Використання інноваційних освітніх технологій на уроках математики

Про матеріал
У сучасному освітньому процесі в Україні відбуваються реформи середньої освіти, де особливого значення набуває проблема вдосконалення технологій навчання. В умовах сьогодення вчителі використовують інноваційні освітні технології, аби зацікавити учнів та підвищити мотивацію до навчання
Перегляд файлу

Практичний досвід використання інноваційних освітніх технологій

на уроках математики

 

«Будьте самі шукачами, дослідниками.

Якщо не буде вогника у вас,

вам ніколи не запалити його в інших…»

В.О.Сухомлинський

 

 У сучасному освітньому процесі в Україні відбуваються реформи середньої світи, де особливого значення набуває проблема вдосконалення технологій навчання. В умовах сьогодення вчителі використовують інноваційні освітні технології, аби зацікавити учнів та підвищити мотивацію до навчання. Математика – одна з найважливіших наук не тільки в шкільній програмі, а і в житті. Саме ця дисципліна розвиває логіку, вчить рахувати і робити розрахунки, які потрібні в професії чи навіть в побуті, і загалом корисна для всебічного розвитку. Але не можна навчити людину всупереч її волі, тому єдиний вихід для нас, вчителів, – пробудити інтерес до навчання, зацікавити учнів. Підняти кожного учня з категорії людини, яку навчають до категорії колеги по процесу навчання – особистості, яка навчається, набуває досвіду.

 Сьогодні існує багато технологій, які забезпечують проведення якісного уроку та сприяють більшому заохоченню учнів до вивчення математики. Уміле застосування цих технологій допомагає виховати вчителю конкурентно-спроможного учня. Для досягнення кращих результатів при засвоєнні теоретичного матеріалу, відпрацювання навичок обчислення використовую такі технології:

     інформаційно-комунікаційні технології;

     технології рівневої диференціації та індивідуалізації;

     інтерактивні технології;

     ігрові технології.

Використання інформаційно-комунікаційних технологій є пріоритетим завданням, бо це цікавить дітей та дає більше можливостей для розуміння математики. На таких уроках учні бачать комп’ютер як засіб для вивчення математики, а вчитель на уроці легко може систематизувати знання, показати динаміку розкриття даної теми, миттєво оцінити знання дітей, вказавши на помилки і при цьому дати можливість для їх виправлення. Вивчаючи математику у 7, 8 класах, наприклад, такі теми як «Чотирикутники» (8 клас), «Трикутники» (7 клас), майже на кожному уроці використовую презентації, де наглядно продемонстровано властивості тих чи інших геометричних фігур. У дітей з’являється зацікавленість до створення власних презентацій, які згодом використовую у своїй роботі. Також застосовую на уроках геометрії таке динамічне середовище як GeoGebra, що дає можливість створювати «живі креслення» для використання в геометрії, алгебрі, планіметрії, зокрема, для побудов за допомогою циркуля і лінійки. Дана програма володіє широкими можливостями для роботи з функціями (побудова графіків, обчислення коренів, екстремумів, інтегралів тощо) за рахунок команд вбудованої мови.

Технології рівневої диференціації та індивідуалізації сприяють більш глибокому засвоєнню знань, розвитку індивідуальних здібностей, розвитку самостійного та творчого мислення. Різнорівневі завдання полегшують організацію навчання в класі, створюють умови для просування учнів у навчанні відповідно до їх можливостей,  увага учнів на уроці не знижується, так як кожен учень має  завдання, яке може виконати. Сильні учні стверджуються в своїх здібностях, слабкі - отримують можливість відчувати навчальний успіх, який підвищує рівень їхньої мотивації. При використанні таких технологій клас ділиться на малі групи, які виконують інформаційні, творчі, дослідницькі завдання. Але організовуючи групову діяльність учнів на уроках математики, важливо мотивувати її до діяльності, обговорити принципи роботи. Це дозволить досягти кращих результатів. Такими видами робіт вчу дітей співпраці  в команді, допомагаємо усвідомити власний внесок у спільну справу. Участь кожної дитини в роботі групи учні оцінюють спільно або індивідуально, що сприяє критичному ставленню до себе, відповідальності, вдосконаленню та соціалізації. Така технологія ефективна при вивченні теми «Ділення десяткових дробів» (5 клас), теми «Ромб та його властивості» (8 клас).

Використовуючи інтерактивні технології, часто застосовую на уроках проектний метод, який включає в себе проблемне навчання і дослідницьку діяльність. Дана проектна діяльність учнів дозволяє: розвивати комунікативні та організаційні навички роботи з інформацією; удосконалювати і тренувати розумову діяльність учнів; створювати стійкі установки на активне сприйняття інформації; стимулювати ініціативу і зростання творчих можливостей. Результативним є застосування цих технологій при вивченні теми «Теорема Піфагора» (8 клас). При вивченні даної теми також формуються міжпредметні зв’язки, адже застосовуються знання з історії та географії.   Щоб залучити дітей до активності і почути думку кожного, впроваджую прийоми «Мікрофон», «Продовж речення», «Мозковий штурм».

Використання на уроках математики ігрових технологій забезпечує досягнення єдності емоційного і раціонального в навчанні. Так, включення в урок ігрових моментів робить процес навчання більш цікавим, створює в учнів гарний настрій, полегшує процес подолання труднощів у навчанні. Такі ігрові форми роботи як математичні вікторини, головоломки, математичні диктанти, ребуси є для учнів цікавими та пізнавальними.

Часто використовую ігри на уроках математики у 5-6 класах. Вивчаючи тему «Десяткові дроби» (5 клас) граємо у гру «Розшифруй». Дітям пропонується завдання на обчислення. Кожному дробу відповідає певна буква. Виконавши завдання, діти прочитають прізвище відомого математика. Гру «Математична зарядка» використовую на початку уроку. Наприклад, при вивченні теми «Віднімання раціональних чисел» (6 клас). Гра полягає у тому, що діти діляться на два варінти. Коли вчитель читає приклад і у ньому відповідь є додатним числом – піднімаються діти першого варіанту, якщо ж відповідь у прикладі є від’ємним числом – піднімаються діти другого варіанту. Цікавою для дітей є гра «Аукціон». У цій грі на торги виносяться завдання із будь-якої теми. Наприклад: «Дії з десятковими дробами» (5 клас). У грі беруть участь 4 - 5 команд. Їм пропонуються завдання. Команди купують завдання і якщо вони виконали його правильно, то їм нараховуються витрачені бали, а якщо неправильно, то знімаються.

Отже, кожен учитель на своїх уроках в тій чи іншій мірі застосовує інтерактивні технології. За допомогою використання на уроках сучасних різних сучасних методик, процес навчання стає більш захоплюючим і цікавим, таким, що спонукає до дослідження, вивчення, а не просто до механічного запам’ятовування матеріалу. Поєднуючи розвиток інтелектуальних здібностей, дослідницьких умінь, а також творчого потенціалу дітей, формується компетентна та творча особистість. На мою думку, саме інноваційні технології навчання сприяють творчому засвоєнню знань, а навчальний процес при цьому супроводжується зацікавленістю дитини до навчального матеріалу.

 

 

   

 

 

 

 

doc
Додано
9 серпня 2023
Переглядів
498
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку