Виховна година "Що таке справжня дружба"

Про матеріал

Виховна година на тему: Що таке справжня дружба? Мета: розкрити значення дружби в житті людини, розвивати в учнів загальнолюдські чесноти, виховувати уважне, шанобливе ставлення один до одного, розвивати уміння товаришувати, цінувати дружбу, вчити учнів сприймати ситуації, аналізувати їх і знаходити шляхи виходу з подібних ситуацій.

Перегляд файлу

УЖГОРОДСЬКЕ ВИЩЕ КОМЕРЦІЙНЕ УЧИЛИЩЕ КНТЕУ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВИХОВНА ГОДИНА НА ТЕМУ:

 

Що таке справжня дружба?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала:

класний керівник

 

Кереканич О.П.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Дерево міцне корінням,

а людина — друзями.

Народна мудрість

 

Тема: Що таке справжня дружба?

Мета: розкрити значення дружби в житті людини, розвивати в учнів загальнолюдські чесноти, виховувати уважне, шанобливе ставлення один до одного, розвивати уміння товаришувати, цінувати  дружбу, вчити учнів сприймати ситуації, аналізувати їх і знаходити шляхи виходу з подібних ситуацій.

Форма проведення: бесіда, моделювання ситуацій.

Обладнання: проектор, мультимедійна презентація, картки з прислів’ями про дружбу, картки з  моделями  ситуацій, колоски пшениці.

 

Хід виховної години:

І. Організаційний момент.

Вступне слово класного керівника: Сьогодні ми з вами будемо вести мову про дружбу й друзів. Ця тема є надзвичайно важливою, адже кожна людина повинна мати справжнього друга. І сьогодні ми спробуємо з’ясувати, а то ж такий справжній друг, як його знайти, як не втратити свого друга, за якими законами будується справжня дружба.

Повідомлення результатів анкетування: Напередодні виховної години ми провели анкетування з метою з’ясувати, чи вмієте ви дружити, який ви друг. І мені приємно повідомити результати тестування.

70 % учнів групи набрали від 23 до 28 балів.

Це означає, що ви справжній друг, на вас завжди можна покластися, ви готові пожертвувати собою заради друга.

24 % учнів групи набрали від 18 до 22 балів. 

У вас є друзі, але іноді ви, не виказуєте в стосунках належного розуміння, не знаєте як поступити в даній ситуації.

6 % учнів групи набрали від 10 до17 балів.

Ви схильні більше звертати увагу на себе, ніж на інших. Ця ваша риса — бар'єр перед справжньою дружбою. Щоб стати гарним другом, потрібно виявляти більше інтересу до інших людей.

 

Класний керівник: Давайте з’ясуємо, що ж таке дружба і хто такий друг.

Можливі відповіді:

- Друг – це та людина, яка тебе ніколи не зрадить.

- На друга в усьому можна покластися.

- Друг – це та людина, якій можна довірити найбільшу таємницю.

- З другом можна обговорити свої проблеми.

- Друг може дати мудру пораду.

 

Дружба – це близькі стосунки, засновані на взаємній допомозі, прихильності, спільності інтересів, смаків, поглядів, життєвих цілей. Це активна зацікавленість один в одному.

 

Класний керівник: послухаємо історичну довідку, яку підготувала учениця нашої групи, про те, що означала дружба в давні часи.

Учениця: У всі часи дружба вважалася великою цінністю. У скіфів вона перевірялась кров’ю і служила військовим справам. Дружба оформлялася спеціальним договором і великою клятвою: надрізавши пальці, побратими зливали свою кров у чашу і, змочивши у ній кінці мечів, куштували цю кров. Після цього вже ніщо не могло їх розлучити.

В епоху середньовіччя дружба вважалася втіленням благородства, вірності. Лицарська мораль ставила чоловічу дружбу вище кохання й сімейних стосунків.

Наш народ споконвіку культивував традиції справжнього братерства, на яких формувалася еліта нації, що завжди боролася за незалежність України.

 

Класний керівник: Чи згідні ви з тим, що дружба – це пережиток минулого? Що зараз зовсім інше розуміється під словом друг ніж декілька десятиліть тому? Чи існує різниця між тим, як відносяться до своїх друзів батьки і як ви?

 

Класний керівник: Чи всі  ми вміємо дружити? Наведіть приклади того, що є головним у дружбі!

Можливі відповіді: допомагати одне одному, не видавати секрети друга, не ображати, вміти пробачати, довіряти другові, мати спільні інтереси, не критикувати друга публічно, радіти успіхам і досягненням друга, не бути заздрісним…).

 

 Робота в групах: У кожної групи – конверт з прислів’ями з окремих слів. Потрібно зібрати прислів’я, пояснити їх.

  • Друга шукай, а знайдеш – тримай.
  • Без вірного друга велика туга.
  • Дружній череді і вовк не страшний.
  • Друзі пізнаються в біді.
  • З добрим дружи, а лихих стережись.
  • Один за одного стій, і виграєш бій.

 

Класний керівник: Нерідко буває таке, що дружба дійсно допомагає у житті, але друзі теж сваряться. Розглянемо деякі ситуації, де між друзями стаються різні непорозуміння. Давайте разом проаналізуємо ситуацію й спробуємо знайти з неї вихід.

 

Ситуація 1

До Ігоря прийшов Володя.

- Вмикай швидше телевізор, наші грають!

- Не можу. Я ще не всі уроки підготував на завтра.

- Кінчай зі своїми уроками, перший тайм пропустимо!

- Володю, вибач, але я спершу зроблю уроки.

- Ех ти, а ще другом називаєшся.

 

Класний керівник:

- Чи правильно вчинив Ігор? А Володя?

- А що б ви зробили на його місці?

 

Ситуація 2

У класі хтось розмалював парту. Коли класний керівник це помітила, то почала вимагати від учня, який за нею сидить, пояснень: хто і коли це зробив? Учень сказав: «Я знаю, хто розмалював, але не можу сказати, бо не хочу зрадити свого друга». Учитель попросив учня вимити парту.

 

Класний керівник:

- Скажіть, а як би ви вчинили на місці учня?

- Чи це вчинок справжнього друга?

- Хто повинен був вимити парту?

 

Ситуація 3. Лист

У мене в групі немає друзів, до мене вороже ставляться, насміхаються, мене ніхто не розуміє. Усі учні нашої групи якісь дивні, дуже часто бувають злими, а мені так хочеться мати друзів. Що мені робити? До кого мені звернутися по допомогу?

 

Ситуація 4. Лист

Ми з подругою товаришуємо з дитинства. Живемо в одному під’їзді, на одному поверсі. Нещодавно я дізналася, що вона за моєю спиною сміється з мене і говорить, що товаришує зі мною тільки тому, що у дворі більше нема дівчат. А найобразливіше те, що вона говорить, ніби мені не можна довіряти. Зараз ми з нею не розмовляємо. Порадьте, що мені робити.

 

Класний керівник:

- Що б ви порадили авторам листів?

Учні:

- Краще не мати ніякого друга, ніж такого.

- Не спілкуватися з такою подругою і спробувати потоваришувати з іншою дівчинкою.

 

Класний керівник:

  • А зараз давайте трохи помалюємо. У вас на парті лежить листок. Ваше завдання –  намалювати на ньому квітку, тримаючись разом за один олівець.
  • Скажіть, вам легко було виконувати це завдання? Вдалося відтворити задумане?
  • Ось так і між справжніми друзями можуть виникнути непорозуміння, головне вміти достойно вийти із неприємних ситуацій.

 

Класний керівник:

Сьогодні дійсно дуже важко знайти справжнього друга! Щоб знайти собі друзів, потрібно самому стати справжнім другом. Дейл Карнегі у своїй всесвітньо відомій книзі «Як придбати друга і впливати на людей» дає такі поради:

1. Частіше всміхайтеся, ви маєте зустрічати людей з радістю, якщо хочете, щоб і вони раділи зустрічі з вами.

2. Пам'ятайте, що кожна людина вважає своє ім'я найкращим. Тому під час розмови частіше називайте ім'я співрозмовника.

3. Умійте уважно слухати співрозмовника, заохочуйте його говорити про себе.

4. Прагніть дати людині можливість відчути її неповторність. Робіть це щиро.

5. Розпочинайте розмову на тему, що цікавить вашого співрозмовника.

6. Кажіть компліменти.

7. Ставтесь з розумінням до його думок і мрій.

8. Робіть маленькі свята, вручайте подарунки.

 

Класний керівник:

Отже, кожен з вас може скористатися тими порадами, які йому до вподоби. Сподіваюся, що вони допоможуть вам знайти справжнього друга й навчитися дорожити ним.

 

Пам'ятайте, що запорука щастя, як і дружби — це ваша готовність жертвувати собою, своїм часом. Щоб мати справжніх друзів, мало лише хотіти, чекати цього. І якщо ви уже вирішили знайти справжніх друзів, тоді виявляйте безкорисливість і самі будьте другом.

 

Класний керівник:

Погляньте на свої парти. У Вас у всіх лежать колоски. Згадайте казку «Батьківський заповіт» і ви зрозумієте для чого вони вам.

У казці розповідається про батька, який перед смертю покликав своїх синів, дав їм по гілочці в руки та попрохав переламати. Сини виконали батькову волю, переламавши ці гілочки. Тоді батько зібрав ті гілочки докупи, перев’язав їх і знову попросив зробити те саме, але сини не змогли переломити цей оберемок. Батько сказав: «Ось так і в житті: кожного з вас окремо легко скривдити, образити, а якщо ви будете разом, то ніякі вороги вас не зламають і всі негаразди ви легко здолаєте».

Класний керівник:

Давайте зберемо гілочки в оберемок. Хай він стане символом єдності нашої групи, символом дружби.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
26 січня 2019
Переглядів
2001
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку