Використання ігор на уроках англійської мови в початковій школі

Про матеріал
У даній роботі вчитель розкрила значення гри як діяльності, в якій дитина емоційно та інтелектуально засвоює всю систему засобів, спрямованих на підвищення ефективності навчального процесу на уроках англійської мови. У ході написання роботи вчитель детально вивчила проблему використання ігрової діяльності на уроках англійської мови у молодшому шкільному віці, виявила їі позитивний вплив на засвоєння, відпрацювання та повторення навчального матеріалу. Розглянула різні вимоги до ігор, виявила необхідність урахування віку дітей, їх інтересів. Були розглянути різні види класифікації ігор. Вчитель надала детальні методичні рекомендації щодо підготовки та проведення кожної гри. У роботі наводяться приклади ігор з окремих тем. Матеріали даної роботи можуть бути використані під час підготовки до уроків англійської мови у початкових класах. Автор роботи: Сайтарли Лариса Миколаївна – вчитель англійської мови, спеціаліст вищої категорії, «старший учитель» ВЛАДИЧЕНСЬКОГО ЛІЦЕЮ БОЛГРАДСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ.
Перегляд файлу

            

                

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                         Використання ігор

на уроках англійської мови

в початковій школі

 

 

 

 

                                       

 

 

 

 

 

 

                                     Сайтарли Лариса Миколаївна

                                                                     вчителька  англійської мови

                                                  вища категорія, «старший учитель»

                                     ВЛАДИЧЕНСЬКИЙ ЛІЦЕЙ

                                                БОЛГРАДСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

                          ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

 

 

2024

       

     У даній роботі вчитель розкрила значення гри як діяльності, в якій дитина емоційно та інтелектуально засвоює всю систему засобів, спрямованих на підвищення ефективності навчального процесу на уроках англійської мови.

       У ході написання роботи вчитель детально вивчила проблему використання ігрової діяльності на уроках англійської мови у молодшому шкільному віці, виявила їі позитивний вплив на засвоєння, відпрацювання та повторення навчального матеріалу. Розглянула різні вимоги до ігор, виявила необхідність урахування віку дітей, їх інтересів. Були розглянути різні види класифікації ігор. Вчитель надала детальні методичні рекомендації щодо підготовки та проведення кожної гри. У роботі наводяться приклади ігор з окремих тем.

     Матеріали даної роботи можуть бути використані під час підготовки до уроків англійської мови у початкових класах.    

        Автор роботи:

     Сайтарли Лариса Миколаївна – вчитель англійської мови, спеціаліст вищої категорії,  «старший учитель»   ВЛАДИЧЕНСЬКОГО ЛІЦЕЮ                

 БОЛГРАДСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ.                        

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                              

 

 

 

                                                              ЗМІСТ

ВСТУП.........................................................................................................................4

1. Психолого - педагогічний аспект проблеми навчання іноземній мові в початковій школі. Труднощі навчання іноземної мови в молодших класах..........................................................................................................................5

2. Психолого-педагогічне обґрунтування доцільності використання ігор на уроках іноземної мови...............................................................................................7

2.1. Основи технологій ігрових форм навчання......................................................8

2.2. Застосування гри на уроках англійської мови на початковому етапі навчання......................................................................................................................9

2.3. Вимоги до ігор....................................................................................................10

3. Методичні рекомендації з підготовки й проведення ігор при навчанні англійської мови........................................................................................................11

4. ВИСНОВКИ...........................................................................................................12

5.СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ...............................................................13

6. ДОДАТКИ. Розробки ігор по темам....................................................................14

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                       

 

 

 

 

 

 

 

                                                                ВСТУП

       Гра-особливо організоване заняття, що вимагає напруги емоційних і розумових сил. Гра завжди припускає ухвалення рішення – як діяти, що сказати, як перемогти? Бажання вирішити ці питання загострює розумову діяльність граючи. А якщо учень при цьому говорить іноземною мовою, це відкриває багаті навчальні можливості. Діти над цим не замислюються. Для них гра насамперед – захоплюючи заняття. Цим вона й залучає вчителів, у тому числі й учителів іноземної мови. У грі всі рівні. Вона посильна навіть слабким учням. Більше того, слабкий по мовній підготовці учень може стати першим у грі: спритність і кмітливість тут виявляються часом більше важливими, чим знання предмета. Почуття рівності, атмосфера захопленості й радості, відчуття посильності завдань – все це дає можливість перебороти незручність, що заважає вільно вживати в мові слова чужої мови, і позначається на результатах навчання. Непомітно засвоюється мовний матеріал, а разом із цим виникає почуття задоволення.

      Ігри сприяють виконанню важливих методичних завдань:

  • створенню психологічної готовності дітей до мовного спілкування;
  • забезпеченню природної необхідності багаторазового повторення ними мовного матеріалу;
  • тренуванню учнів у виборі потрібного мовного варіанта, що є підготовкою до ситуативної спонтанності мови взагалі.

    Актуальність дослідження: провідним видом діяльності молодших школярів є гра, саме тому гра як засіб викладання англійської мови на початковому етапі є чи не найважливішим і дієвим засобом введення та закріплення фонетичного, лексичного і граматичного школярами 1-4 класів.

     Об'єкт дослідження: ігрові методи навчання англійській мові.

    Предмет дослідження: використання ігрових методів як засіб стимулювання пізнавальної активності підлітків на уроках англійської мови. Виходячи з об'єкта і предмета дослідження.

    Мета дослідження: проаналізувати можливості використання ігрових методів як засіб формування фонетичних навичок учнів.

1. Психолого-педагогічний аспект проблеми навчання іноземній мові в початковій школі. Труднощі навчання іноземної мови в молодших класах.

     Однієї з найважливіших функцій початкового навчання варто вважати формування навичок й умінь навчальної діяльності. Саме в молодшому шкільному віці дитина опановує системою операцій, необхідних для успішної навчальної діяльності на наступних етапах. При цьому істотно, щоб пропонована для засвоєння система не носила жорстко-алгоритмічного характеру: розум дитини повинен залишатися гнучким, самостійним, творчим, а не бути закованим у суворі рамки універсальних приписувань. Це стосується й володіння мовою.

       Формування навичок й умінь навчальної діяльності нерозривно зв'язане ще із двома функціями навчання: володінням навчальним матеріалом і формуванням уміння вільного переходу від навчальної до не навчальної діяльності, уміння переходити від рішення системи навчальних завдань до орієнтування в проблемних ситуаціях реальної дійсності, розпізнавання і рішення завдань, що виникають у ній, ще одну функцію початкового навчання, що логічно випливає з концепції вікового розвитку дитини, де функція опори на матеріал. Мало дати школяреві взагалі деякий набір або систему знань, передати йому соціальний досвід. Це необхідно робити в такій послідовності, з таким вибором, у такому дозуванні, щоб вузлові, поворотні точки розвитку дитячого інтелекту й взагалі розвитку вищих психологічних функцій, що відповідають особливій схильності дитини до засвоєння тих або інших впливів, були забезпечені необхідним і достатнім матеріалом.

      Вивчення іноземної мови із психологічної точки зору це складний процес формування в корі головного мозку нової мовної системи, що починає співіснувати й постійно взаємодіяти із уже виробленою системою рідної мови.

     У різній мові всі компоненти мовного комплексу вже становлять єдину програму нервових зв'язків. Досягнення ж подібних результатів в іноземній мові можливе лише при створенні умов, які забезпечать інтенсивне функціонування мовно рухових подразників у перші роки засвоєння мови.

      Всі дослідники стверджують, що навчання повинне бути орієнтоване на психофізіологічні вікові особливості дітей. Дослідники вважають доведеним, що спеціальні заняття можна починати проводити з дітьми 3-10 років, до трьох – безглуздо, після десяти – даремно сподіватися на позитивний результат, що можливий лише для незначної частини учнів, тих, хто має комунікативні й лінгвістичні здатності вище середнього рівня.

      Найкраще починати вивчення іноземної мови в 5-8 років, коли система рідної мови дитиною вже досить добре освоєна, а до нової мови вона ставиться свідомо. Саме в цьому віці ще мало штампів мовного поводження, легко по-новому «кодувати» свої думки, немає великих труднощів при вступі в контакт іноземною мовою. Діти легко й міцно запам'ятовують невеликий по обсязі мовний матеріал і добре його відтворюють.

        Важливо пам'ятати, що в цьому віці відбувається поступова зміна провідної діяльності, перехід від ігрової діяльності до навчальної. При цьому гра зберігає свою провідну роль. Діти продовжують грати до 10-12 років.

    Гра жадає від дитини довільної уваги, довільного запам'ятовування, емоційної стриманості. Адже кожна гра має правила, і за законами гри дитина повинна бути уважною, дотримуватися цих правил, бути коректною, підкоряти свою волю ігровим завданням.

       Перші труднощі полягають у відсутності в школяра актуальних мотивів володіння іноземною мовою. У раннім дитинстві в таких мотивах не було необхідності, тому що мовна функціональна тенденція і мовне середовище становили досить сильний імпульс для засвоєння мови.

       Інші труднощі освоєння іноземної мови пов'язані з володінням учнями рідною мовою. При спробах побудувати мовне висловлення іноземною мовою учень використає мовні структури рідної мови. Якщо мовний механізм другої мови ще не сформований, то мовний механізм рідної мови підмінює й навіть витісняє його.

  

 

   Виникає проблема ослаблення впливу механізму рідної мови в процесі освоєння іноземної мови. Варто визначити зміст мовних явищ, які повинні бути зіставлені один з одним через їхню різку відмінність, а також описати випадки зближення механізмів рідної й іноземної мов, що сприяють володінню другою мовою.

       Треті труднощі – це особистісні психологічні бар'єри, які можуть виникнути в частини школярів відносно другої мови: непевність у тім, що вони зможуть заговорити іноземною мовою, незручність стати посміховищем через помилки в мови, що за допущеними помилками підуть небажані оцінки. Виникненню цих бар'єрів може сприяти частий неуспіх, шо завершується не підбадьорливими оцінками й відношенням учителів. От чому необхідно підсилити роль стимулювальних оцінок у процесі навчання іноземній мові.

2. Психолого-педагогічне обґрунтування доцільності використання ігор на уроках іноземної мови.

      Гра поряд із працею й навчанням - один з основних видів діяльності людини, дивний феномен нашого існування. Гра як феномен культури навчає, виховує, розвиває, соціалізує, розважає, дає відпочинок, вносячи в зміст дозвілля нескінченні сюжети і теми.

       У людський практиці гра виконує такі функції:

- розважальну (це основна функція гри - розважити, надихнути, розбудити інтерес);

- комунікативну: освоєння діалектики спілкування;

- самореалізації в грі як полігоні людської практики;

- терапевтична: подолання різних труднощів, що виникають в інших видах життєдіяльності;

- діагностичну: виявлення відхилень від нормативної поведінки, самопізнання в процесі гри;

- функцію корекції: внесення позитивних змін у структуру особистісних показників;

- міжнаціональної комунікації: засвоєння єдиних для всіх людей

соціально-культурних цінностей;

- соціалізації: включення в систему суспільних відносин, засвоєння норм людського гуртожитку.

                                             Ігри мають чотири головні риси:

- вільна діяльність, що починається лише за бажанням дитини, заради задоволення від самого процесу діяльності (процедурне задоволення);

- творчий, значною мірою імпровізаційний, дуже активний характер цієї діяльності («поле творчості»);

- емоційна піднесеність діяльності, емоційна напруга;

- наявність прямих чи непрямих правил, що відбивають зміст гри, логічну послідовність її розвитку.

       Психологами встановлено, що в грі насамперед розвивається уява, увага й образне мислення дітей, закладається здатність оперувати образами дійсності, що, у свою чергу, створює основу для подальшого переходу до складних форм творчої діяльності. Крім того, розвиток уяви важливо саме по собі, адже без нього неможлива навіть найпростіша людська діяльність.

      Великий вплив вказує гра на розвиток у дітей здатності взаємодіяти з іншими людьми. Відтворюючи в грі взаємини дорослих, дитина освоює правила і способи спілкування, здобуває досвід взаєморозуміння, учиться пояснювати свої дії і наміри, координувати їх з іншими дітьми.

                                 2.1 Основи технології ігрових форм навчання.

      Гра має велике значення в житті дитини, мас те ж значення, яке в житті дорослого відіграє діяльність, робота, служба. Гра тільки зовні здається безтурботної й легкою. А насправді вона вимагає, щоб граючий віддав їй максимум своєї енергії, розуму, витримки, самостійності.

       Ігрові форми навчання дозволяють використати всі рівні засвоєння знань: від відтворюваної діяльності до головної мети творчо-пошукової діяльності. Творчо-пошукова діяльність виявляється більш ефективною, якщо їй передує відтворювана й перетворювана діяльність, у ході якої учні засвоюють прийоми навчання.

       Для школярів гра – сфера їх соціальної творчості, полігон їх суспільного й творчого самовираження. Гра надзвичайно інформативна й багато чого розповідає самій дитині про неї. Гра – шлях пошуку дитиною себе в колективах спів-товаришів, у цілому в суспільстві, людстві, у всесвіті, вихід на соціальний досвід, культуру минулого, сьогодення й майбутнього, повторення соціальної практики, доступної розумінню.

      Гра – унікальний феномен загальнолюдської культури, її джерело й вершина.

       2.2 Застосування гри на уроках англійської мови на початковому етапі навчання.

         Правильно організовані уроки іноземної мови, якщо вони досить емоційні, сприяють можливості зняти в дітей скутість, сором'язливість, допомагають розкріпачити дитину в його спілкуванні з дітьми й учителем.

       Вважається, що гра виконує чотири найважливіших для людини функції: засіб розвитку мотиваційно-необхідної сфери, засіб пізнання, засіб розвитку розумових дій,   засіб довільної поведінки.

         Але, використовуючи гри, завжди треба пам'ятати, що:

          1. Вибір форми гри повинен бути педагогічно й дидактично обґрунтований. Потрібно завжди знати ціль використання гри.

          2. У грі повинне бути якнайбільше учнів.

          3. Ігри повинні відповідати віку і мовним можливостям дітей.

          4. Ігри служать для розвитку всіх видів мовної діяльності й проводяться іноземною мовою.

                                                       2.3 Вимоги до ігор.

     Кожна гра має містити в собі вправи, корисні для розумового розвитку дітей та їх виховання. У грі - наявність розважальної задачі, рішення якої потребує розумових зусиль, подолання певних труднощів. Гра має містити в собі гумор та цікавий зміст. Гра мобілізує розумову діяльність, полегшує виконання задач.

        Гра має стимулювати мотивацію навчання, викликати в учнів інтерес та бажання добре виконувати завдання, її слід проводити на основі ситуації, адекватної до реальної.

      Грає має бути прийнята усією групою. Гра організується таким чином, щоб учні мали змогу в активному мовленнєвому спілкуванні з максимальною ефективністю використовувати опрацьований мовний матеріал.

       В ході гри учні мають таки елементи спілкування як уміння почати бесіду, підтримати її,  перервати співрозмовника, в потрібний момент погодитися з його думкою або вміння цілеспрямовано слухати співрозмовника, задати уточнюючи питання.

        Перед тим як ввести даний прийом до роботи у навчальний процес, необхідно провести підготовчу роботу. Не можна забувати про те, що у молодших учнів немає навичок не тільки іншомовного, але й рідної мовою спілкування на уроці. Щоб організувати спілкування в рамках гри, необхідні ці навички в реальних умовах навчального процесу.

    Важливою вимогою при проведенні різного роду ігор є використання яскравої наочності.

        Варто пам'ятати про елементарні вимоги: відповідність гри до віку дітей, довести інструкцію гри до розуміння учнів, тактовно проводити оцінювання результатів гри.

                                        Класифікація ігор.

       Серед усього різноманіття ігор на уроці можливо виділити найбільш

популярні:

* комунікативні (аудитивні, діалогічні, монологічні);

*мовні (фонетичні, лексичні, граматичні, орфографічні, алфавітні);

* підготовчі (сприяють формуванню мовленнєвих навичок);

*творчі (розвиток мовленнєвих навичок та вмінь).

          За видами діяльності ігри поділяють на:

* фізичні (рухові);

* інтелектуальні (розумові);

* трудові;

*соціальні;

* психологічні.

           За характером педагогічного процесу:

* навчаючи, тренуванні, контролюючи, узагальнюючи.

3. Методичні рекомендації з підготовки й проведення ігор при навчанні англійської мови.

     Як зробити свій урок цікавим, і домогтися того, щоб діти добре й міцно засвоювали мовний матеріал? Над цими проблемами постійно працює вчитель. Проаналізувавши велику розмаїтість прийомів організації навчальної діяльності, ми обираємо гру. Використовуючи її як засіб навчання, багато видатних педагогів справедливо відзначали більші потенційні можливості гри.

       За допомогою гри добре опрацьовується вимова, активізується лексичний і граматичний матеріал, розвиваються навички аудіювання, усного мовлення.

     Навчальні ігри допомагають зробити процес навчання іноземній мові цікавим і захоплюваним. Почуття рівності, атмосфера захопленості дають можливість учням перебороти незручність, скутість, зняти мовний бар'єр, утому.

      У навчальній грі є мета й завдання. Планування гри повинне починатися з визначення того навчального завдання, яке повинне бути в цій грі вирішено, а вже потім потрібно вибудовувати саму гру, ситуацію, визначати ігрові правила.

                                          Ігри можуть бути:

  • фонетичними,
  • лексичними,
  • граматичними,
  • орфографічними.

      У будь-який вид діяльності на уроці можна внести елементи гри, і тоді навіть саме нудне заняття здобуває цікаву форму. Особливо це стосується аспекту навчання фонетики іноземної мови, адже звуки рідної і іноземної мови

 

 

різняться між собою. Мета ігор спрямована на краще сприйняття саме фонетичних особливостей іноземної мови.

                                                           ВИСНОВКИ.

        Вивчення іноземної мови із психологічної точки зору - це складний процес формування в корі головного мозку нової мовної системи, що починає співіснувати й постійно взаємодіяти із уже виробленою системою рідної мови, випробовуючи на собі її вплив.

      У молодшому шкільному віці діти допитливі, їм цікаво все нове, і нова отримана інформація залишається в голові на довгі роки. Коли дитині цікаво, вона легко концентрує увагу й виконує дані їй завдання, особливо, якщо вони несуть ігровий характер.

    Ігри допомагають дітям стати творчими особистостями, учать творчо ставитися до будь-якої справи, що означає виконувати її якісно, на більш високому рівні. Творчість це постійне вдосконалювання й прогрес у будь-якій діяльності. Ігри приносять дітям і дорослим радість творчості. Без радості творчості наше життя перетворюється в нудьгу й рутину. Творча людина завжди чимсь захоплена. Від творчих можливостей людини залежить її життєвий рівень.

     Побачити незвичайне у звичайному може й дорослий, і дитина. Творчість закладена в дітях самою природою. Вони люблять складати, видумувати, фантазувати, зображувати, перевтілюватися. Дитяча творчість швидко в'яне, якщо до нього не проявляється інтересу з боку навколишніх. Спільні творчі ігри зближають і дорослих, і дітей. У цьому – один з найголовніших принципів ефективного виховання.

    Навчальні ігри допомагають зробити процес навчання іноземній мові цікавим. У будь-який вид діяльності на уроці можна внести елементи гри, і тоді навіть саме нудне заняття здобуває цікаву форму. Особливо це стосується аспекту навчання фонетики іноземної мови, адже звуки рідної і іноземної мови різняться між собою.

                                СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

1. Бужинський В.В. Робота над англійським вимовлянням на початковому ступені комунікативного навчання. // Іноземні мови у школі. 1991. №4. - c. 43-47.

2. Варенінова Ж.Б. Навчання англійського вимовляння з опорою на специфіку фонетичних баз вивчаємої та рідної мов. // Іноземні мови у школі. 1994. №5.-с. 10-16.

3. Вітлін Ж.Л. Еволюція методів навчання іноземних мов. // Іноземні мови у школі. 2001. №2. 1998, №2.-с. 53-56.

4. Гвоздева Г.В., Сорокових Г.В. Індивідуальні особливості сприймання і пізнання при вивченні іноземних мов. // Іноземні мови у школі. 1999. №5. c. 73.

5. Гладіліна І.Г. Прийоми роботи на уроці англійської мови в початковій школі. // Іноземні мови у школі. 2003. №3.-с. 41-43..

6. Колкер Я.М., Устінова Є.С. Роль рідної мови в навчанні іноземної мови. //Іноземні мови у школі. 2004. №2, с. 20-27.

7. Маслико Е.А., Бабінська П.Н. Настільна книга вчителя іноземної мови. М.: Вища школа, 1999. 394 с.

8. Негневицька Е.И. Іноземна мова для наймолодших. // Іноземні мови у школі. 1987. №6.-с. 20-26.

9. Стронін М.Ф. Ігри на уроці англійської мови. Підручник для вчителя. Изд. 2-е М.: Просвітництво, 1984. – 112 с.

                                     ДОДАТКИ. Розробки ігор по темам.

 Тема 1 «Алфавіт»

 Тема 2 «Іграшки»

  Тема 3  «Тварини»

  Тема 4 “Країни”

 Тема 5 «Домашні справи»

  Тема 6 «Їжа»

  Тема 7 «Числівники»

  Тема 8 «Одяг»

  Тема 9 «Професії»

  Тема 10 «Шкільні речі»

  Тема 11 «Розклад»

  Тема 12 «Пори року»

   Тема 13 «Казки»

   Тема 14 «Визначні місця»

   Тема 15 «Хобі»

   Тема 16 «Питальні слова»

   Тема 17 «Прийменники»

                              Тема 1 «Алфавіт»

                                 1. Фонетична гра «Чую не чую»

          Ціль гри: формування навичок фонетичного слуху.

          Хід гри: учитель вимовляє слова, у яких є буква «N».

Учень піднімає руку, якщо почує цю букву в слові. Перемагає та команда, у якої буде найменша кількість помилок.

          Слова: name, engineer, cosmonaut, driver, friend, Great Britain, teacher, doctor, grandmother, fine, pilot, America, grandfather, no, doll.

                                            2. Гра «П'ять карток»

          Ціль: контроль засвоєння алфавіту.

          Хід гри: учитель просить назвати дані п'ять букв алфавіту.

Та команда, що безпомилково назве букви алфавіту, перемагає.

                                        3. Гра «Розстав букви»

          Ціль: перевірка знання алфавіту.

          Хід гри: для кожної команди даються картки. Потрібно розставити букви в правильній послідовності. Буквами можуть бути діти, до грудей яких прикріплені таблички з буквами.

                         4. Гра «Знайди назву»

          Ціль: перевірка знання лексики.

          Хід гри: учні знаходять назви:

           - тварин, які починаються з букви «С»;

           - фруктів, що починаються з букви “Р”

                               

                                    5. Гра «Слухаємо звуки»

          Ціль: формування навичок фонетики.

          Хід гри: учасники гри стають у коло. Один із гравців кидає м'яч іншому гравцеві й вимовляє звук, наприклад «і». Гравець, піймавши м'яч, повинен назвати слово із цим звуком: little. Продовжуючи гру, він називає інший звук і перекидає м'яч сусідові.

                                                     6. «Скоромовки»

          Ціль: формування навичок фонетики.

          Хід гри: діти слухають скоромовки.   Той, хто зуміє повторити скоромовки швидко й без помилок, виграє.

          Together, together,

          Together every day.

          Together, together

          We work and play. 

          Pat's black cat is in

          Pat's black hat.

                               7. Гра «З'єднай букви»

          Ціль: навчання читанню букв і значків транскрипцією.

                     Хід гри: на кожній букві алфавіту написана транскрипція завдання

          а) прочитати букву й перевірити по транскрипції,

          6) прочитати транскрипцію й написати букву.

          На одних картках написати букви, на іншій транскрипції цих букв.

          Завдання: з'єднати букви із транскрипцією:

          Дітям читають букви.

          Завдання: придумати 1 (2,3...) слів на цю букву.

          3 картону вирізується яблуня. На неї вішаються букви яблука. У дітей кошичок. Хто більше збере букв правильно їх називаючи.

                                                Тема 2 «Іграшки»

                                   8. Гра «У магазині»

          Ціль: контроль засвоєння лексики.

          Хід гри: вчитель – продавець, учні – покупці. Вчитель запрошує учнів купувати іграшки в магазині.

          - Good morning.

          - Good morning.

          - Give me a brown monkey, please.

          - Here you are.

          - Thank you.

          - You are welcome.

          - Bye-bye.

          - Bye-bye.

                          9. Гра «Прикраси іграшкове дерево»

          Ціль: контроль засвоєння лексики.

          Хід гри: учень повинен підійти до дерева, узяти слово, почепити його на дерево та сказати "This is a..."

                                         10. Гра «Чарівний мішечок»

          Ціль: формування навичок складання питань.

          Хід гри: учень повинен витягти іграшку з чарівного мішка та відповісти на питання:

- What toy do you have?

- What colour is the toy?

- Is it big or small?

- Do you like this toy?

                                                   Тема 3  «Тварини»

                            11. Гра «Розпізнай тварину»

          Ціль: перевірка знання лексики.

          Хід гри: розпізнати тварину по опису.

I am grey. I can jump and walk. I can't fly. I like milk. What am 1? (a cat)

 I am green. I live in water. I can swim.   I can't run. What am I? (a crocodile).

                                12. Гра «Яка тварина розмовляє так?»

          Ціль: формування навичок фонетичного слуху.

          Хід гри: по звуку розпізнати тварину, хто як розмовляє.

          - What animals say:

          "mew – mew" (a cat)

          "moo – moo" (a cow)

          "chick-chick" (a chick)

          "oink- oink" (a pig)

          "cock-a-doodle - doo"(a cock)

          "quack -quack" (a duck)

                                                       Тема 4 “Країни”

                                   13. Гра  «Назвати країну»

          Ціль: перевірка знань лексики.

          Хід гри: вчитель показує картку з прапором країни. Учні повинні         швидко називати цю країну. (England, Italy, France, Germany, Ukraine, Poland, Bulgaria)

                                                14. Гра «Хто ти?»

          Ціль: перевірка знань лексики.

          Хід гри: учні ставлять запитання щодо країни з якої ведучий         приїхав, і його національність, намагаючись згадатись, ким уявив себе ведучий.

- Are you from Canada?

- No, I am not.

- Are you American?

- Yes, I am.

                                       Тема 5 «Домашні справи»

                           15. Гра «Що я роблю?»

          Ціль: формування граматичних навичок.

          Хід гри: учень зображує дію, а гравці повинні здогадатися, яку саме дію він зображує. Для цього вони ставлять запитання:

- Are you walking?

-Are you running?

-Are you driving a car?

                                           16. Гра «Здогадайся»

          Ціль: формування граматичних навичок.

          Хід гри: учень демонструє виконання домашньої справи. Інші учні повинні здогадатися, що це за справа.

- Are you washing up?

- Are you fixing the car?

                                        17.Гра «Інсценізація»

          Ціль: формування граматичних навичок.

          Хід гри: учні виходять до дошки й отримують картку із завданням,  яке треба інсценувати. Учень зображує навчальну дію, зазначену на його картці. Гравці намагаються здогадатися що це за дія.

- Are you writing?

- No, I'm not

- Are you doing exercises?

- Yes, I am.

                                                        Тема 6 «Їжа»

                                   18. Гра «Яка це їжа?»

          Ціль: перевірка знань лексики.

          Хід гри: учитель називає властивості якогось продукту харчування. Учні ставлять загальні запитання, намагаючись з'ясувати який продукт він має на увазі.

- This food is very fat.

- Is it a meat product?

- No.

- Is it a milk product?

- Yes.

- Is it cheese?

-No.

- Is it sweet?

- No.

- Is it salty?

-Sometimes.

- Is it butter?

- Yes, it is.

                                           19. Гра «Що я готую?»

          Ціль: перевірка знань лексики.

          Хід гри: учитель загадує одну зі страв. Учні повинні поставити запитання про те, які продукти потрібні для приготування цієї страви.

- Do you take any sugar?

- No, I don't.

- Do you take any cucumbers?

- No, I don't.

- Do you take any bananas?

- Yes, I do.

- Do you take any oranges?

- Yes, I do.

- Do you cook a fruit salad?

- Yes, I do.

                                     20. Гра «Закінчи словосполучення»

          Ціль: перевірка знань лексики.

          Хід гри: один учень починає словосполучення, другий повинен його продовжити.

- A bar...

           - Of chocolate. A bottle...

- Of water. A jar...

- Of jam...

                                               21. Гра «Асоціація»

          Ціль: перевірка знань лексики.

          Хід гри: учитель показує учням картку зі словом «customer» за темою «Покупки». Гравці повинні здогадатися, яке слово написано на картці.

- Shopping.

- Is it a supermarket?

- No. Person.

- Is it a shop-assistant?

- No. To buy.

- Is it a customer?

- Yes.

                                                       22. Гра «Овочі»

          Ціль: перевірка знань лексики.

          Хід гри: учитель загадує якийсь овоч або фрукт. Учні повинні вгадати це слово.

- Vegetable

- Tomato

- No. Green

- A cucumber

- No. Big

- Cabbage

- Yes.

                                     Можливі асоціації:

banan: long, yellow,

carrot: orange, sweet,

cucumber: green, long

onion: brown, bitter.

                                               Тема 7 «Числівники»

                                    23. Гра «Порахуємо»

          Ціль: перевірка знань числівників.

          Хід гри: учні сидять колом і рахують, називаючи по черзі одну цифру. Коли доходять до парного числа, учень замість 2,3,6,8... повинен сказати слово "buzz". Той, хто забуде це зробити, залишає гру.

                                                  24. Гра «Хто швидше?»

          Ціль: перевірка знань числівників.

          Хід гри: учням роздаються картки із числівниками від 1 до 20. Учитель називає число, а учні повинні підняти картку з ним. Виграє той, що відповідає швидше й правильніше.

                                                      Тема 8 «Одяг»

                               25. Гра «Що я малюю?»

          Ціль: формування граматичних навичок.

          Хід гри: учитель малює на дошці предмет одягу, який можна купити в крамниці. Учні намагаються відгадати, що це.

- Are you drawing a shirt?

- No, I am not.

- Are you drawing a skirt?

- Yes, I am.

                                          26.Гра «Який мій одяг?»

          Ціль: перевірка знань лексики.

          Хід гри: учні ставлять ланцюжками запитання і відповідають на нього.

- What are you wearing?

- I am wearing a blue shirt and black trousers. What are you wearing?

-I am wearing a yellow blouse and a green skirt. What are you wearing?

                                               Тема 9 «Професії»

                          27. Гра «Відгадай професію»

          Ціль: перевірка знань лексики.

          Хід гри: учитель демонструє малюнок, на якому зображений лікар. Учні ставлять запитання, щоб відгадати професію цієї людини.

- Look at this man.

- What's his job?

- Is he a doctor?

- Yes, he is.

                                        28. Гра «Виправи мене»

          Ціль: перевірка знань лексики.

          Хід гри: учитель демонструє малюнки, на яких зображені люди різних професій, і повідомляє, хто вони за фахом. Але твердження вчителя не завжди правильні. Учні повинні виправити неправильні.

- He is a doctor.

- Yes, he is a doctor.

- He is a singer.

- No, he is not. He is a waiter.

                                         Тема 10 «Шкільні речі»

                        29. Гра «Запитай та знайди»

          Ціль: формування граматичних навичок.

          Хід гри: один із учнів виходить за двері, а інші ховають предмет (ручку, портфель). Учень повертається і запитує про місце знаходження предмета:

- Is the pen on the desk?

- No, it is not.

- Is the pen in the book?

- No, it is not.

- Is the pen under the chair?

- No, it is not.

- Is the pen in the schoolbag?

- Yes, it is.

                                         30. Гра «Запам'ятай слово»

          Ціль: формування зорової пам’яті.

          Хід гри: на планшеті 10 малюнків предметів шкільного приладдя, назви яких учні знають. Учні роздивляються їх 30 секунд. Вчитель приймає планшет. Учні згадують і записують назви предметів, що були на планшеті.

                                                    Тема 11 «Розклад»

                                31. Гра «Який це день?»

          Ціль: перевірка знань лексики.

          Хід гри: учитель загадує вівторок, а у вівторок в учнів такий розклад: математика, читання, музика, малювання.

- You have Math's on this day.

-You also have Art.

- Is it Tuesday?

- Yes, it is.

                                      32.Гра «Розповідай про себе»

          Ціль: перевірка знань лексики.

          Хід гри: один з учнів повідомляє, який урок йому подобається й чому. Другий учень повідомляє який урок й чому подобається першому учню, потім складає речення про себе.

- I like Art because I like drawing.

- He likes Art because he likes drawing. I like Sport because I like playing games.

                                            Тема 12 «Пори року»

                        33. Гра «Яка це пора року?»

          Ціль: формування навичок монологічних навичок.

          Хід гри: учитель читає опис однієї з пір року, а учні повинні здогадатися, й назвати її.

- It is cold. The trees are white. The days are short, the nights are long.

- Is it winter?

- Yes, it is.

                                       34. Гра «Згадай пору року»

          Ціль: перевірка знань лексики.

          Хід гри: учень замислює якусь пору року та описує не називаючи:

- It is cold. It is white.

- I ski. I skate.

Учні відгадують.

- Is it spring?

- No, it is not.

-Is it winter?

-Yes, it is.

                                                     Тема 13 «Казки»

                                   35. Гра «Казковий герой»

          Ціль: перевірка знань лексики.

          Хід гри: ведучий загадує якогось казкового персонажа. Учні по черзі ставлять йому запитання:

- Is it a boy?

- No, it is not.

- Is it an animal?

- Yes, it is.

-Is it an elephant?

- No, it is not.

- Is it a bear?

- Yes, it is.

- Is it Winnie the Pooh?

- Yes, it is.

                                                Тема 14 «Визначні місця»

                                       36. Гра «Вгадай споруду»

          Ціль: формування зорової пам’яті.

          Хід гри: учитель показує учням малюнки із зображенням різних будівель, потім вивішує їх на дошці так, щоб малюнки були на зворотному боці. Кожен малюнок пронумеровано. Учні намагаються відгадати, де який малюнок.

- Is number 1 a theatre?

- Is number 2 a circus?

                                         37. Гра «Які визначні місця ти відвідав?»

          Ціль: перевірка знань лексики.

          Хід гри: учень загадує місце яке відвідав. Інші учні ставлять запитання, намагаючись здогадатися яке саме місце.

-Is this place a...?

- No, it is not.

-Is this place a...?

-No, it is not.

-Is this place a...?

-Yes, it is.

                                                           Тема 15 «Хобі»

                              38. Гра «Про кого я розмовляю?»

          Ціль: розвиток монологічних навичок.

          Хід гри: учитель описує одного з учнів, не називаючи його ім'я.  Учні мають відгадати хто це по опису.

           He is a boy.

          He's tall. His hair is dark.

          His hobby is football.

                                             Тема 16 «Питальні слова»

                                   39. Гра «Завдай питання»

          Ціль: формування навичок складання питань.

          Хід гри: учитель демонструє картку з одним із питальних слів. Учень повинен правильно скласти запитання з поданим словом

- Where!

- Where are you from?

- What!

- What is your favourite day?

                                            Тема 17 «Прийменники»

                                  40. Гра «Спіймай муху»

          Ціль: контроль знань лексики.

          Хід гри: учитель віддає команду «Спіймати муху», виконуючи підказку, потім учні виконують дії самостійно.

                 Catch the fly

 above your head.

between the desk!

in front of your face!

on the book!

behind your chair!

 

 

 

 

 

 

1

 

doc
До підручника
Англійська мова (підручник для загальноосвітніх навчальних закладів) 2 клас (Карпюк О. Д.)
Додано
26 квітня
Переглядів
75
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку