Виховний захід для учнів 2 класу "Ми козацького роду".

Про матеріал
Розробка виховного заходу для учнів 2 класу до Дня українського козацтва. Розраховано на 35-40 хвилин.
Перегляд файлу

Виховний захід для учнів 2 класу

«Ми – козацького роду».

Мета: ознайомити учнів з історією виникнення  свята «День захисника України», розширити знання про запорозьких козаків, їх славну історію, елементи побуту. Збагачувати словниковий запас учнів; розвивати увагу, активність; виховувати прагнення наслідувати кращі риси характеру козаків: товариськість, безкорисливість, готовність прийти на допомогу, любов до рідної землі, волелюбність.

                                                       Хід заняття

І. Вчитель. Сьогодні ми будемо говорити про видатну дату, яку відмічає вся Україна – 14 жовтня. По-перше, це християнське свято – Покрова Пресвятої Богородиці. А ще  ми святкуємо День українського козацтва. Ми з вам живемо у Запорізькій області. Саме наш край вважається батьківщиною українського козацтва. Слово «козак» означає «вільна людина». Козаком міг стати будь-хто із бажаючих, якщо він: вільна і незалежна людина, сповідує православну віру, говорить українською мовою, пройшов військове навчання.

        Декламування учнями вірша М.Пригари «Гей, козаче-козаченько».

 1. Гей, козаче-козаченько,

    Та й хоробре серденько,

    Ой, міцні в нього руки –

    Ворогам для науки!

      2. Як козак засміється –

                                                                Ворог з остраху трясеться,

                                                                Як козак заспіває –

                                                                Вороги чимдуж тікають!

3. Як козак затанцює –

   Увесь світ його чує,

   Зелен-дубе, розвивайся,

   Гей душа, розкриляйся!

                                                                   4. А душі тільки й треба –

                                                                       Степ широкий та небо,

                                                                       Під сідлом коник чалий,

                                                                       Побратим не лукавий.

5. Гей, гуляти – воювати

   Знов поїдемо брате,

   Не топтали щоб чужинці

   Наші землі українські!

                                                                  6. Там чи смерть, чи життя –

                                                                      Нам не буде забуття!

                                                                      Якщо голови складемо –

                                                                      У піснях доживемо!

ІІ. Вчитель. На острові Хортиця є музейний комплекс, де можна побачити козацьку зброю, ознайомитись з побутом козаків. (Демонстрація світлин).

1. Козаки на Січі знаходили побратимів, за яких ладні були віддати життя. Подейкують, що був у них навіть особливий ритуал, під час якого воїни обмінювались власними натільними хрестами. Це означало вірність товаришів один одному. Саме товариськості, відданості ми і можемо повчитись у козаків.

  • Розучування «Козацької мирилки».

Я козак і ти козак,

Я вояк і ти вояк,

Щоб в бою стояти мужньо,

Ми повинні бути дружні.

Ми хоробрі вояки –

Побратими-козаки.

                  Я.Яковенко

Конкурс «Пліч-о-пліч із побратимом». Клас ділиться на дві команди. (Можна використати цеглинки лего двох кольорів, які учні передавали під час промовляння мирилки). Затиснувши м'яч плечима, пари учасників долають певну відстань.

2. - Голову козацького уряду називали гетьманом. А ще були кошові отамани. Першим кошовим Запорозької Січі був Дмитро Вишневецький (Байда). В 1550 році ним було укріплено першу Січ на березі Дніпра. Треба було мати неабиякий розум, щоб керувати козацькою державою, боронити від ворогів рідний край.

Конкурс «Віднови прислів'я». Робота в групах.

* Де козак,                                    *того й перемога.

* Степ та воля -                            * там і слава!

* Козацькому роду                      * козацька доля.

* Чия відвага,                               * нема переводу!

      - Кошовий отаман Іван Підкова був надзвичайно сильним. Про нього йшла слава, що руками міг зігнути підкову, зупинити віз з кіньми, ухопившись за колесо.

А про вміння козаків  їздити на конях і влучно стріляти з різних видів зброї  ходили легенди.

Конкурс «Влучно в ціль». На дошці намальована мішень, в яку треба влучити тенісними кульками.

3. – Курені запорожців були завжди відкриті. Мандрівник чи перехожий міг зайти туди, погостювати, попоїсти і рушити далі в дорогу. І це навіть якщо господаря немає вдома. Однак існувало суворе правило: з куреня нічого не виносити. А як хтось знайде якусь річ на Січі, прив'язував її до високого стовпа. Як за три дні власник не знайдеться, то річ переходила у володіння того, хто її знайшов. 

Конкурс «Обери слово». Серед запропонованих слів треба вибрати ті, що відносяться до життя козаків.

Приблизний набір слів: «Президент, гетьман, кішка, гармата, вовк, маршал, булава, пироги, агент, шабля, куліш, розвідник, пластун, кінь».

ІІІ. Вікторина (з використанням цеглинок лего).

1. Що означає слово «козак»?

Воїн,   лицар,   вільна людина,  селянин,   пан,   невільник.

2. Хто був відданим другом козака?

Кіт,  собака,  ворон,  тигр,  кінь,  орел.

3. Як називали юного зброєносця козака?

Джура, учень,  слуга,  помічник,  юнга,  побратим.

4. Як називалося давнє бойове мистецтво козаків?

Карате,  бойовий гопак,  айкідо,  самбо,  дзюдо, бокс.

5. Як називається символ гетьманської влади?

Корона, булава, шабля, меч, Біблія, прапор.

ІV. – Сьогодні ви показали себе достойними нащадками славних козаків. Ви вже багато знаєте про їхнє життя, про звичаї. Славетну справу прадідів зараз продовжують наші воїни. Вони боронять  свободу і незалежність України. Ми відзначаємо 14 жовтня ще й зовсім молоде свято – День захисника України. Тож зростайте, діти, справжніми патріотами своєї землі.

 Ми неньку нашу, Україну,

 Обережем від всяких бід.

 Ми, козаки, одна родина,

 Міцний і славний весь наш рід.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Гнатишина Свытлана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
10 жовтня 2021
Переглядів
1375
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку