Виховний захід "Природа - наш дім. Будь господарем в нім"

Про матеріал
Виховний захід можна проводити з дітьми різних вікових категорій ( 5 - 11 класи) на позакласних заходах з охорони довкілля.
Перегляд файлу

Виховна година  на тему:«Природа-наш дім. Будь господарем в нім»

Мета:    розвивати в учнів шанобливе ставлення до природи, вчити дотримуватися

правил дбайливого ставлення до  оточуючого середовища;

прищеплювати любов до рідного краю і виховувати господарів своєї землі.

Обладнання:плакати ,малюнки про природу, презентації»:Лікарські рослини нашої місцевості», « Рослини та тварини Червоної  книги  України».

 

Учитель.              Є просто храм, є храм науки,

                                    А є іще природи храм –

                                    З лісами, які тягнуть руки

                                    Назустріч сонцю і вітрам

«Храм природи» – ось такими словами назвав наше навколишнє середовище поет Сергій Смирнов. Рибі – вода, птахам – повітря, звірині – ліси, степи, гори. А людині потрібна Батьківщина. І охороняти природу – значить любити Батьківщину.

Учень.

Знаєш, що таке Батьківщина?

Батьківщина – це ліс осінній,

Це домівка твоя і школа,

І гаряче сонячне коло.

Батьківщина – це труд і свято,

Батьківщина – це мама і тато,

Це твої найщиріші друзі,

І бджола у веснянім лузі.

Батьківщина – це рідна мова,

Це дотримане чесне слово,

Лан пшеничний і небо синє,

Це твоя і моя Україна.

 

Учитель. Сьогодні ми зібралися, щоб поговорити про той куточок природи, в якому ми з вами живемо, де разом з нами живуть рослини, тварини. Усі ми живі творіння природи на планеті, її живі мешканці і нам необхідно берегти свою Землю, бо вона така одна, і ніхто не знає чи є ще якась планета, де процвітає життя, подібне на наше. А людина – розумна істота, наділена великими можливостями. Тому на нас, людей покладаються великі надії у збереженні свого довкілля.

Учень. Любов, дбайливе ставлення до природи , до всього живого треба виховувати ще з раннього дитинства. Огляньтеся довкола: який прекрасний дивний світ нас оточує - ліси ,поля, річки,гори ,долини, небо, сонце, звірі, птахи… Це все природа! Наше життя невіддільне від неї. Природа нас годує, напуває, одягає нас. Вона щедра й безкорислива.

Учень.

Є у Космосі зорі великі й малі,

Є холодні й гарячі планети.

Я – Людина! Живу на казковій Землі

І пізнати всі мрію секрети.

З чого зроблена наша планета жива?

Таємниці я хочу відкрити.

І чому є повітря, вода і трава –

Всі умови для того, щоб жити.

Учень.

Світ загадка лежить під ногами у нас:

Форму кулі Земля наша має.

Твердь земна розділилась на материки.

Їх є шість і цікаво усюди!

Серед вод острови і малі острівки,

Та не скрізь можуть вижити люди.

В Антарктиді мороз, люди там не живуть,

Та й повсюди загрози існують.

Землетруси й вулкани планету трясуть.

Урагани й цунамі руйнують.

Учень.

На грунтах все росте, там мурашки й кроти,

Є личинки й тваринки дрібні.

Грунт життя всім рослинам й тваринам дає,

Речовини поживні він має.

Є повітря у грунті, волога там є

І від холоду він захищає.

Добуваємо  корисні копалини ми,

Ростимо хліб, дерева і квіти.

На планеті Земля ми звемося людьми

І вчимося в природі цій жити.

Учитель.  Один мудрець сказав: «І якщо мені іноді хочеться жити до 120 років, то тільки тому, що мало одного життя, щоби випробувати до кінця всю чарівність і всю цілющу силу нашої природи. Любов до природи – один з найвірніших при знаків любові до своєї Батьківщини». А скільки таємниць ховає в собі кожна непримітна травинка, кожна квіточка. Діти, не рвіть даремно оберемками квіти. Нехай вони цвітуть ті недовгі миті ,які відпущені їм природою ,і радують нас. Адже рослини можуть нам багато цікавого розказати.

Учень. Наприклад, на кислих грунтах ростуть хвощ, вереск ,чорничник , щавель.

А на лужних грунтах ростуть мати-й-мачуха, волошки, молочай. І дбайливий господар за цими рослинами зможе визначити для себе кислотність своєї  земельної ділянки. А по деяких рослинах можна визначити ,які елементи знаходяться в грунті. Наприклад, де росте костенець (аспленій) ,грунт може вміщувати нікель і хром , де –фіалка польова –там  міститься цинк.

                 Учень.     Я візьму граблі й лопату

Та зроблю грядки в саду,

Посаджу на них я м’яту,

Чорнобривці, резеду.

Ще й пахучого горошку

Тут посію два рядки,

Посаджу тюльпанів трошки,

А скраєчку –нагідки.

Пройде теплий дощ весняний,

Гляне сонце золоте,

Тепле літечко настане,

І квітник мій розцвіте!

Будуть бджоли прилітати

По медочок до квіток,

Вийде мама ,вийде тато

Відпочити в холодок.

Прийдуть друзі погуляти -

Теж в квітник їх поведу.

Буду квіти поливати,

Щоб скоріш цвіли в саду!

Учень. Природа нашої планети не лише гарна і корисна, але й дуже тендітна і вразлива. І ставитися до неї треба дуже бережно і дбайливо. Людина назвала себе господарем планети, тому на ній лежить відповідальність за її збереження.

 

Учень. У природі все взаємопов’язане одним ланцюжком. І варто розірватися цьому ланцюжку, як почнуть зникати рослини й тварини, а згодом може загинути і сама людина.

Учитель. Люди надто багато і довго брали від природи і не задумувалися, що її багатство і щедрість не вічні, що брати їх треба розумно, тратити бережливо і коли – небудь вони можуть вичерпатися. Природа ,яка дає нам все для життя, вимагає від нас ощадливого бережливого відношення до себе. Всі ми, нині проживаючі ,відповідальні за нашу природу перед нащадками. Але часом і дорослі ,і діти безтурботно ,марнотратно поводять себе у відношенні до неї. Бездумне, без господарське ставлення до природи приносить великі лиха.

Учень

В Червону книгу ми занесли

Світ неповторний і чудесний,

Що поступово вимирає,

Давно рятунку в нас благає.

Невже в майбутньому на світі

Не будуть квітнуть дивні квіти:

Конвалія й фіалка ніжні,

І вісник березня – підсніжник?

Невже ми більше не побачим,

Як сон – трава росою плаче.

Трояндо степу, квітко мрій,

Жар – цвітом землю не зігріє?

Ми всі господарі природи,

То ж збережімо її вроду.

(перегляд презентації «Рослини та тварини Червоної книги України »).

Учитель. Вчені попереджають: якщо людство не змінить своє бездумне, безжалісне ставлення до природи, його чекають екологічні катастрофи, і воно загине. Ознаки екологічних небезпек уже наявні: висока забрудненість повітря, озонові дірки, повені, забруднення водоймищ, винищення тварин.

Учень.

Я проти того, щоб річка висихала,

Де плаває  стільки рибок золотих.

Де бігли жваво човни до причалу,

 Й в розмові вітер з хвилею притих.

Хай на Землі не помирають ріки,

Хай стороною обминає їх біда.

Хай чистою зостанеться навіки

Студена і смачна жива вода.

Хай не зростає баговинням,

Той берег, на якому я стою.

Учитель.  Багата наша природа лікарськими рослинами. Нам варто знати лікарські рослини, які допоможуть загоїти рану, зняти біль, допомогти від кашлю та інших недуг.

Учень.

Зелена аптека – це трави і квіти,

Що в кошик збирають дорослі і діти.

Зелена аптека – що бачиш навкруг,

Це наш помічник і хороший наш друг!

Це: фіалка, конвалія, глід, горобина,

Вільха, бузина, полинь і шипшина,

Береза і м’ята, аїр і калина.

Лікують нам недуги всякі рослини,

Що і як – мусить знати це кожна людина.

(перегляд презентації «Лікарські рослини нашої місцевості»).

Учитель.  Від людської діяльності залежить доля нашої планети. Що ми можемо зробити щоб зберегти і примножити те, що залишилося.

 

Учень. Берегти чистим атмосферне повітря. А для цього не спалювати листя, суху траву, сміття, бо при горінні витрачається кисень повітря, а виділяються токсичні гази.

Учень. Важливо оберігати від забруднення і замулення джерела, водойми, річки, обсаджувати їх береги деревами і кущами, обсівати їх корисними травами.

Учень.  Поважайте землю, корисні копалини і живі істоти. Бережіть гнізда, підгодовуйте птахів і тварин взимку. Не руйнуйте пташині гнізда, не вбивайте звірів.

Учень. Чуйно ставтесь до всього живого. Не забруднюйте річки, ставки, не травіть і не губіть рибу.

Пам’ятайте про велику шкоду від паління, вживання спиртних напоїв, наркотиків, надмірного вживання ліків, сонячного, телевізійного, комп’ютерного опромінювання, переохолодження і шуму.

Учень.

Нам без природи не прожити –

Це сонце й небо голубе.

Вода, земля, повітря, квіти –

Все, що оточує тебе.

Дерева, луг, ріка глибока,

Мале джерельце і струмок.

Низовина й гора висока –

Це все довкілля, мій дружок!

Сади і хати, міста і села,

Звір, пташка і жучки малі,

Всі звуки й пісенька весела.

І люди, що на цій Землі.

Це все довкілля, це природа,

Частинки й ми її малі.

Потрібне нам життя й свобода,

Щоб вік прожити на Землі.

Учень.

Я все люблю в своїм краю:

Криницю звідки воду п’ю,

Та повні гомону ліси,

Та дзвони срібної роси.

Я все люблю в своїм краю:

Ось під веселкою стою,

Ось дощ веселий напоїв

Тугавий колос нив.

Я все люблю в своїм краю:

Найбільше матінку свою,

Ласкаву ,радісну,єдину,

Люблю ,як сонце Батьківщину.

(М.Сингаївський).

Учитель. Я сподіваюсь, що сьогоднішній наш виховний захід залишить у ваших душах іскорку тепла, доброти до всього живого, що ви будете гідними захисниками рідної природи. Адже любити і оберігати її – обов’язок кожного з нас.

Учень.

Йтиму садом, полем ,а чи лугом ,

Буду я природі вірним другом.

Не столочу навіть і трави,

Я скажу їй:- Зеленій, живи!

Коли лісом буду я іти,

 Скрізь посію зерна доброти.

Побажаю дереву і пташці,

Щоб віки жили у мирі й щасті.

 

 

 

 

 

docx
Додано
3 березня 2021
Переглядів
1870
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку