Виховний захід "Сім добрих справ або толерантним бути легко"

Про матеріал
Виховний захід до Дня толерантності "Сім добрих справ або толерантним бути легко" підійде для учнів 1-4 класів.
Перегляд файлу

Тема: Сім добрих справ або толерантним бути легко.

Мета: поглиблювати розуміння учнями поняття «толерантність»; сприяти розумінню толерантності як цінності сучасної людини; формувати повагу і визнання до себе та інших людей, до їхньої культури; розвивати адекватну самооцінку, вміння аналізувати, приймати   рішення, вибирати правильну позицію; виховувати спостережливість, уважність до інших людей; виховувати здатність бачити і розуміти відмінність іншої людини від себе, вчити встановлювати стосунки на  доброзичливій основі; сприяти формуванню ціннісних установок на толерантне  спілкування та навичок толерантної поведінки, звичок; виховувати чуйність, взаємоповагу, людяність, терпимість  і небайдужість.

Обладнання: хмаринки з позитивними та негативними якостями, паперові кульки з літерами, аркуш паперу А4, долоньки з кольорового паперу, дерево толерантності.

Хід проведення

Вступне слово вчителя

Добрий день, мої любі діти. Сьогодні тема нашої виховної години звучить так: «Толерантним бути легко».  Поняття «толерантність» є синонімом  до слова «терпимість», саме так воно звучить на латинській мові. Толерантність людей є найважливішою умовою миру і злагоди в сім’ї, колективі та суспільстві. Принципи толерантності закріплені у Декларації, проголошеній та підписаній Юнеско 16 листопада 1995р.

Якщо сказати простими словами, то толерантність – це вміння співпереживати, співчувати, поважати, прощати, бути терпимим до інших людей. А щоб вам було легше розібратися в цьому понятті, ми з Вами зараз вирушимо в цікаву подорож. Подорож, яка навчить вас бути добрими, співчувати, терпіти, допомагати, дружити, тобто бути толерантними. Але не буду відкривати всі карти одразу. Отож вирушаємо в дорогу.

Ми з вами опинилися на одній чарівній галявині, але подивіться, на цій галявині стоїть дуже сумне дерево. Це не звичайне дерево, це дерево толерантності. На ньому немає жодного листочка. Здається, що і життя в ньому немає. Але ні! Воно нам хоче щось сказати. Давайте послухаємо, що ж з ним сталося?

Дерево:

Сохну я, діти, все більше і більше,

Бо підливають злістю мене інші.

Бійками, сварками, вчинками лихими

Насмішками та різними словечками брудними.

Дерево:

Допомогти ви можете мені,

То ж не полиште ви мене в біді.

7 добрих справ зробити треба, діти

І знов почну я буйно зеленіти!

Вчитель:

-Ну що, дітки допоможемо деревцю? Повернемо його до життя?

-А для цього нам потрібно зробити з вами цілих сім добрих справ. Отож, вперед, вирушаємо в дорогу!

І зупинка « Образам скажемо -ні!»

-Діти, подивіться на екран.

-Що тут не так? Уважно подивіться!

Як виправити ситуацію? Ідеями діліться!

(Діти висловлюють свої думки стосовно ситуації, зображеної на малюнку. Хлопчика образили, над ним сміються і т.д.)

-Щоб виправити цю ситуацію, нам з вами треба виконати наступне завдання. На екрані ви бачите хмаринки з різними якостями людини. Нам потрібно з вами залишити лише хмаринки з хорошими якостями, якостями, які притаманні саме толерантній людині.

(Діти називають негативні якості, вчитель клацає мишкою і ці якості зникають)

- Молодці! Запам’ятайте ці якості, саме вони роблять всіх нас толерантними.

-Отже, ми з вами зробили першу добру справу і помирили дітей.

Краще разом всім дружити

А не ображати інших чи сваритись!

ІІ зупинка «Діти з обмеженими можливостями також хочуть радіти»

- Діти, подивіться, на наступний малюнок.

- Чи зможемо повз ми просто пройти?

Чим можемо зарадити і допомогти?

(Діти висловлюють свої думки з приводу того, чому хлопчик в інвалідному візочку сумний)

- Так, дуже часто буває так, що з дітками з інвалідністю не хочуть дружити, не беруть в свої компанії. Але це ж такі самі діти, як і ви всі, але на їх долю випало ось таке випробування, як хвороба. Не потрібно боятися таких дітей, не потрібно над ними насміхатися, а навпаки треба допомогти їм, запропонувати своє товариство, поділитися іграшкою . Ось і ми зараз з Вами зробимо наступну нашу добру справу – подаруємо хлопчику в інвалідному візочку позитивні емоції.

- На екрані ви бачите сердечка, на кожному з них написана літера. Давайте придумаємо на ці літери слова – подарунки для нашого нового друга. Це можуть бути почуття( турбота, любов, здоров’я) або матеріальні якісь блага (іграшки, солодощі і т.д.)

(Діти називають на кожну літеру слова-подарунки)

- Ось так уже краще! Гратися всім разом!

Сміх краще чути, а не образи!

ІІІ зупинка «Дружити треба вміти»

-Діти, подивіться на  наступну картинку.

Чим ось тут зарадити ми зможем?

Як хлопчині допоможем?

(Діти обговорюють ситуацію, коли з дитиною ніхто не дружить.)

-Давайте допоможемо нашому хлопчику подружитися з дітками. Для цього нам потрібно скласти правильно всі прислів’я про дружбу.

(Діти шукають кінцівку до кожного прислів’я)

(Вчитель зачитує правильно складені прислів’я.)

Дерево міцне корінням, а людина друзями.

Друга за гроші не купиш.

З добрим дружись, а лихого стережись.

Друга шукай, а найдеш – тримай.

Друзі пізнаються в біді.

Ситуацію ми врятували, друзі

Відтепер живуть ці дітки дружно!

IV зупинка «Зовнішність -не привід для насмішок»

-Що тут трапилося, діти?

Що ми можем тут зробити?

( З дівчинкою не хочуть гратися, бо в неї темний колір шкіри і через це дитина дуже засмучена)

Щоб зрозуміти, що ми всі різні, ми зараз виконаємо з вами таку вправу. Я вам пропоную взяти папірець. Зігніть його навпіл та відірвіть шматочок верхнього правого куточку. Тепер ще раз зігніть його та відірвіть шматочок лівого куточку. Згинаємо іще раз навпіл та відриваємо правий та лівий куточок. Тепер діти розгорніть його і подивіться, що у вас вийшло. Подивіться що вийшло у вашого сусіда за партою. Що ви бачите? (Що у кожного різні аркуші паперу, по різному відірвані)

- Це означає, що ми з Вами всі різні, але це не означає, що хтось з нас кращий, а хтось гірший. Ми просто маємо різні зачіски, різний розмір очей, різний колір шкіри  та всі ми однаково маємо право на щасливе життя.

- Неважливо, який у тебе колір шкіри,

Розріз очей чи зачіска не та.

Чи може в тебе зовсім інша віра.

Людину треба просто поважать!

V зупинка. «Ввічливість завжди у моді»

-Подивіться на наступний малюнок. Що тут не так?

Давайте поміркуємо, малята

Як ситуацію ось цю ми будем виправляти? (Думки дітей)

- Зараз з вами виконаємо пальчикову гімнастику і поговоримо про ввічливі слова.

Пальчикова гімнастика « Ввічливі слова»

https://www.youtube.com/watch?v=Clf47pcLtW8&t=38s&ab_channel=%D0%96%D0%B2%D0%B0%D0%B2%D1%87%D0%B8%D0%BA.%D0%9C%D0%B0%D0%BB%D0%B5%D0%BD%D1%8C%D0%BA%D0%B8%D0%B9%D0%BC%D0%B0%D0%BD%D0%B4%D1%80%D1%96%D0%B2%D0%BD%D0%B8%D0%BA.

-Які ввічливі слова ви знаєте?

- Добре діло ми зробили

Ввічливим словам навчились!

VІ зупинка «Поважай старших»

- Розглянемо наступний слайд.

Що тут треба нам змінити?

Давайте гарно подумаєм, діти!

(Думки дітей про те, що потрібно поступатися місцем старшим.)

Щоб довести і цю добру справу до кінця пограємо в гру «Так чи ні». Ви повинні уважно слухати рядки віршика і відповідати хором «Так» або « Ні».

Гра « Так чи ні?»

1. Бабусі хлопчик помагав

На допомогу він мастак

Він, діти, добрий хлопчик? (Так)

 2. Дівчинка бабусі сумку піднесла

Чи гарно вона вчинила? (Так)

3. Тепер усі скажіть мені

У сварці добре жити?(Ні)

 4.А як обличчя всі сумні

 Похмурі, злі? Вам добре?(Ні)

5. Кричить на дідуся хлопчак

Це теж погано, діти? (Так)

6. Тоді іще скажіть мені

 Як діти б’ються? Добре? (Ні)

 7. А скажіть, чи гарний знак

Старшим місцем поступатись?(Так)

 

- Ну це зовсім інше діло!

Вчинку хлопчика усі зраділи!

VІІ зупинка «Бідний багатому друг»

- Розглянемо наступний слайд.

Хлопчик з бідної сім’ї

Опинився у біді.

Як йому допомогти?

І чи зможемо це ми?

- Часто над такими дітками знущаються в школі, не хочуть з ними дружити. Чи правильно це?

(Думки дітей)

- Зараз виконаємо вправу «5 добрих слів»

У вас  у кожного є долонька на парті. На кожному пальчику вам потрібно написати добре слово про себе. ( « Я чуйний», « Я добрий» і т.д.) І з цих ваших долоньок ми з вами зробимо емблему толерантності (коло з дитячих ручок).

(При очному проведенні  дітки виходять до дошки і прикріпляють долоньку на дошку.  Під час онлайн заходу діти заздалегідь готують долоньку, вирізають, розфарбовують, а вже під час виховної години пишуть свої позитивні якості і озвучують їх.)

- Не діліть людей на багатих і бідних

Адже усі щасливо жити гідні!

- Молодці! Пишаюсь Вами, діти,

Адже всі добрі справи Ви змогли зробити!

Тепер деревце наше враз оживе

Стане зеленим! Буде живе!

- Погляньте, діти, яким зеленим стало наше дерево від наших добрих справ. Подивіться, з яких же основних якостей складається толерантність. (Вчитель клацає мишкою і якості по черзі з’являються на дереві.)

Заключне слово вчителя

 

-    Нехай в нашому класі, нашій школі, в ваших сім’ях, в нашому місті і нашій Україні завжди панують доброта, прощення, терпіння, а вам всім  будуть притаманні якості толерантної людини.

 Толерантність врятує світ

Толерантне ставлення людини

Збереже планету від негод,

Розрубає мотлох павутини,

Переріже нитку перешкод.

Толерантне ставлення до всього

Збереже, врятує і спасе,

Допоможе вгледіть перемогу,

Допоможе витримати все.

Будь завжди нестримним вільнодумцем,

Свої мрії пензлем намалюй.

Освіти життя яскравим сонцем,

Толерантний Всесвіт побудуй!

Будьмо толерантними!

І пам'ятайте  «Толерантним бути легко!»

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Класному керівникові, Сценарії
НУШ
Додано
20 березня 2023
Переглядів
338
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку