Виховна година "Стоп, Булінг!"

Про матеріал
Виховна година "Стоп, Булінг!" призначена для ознайомлення учнів з правилами поведінки в колективі, відповідальності за вчинення булінгу.
Перегляд файлу

Виховна година для 10 класу на тему “Стоп булінг”

 

Мета заняття:

-         Виховна: розвинути емпатію; пояснити, як вчинки можуть впливати на інших; розповісти більше про поняття моральних та психологічних травм, їх роль в майбутньому людини.

-         Навчальна: розповісти про форми та поняття булінгу;

-         Розвивальна: розвинути в учнів відчуття відповідальності; пояснити методи запобігання булінгу; розповісти більше про вміння виходу з кризових ситуацій.

 

Результати виховної години:

-         Чітке розуміння “булінгу” та усвідомлення власних вчинків;

-         Вміння навести приклади булінгу та способи його протидії;

-         Здатність відстояти власні інтереси, думку, особисті кордони.

 

Хід виховної години

 

Перед тим, як перейти до обговорення, давайте проясним поняття булінгу.

 

Булінг - походить від англійського bulling (цькувати). Це форма психологічного, а подекуди і фізичного насилля, дискримінації, цькування, псування особистих речей, тощо. Зазвичай дитина (або група дітей) обирає слабших, хто й стає об’єктом булінгу. 

 

18 грудня 2018 року Верховна Рада України прийняла Закон України №8584 “Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо протидії булінгу, який вперше визнає юридично поняття булінгу в українському законодавстві та передбачає відповідальність не тільки за вчинення, але й за приховування випадків булінгу”.

Відповідно до закону, вчинення булінгу тягне за собою накладення штрафу від 850 до 1700 грн, або громадські роботи на строк від 20-ти до 40-ка годин. Якщо булінг вчинили діти від 14 до 16 років, штраф накладають на батьків або опікунів. 

 

       Форми булінгу.

 

Щоб ефективно запобігати булінгу, потрібно розуміти його форми:

 

  1. Фізичний булінг. Навмисне нанесення фізичних ушкоджень, стусани, побої, поштовхи спрямовані на приниження “жертви”. Зазвичай обирають слабшу дитину, того, хто не зможе чинити опору;
  2. Психологічний булінг. Насильство спрямоване на приниження психологічного стану “жертви”. Це включає в себе образи, погрози, маніпуляцію, застосування погрозливих інтонацій, кепкування, ізоляція та ігнорування (примусове відділення від соціальної групи), тощо;
  3. Економічний булінг. Пошкодження чи нищення особистого майна “жертви”, вимагання грошей, ховання речей, тощо;
  4. Кібербулінг. Приниження та цькування в соціальних мережах, пересилання фотографій та відео з метою образити “жертву”, поширення чуток, тощо.

 

       Практичне заняття.

 

1. Моделюємо ситуацію. Учні з низькими оцінками задираються до тих, хто завжди готовий до занять.

Як уникнути конфлікту? Назвіть можливі варіанти розвитку подій.

 

Наприклад:

-         Ігнорувати “нападника”, аби не провокувати його на подальшу агресію;

-         Звернутися до класного керівника, порадитися зі шкільним психологом;

-         Знайти однодумців, щоб колективно відстояти власні кордони.

 

2. Моделюємо ситуацію. Учня цькують за зовнішній вигляд (зачіска, стиль одягу, тощо).

Як впоратися з проблемою? Варіанти розв’язку конфлікту.

 

Наприклад:

-         Не звертати уваги на провокації інших;

-         Не прогинатися під соціальним тиском, розуміючи власну індивідуальність;

-         Запитати поради у старших, як би вони вчинили у схожій ситуації.

 

3. Моделюємо ситуацію. В учня вкрали його підручники, відмовляючись віддавати майно.

Що робити у схожій ситуації?

 

Наприклад:

-         Звернутися до класного керівника, пояснити йому ситуацію;

-         Не боятися звернутися до адміністрації школи;

-         Спробувати поговорити з “нападниками”, розібратися з конфліктом.

 

       Робота вдома.

 

Запропонувати дітям подивитися фільм “Привіт, це Чарлі, або переваги сором’язливих” та обговорити на наступній виховній годині.

 

       Підсумок заняття

 

Вчитель цитує вірш Василя Симоненка “Ти знаєш, що ти - людина?”

 

Ти знаєш, що ти — людина.

Ти знаєш про це чи ні?

Усмішка твоя — єдина,

Мука твоя — єдина,

Очі твої — одні.

 

Більше тебе не буде.

Завтра на цій землі

Інші ходитимуть люди,

Інші кохатимуть люди —

Добрі, ласкаві й злі.

 

Сьогодні усе для тебе —

Озера, гаї, степи.

І жити спішити треба,

Кохати спішити треба —

Гляди ж не проспи!

 

Бо ти на землі — людина,

І хочеш того чи ні —

Усмішка твоя — єдина,

Мука твоя — єдина.

 

На цьому виховну годину закінчено. Будьте добрими одне до одного, єднайтеся, не залишайтеся байдужими, коли бачите прояви булінгу. Адже тільки так ми зможемо стати частиною злагодженого суспільства, аби разом крокувати до кращого майбутнього. До нових зустрічей.

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Савіцька Надія
Додано
19 березня
Переглядів
201
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку