Виховний захід з "Казка вчить як на світі жить"

Про матеріал

Розкрити значення казок у житті кожної людини, у яких вигадка і фантазія служать засобом вираження суджень народу про життя; сприяти розвитку, етичних та естетичних почуттів, розвивати акторські здібності, за­охочувати до корисних справ; виховувати прагнення до добра і справедливості, бажання допомагати один одному.

Перегляд файлу

 

 

 

 

Тема.  Казка вчить як на світі  жить

Мета:   повторити вивчені казки, розкрити значення казок у житті кожної людини, у  яких вигадка і фантазія служать засобом вираження суджень народу про життя;  навчати дітей слухати і  бачити, формувати оцінні судження; розвивати їх  зорову і слухову пам'ять,  довільну увагу, спостережливість,  сприяти розвитку, етичних та естетичних почуттів, розвивати акторські здібності,  за­охочувати до корисних справ; прищеплювати любов до читання ; створити атмосферу радості і насолоди від творчості; виховувати прагнення до добра і справедливості виховувати бажання допомагати один одному,  вчити відрізняти добре від поганого.

Обладнання: презентація, ілюстрації до народних казок, дитячі малюнки, костюми казкових героїв,  маски, пазли, музичний  супровід гри.

Форма проведення: пізнавально- розважальна гра. 

Методи: словесні,  наочні,  практичні,  інтерактивні, метод  казкотерапії.

Прийоми: бесіда, « Мозаїка», « Мозкова атака»,  , інсценізація, загадки дидактичні ігри, вікторина.

                         Хід  пізнавально- розважальної гри

І . Організація класу до уроку. Створення позитивного настрою

( Звучить пісня « Сказки гуляют по свету»

1cлайд  

 Існує книг багато на землі,

Вони цікаві, мудрі та повчальні,

Та кожен з нас, дорослий чи малий,

Казки читає – дуже вони гарні.

ІІ.Повідомлення теми і  заняття . Мотивація навчальної діяльності

Вчитель.  Казка — це надзвичайний і захопливий світ пригод. Вона приваблює усіх своєю чарівністю, не­звичайністю. Їх з самого малечку нам розказують рідні, коли ми лягаємо спати не тільки для того, щоб ми заспокоїлись і потрапляли в казкові сни, а й для того щоб ми  навчились мудрості, чуйності, винахідливості, сміливості, доброти.  Ми сьогодні повторимо вивчені казки, виконаємо дуже багато цікавих завдань, пограємо.

Зараз подивимося на екран і складемо прислів’я, яке стане девізом  нашої гри.

2  слайд

« Мозаїка»

 

І

ІІ. Актуалізація опорних знань

 3  слайд

  1. «Мозкова атака»  Які ж зернинки розуму ми можемо взяти як з народних казок, так і з авторських? Назвіть казки, які виховують у вас ці риси характеру.

 

 

 

 

 

3 слайд

3 слайд

«Телеграми від казкових героїв.»

— Хто з казкових героїв міг дати такі телеграми?

• «Я просте яйце знесла , як знесу золоте, приїду до вас у гості». («Курочка Ряба» )

— «Купив насіння, посадив на городі». (Дід із казки « Ріпка».)

• «Хату  звільнили , плакати перестав». (Зайчик з казки «Коза-дереза».)

• «Пір'ячко мені скинули, лечу до вас». (Кривенька качечка.)

 «Рятуйте, нас хоче з'їсти вовк!» (Семеро козенят із казки «Вовк і семеро козенят».)

«Битий небитого несе»  « Лисичка-сестричка і вовк-панітрат»

 Прем’єра казки на сучасний лад

Чому вчать нас ці казки?

Ріпка

Автор: Тихо. Серпень. Сонце лише

   ранок літній розбудила.

   На город швиденько вийшов

   Суперфермер – дід Кирило

     озирнувся, знову ходить

Дід:   От земля так пайова!

Добре й щедро рідна родить:

Ріпка он стоїть яка !

Автор: смикнув раз за пагін, вдруге

   сили всі зібрав, потяг,

   та зелену красуню

  зрушити не зміг не як.

  Ріпка сильно в землю сіла,

 лист зелений розпустила,

 ніби пава на лугу

 и не зірвати одному.

 Кличе бабу він з городу:

Дід :  Марфо ти чуєш ? Не лежи !

 Хочу вирвать ріпку сходу,

 То скоріш допоможи.

Баба : Ой, старий, ще дуже рано,

  Не кричи мені дарма.

 Я готую всім сніданок,

 То ж часу зовсім нема.

Автор : Знову дід до баби кличе:

    Бабо, кинь свої діла 

    Подивись у поле лише

    Ріпка виросла яка!

Автор : Ось прибігла баба швидка,

    Стали разом, узяли,

    Дід - за ріпку, баба – слідом

    Так разом і потягли.

     Сонце десь у високості ;

    Піт вже ллється зі старих,

    Тільки ріпка, ніби в гостях,

    У землі собі сидить.

    Кличе баба вже онуку :

Баба : Чуєш, люба, поспіши,

 Ріпку – ріпку велетня з городу

 Вирвать швидко поможи.

Автор : Вийшла дівчина й питає :

Онука : Як же ріпку потягнути ?

    Манікюр тобі зламаю,

    Зачіску собі зімну !

    Вся ця справа не для мене.

    Дівка ж я – таки міська.

    На городі може в мене

    Заболить ще голова.

Баба : Треба справу цю завершить.

Автор : Відказала баба їй, -

Баба : А, як пенсію одержу –

 Стану спонсором твоїм.

Автор : Знову стали.

 Дід – за ріпку,

 Баба й внучка теж взяли,

 Піднатужилися швидко

 Й разом троє потягли.

 Полудень на небо хилить,

 Добре натрудилися,

 Але ріпка все сидить,

  Хоч ти похилилася.

 Сидять троє всі у полі

 І відпочивають,

 Коли внучка до собачки

 Голосом гукає :

Внучка : Жуче, любий, бачиш :

      В горі дід і баба. Поспіши,

      Пригощу я тебе добре,

                Ріпку вирвать поможи.

Автор : Знову стали на городі

    Й разом дружно потягли,

    Ріпку – дід за коси давні,

    Баба діда за боки,

    Пес не гає часу годі,

   Взяв онучку за поділ.

   Кличе Жук кицю Міну:

Жук: Слухай, Міно, не лежи.

 У старим гарячу днину

 Ріпку вирвать поможи.

Автор : Каже киця неохоче:

Киця : Я до ріпки не піду.

  Хай же той, хто її хоче,

  Той і тягне на біду.

Жук : Змилуйся, кицюню Міно,

 Ти на поміч йди до нас.

 Принесу тобі «Ливіну»

 І смачненьких «Віскас»

Автор : Дід і баба напряглися,

    І онучка потягла,

    Жук старається, не писне

    Й киця хвостик узяла.

    Не подужали, тай годі :

    Як же бути ? Що робить ?

    Ріпка, наче на престолі,

    У землі собі сидить.

    Вже мозолі кожний має,

    Та і вечір настає,

    Сіли трішки відпочить

    І подумать : що ж робить ?

    Кличе Міна мишку з нірки :

Киця : Ти, Марушко, не лежи,

   Чуєшь, плачуть, старі гірко ?

   Вирвать ріпку поможи.

Мишка : Краще в нірці перебути.

Автор : Каже мишка –

Мишка : Бо дивись ненароком,

      Хтось наступить,

      Отоді вже покрутись.

Киця : Не тікай, Мишуню, в нірку.

   Треба діду догодить,

    А як вирвемо ми ріпку,

    Дід усіх нас пригостить.

Автор : От сім’я велика дружно

    За роботу узялась,

    Стало зовсім їм дружно…

    Тут вже ріпка й подалась,

    Бо не витримать красуні,

    Того натиску ніяк,

    Це – не просто сам дідуля,

    А сімейний вже підряд.

    Впала ріпка на дідуся,

    А дідуся – на бабусю,

    А бабуся – на онуку,

    А онука, будь-така,

    Впала, просто на Жука,

    Жук, хоч як не намагався,

    На біду і сам попався :

    Киці міні впав на лапку,

    Киця б на мишку,

    Та мишка – у шпарку.

    І відразу всі зраділи :

    Стало дружно поживать,

    Землю добре оброблять,

    Щоб наступного вже року,

    Урожай зібрать нівроку !

Гра “Відтвори казку» Робота в парах  Учасники гри  розміщують  героїх побачених казок в тому порядку, в якому вони з’являлись в казці.

Гра « Впізнай казкового героя»

Лісом, де пугач гука,

 Пиріжок несла онука.

До бабусі йде дівча,

Вовка зустріча.

Чом у навчає ця казка?

До школи прямує хлопчак дерев'яний,
Чомусь потрапляє у цирк полотняний.
Хто цей хлопчак

відомо тобі, чи не так?

Сидить   дівчина в корзині
На ведмежій дужій спині.
А чому ж вона сховалась
До ведмедя не призналась?

Очі—вранішня роса,

Незаплетена коса,

Хвіст, як в риби, має,

Плаває, пірнає.

Разом з сонечком в тюльпані  

народидась дивна пані.

Ні не, пані, паненятко

 отаке мале дівчатко.

                                                Звірі в лісі подружились

 усі разом поселились

           Та ведмідь ступив на крок—

    Завалився ...   ( Теремок)

Гра « Фотограф».  Сфотографувати малюнок. « Теремок»

 Скласти пазли. (Робота в групах)

Підсумок.

Зустріч скінчилася наша, малята .

 Веселих героїв згадали багато.

Але не сумуйте, не будем прощатись.

 Давайте частіше в казках зустрічатись.

Читайте і слухайте, вивчайте і перека­зуйте казки.

 Нехай вони, як і в давні часи, невтомно мандрують світом і вчать людей, як треба по правді жити.

 

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Літературне читання 2 клас (М. Зоряна)
Додано
15 липня 2018
Переглядів
1798
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку