Використання педагогічного програмного засобу GCompris

Про матеріал
Опис педагогічного програмного засобу GCompris, способи його використання, його призначення
Перегляд файлу

GCompris — комплекс програмного забезпечення для навчання, що включає велику кількість занять для дітей віком від 2 до 10 років.
 Більшість видів діяльності орієнтовані на гру, але вони все ж таки навчальні.

Вправ у GCompris багато, на різний лад, ось деякі приклади:

  • вправи з арифметики: малювання цифр, порахувати предмети, вгадай число, лічба інтервалів, гра на пам’ять з числами, вивчення додавання та віднімання, розподіл цукерок та інші;
  • вправи з англійської : послідовність абетки, прості букви, вправа із читання горизонтальних написів, назви предметів, розширення словникового запасу та інші;
  • вправи з історії: вкажіть родичів, римські числа, історія життя Луї Брайля, хронологія;
  • вправи з географії: знайдіть країни, знайдіть регіон;
  • вправи з хімії та фізики: тяжіння, кругообіг води, сонячна система, аналогова електроніка, змішування кольорів.

Розглянемо приклад типового завдання на логіку під назвою «Спрощена ханойська башта» (рис.1). У цій грі перед учнем стоїть завдання повторити вежу, з кілець певного кольору та з особливим символом, у відповідності до тієї, яка зображена у правій частині екрану. Користувачу надано три вежі з кільцями різноманітного кольору та символам на них. Для того аби повторити малюнок справа, учню варто побудувати базовий алгоритм, бо потрібне кільце зазвичай знаходиться знизу і аби до нього дібратися потрібно звільнити вежу від зайвих кілець, перемістивши їх на інші. З проходженням рівнів збільшується кількість веж та деталей, через це необхідно продумувати кожен крок. Це завдання розвиває не лише уважність, бо потрібне кільце може знаходитись на декількох баштах і важливо знайти найкоротший шлях до нього, а й навички логічного мислення та побудови базового алгоритму, що знадобиться учням при вивчені курсу інформатики в подальшому.

Рис.1 Останній рівень гри «Спрощена ханойська вежа» у програмі GCompris

Ці завдання є дещо складнішими, аніж завдання для ознайомлення з комп’ютером, бо містять лише два завдання з однією зірочкою та підходять напевно для учнів 4-го або 5-го класу, бо останній рівень головоломки з машиною може викликати труднощі навіть у дорослого.
 Отже GCompris — досить ефективний педагогічний програмний засіб, аби використовувати його для вивчення інформатики. Основними перевагами цього ППЗ можна назвати те, що є велика різноманітність вправ з інформатики й інших дисциплін, присутні ігри, що допомагають новому користувачеві ознайомитись з можливостям комп’ютера та периферійних пристроїв, до кожного завдання надана інструкція, інтерфейс доступний українською, ознайомлення учнів з логічним мисленням та алгоритмізацією у простій та доступній формі. Якщо учень ненароком вийшов з гри, можна завжди обрати потрібний рівень. Одним з недоліків є те, що відсутнє озвучування українською мовою, а деякі вправи є досить одноманітними.
 GCompris допомагає реалізувати такі компетентності під час заняття: використання державної та іноземної мови під час спілкування та роботи на уроці, математичну, природничу, наукову й технологічну компетентності, уміння навчатися впродовж життя, обізнаність та самовираження у сфері культури.
 Найкращий спосіб інтерпретації цієї програми у структуру курсу інформатики, на мою думку, можливий у початковій школі під час знайомства зі комп’ютером та вивчення базових його можливостей, а загалом у 5-ому класі у розділах під назвою «Опрацювання текстових даних» та «Алгоритми і програми».

 

docx
Додано
30 грудня 2021
Переглядів
703
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку