Використання технології "сторітеллінг" на уроках у початковій школі

Про матеріал
Мета проведення: ознайомити з власним педагогічним досвідом застосування технології "сторітеллінг" у початковій школі.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Використання технології «сторітеллінг» на уроках у початковій школі Грисюк Тетяна Анатоліївна

Номер слайду 2

«Сторітеллінг» – технологія створення історії та передачі за її допомогою необхідної інформації з метою впливу на емоційну, мотиваційну, когнітивну сфери учня. Англ. «STORY»ІСТОРІЯ«STORYTELLING»РОЗПОВІДАТИ ІСТОРІЇАнгл. «TELLING»РОЗПОВІДАТИ

Номер слайду 3

В чому суть «сторітеллінгу» ? Технологія сторітеллінгу є однією з інноваційних педагогічних технологій, що допомагає учневі засвоїти матеріал, поданий у вигляді цікавої захоплюючої історії, сприяє розвитку його особистісних якостей, демонструє унікальність уяви кожної дитини, дозволяє проявити активність та творчість. За допомогою сторітеллінгу можна отримати два найбільш важливі результати:пожвавлення атмосфери у класі, зняття напру-женості, створення невимушеної обстановки;він є одним із найбільш простих та швидких шляхів встановлення контакту між вчителем та учнями, засобом привернення та утримання їх уваги.

Номер слайду 4

Мова – це складний психологічний процес, який неможливо оцінювати, розвивати окремо від мислення або сприймання. Розповідь історій – процес емоційний, захоплюючий, який добре запам’ятовується. Отже, сторітеллінг як вигадка казок, історій добре підходить для формування усного мовлення учнів. Сторітеллінгом зацікавлені і педагоги, і психологи у всьому світі, оскільки пояснення матеріалу у формі розповіді історій розвиває в учнів уяву, логіку та підвищує рівень культурної освіти. Історії дозволяють розповісти про те, як приймаються рішення та будуються стосунки. Через обмін історіями, вибудовуючи емоційні зв’язки, учні та вчителі створюють правильні й більш якісні взаємостосунки.

Номер слайду 5

Як вам буде цікавіше дізнатися, що таке полонина? Варіант 1 Безліса ділянка верхнього поясу Українських Карпат, що використовується як пасовисько та для сінокосу. Назва «полонина» місцевого походження, що у гуцулів, бойків означає гірські поверхні, поверхні гірських пасовищ вище від верхньої межі лісу. Деякі полонини простягаються на десятки кілометрів. За флорою полонина подібна до альпійських луків, де росте багато рослин. Полонини вкриті густими й соковитими луговими травами. Варіант 2 Двоє чоловіків, що жили в селі, яке було розташоване у Карпатських горах. Вони щодня виганяли випасати своїх овець. Одного разу вони гнали стадо так довго по гірських лісах та стежках, що їх застала ніч. Переночували вівчарі у лісі під старою смерекою, а вранці один з них піднявся стежкою вище і побачив там велике поле, на якому росло багато лугових соковитих трав, барвистих квітів і зовсім не було дерев. - Оце полонина! - закричав чоловік. З тих пір на полонинах випасають овець та косять сіна.

Номер слайду 6

Що ми бачимо? Звичайно, перший варіант більш схожий на серйозне пояснення, ніж другий. Однак якщо через декілька днів вас попросити згадати визначення, швидше за все, це не вдасться. А прочитавши історію, описану в другому варіанті, ви напевно запам’ятаєте її. А якби вона була представлена у вигляді нудного витягу, ніяких емоцій і тим більше запам’ятовуючого ефекту ви б не отримали.

Номер слайду 7

Чому історія Історії легше сприймаються учнями, ніж описи, визначення;реалізується принцип доступності навчання. Сучасні діти з «кліповим» мисленням краще сприймають динамічну історію, ніж текст іншого виду. В історії є герой, який в процесі боротьби та наполегливої праці змінюється і мотивує до цього ж дітей.Історія впливає на почуття дитини, а це підвищує рівень концентрації уваги. Історія викликає асоціації, адже при розповіді використовуємо малюнки, презентації; реалізується принцип наочності.

Номер слайду 8

Складові частини історії:Історія

Номер слайду 9

Історія повинна містити…

Номер слайду 10

Герой історії: Предмет Символ

Номер слайду 11

Історії можуть бути побудовані на основі:

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Сторітеллінг – це творча розповідь. На відміну від фактичної розповіді (переказу, опису по пам’яті), яка ґрунтується на роботі сприймання, пам’яті, відтворювальної уяви, в основі творчих розповідей лежить робота творчої уяви. Обов’язковими компонентами такої розповіді мають бути самостійно створені дитиною нові образи, ситуації, дії. При цьому учні використовують свій набутий досвід, знання, але по-новому комбінують їх. Жив – був Сторітеллінг. Він був невеличкого зросту, тендітної статури, і більш за все любив розповідати історії. Всі історії, які він озвучував, траплялися з ним або його друзями, з предметами, які його оточували, з тваринами і рослинами, які він бачив щодня. Інколи він розповідав історії про те, що прочитав в енциклопедіях чи словниках. А інколи його історії були подібні статтям підручників, але, звичайно, більш захоплюючі. Коли Сторітеллінг розповідав історію, то виглядав вище, масивніше. Його голос заворожував слухачів, і вони ніколи не йшли, не дослухавши до кінця. Всі історії були не тільки цікавими, а й повчальними. Але те, що вони чомусь вчать, люди здогадувалися пізніше. Так би і жив Сторітеллінг далі тихо й спокійно, але раптом він став відомим. Люди почали переказувати його оповідки, користуватися його прийомами, намагалися вчити закони створення та оповідання історій. Сторітеллінгу ставало сумно, бо люди почали називати Історією звичайнунеемоційну та безсюжетну Розповідь, дивний Опис чи чітке Визначення; в історію не брали Інтригу й Метафору, історія деколи ставала Маніпуляцією. І тоді Сторітеллінг вирішив написати поради про написання історій, які ми вам і пропонуємо прочитати.

Номер слайду 16

                                     Як створити справжню історію для уроку?                                               Потрібно виконати 7 кроків:1. Визначте тему і мету уроку, в залежності від цього подумайте, яка історія можлива на ньому.2. Придумайте ряд подій, які трапляться (сюжет), та як вони висвітлять навчальний матеріал.3. Визначтесь з героєм історії. Придумайте йому ім’я, зовнішність, звички, риси характеру, як він буде діяти в тих обставинах, що ви створили для нього.4. Напишіть перший варіант історії. Експозиція. Жив був ______________________________________. Де? Коли? Скільки часу? З ким?Зав’язка. Одного разу _____________________________________. Що раптом трапилося? Приїхав друг, налетіла буря, впав стілець,прийшла звістка тощо. Розвиток подій. ___________________________________________. Перерахуйте всі події, які будуть описані. Подумайте, які емоціїмають у цей час відчувати слухачі. Напишіть, як змінювався геройвпродовж історії. Кульмінація. ______________________________________________. Напишіть, яка подія стала «вирішальною» для героя. Розв’язка. _________________________________________________. Напишіть, чим все завершилося. Як змінився герой, що він зрозумів. Висновок. _________________________________________________. Чому нас вчить ця історія? Мораль, теорія, визначення тощо.5. Придумайте інтригу, пастку. Чим несподіванішим буде сюжетний поворот, тим краще.6. Доберіть потрібні метафори (особливо для опису стану головного героя чи процесу, який описується). Запишіть оновлений варіант історії.7. Прочитайте історію, внесіть остаточні правки. Якщо ви оцінюєте історію, як нецікаву, робіть ці кроки стільки разів, скільки потрібно для «кристалізації» історії.

Номер слайду 17

Номер слайду 18

Номер слайду 19

ЗАВДАННЯПридумайте свою історію і перетворимо навчання в захоплюючий процес.І- група Історія мандрівника ( почуття та емоції через драматичні ситуації) “Пошук скарбів”;ІІ – група Історія як дискусія. “Чий дзьоб кращий”;ІІІ – група Реальна історія. “Коли я був дитиною”;IV – група Перевтілення героя. “Незвичайне королівство”;V – група Повчальна історія, яка оманлива зовнішність. “Краса людини у серці”. Гарного Вам сторітеллінгу!

pptx
Додав(-ла)
Грисюк Тетяна
До підручника
Українська мова 4 клас (Волкотруб Г. Й.)
Додано
6 грудня 2023
Переглядів
330
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку