинки

2 зупинка «Кусаки чи друзяки»

Розповідь

Слухання віршів

Обговорення віршів

Перегляд мультфільму

Обговорення мультфільму

Практична робота

Підсумок зупинки

3 зупинка «Сам вдома»

Розповідь

Слухання віршів

Обговорення віршів

Перегляд мультфільму

Обговорення мультфільму

Практична робота

Підсумок зупинки

4 зупинка «Небезпечні речовини та ліки»

Слухання віршів

Обговорення віршів

Повторення правил користування небезпечними

Підсумок зупинки

5 зупинка «Вперед вогнеборці»

Розповідь

Слухання віршів

Обговорення віршів

Перегляд мультфільму

Обговорення мультфільму

Бліц - вікторина

Практична робота

Підсумок зупинки

6 зупинка «Надзвичайні ситуації»

Слухання віршів

Обговорення віршів

Підсумок зупинки

Мозковий штурм

7 зупинка «Засоби індивідуального захисту»

Розповідь

Практична робота

Підсумок зупинки

Підсумок подорожі

Перегляд файлу


Мета: закріпити здобуті знання дітей з уроків «Основи здоров’я», поширити їхні знання з тем сам вдома, безпека надворі, обережно собаки, надзвичайні ситуації, та засоби індивідуального захисту органів дихання; збагачувати словниковий запас, розвивати пам'ять та мислення, фантазію дітей; надати можливість практично здійснити першу допомогу при різних видах дитячого травматизму, обіграти ситуації дзвінків до служб надзвичайної допомоги, навчитися правильно вдягати протигази, користуватися марлевими пов’язками; виховувати бережливе ставлення до власного здоров’я, відповідальність за власне життя, повагу та піклування до оточуючих.


План проведення виховного заняття

 «Подорож до країни Безпека»

 

 


Вступне слово 

 

1 зупинка «Безпечний двір»

 

Бесіда

Обговорення віршів

Перегляд мультфільму

Обговорення мультфільму

Практична робота

Підсумок зупинки

 

 

2 зупинка «Кусаки чи друзяки»

 

Розповідь

Слухання віршів

Обговорення віршів

Перегляд мультфільму

Обговорення мультфільму

Практична робота

Підсумок зупинки

 

 

3 зупинка «Сам вдома»

 

Розповідь

Слухання віршів

Обговорення віршів

Перегляд мультфільму

Обговорення мультфільму

Практична робота

Підсумок зупинки

 

 

 

 

4 зупинка «Небезпечні речовини та ліки»

 

Слухання віршів

Обговорення віршів

Повторення правил користування небезпечними

Підсумок зупинки

 

5 зупинка «Вперед вогнеборці»

 

Розповідь

Слухання віршів

Обговорення віршів

Перегляд мультфільму

Обговорення мультфільму

Бліц - вікторина

Практична робота

Підсумок зупинки

 

6 зупинка «Надзвичайні ситуації»

Слухання віршів

Обговорення віршів

Підсумок зупинки

Мозковий штурм

 

7 зупинка «Засоби індивідуального захисту»

Розповідь

Практична робота

Підсумок зупинки

 

Підсумок подорожі


 

 


  • Доброго дня діти, я дуже рада вас бачити сьогодні у цій залі, здоровими, сильними та веселими. Кожен з вас знає що найбільший скарб людини це життя і здоров’я.
  • Більшість дітей народжується сильними та здоровими, та чомусь коли ми виростаємо то стаємо кволими та слабкими. А чому ви знаєте? (бо не завжди дотримуємось здорового способу життя).
  • А іноді трапляються і зовсім сумні ситуації коли людина не виростає, коли людина потрапляє у ситуації які закінчуються летально для неї і вона втрачає дорогий скарб життя. Чому людина може втратити життя (бо вона не піклується про свою безпеку)
  • Діти, а ви піклуєтесь про свою безпеку. Чи вмієте ви правильно діяти у надзвичайних ситуаціях?
  • Це ми сьогодні  і перевіримо!
  • Діти а ви любите подорожувати? Сьогодні я вам пропоную піти у подорож до країни «Безпека». Ось саме у цій країні ми і перевіримо ваші знання та вміння.
  • То що готові? Рушаємо.
  • Зараз вам усім потрібно встати і щоб завітати до країни треба постукати у її ворота. Тож усі протягнули ручки та постукали.
  • Ось наші двері відчинилися і перед нами карта країни Безпеки. На ній ми маємо 7 зупинок, а саме: «Безпечний двір, Кусаки чи друзяки, Сам вдома, Небезпечні речовини, Вперед вогнеборці, Надзвичайні ситуації та ЗІЗ» То що ж рушаємо далі?
  • Щоб перейти до першої зупинки нам потрібно встати і покрокувати на місці. А зробити треба 7 чарівних кроків, потім сісти тихенько і слухати уважно. Почали!

Безпечний двір

  • Почнемо ми нашу подорож з добре відомого для кожного з нас, нашого двору. «Зараз кожен з вас нехай закриє оченята та згадає свій двір чи вулицю на якій ви граєте з своїми друзями.
  • Чи є у вашому дворі місця де вам не можна гратися? А чому ви знаєте? А скажіть чи ви колись порушували ці правила?
  • А тепер послухайте віршик від Цвігун Зої та запамятайте які небезпечні місця  вона вам назве!

 


Кажуть, що у світі

Всі цікаві діти:

Хочеться їм носа

В казна-що встромити,

У печері заблукати

Яблук в темряві нарвати

У сусідському саду..

Ой усе це на біду!

Хтось на дерево поліз

Та і гепнувся у низ

Хтось подерся аж під дах

По пожежній по драбині

Та повиснув на щаблях

Ой допоможіть дитині!

У небезпечне місце

Діточки не лізьте


  •  Дякуємо Зої, тож про які небезпечні місця ви почули?
  • А яку пораду ви запам’ятали з вірша Зої?
  • А давайте переглянемо мультфільм «Корисні підказки. Безпечний двір» та разом з головними героями визначимо яка небезпека може чекати на вас у вашому дворі

Перегляд мультфільму (10 хв)

Обговорення мультфільму ( 3 хв)

  • Скажіть, які небезпечні місця виявили шпигуни?
  • Які поради від наших шпигунів ви запам’ятали?

 

Практична робота

Дуже часто трапляються випадки, коли діти граються, стають неуважними і бігаючи за щось перечепляться та падають. Уявімо шо саме така ситуація сталася з вашим другом і він пошкодив свій лікоть. Хто може надати першу допомогу? А якщо пошкоджено коліно?

Підсумок зупинки

  • Тож кожен з вас діти має пам’ятати що небезпека може вас скрізь чекати, будь уважним та спокійним, небезпеки ти уникнеш.

- Щоб перейти до наступної зупинки нам потрібно встати і покрокувати на місці на носочках. Почали! Молодці до наступної зупинки ми дійшли.

Кусаки чи друзяки

  • Назва цікава у цієї зупинки, як ви гадаєте про кого ми будемо говорити? Діти, а в кого з вас у дворі чи на вулиці бігають собаки? А чи є у вас домашні тварини? А хто за ними доглядає? Хто їх вигулює?
  • Ось послухайте віршик від Дорохіної Аліни «Песик для тата і мами» і поміркуйте чому він має таку назву.

Песик для тата і мами


Ранок в шибку заглядає –

Тато з песиком гуляє

Ну а вечір як надходить –

Мама песика виводить

Хто благав його придбати,

Присягався доглядати?

Хто дав слово годувати,

У садочку з ним гуляти?

  • Соромно мені зізнатись,

Та від правди не сховатись

Думав я проста це справа,

Але песик – не забава:

Просить їсти, хоче спати,

у садочку погуляти.

Мамо й тато клопіт мають –

Цуценятко доглядають

Щодо песика малята

Вам пораду хочу дати

Перед тим як купувати

Добре слід поміркувати


  • Діти як ви гадаєте чому віршик має таку назву «Песик для тата і мами»?
  • Хто мав доглядати за песиком?
  • Яку пораду вам дам автор?
  • А зараз я вам пропоную порівняти поведінку наступних героїв.

Слухання віршів

Герасименко Аліса


Хлопчик Юрчик і котик Мурчик

  • Жив маленький Юрчик

Поруч – котик Мурчик

Йшов Гуляти Юрчик,

Слідом -  котик Мурчик.

Мама гралась з Юрчиком,

А хлопчина з мурчиком.

Кличуть їсти Юрчика

Як же він без Мурчика?

Дуже схожі Юрчик і пухнастик Мурчик.

  • Мама! – каже Юрчик
  • Мяу! – котик Мурчик

Знають всі в окрузі

Що найкращі друзі

Спритний котик Мурчик

І маленький Юрчик.


Авдакова Вікторія


Хто кого дресирував

Довго мріяв я про дога,

Про високого, міцного,

Уявляв як з ним гуляю,

Дресирую, научаю,

Дам команду – побіжить,

А захочу -  він лежить

Кину палицю – послуха

І до ніг несе щодуху

Та не сталось як гадалось,

 Що омріяв не збувалось

Хто нас бачив – той збагне

дресирує дог мене.

Він захочить -  я біжу,

А дозволить – посиджу,

А учора наловчився,

Кидать палицю навчився

То ж малята, я благаю

Розкажіть хто досвід має,

У ручі слід палку нести,

Чи в зубах до лап піднести?

Дуже строгий дог зі мною,

Як команду не засвою

Не відпустить з повідка,

Нажене із килимка.


  • Що ви можете  сказати про поведінку хлопчиків? З кого можна взяти приклад?
  •    А ось ще один віршик для вас підготувала Волошина Інна. Послухайте і скажіть до чого призводить неправильне поводження з тваринами.

Тягнув Павло кота за хвіст та лапу,

А потім ображався:

  • Він подряпав!

Петро собаці зуби рахував,

А потім скаржився:

  • Ой, мамо, покусав!

Не іграшки - тварини в хаті,

Отож навчись їх поважати


  • Дякуємо Інні, і слухаю вас то до чого призводили ігри з тваринами? Яку пораду вам надала Інна у віршику?
  • А зараз я вам пропоную переглянути корисну підказку під назвою «Кусаки чи друзяки» Ваше завдання запам’ятати правила поведінки з собакою.

Перегляд мультфільму (10 хв)

Обговорення мультфільму ( 3 хв)

  • Які правила собачого етикету ви дізналися? (собак неможна дражнити, тягати за хвоста чи вуха, чіпати коли вони їдять, боятися. Якщо пес на вас гавкає треба повільно відходити задки при цьому впевнено говорити до нього)
  • Як діяти якщо побачив зграю собак?
  • Чи можна годувати дворових собак? Чому?

Практична робота

  • А зараз уявімо що трапилась прикрість і вашого товариша укусила дворова собака, а вдома нікого немає, що ви будете робити? Яку першу допомогу ви надасте? ( промити місце укусу мильною водою або прикиснем водню, та звернутися до лікарні)

Підсумок зупинки

  • Тож кожен з вас діти має пам’ятати що тварини наші друзі, але з ними також треба бути обережними і уважними. Тоді ваше здоров’я та життя буде захищеним.

Сам вдома

  • Щоб перейти до наступної зупинки треба встати , повернутися до свого сусіда і пограти з ним у оплески. Молодці. Сідайте. Назва цієї зупинки сама про себе говорить і нам легко здогадатись про що ми з вами будемо говорити, адже небезпека вас може чекати не тільки на подвір’ї, але і у вас вдома. І можливість зустрічі  з нею зростає якщо ви вдома самі. А чому скажіть мені?
  • Мої діточки підготували для вас повчальні віршики, ви їх уважно послухайте, а потім скажете про які небезпеки розповіли вам діти
  • Гачук Даря

Йшли із хати мама з татом

Домовлялися із Гнатом:

  • Грай, читай, відпочивай,

Порайся удома

Не відчиняй нікому!

Бо ж бувають різні люди…

Гнат сказав:

  • Хай так і буде!

На комп’ютері пограв

Трохи книжку почитав

Помити посуд не забув,

Сів на канапу та й заснув.

Самому ж нудно увесь день!

У двері раптом «Дзень – дзелень!»

Помчався хлопчик відчиняти:

«Це певне хлопці йдуть до хати!!

Забув про заборону Гнат.

У хату вдерся злий пірат:

  • Де гроші? Подавай мільйон!

… на щастя, це був тільки сон.


  • Який висновок ми можемо зробити з цього вірша?
  • Молодці діти а зараз ми послухаємо віршик від Кузнєцової Дар’ї

До газової плитки

Самі не лізьте, дітки

Нехай навчать дорослі вас

Бо дуже небезпечний газ.

Почувши запах газу

На вулиці в квартирі-

Телефонуй відразу!

На номер 104!


  • Який правило ми можемо скласти з цього вірша?
  • Добре, слухаємо далі Руппу Стаса

Микола ножиці узяв

І з ними бігав та скакав.

Впав і поранив собі щоку…

Вже добре, що не поцілив в око!

Ножиці ножі та спиці –

Жартувати не годиться!


  • Який висновок ми можемо зробити з цього вірша?
  •    А тепер віршик від Ільїної Дарї

Що трапилось з яриною?

Ось гралась з квасолиною.

У ніс її запхала –

Ледь лікарка дістала.

Хіба ж робити можна так?

Добре хоч що не буряк.


  • Який правило ми можемо скласти з цього вірша?
  • Добре, і ось слухаємо останній віршик на цій зупинці від Олі

Денис усюди пхає носа:

До шафи і до пилососа,

До шухляди, до комори

(там речей в бабусі – гори!)

Та до скриньки де у тата інструментів є багато.

Кужуть всі йому:

  • Не лізь!
  • Я не лізу! Лізе ніс.
  • Тож йому сестриця Римма

Прищепила ніс дверима


  • Яке правило винесемо з цього вірша?.
  • Тож хто нам назве усі правила які ми склали?
  • А зараз я вам пропоную переглянути мультфільм від корисних підказок «Наодинці вдома». Ваше завдання запам’ятовувати правила безпечної поведінки вдома.

Перегляд мультфільму (10 хв)

Обговорення мультфільму ( 3 хв)

  • Які правила  самовдомівця ви запам’ятали? Що робити коли незнайомий стукає у твої двері? (Дзвонить по телефону) Що робити коли двері в твою оселю відчинені? Які небезпечні місця для ігор ви пригадали?

Практична робота

  • А зараз я вам пропоную уявити ситуацію що ви вдома самі, а хтось вперто стукає у ваші двері і навіть намагається їх відчинити, що ви робитимете. Як ви викликатимете поліцію?

Підсумок зупинки

  • Молодці діти ви гарно працювали і склали правила безпечної поведінки вдома коли ви одні, ви навчилися викликати поліцію у разі небезпеки  тому вас можна впевнено залишати вдома наодинці.

Небезпечні речовини та ліки

А тепер усі ми встали і тихенько пострибали до наступної зупинки.

Зараз я вам пропоную послухати уважно віршик від Цибенко Толіка

Вірш про лисичку

« У зеленому лісочку, на високому горбочку,

Там хатиночка стояла, в ній лисичка проживала.

Була прудка і хитрюща та до всього завидюща.

Все тягла вона у дім,  все було у домі тім:

Ацетон та лаки й фарби - на всі смаки, на всі барви.

Ще й каністри з керосином, різні ємкості з бензином.

Усього було доволі і в коморі,  в коридорі.

Раптом вогник - стриб із печі, результат ясний малечі:

Хатка миттю вся згоріла, лиш лисичка уціліла.

Тож дамо ми їй пораду - ви послухайте теж радо:

Всьому треба дати лад, дім -  не база і не склад.

Вихід вільний слід тримати і всім добре пам’ятати:

Легкозаймисті речовини не заносьте у хатини.

Чи у місті чи в селі знати мають це малі.

Правила протипожежні добре ти вивчай

І будь завжди обережний та усіх навчай

Обговорення вірша

- Про що розповідається у вірші, який ми почули?

- Які речовини, що зберігаються у нас можна назвати небезпечними? (фарби, лак, бензин, ацетон, оцет, дезодорант)

  • Що може трапитися якщо поводитися з ними необережно? (Деякими речовинами можна обпекти шкіру та очі. Якщо довго вдихати випари фарби, лаку,  клею можна отруїтися. Балончики з аерозолем від удару та тепла можуть вибухнути і  загорітися. Бензин, гас, розчинник, можуть стати причиною пожежі, якщо їх зберігати близько біля вогню.)

- Як ви думаєте, а ліки корисні чи шкідливі?

А ось   Гедульянов Максим підготував для вас віршик про ліки


У аптечці баби Нюри

Є пігулки, є мікстури.

Рожеві та синенькі,

Певне, солоденькі.

Онучок всюди пхає ніс,

От до аптечки він заліз

Все покуштував Максим,

Ой, що сталося із ним!

Він лежить синенький,

Майже холодненький.

Та примчалася «Швидка» -

Врятувала дивака!

Ні, пігулки – не цукерки,

То ж для чого ти їх зїв?

Ліки -  тільки за рецептом,

За рецептом лікарів!                                     


  • Чого вчить нас цей віршик, діти?

Читання правил користування небезпечними речовинами (слайд)

  1. Хімічні препарати не можна відкривати, нюхати, самостійно користуватися ними.
  2. Легкозаймисті речовини зберігати якнайдалі від вогню.
  3. Ліки приймати лише за призначенням лікаря та з дозволу дорослих.

Підсумок зупинки

- А найкраще дотримуватися одного, найголовнішого правила. Його ви прочитаєте, коли складете літери на етикетках пляшок ( діти складають речення із слів, які є на слайді)

Друже, добре пам'ятай:

Вдома сам не зачіпай

Невідомі речовини, ліки, різні хімікати

 Щоб, бува, не постраждати!

Вперед вогнеборці

  • Щоб перейти до цієї зупинки нам потрібно покрутитись на місці аж цілих 3 рази. Зробили всі мерщі!
  •    А зараз послухайте віршик від Новожилова Стаса і скажіть про що ми будемо говорити на цій зупинці.

Гралися вдома самі малюки,

Хтось із кишені дістав сірники:

  •        Ось розведемо багаття у хаті!

Весело буде навколо стрибати!

Килим зійнявся, фіранки палають

Діти як зайці у вікна стрибають

З першого поверху… І обережний

Сусід викликає команду пожежну.

Друже, роби, дорогенький, як він:

Бачиш пожежу – дзвони 101!


  • На цій зупинці ми поговоримо з вами про вогонь. Вогонь приносить людям велику користь. Та коли з ним поводитися необережно, вогонь з друга перетворюється на ворога

Перегляд мультфільму

 «Нові Корисні підказки. Вперед вогнеборці»

Обговорення мультфільму

  • Як виник вогонь? Яка біда трапилася з Кнопом та кнопочкою? Як вони діяли?  Що було правильно, а що ні? Як правильно гасити маленький вогонь. Як правильно виходити з палаючого будинку, чи під’їзду? Які правила поведінки з газовою плитою ви запам’ятали?

Бліц-вікторина

  • Що може стати причиною пожежі? Як погасити пожежу? Як діяти коли це зробити неможливо самотужки? Чому не можна ховатися під час пожежі?

Практична робота.

  • Уявімо що ви побачили що починається пожежа яку ви не можете загасити. Як викликати  пожежну службу

Підсумок  зупинки.

  • А підсумок до цієї зупинки підведе нам Пінциш Максим

Вивчіть правила пожежні

Будьте завжди обережні

Знає хай дитина кожна

Жартувать з вогнем не можна!


Надзвичайні ситуації

- А зараз ми вирушимо до наступної зупинки для цього ми покрокуємо на пяточках на місці. Молодці. Сідайте


Є в світі різні небезпеки: пожежі, повені і селі,

Цунамі, шквали мчать здалеку і катастрофи невеселі.

Є землетруси і вулкани, ще й оповзні у горах різні

І смерчі й бурі й урагани - всі явища природні грізні.

А ми лиш люди в цьому світі, для нас багато є загрози

Весною, восени і влітку, а ще, узимку,  у морози.

Крім того, винайшла людина ще різну зброю і ракети,

Щоб нищити, вбивать природу і не давати живому жити.

Тому навчайтеся любити красу земну, довкілля рідне

Навчайтеся в безпеці жити і щоб життя було в нас плідне.


Перегляд мультфільму  «Тривога в лісі»

Обговорення мультфільму

- Що почули звірі? (сигнал тривоги)  Звідки може лунати цей сигнал у разі небезпеки?( підприємства, фабрики, заводи) Що потрібно зробити почувши цей сигнал?(увімкнути телевізор, радіо і послухати як діяти)

- Звірі так вчинили? (ні, тому кожен придумав собі небезпеку)

- Кінь ховався від землетрусу. Чи правильно він вчинив? (не можна стояти під електричними дротами) У разі землетрусу потрібно вийти з приміщення на відритий простір.

- Зайці рятувалися від повені у підвалі (це не правильно. Треба підніматися якомога вище. В разі сильних повеней людям допомагають рятувальники)

- Бегемот на дереві ховався від урагану.(це не так)

Підсумок зупинки

«Мозковий штурм»

      1.  Явище, що  утворюється  під  час  інтенсивного  випадання снігу.

(Снігопад)

      2.  Підземні  поштовхи,  що  виникають  у  надрах  землі.( Землетрус)

3. Неконтрольований  стихійний  процес  горіння,  що  призводить  до  загибелі  людей  і  знищення   матеріальних  цінностей.( Пожежа)

      4.  Вітер  великої  руйнівної  сили  й  великої  тривалості. (Буря)

      5.  Атмосферний  вихор, що  виникає  під  година  грози.(Смерч)

      6.  Явище  що  виникає при  посушливій погоді  й  сильних  вітрах.(Засуха)

      7. Затоплення  місцевості  в  результаті  підйому  рівня  води  в  річці,  морі.(Повінь)

Засоби індивідуального захисту

- Під час аварій на підприємствах в повітря попадають шкідливі викиди. Вони швидко поширюються і вражають слизову оболонку і внутрішні органи людини, шкіру.

- Як захиститися від цього?(одягнути засоби індивідуального захисту)

- Це і буде останньою нашою зупинкою.

Засоби індивідуального захисту (малюнки)

  • Які ЗІЗ ви знаєте? (протигаз, респіратор, ватно - марлева пов’язка, протипилова маска)             

Практична робота ( одягнути ватно- марлеву пов’язку, протигаз, распіратор )

Підсумок подорожі

От наша подорож підійшла до кінця, усі зупинки ми відвідали і висновок до кожної зупинки зробили та на останок Мої помічники хочуть вам дещо сказати:

Учень

Діти повинні вміти і знати

Як допомогу собі викликати

Пожежа, вогонь, як ти вдома один

Швиденько дзвони й викликай «101».

Пожежників треба тоді вам гукати

Адресу назви, що горить і як звати.

Учень

Злодюга у хату хоче пробратись,

Як діять? Як буть? Як рятуватись?

В міліцію треба дзвонити негайно

Ти номер «102» хутчіш набирай-но.

Учень

Хворіє хтось дуже й не може вже встати

 Людину потрібно скоріш рятувати!

Ти медиків виклич, « Швидку допомогу»

 «103 « набирай і гукай на підмогу.

Учень

В квартирі ти раптом почув запах газу

Не гайся, дзвони «104» відразу.

Ці служби нас виручать завжди з біди

Про них пам’ятаймо всюди й завжди!

Вчитель

  • Діти вам сподобалася наша подорож? Що нового ви дізналися?

А що вам найбільше сподобалося?

  • Молодці, діти. Дякую вам за вашу активність, за увагу, хза знання та досвід. Всі ці знання допоможуть вам у разі небезпеки. Памятайте, щоб з вами не трапилось намагайтеся тримати себе у руках, не панікуйте.  Не знаєте як діяти, не бійтеся йдіть до дорослих і одразу про все розповідайте, бо іноді втрачені секунди можуть коштувати вам життя.
  • Пам’ятайте все  це та інших навчайте! До побачення
docx
Додано
23 серпня 2018
Переглядів
5122
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку