Виховна година про природу

Про матеріал
Уроки природознавства покликані виховувати в учнів відповідальність за збереження навколишнього середовища як важливого фактора існування людини. Від природи людина бере все, що їй потрібно для життя. Ось чому до неї треба ставитися дбайливо, піклуватися про її відтворення, щоб кількість природних багатств не зменшувалася, а навпаки, збільшувалася. Чи буде збережена природа, залежить не тільки від учених і любителів природи, а й від усіх нас. І тому дітей слід виховувати справжніми охоронцями природи.
Перегляд файлу

Виховна година про природу

     Мета:Уроки природознавства покликані виховувати в учнів відповідальність за збереження навколишнього середовища як важливого фактора існування людини. Від природи людина бере все, що їй потрібно для життя. Ось чому до неї треба ставитися дбайливо, піклуватися про її відтворення, щоб кількість природних багатств не зменшувалася, а навпаки, збільшувалася.

Чи буде збережена природа, залежить не тільки від учених і любителів природи, а й від усіх нас.

І тому дітей слід виховувати справжніми охорон­цями природи. На всій земній кулі люди зрозуміли, що, охороняючи тварин, рослини, ліси, річки, ґрунт, вони охороняють своє майбутнє. Людина на те і є найвищою істотою на землі, щоб бути захисником усього живого, що не приносить шкоди. Дітям слід пояснювати, що порівняно з мурашкою, проліском, синицею, котом, горобцем, вона просто велетень, а сильний не повинен знущатися над безпомічним, а навпаки, мусить оберігати його від зла.Адже й нашим нащадкам потрібні будуть зелень, чиста вода, спів птахів — уся краса Землі.Для розкриття цієї теми я використовую на уроках природознавства дидактичний матеріал. Він допома­гає дітям добре засвоїти правила поведінки у природі

                              

                                  Пам'ятки для учнів

Люби природу, як символ

Душі своєї.

Люби природу не для себе,

А для неї.

Ми всі господарі природи,

Тож збережемо її вроду.

Не рвіть на луках і в лісах квітів. Кілька ромашок більше привертають увагу, ніж сніп їх.   Пам'ятайте  самі  й   іншим   пояснюйте,   що, зриваючи   багато  лісових   квітів,   ми   нівечимо природу.

Нехай красиві рослини залишаються у природі. З природою живи у дружбі, То й буде вона тобі в службі.

Всі ми живемо на одній планеті — Земля. Вона е нашим домом, і всі ми — частинка живої природи, без якої нікому з нас не вижити.

Тому бережіть природу, все, що живе на планеті, бо все на ній таке тендітне і прекрасне. Вчіть, пізнавайте природу, діти, розгадуйте її загадки, щоб більше знати.

Глянь, який зелений, чарівний і красивий світ довкола тебе. Кожна квіточка — тобі на радість, кожна рослинка — для твого добра, кожна травинка — для твого здоров'я.

Ти лишень придивися, запам'ятай, добре вивчи, пізнай природу — це ж для твого добра тобі потрібно, щоб ти не блудив у цьому світі, а щасливо і радісно жив. Полюби цей щедрий світ усім своїм серденьком, зачаруйся ним.

І ніколи, чуєш, ніколи не знищуй, не ламай, не марнуй того, що тобі так щедро вділила Земля. І

хай ваше серце буде добрим і щирим, чистим і переповненим великою любов'ю і ласкою.

хай ваше серце буде добрим і щирим, чистим і переповненим великою любов'ю і ласкою.

Лікарські рослини — цінне природне багатство, до якого необхідно ставитися обережно.

Збирати лікарські рослини можна у тих місцях, де їх багато. Частину рослин треба обов'язково залишити. Збір лікарських рослин потрібно проводити під керівництвом вчителя, або працівника аптеки.

Учись любити

Учись любити все навколо себе:

Траву і квіти, кущик, деревце.

Жучка і пташку, і блакитне небо,

І синьооке чисте джерельце.

Усе прийшло на білий світ, щоб жити,

Щоб дарувати радість і красу.

Учися дивуватись і любити

Чистеньку, мов перлиночка, росу

. Поглянь на світ — це дивовижна казка!

 А квіти — це, мабуть, душа землі.

 У кожній з них струмить любов і ласка,

 Вони неначе діточки малі. Яка земля!

Чарівна, пречудова! Вона нам мати.

Ми — її дитя! Летить на землю весняна обнова,

Бурлить, вирує на землі життя!

• •

Нема ліпшої краси, ніж гаї та ліси.

Нема дерева — посади, є дерево — бережи.

 

Не збирайте березовий сік.

Поступово гинуть берези, кору яких пошкодили, щоб набрати соку.

 

Пам'ятайте,  що  березовий  сік можна брати лише з тих дерев, які призначено для вирубування. Бо всі ми в світ прийшли, щоб жити, Добро творити на землі. Учіться, діточки, любити, Навчайтеся, поки малі. Не нищіть квіти, не зривайте, Нехай на них блищить роса. Усе живе оберігайте, Бо для людей ця вся краса. Щоб наше серце добрим стало, Щоб в нім любов палка жила, Щоб завжди серце зберігало Любов і трішечки тепла. До цього радісного світу, До всіх живих, що на землі, До пташечки, дерев і цвіту... Ви знайте, діточки малі. Усі прийшли в цей світ, щоб жити: Великі звірі і малі. Людина в світ прийшла — любити, Добро творити на Землі. Не ламайте даремно гілок дерев і кущів. Найбільшої шкоди люди завдають черемсі. Коли вона зацвітає, безжально обламують деревце. Дві-три гілочки черемхи чи бузку мають у вазі кращий вигляд, ніж десяток. Рослини виділяють у повітря кисень, необхідний для дихання істот. Гляньте, ліс вдалині темніє, Але я вам сказати мушу, Він розказувать казку вміє, Має він поетичну душу, І живуть у лісі звірі, птахи, Для людей вони загадкові. І великі, й малі комахи Дуже дивні, а ще казкові. А людина живе у світі, Як природи рідна дитина. Без довкілля не може й миті На землі цій прожить людина. Без повітря, і без водички, І без сонечка, й сині неба, І без квіточки, без травички... Та природу вивчати треба. Щоб не скривдити, не зламати, А в гармонії з світом жити. Тож природу нам треба знати, Бо прийшли ми у світ — любити! їстівні  ягоди,  горішки  збирайте  так,  щоб  не пошкодити гілочок.

Дехто зриває ягоди чорниці разом із кущиком. А на місці зірваних рослин нові виростуть не раніше як через 7—8 років. Таке збирання ягід завдає великої шкоди рослинам.

 

Гра «Можна-не можна»

 

 

Вчитель   називає   дію,   а   діти   відповідають: «можна» чи «не можна».

Можна.

Саджати квіти, рослини.

Охороняти первоцвіт й рідкісні рослини.

Берегти молоді рослини.

Обгороджувати мурашники.

Спостерігати за жабами.

Милуватися красою природи.

Підгодовувати птахів.

Прибирати  місця  відпочинку у лісі,  на березі річки тощо.

   Не можна.

Ламати гілочки дерев, кущів.

Обдирати кору дерев.

Рвати багато квітів.

Збивати гриби ногами.

Руйнувати павутиння.

Вбивати павуків.

Ловити метеликів, бабок.

Ловити жаб.

Не збивайте грибів, навіть отруйних.

Пам'ятайте, що гриби дуже потрібні у природі. Вони є санітарами лісу, а також прикрашають ліс, особливо мухомор. Для лісових звірів гриби служать їжею і ліками. Мухомори служать ліками для лосів.

Не пошкоджуй кору дерев!

Деякі діти нерідко вирізають на корі дерев різні написи, наприклад свої імена. Це порушує красу природи і дуже шкодить деревам: через ранку витікає сік, можуть потрапити під кору мікроби, які викликають захворювання і навіть гибель дерев.

У лісі треба намагатися ходити по стежинах, щоб трав'янисті рослини не загинули від витоптування.

У лісі треба поводитися дуже тихо.

Не можна голосно кричати і бігати, бо ми — гості у лісі, у його справжніх господарів, для яких ліс — це рідний дім.

Не ловіть метеликів, джмелів, бабок, коників та інших комах.

Як прикрашають природу великі яскраві метелики! Більшість їх не шкодить культурним рослинам. Для колекцій бери 1—2 екземпляри.

Не руйнуйте гнізда джмелів.

Ніколи не руйнуйте мурашники.

Цих комах називають шестиногими друзями, або санітарами лісу.

Ще хочу

Метелика ловити я не хочу: Він — квітка неба, хай живе собі! Хай крильцями барвистими тріпоче, Щоб радісно було мені й тобі. І квітку лісову не стану рвати, ,        її додому я не понесу,

Бо вдома їй джмеля не погойдати

І не попити ранками росу,

І ні стеблинку, гілку чи травинку

Я не ображу — це страшенний гріх!

Бо в кожній з них живе тремка живинка,

Що світиться довірою до всіх.

А. Костецький

Яке слово вкрала зла чаклунка?

І квітку лісову ... стану рвати, її додому я ... понесу, Бо вдома їй джмеля ... погойдати І ... попити ранками росу.

Не  обривайте  у лісі  павутиння  і  не  вбивайте павуків.

Адже павутиння і самі павуки по-своєму красиві. Ці   хижі   комахи   знищують   велику   кількість комарів,   мух,   попелиць   та   Інших   комах,   які зють   великої   шкоди   людям   та   їхньому господарству.

Бережіть жаб і ропух.

Даремно дехто боїться ропухи, а хлопці, буває, поспішають убити її. Ропуха — дуже зажерлива тварина,   вона   поїдає   безліч   усяких   комах, слимаків. А серед комах багато шкідників овочевих плодових  рослин.   Слимаки   також  завдають багато шкоди.

Не вбивайте ящірок, черепах, вужів.

Вони знищують багато шкідливих комах і мишей.

Не вбивайте гадюк, навіть отруйних.

Усі вони потрібні у природі. А із отрути гадюк люди отримують ціні ліки.

Не поспішайте підбирати у лісі пташенят, їжаченят інших дитинчат тварин.

Можливо, десь недалеко причаїлися їхні батьки і чекають,   коли   ти   підеш   з   їхньої   території. Найкращим «будинком» для диких тварин служить ніс. Підібрані дітьми пташенята чи малята тварин швидко гинуть у неволі.

ГРА «(Хто краще запам'ятав?»

                Лісова бригада

У лісі сталася біда —

Гусінь листя об'їда:

І на дубі, і на клені,

І на ясені зеленім,

Солов'ї, шпаки, синиці

 Вмить злетілись, як годиться,

І давай сурмить тривогу:

— Гей, пташки! На допомогу!

К. Приходько

Діти мають назвати дерева, які постраждали від шкідників; птахів, які врятували ці дерева. Яка користь від птахів?

Особливої уваги заслуговують птахи.

З ранку до вечора носять вони до гнізд різних — здебільшого шкідливих — комах та їхніх личинок.

Не підходьте близько до гнізд і не беріть яєць чи пташенят у руки. Птахи покинуть гнізда.

Не руйнуйте пташині гнізда.

Якщо у тебе є собака, не бери її із собою у ліс навесні і на початку літа, бо вона може впіймати пташеня чи безпорадне звірятко.

З кожним роком під впливом діяльності людини все більше видів зникає з лиця землі. Тому постала необхідність скласти списки тварин і рослин, яких залишилося дуже мало. У 1980 р. було створено Червону книгу України.

Червона книга — не зовсім звичайна книга. У ній записано назви тварин і рослин, яких залишилося мало, або вони вже зовсім зникають. Червоний колір — це попередження, сигнал тривоги: бережіть тварин і рослини, не допустіть їхнього зникнення.

Рослини, яким загрожує зникнення: підсніжник звичайний, сон великий, деревій голий, водяний горіх плаваючий та ін.

Тварини, яких занесено до Червоної книги України: вихухіль звичайний, тхір степовий, журавель степовий, журавель сірий, кіт лісовий, лелека чорний, їжак вухатий, зубр тощо.

Охороняти потрібно також рослини і тварин, які не занесені до Червоної книги України.

Ми повинні оберігати і прикрашати нашу землю для нинішнього і майбутніх поколінь.

 

doc
Додано
17 жовтня 2021
Переглядів
929
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку