Виховний захід: "Добро починається з тебе"

Про матеріал

Матеріали виховного заходу спрямовані на формувати розуміння поняття «добро», усвідомлення того, що кожна людина приходить в цей світ, щоб творити добро. Завдання, які містяться в розробці, спонукатимуть дітей висловлювати власну думку, вчитимуть працювати в групах.

Перегляд файлу

Тема: Добро починається з тебе.

Мета: формувати розуміння поняття «добро», усвідомлення того, що кожна людина приходить в цей світ, щоб творити добро;

 вчити висловлювати власну думку, працювати в групах;

 розвивати вміння своїми добрими вчинками прокладати шлях до добра; асоціативне та критичне мислення дітей

 виховувати людяність, милосердя, доброту, прагнення повсякчас творити добро.

Хід уроку

І. Організація класу.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів. Визначення теми уроку.

  •             Кажуть, коли народжується дитина, Бог запалює зірку на небі і посилає до неї янгола-охоронця. Уві сні янгол цілує немовлятко тричі: в чоло – аби воно зростало розумним, в личко, щоб було красивим, та в груди, аби здоров’я, любов та доброта вселилися в його тіло, в серце та душу, бо головне призначення людини на землі – здатність творити добро.

Отже, сьогодні на уроці ми будемо говорити про добро, а темою нашого уроку буде вислів, який зашифрований у шифрограмі.

                                                                                                                                                                                                                               

                                              ся

До                      по

                                                               бро

                       бе    

                                      на              з

чи

               єть                     те

 

 

ІІІ. Опрацювання теми уроку.

  • Яку людину ми можемо назвати доброю?

 

  • Отже, з ваших відповідей я можу зробити висновок, що людина, яка допомагає оточуючим, турбується про тваринок, робить добрі вчинки, то ця  людина йде Дорогою Добра.
  • Якою ви собі уявляєте Дорогу Доброти?

(Демонстрація Дороги Доброти на дошці.)

  • Як ви вважаєте, хто міг залишити на цій стежці сліди?
  • Які люди їх там залишили?
  • Чому ви так вирішили?

 

  •                                     Робота в групах. «Сліди доброти». (Учням на аркушах потрібно з’єднати сліди доброти з відповідними  ілюстрованими ситуаціями та відправити до шухляд зображення поганої поведінки дітей.)
  • Які вчинки, справи дітей залишили на стежці сліди доброти?
  • А які чорні?
  • Що можна зробити в даних ситуаціях, щоб чорні сліди перетворилися на сліди доброти?

 

  •                                     Отже, щоб Дорога Доброти завжди сяяла і була такою райдужною, слід на ній завжди дотримуватись певних правил:
  1. Захищати малюків.
  2. Бути ввічливими.
  3. Шанувати і любити своїх батьків.
  4. Піклуватися про природу та тварин.
  5. Бути милосердними, дбайливими.

До речі, доброта і милосердя – як два крила, на яких тримається людство.

 В Україні проживає:

-  2 млн. самотніх людей;

- 200тис. цілком або частково не здатні обслуговувати себе;

- 15тис. в будинках-інтернатах;

 - 150 тис. живуть у злиднях.

Сумні цифри, та це правда життя. Важко уявити, що люди страждають не тільки від того, що не щодня  мають свіжий хліб, а й через те, що не  чують вкрай необхідного доброго слова.

  • Гра «5 добрих слів».

Самим головним правилом є вміння дарувати добро не вимагаючи нічого в замін.

Зробив добро для тебе чоловік –

                                 Ти вдячний будь йому навік.

                                 Зробив добро ти чоловіку –

                                 Приємно буде вам обом.

                                 Не прагни тільки, щоб довіку

   За це він був твоїм би боржником.

  Добро найкраще ми приймаєм те,

                                 Що щиро від душі і серця йде.

 

- Хто з вас вважає себе доброю людиною?

  •                                Робота в парах. «Я добрий тому, що…»(Учні розповідають одне одному чому вони вважають себе добрими.)

Отже, Дорогою Доброти мандруватиме   той, хто зможе перемогти свої лінощі, непослух, вередування, злість, жадібність, байдужість, підлість та жорстокість.

  •                                Слухання і обговорення оповідання В. Сухомлинського «Серце не підказало».
  • Як ви вважаєте , чи легко робити добро?

Прослухайте оповідання і допоможіть героєві зробити правильний вибір .

Серце не підказало.

Андрійко прийшов зі школи і побачив заплакану матір. Він поклав книжки і сів за стіл. Чекає обід.

  • А тата відвезли до лікарні, - каже мати. – Занедужав батько. Вона чекала, що син занепокоїться. Та він був спокійний, не зворушливий. Мати широко розплющеними очима дивилася на Андрійка.
  • А нам завтра до лісу йти, - каже Андрійко. – Завтра ж неділя… Учителька наказала, щоб усі прийшли до школи о сьомій годині ранку.
  • Ну й куди ж ти підеш завтра?

 

  • Як ви вважаєте, що відповів Андрійко?Чому?

 

  • До лісу… Як наказала учителька.

          -    А серце тобі нічого не підказало?

 

- Чи правильно вчинив хлопчик? Чому?

Як же слід йому було вчинити?

 

Добрим бути просто і не просто.

Не залежить доброта від зросту,

І дитина робить добру справу.

Як не кине друга на поталу.

Доброта з роками не старіє,

Доброта від холоду зігріє

І якщо вона як сонце світить,

То радіють і дорослі й діти.

 

ІV. Підсумок уроку.

  • КДТ.(Створення слідів доброти під музичний супровід).

- Народна мудрість говорить: якщо хочеш, щоб тобі робили добро, роби добро іншим.

 

 

 

 

 

doc
Додано
22 грудня 2020
Переглядів
363
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку