ВИКОРИСТАННЯ НА УРОКАХ ІСТОРІЇ КОНСТРУКТОРУ ДЛЯ СТВОРЕННЯ ІНТЕРАКТИВНИХ ВПРАВ Н5Р

Про матеріал
Ділюсь досвідом роботи з хмарним сервісом Н5Р - конструктором для інтерактивних вправ, завдяки якому педагоги можуть створювати більше 20 різних видів вправ для своїх уроків. Цей сервіс підійде практично кожному викладачеві, не тільки вчителям історії. Можливості сервісу дуже великі: створення презентацій, відео, стрічок часу, інтерактивних плакатів, флеш-карт, опитувань, ігор та ін. Після виконання вікторин, тестів одразу видно результат і помилки, що дає можливість відкорегувати знання учнів.
Перегляд файлу

 

ВИКОРИСТАННЯ  НА УРОКАХ ІСТОРІЇ

КОНСТРУКТОРУ ДЛЯ СТВОРЕННЯ ІНТЕРАКТИВНИХ ВПРАВ Н5Р

 

     Абсолютна більшість вчителів створюють інтерактивний дидактичний контент за допомогою конструктора інтерактивних вправ LearningApps, але нещодавно я ознайомилася з новим аналогічним сервісом  Н5Р. Завдяки йому педагоги можуть створювати більше 20 різних видів вправ для своїх уроків і підійде практично кожному викладачеві. Можливості сервісу дуже великі: створення презентацій, відео, стрічок часу, інтерактивних плакатів, флеш-карт, опитувань та ігор. Після виконання вікторин, тестів одразу видно результат і помилки, що дає можливість відкорегувати знання учнів.

     Редактор H5P для створення мультимедійного інтерактивного контенту може бути інстальований у WordPress, Drupal, Moodle за допомогою спеціального плагіна. Проект не вимагає оплати за використання, абсолютно безкоштовний (деякі функції платні). Підтримує кирилицю. Створені в сервісі роботи можна вбудувати на сторінку сайту або блогу і поділитися ними в соціальних мережах (Twitter, Facebook), також можна отримати пряме посилання на створену роботу. Всі компоненти H5P виконані в сучасному форматі HTML5 з додаванням JavaScript-коду і CSS-стилів. Це дозволяє кінцевому користувачеві без проблем вивчати створені за допомогою сервісу матеріали на будь-якому пристрої (комп'ютері, смартфоні, планшеті).

    Хоча проект англомовний, більшість завдань інтуїтивно зрозумілі.

   Розробники сервісу ділять весь список (додаток №1) створюваного інтерактивного контенту на наступні категорії:

  1. Ігри (Games);
  2. Мультимедіа (Multimedia);
  3. Опитування (Questions);
  4. Соціальні засоби комунікації (Social media).

 Розглянемо лише декілька з них.

Інтерактивне відео. Існує багато інструментів по створенню інтерактивного відео, яке допомагає візуалізувати інформацію на уроці. Але, на мій погляд, даний конструктор має цілий ряд переваг. Серед них:

  • Різноманітність тестових завдань.
  • Введення коментарів.
  • Введення додаткового контенту.
  • Можливість перемикання до різних фрагментів відео.
  • Закладки.
  • Аналітичні результати тестування.
  • Організація опитування (дидактор).

    Ви можете завантажити власне відео або відео з каналу YouTube. Правда, обсяг завантаження відео обмежений 16 МГБ (у платній версії не обмежено). Ознайомтесь з моєю роботою до уроку з історії України у 8 класі “Українсько-московський договір 1654 р.” .

    Далеко не у всіх конструкторах тестів використовується технологія Drag and Drop (перетягування об'єктів). В даному сервісі ми маємо кілька варіантів реалізації даного прийому. Ми отримуємо можливість не тільки сконструювати інтерактивну навчальну задачу, а й оцінити якість її виконання учнем. Це досягається ранжуванням оцінки виконаних дій від 0 до 100 відсотків.

    Як «підкладки» або фону ми можемо використовувати карту або складний об'єкт. В даному випадку на ньому ми можемо визначити зони перетягування. Перетягування в H5P ми можемо організувати декількома варіантами. Якщо учень перетягнув об'єкт в неправильну зону, то дане слово (зображення) повертається автоматично назад. У другому випадку об'єкт залишається в зоні, куди перетягнув учень. Але потім фіксується як неправильна відповідь. Зворотній зв'язок - дуже важливий компонент процесу навчання, тому значущість цього інструменту очевидна. Пропоную вашій увазі вправу до уроку в 5 класі “Історико-географічні регіони України”.

 Наступна вправа, яка заслуговує уваги, “Гарячі точки” (Image Hotpost) Позначивши на зображенні, яке є фоном нашого проекту, «гарячу точку», ми отримуємо можливість вставити зображення, відео, текст, посилання. Вставити відео ви можете як зі свого комп'ютера, так і з каналу YouTube. Обмеження - до 16 МГБ. якщо файл великий, його можна обрізати онлайн за допомогою конвертора 123 Apps). Використовуючи html-код, ви можете вставити його в свій інтернет-ресурс. Внизу публікації є інструмент вставки Embed. Ось як виглядає вправа до уроку вивчення нового матеріалу, формування вмінь і навичок із всесвітньої історії у 9 кл. Громадянська війна у США і Реконструкція Півдня”. Скористайтеся інструментом збільшення на весь екран в правому верхньому куті.

Більш вдало вправа буде виглядати на уроці за допомогою інтерактивної дошки (як і всі інші вправи). Технологія може також використовуватися в проектній діяльності учнів.

   Ще один дуже простий інструмент на послідовність зображень (Image Sequencing). Необхідно розмістити зображення в заданій ієрархії, послідовності. Наприклад, за чисельними характеристиками, за географічним розташуванням, за часом, за соціальним статусом і т.д. Ви розміщуєте об'єкти в потрібній послідовності. Програма сама забезпечить перемішування, підрахунок очок. У тому числі цей інструмент має таймер. Пропоную вашій увазі вправу “Князі Русі-України” для учнів 7 класу, яка була використана під час гри “Я люблю Україну”.

   Також мене зацікавила вправа на створення флеш-карт (Flashcards). Цей тип контенту дозволяє вчителям розміщувати різні зображення, питання, які учні повинні вгадати та написати, а потім перевірити правильність, натиснувши відповідну кнопку. Наприкінці вони отримують результати правильних і неправильних відповідей. Дуже зручно для оцінювання. Вправа “Реформація в Європі” (всесвітня історія, 8 клас, тематичне оцінювання) допоможе вам ознайомитися з цією технологією і побачити її переваги з метою впровадження на уроках.

   Я продовжую опановувати цей сервіс, тому що, безперечно,  Н5Р є новим унікальним засобом створення навчального контенту з багатьма можливостями для вивчення навчального матеріалу та оцінювання знань учнів. При цьому він лише починає набувати популярності, бібліотека типів його контенту постійно поповнюється новими елементами, досить видовищними, ефективними і в той же час доступними викладачу, який не має спеціальної підготовки у галузі інформаційних технологій.

 

 

Додаток №1. Типи вправ в сервісі Н5Р

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.3
Оригінальність викладу
4.7
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Каліщук Ольга Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Закурдаєва Ірина Миколаївна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Никоненко Тамара Петрівна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
21 січня 2019
Переглядів
3701
Оцінка розробки
4.7 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку