Виховний захід " Себе я бачу в дзеркалі природи"

Про матеріал

Мета: виховувати в учнів дбайливе ставлення до природи, яке викликає яскраві і позитивні емоції, де кожен учень відчуває себе частинкою природи. Вчити берегти і примножувати її багатства. Розвивати творчі здібності дітей.

Перегляд файлу

Ведучий:
Вітаєм вас,гості милі.

Вітаємо щиро на лінійці у нас.

Спасибі, що всі свої справи лишили

І знайшли хвилинку, щоб прийти до нас.

***

Дивосвіт, дивосвіт.
Хто придумав оцей світ?
Землю красну таку
У зеленому вінку,
Всі ці квіти і ліси,
І пташині голоси ?
Ліс і річка, і поля –
Це ж усе моя земля !

***

 Природа нам – як рідний дім,
Вона усім, як мати.
Щоб лад завжди був в домі тім,
Про це нам треба дбати.

***
Вміймо природу любити,
Кожній стеблинці радіти,
В парку, у лісі, над яром.
Цвіту не вирвім задаром,
Гілки не втнім для забави,
Оберігаймо ж усюди
Шлях і стежину у гаю –
Все це окрасою буде
Нашого рідного краю.

***

У світлому храмі природи

Музика вічно живе.

Скликає вона в хороводи,

Вивчати співанки зове.

(Звучить пісня «Усмішка»)

Посміхнися-стане день ясніш,

І веселка тобі також посміхнеться,

А від цього буде веселіш,

Ще не раз до тебе посмішка вернеться.

                                         Приспів:

                      І тоді хмаринки всі затанцюють в висоті,

                       Стрибунець всім дуже дзвінко засміється,

                       Із звичайного струмка починається ріка,

                      Ну а дружба-дружба з посмішки почнеться.

 Посміхнися-стане веселіш.

Насміються навіть слон,і равлик, й мишки,

Тож нехай на всій землі ясніш,

Як ліхтарики, засяють нам усмішки.

                                         Приспів:

- Ось і дібралися до лісу.

- Давайте скажемо чарівні слова, щоб ліс не боявся пропустити нас до себе.

Лісе, лісе, перелісся,

Перед нами розступися,

І у полі, і у лузі,

Ми природі вірні друзі.

 - А тепер прислухайтеся, чи впустив нас до себе ліс?

(Звучить грамзапис осіннього лісу. Чути спів пташок, діти слухають, аж раптом чути якийсь шум і спів пташок припиняється. З'являється Лісник).

Ведучий:Дивіться, хто нас тут зустрічає. Доброго дня вам, пане Лісник, а ми до вас в гості прийшли.

Лісник: В гості? А хто вас кликав? Я ще від минулих гостей не оговтався: насмітили, все понищили, звіряток моїх образили, ні! Закрита сюди дорога!

Ведучий: Але  наші дітки не такі. Вони вміють себе поводити в лісі, і тварин та рослин дуже люблять.

Лісник: Ну гаразд, бачу ви такі гарненькі та привітні, мабуть ви не можете бути поганими. Але все ж я б хотів дізнатись, чи маєте ви право подорожувати у моєму лісі. Для цього ви повинні розказати  правила поведінки у природі.

Ведучий. Готуючись до цієї подорожі діти виготовили емблеми  поведінки у довкіллі, тому зараз вони покажуть і розкажуть, як себе будуть вести під час подорожі.

(Діти виходять до дошки і по черзі розповідають правила.)

 

1.Не ламай гілки дерев, кущів, не оббивай з них листя, цвіт.

2.Не рви квіти в лісі.

3.Не чіпай мурашники

4.У лісі не можна розводити багаття.

5.У лісі не можна кидати сміття.

6. Не руйнуй пташині гнізда.

7.Не топчи гриби.

      8.Не засмічуй водойми.

      9.Не рубай дерев.

     10.Розчищай джерела.

Ведучий:

●Відгадавши загадки, ми нагадаємо нашим гостям кого та що можна побачити в лісі.


1.Що воно за дивина -

Світла денного боїться,

Дзьоб гачком, великі очі,

І не спиться їй щоночі

Ху-гу-гу! - кричить вона.

Відгадали? Це... (Сова)

2.Службу в лісі я несу,

Лікарем я там служу.

Дзьоб міцний і гострий маю,

Шкідників ним здобуваю.(Дятел)

3.Стрімко вибігли на гору,

Дві подружки білокорі.

Дощик їм полоще кіски.

Цих подружок звуть … (Берізки).

4.У вінку зеленолистім,

У червоному намисті

Видивляється у воду

На свою хорошу вроду. (Калина)

5.Не оса, а жало має,

Не вогонь, а обпікає.

Коли йдете в ліс гуляти,

Обминіть її, малята. (Кропива)

6.Наче сонце, серединка,

Пелюстків біла хустинка.

Знає бджілка і мурашка,

Що звуть квіточку … (Ромашка).

7.Він мисливець хоч куди –
Сітки ставляє завжди.
А тоді сидить та слуха –

 


Чи не попадеться муха?
Вириватися не слід!
З’їсть він муху на обід. (Павук)

8.В мене довгий хоботок,
З квіт збираю я пилок.
Ще яскраві крильця маю,
Безтурботно я літаю. (Метелик)

9.Швидко бігаю в траві,
Спробуй ти мене влови!
Міцно хвостик мій тримай,

 Та збіжу я, так і знай.
Я тваринка непроста –
Проживу і без хвоста. (Ящірка)

10.Заповзята трудівниця,
Вона праці не боїться.
Дуже сильна ця комаха
Називається (Мураха)

11.Може скрізь вона літати,
Бо нема своєї хати.
Яйця іншим підкидає,
Скільки кому жити – знає! (Зозуля)
12.Засвітились серед ночі
В темній хащі жовті очі.
Наче лісу грізний дух –
Гострі ікла, сірий смух.
Полювати йде хижак.
На весь ліс наводить жах. (Вовк)
 


Ведучий. Отже в лісі можемо зустріти різні рослини: дерева, кущі, трави; а також звірів, птахів, комах, плазунів. І всі вони потрібні для природи і для нас з вами.

 

Ведучий:  Я буду ставити запитання, а ви давайте відповідь.Правильна відповідь- один оплеск у долоні, а неправильна- мовчання.

Йдеш по вулиці- сміти,

Тьоті буде що мести…

 

Не стріляй у пташку…

 

Назбирай камінців і кидай у горобців.

 

Не лови комашку…

 

Упіймаєш кота- покрути за хвоста.

 

Не топчи травинку...,

Не зірви рослинку…

 

***

Боже! Дякую Тобі за траву!

Уявляєш, вона- зелена!

І жива! І я- живу!

Ти створив її саме для мене?

І цю квітку? І цю?!

І на траві росу?

Кожну краплину?!

Нехай ваш знову лине спів,

Бо в мене немає слів.

 

***

Лісове джерельце, добре в нього серце,

Всім дає водиці: і звірятку, й птиці,

Дереву й травиці, квітці і людині,

Тому не міліє, дзюркотить, радіє.

Із лісів дзвінкою витіка рікою.

Як відомо з джерельця може початися струмочок, потім річечка і нарешті велика повноводна ріка. Але людина своєю діяльністю завдає шкоди також і водним ресурсам нашої планети. Ось послухайте ,що побачили хлопчики,які прийшли до річки купатись.

Сценка «Біля річки».


Перший хлопчик
Щоб від спеки десь сховатись,
Ми до річки йшли купатись.

2 Хлопчик
Що це з річкою? Вона
Непривітна і сумна.

Ти ж була колись глибока,
Швидкоплинна, світлоока.

1 хлопчик
Чом же стала каламутна?
Чом плюскочуть хвилі смутно?

Річка
Як мені не сумувати?

Всі отрутохімікати
Постікали в мою воду,
Зіпсували чисту вроду.
Вже течу між болотами
Заросла очеретами.
Зникла риба. Навіть раки
Поховались, небораки.
(Закриває обличчя руками.)

2 хлопчик
Ой ти, річко синьоока,
Ти ж була колись глибока.

1 хлопчик
І сумуєм ми з тобою
Під плакучою вербою.

Річка. Чуєте, хтось плаче?

(З’являється  Рибка)

 2 хлопчик. Хто ти?

Рибка. Я - Рибка.

1 хлопчик. А чого ти плачеш, Рибко?

Рибка
Ой, біда! Люди, що це за вода?
Може, вам і добре пити -
Хімікати в ній усі,
А мені в ній важко жити -
І на дні, і у  воді.

2 хлопчик. А вода ж була колись!

Рибка
Люди, звідки ви взялись?
Люди, трохи совість майте.
Бідну річечку спасайте!
(Хлопчики виводять Рибку)

 

 

 

Послухаємо учнів, які розкажуть про те, як же треба ставитися до природи, дбати про її збереження , щоб наша планета Земля ніколи не зазнала екологічного лиха

1. Кожного дня і кожну хвилинку
оберігаймо всяку звіринку.
Тільки добра їм треба бажати
І намагатись не ображати.


2.Кожну квітку я хочу відчути

І стеблину всім серцем своїм,

Щоб в житті найдорожче збагнути

І зробити затишним наш дім.

 

 

3.Ми любим ліс і завжди його шкода
Річок розмову чуєм я і ти.
І все це називається природа
Давайте її завжди берегти.

 

4. Дивлюсь я на небо,
Й думку гадаю,
Що ми після себе на світі лишаєм,
Ліси наші гинуть,нема більше рік,
Пташки покидають край рідний навік.
А щоб на світі не сталось біди,
Шануй природу усюди й завжди!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

doc
Додано
25 жовтня 2018
Переглядів
1892
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку