Тема: «Бережи себе. Здоров’я скарб»
Мета: дати учням поняття про корисну та шкідливу їжу,про енергетичну цінність їжі; поглибити знання дітей про складові компоненти їжі; пояснити необхідність вживання різноманітної їжі, достатньої кількості води; розвивати навички культури і гігієни правильного харчування; виховувати відповідальність за власне здоров’я.
Хід виховного заняття:
Ось дзвінок сигнал подав —
До роботи час настав.
Ось і ми часу не гаймо,
А урок свій починаймо.
Сьогодні ми будемо працювати в групах. Ділитися будемо за кольорами. Обирайте колір, який відповідає вашому настрою. Спочатку – краса, а тепер – сила. Оберіть лідера своєї групи.
1. Повторення правил роботи в групах:
2. Проблемна ситуація.
3. Дискусія «Яка дорога є кращою».
Вчитель.
У народі говорять:
Пригадайте, як поводиться дитина коли вона здорова?
а) весела;
б) радісна;
в) рухлива;
г) активна;
д) позитивна.
Намалюйте два портрети: людина здорова та людина хвора.
Хто здоровий, той сміється,
Все йому в житті вдається.
Він долає всі вершини,
Це ж чудово для людини!
1) Навколишнє середовище.
2) Рухова активність.
3) Відмова від шкідливих звичок.
4) Сприятливий психологічний клімат у сім’ї, школі, суспільстві.
5) Збалансоване харчування.
II Основна частина:
Діти, готуючись до виховної я натрапила на такий цікавий вислів: «Ми живемо не для того, щоб їсти, але їмо для того, щоб жити».
1. Метод «Прес».
* про головні складові їжі, їхнє значення для організму людини;
* про основні правила харчування та режим харчування;
* навчимося правильно споживати їжу;
* розширимо знання про харчування.
Харчування – неодмінна умова вашого життя. Без їжі людина не може жити.
З їжею ми отримуємо поживні речовини, необхідні для роботи мозку, серця, легенів, м’язів.
Від того, яку їжу ви вживаєте, залежить ваше здоров’я. Їжа забезпечує наш організм енергією,
яка міститься в продуктах харчування.
Сценка «Суперечка друзів».
Почувши це, Організм і каже:
Вчитель.
Висновок. Треба вживати різноманітну їжу, щоб збагатити свій організм білками, жирами,вуглеводами і вітамінами.
Гра «Сніданок, обід, вечеря».
У вас на партах є набір продуктів з яких ви повинні приготувати страву.
І група – готує сніданок.
ІІ група – готує обід.
ІІІ група – готує вечерю.
А зараз я загадаю загадки, відгадки і будуть назвами традиційних українських страв.
Морква, біб і цибулина,
бурячок і капустина,
ще й картопля — шусть у горщик.
Ну й смачний ми зварим ... (борщик).
Довго з тіста їх ліпили,
у окропі поварили.
Потім дружно ласували,
ще й сметанки додавали. (Вареники)
До дітей на кожне свято
просять в гості завітати,
бо солодкий і смачний.
Здогадались, хто такий? (Торт)
Їжте більше…
Наше здоров’я залежить не тільки від нашого харчування, а й від звичок, які нам притаманні. (у вас на партах є звички людей, зараз ми сформуємо 2 колонки в 1 будуть позитивні, а в 2 негативні звички)
Куріння
Збалансоване харчування
Режим дня
Загартовування
Вживання алкоголю
Заняття спортом
Неправильне харчування
Малорухливий спосіб життя
Гризти нігті
Недотримання правил гігієни
Відпочинок
Зарядка
ІІІ. Заключна частина.Здоров’я не можна купити ніза які гроші.
Тому бережіть його. Ваше здоров’я у ваших руках. Нехай ваше життя проходить під гаслом: «Бути здоровим – це модно!»
Здоров’я – це сила!
Здоров’я – це клас!
Хай буде здоров’я
У вас і у нас!