Виховна година "Що таке війна ?"

Про матеріал
Мета: Ознайомити дітей з найважливішими воєнними подіями за участі українців; розвивати увагу, пам'ять, мислення, навички роботи з історичною картою, вміння аналізувати та робити висновки; виховувати патріотичні почуття та почуття гордості за співвітчизників, які захищали свою Батьківщину, усвідомлювати єдність власної долі з долею Батьківщини Ознайомити з досвідом державницького життя української нації.
Перегляд файлу

Виховна година «Що таке війна?»

 

Підготувала

учитель історії та правознавства

гімнізії № 19 «Межигірська»

Тимощук Олена Степанівна

 

 

 

 

 

Робота орієнтована на вчителів історії та організаторів виховного процесу в школі (заступників директорів шкіл з питань виховної роботи, класних керівників, педагогів – організаторів)

 

 

 

 

 

 

 

 

м. Київ 2022

 

Виховна година «Що таке війна?»

Мета: Ознайомити дітей з найважливішими воєнними подіями за участі українців; розвивати увагу, пам'ять, мислення, навички роботи з історичною картою, вміння аналізувати та робити висновки; виховувати патріотичні почуття та почуття гордості за співвітчизників, які захищали свою Батьківщину, усвідомлювати єдність власної долі з долею Батьківщини

Ознайомити з досвідом державницького життя української нації.

І. Робота з візуальними джерелами:

  1.     Відео «Карта України з 1000 року до 2016 року за 5 хвилин»;

https://youtube.com/watch?v=rcOfbm5PlWk

  1.     Діалог з учнями - Які почуття викликало відео? Які слова найбільш вживані ви могли б використати для перегляду даного відео? 
  2.     Робота з візуальними джерелами

 

 

«Батьківщи́на-Ма́ти» 

Музейний комплекс Другої Світової війни https://nikvesti.com/news/history/43311

Пам'ятник українським козакам, які 1683 року звільняли Відень від військ Османської імперії. https://nikvesti.com/news/history/43311

Пам’ятник «Кіборгам» Одещина https://www.ukrinform.ua/rubric-regions/2524466-na-odesini-vidkrili-pamatnik-kiborgam.html

 

Діалог: - Роздивіться фотографії. Чи знаєте ви яким подія вони присвячені?

  1.     Розповідь учителя

Серед усіх живих істот лише три види воюють із подібними до себе. Це: мурашки, шимпанзе і люди. Для того, щоб вести війну, жива істота повинна мати дві важливі психологічні складові. По-перше, бути здатною до агресії, а по-друге, готуватися до війни.

За визначенням із Вікіпедії Війна - складне суспільно-політичне явище, пов'язане з розв'язанням суперечностей між державами, народами, національними й соціальними групами з переходом до вжитку засобів збройної боротьби, що відбувається у формі бойових дій між їхніми збройними силами.

За підрахунками дослідників Weslean College (Веслін коледжу), починаючи з 3600 року до нашої ери у світі відбулося приблизно 14600 воєн, в результаті яких загинуло понад 3 мільярди осіб. А уся людська історія знала лише 292 роки без війни. Щороку відбувається 40-100 збройних конфліктів, здебільшого, це партизанські війни.

Існують такі типи воєн: Загарбницька війна — комплекс заходів спрямований на захоплення чужих природних, енергетичних та людських ресурсів;

Оборонна війна в якій одна держава боронить свою територіальну цілісність і суверенітет від іншої або кількох інших держав; одна з причин, що виправдовують війну за критеріями «справедливої війни»;

Гібридна війна — війна з поєднанням в застосуванні  зброї, партизанської війни, тероризму та злочинної поведінки з метою досягнення певних політичних цілей. Експерти називають гібридну війну типом конфлікту, який все частіше буде застосовуватися у 21 столітті. 

Для прикладу, Російська Федерація веде гібридну війну проти України.

Головна мета всіх воєн – це окупація території та ресурсів іншої країни. Окупація (військова) — зайняття збройними силами однієї держави частини або всієї території іншої держави без отримання суверенних прав на неї.

Дуже часто, щоб вберегти населення  керівництво держави проводить евакуацію свого населення із зони бойових дій. 

Евакуація - Виведення з місцевості, що перебуває під загрозою нападу ворога або стихійного лиха, з театру воєнних дій у тил населення, поранених, полонених, а також матеріальних засобів. Виведення людей з будівель під час чи при загрозі аварій, пожеж, терористичних  актів тощо.

Відведення військ з районів, які вони раніше займали.

 

Очевидно, людство у своєму розвитку має прагнути, щоб якомога менше виникала потреба вирішувати ту чи іншу проблему силовим методом. І як тут не згадати слова Альберта Ейнштейна  «Я переконаний, що вбивство під приводом війни не перестає бути вбивством». 

5. Робота з літературним джерелом 

ПАСТОРАЛЬ ХХ СТОРІЧЧЯ

Як їх зносили з поля!

Набрякли від крові рядна.

Троє їх, пастушків. Павло, Сашко і Степан. Розбирали гранату. І ніяка в житті Аріадна вже не виведе з горя отих матерів. А степам будуть груди пекти ті залишені в полі гранати, те покиддя війни на грузьких слідах череди. Отакі вони хлопці, кирпаті сільські аргонавти, голуб'ята, анциболи, хоч не роди!

Їх рвонуло навідліг. І бризнуло кров'ю в багаття.

І несли їх діди, яким не хотілося жить.

Під горю стояла вагітна, як поле, мати.

І кричала та мати:

- Хоч личко його покажіть!

Личка вже не було. Кісточками, омитими кров'ю, осміхалася шия з худеньких дитячих ключиць.

Гарні діти були. Козацького доброго крою.

Коли зносили їх, навіть сонце упало ниць.

Вечір був. І цвіли під вікнами мальви.

Попід руки держала отих матерів рідня.

А одна розродилась, і стала ушосте - мати.

А один був живий. Він умер наступного дня.

© Ліна Костенко

 

Продовжити діалог з учнями: Чи потрібно згадувати трагічні сторінки історії?  Що таке перемога для вас?

  1.    Закріплення знань. Хмарки теги – поняття і терміни  на фліпчарті (війна, загарбницька війна, оборонна війна, справедлива-несправедлива війна, мобілізація людей, окупація, світова війна, гібридна війна, патріотизм)

 

Можна використати в кінці уроку, як метод закріплення знань «метод чистої дошки», учень дає визначення поняттю, після чого витирає його з фліпчарту, в ідеалі дошка має залишитися чистою.

  1.    Ознайомити з брошурою «У разі надзвичайної ситуації, або війни» https://drive.google.com/file/d/1TnuGV8krCpd0SfcLmWgVpYXlIhP-wGXH/view

Для дітей 1-6 класів. Мультфільм «Хто боїться дядечка Бабая» http://moviestape.net/katalog_multfilmiv/multfilm/1741-babaj.html

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Заіка Валентина Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Довгань Наталя
    Дуже актуальна тема, цікавий матеріал. На жаль, потрібно доповнювати зараз ... Але ми переможемо. Слава Україні!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
27 січня 2022
Переглядів
11721
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку