Вікторина "Безпека руху - це життя"

Про матеріал

Узагальнення, систематизація та повторення знань з теми «Правила дорожнього руху», засвоєння загальної пам'ятки з безпеки дорожнього руху; розвиток логічного мислення, пам'яті, творчих умінь та навичок ознайомлення зі статистикою по ДТП в Україні, стимулювання пізнавальної діяльності учнів; виховання бережливого ставлення до свого здоров'я та здоров'я оточуючих.

Перегляд файлу

Безпека руху – це життя

 

Мета: узагальнення, систематизація та повторення знань з теми «Правила дорожнього руху»,  засвоєння загальної пам’ятки з безпеки дорожнього руху; розвиток логічного мислення, пам’яті, творчих умінь та навичок ознайомлення зі статистикою по ДТП в Україні, стимулювання пізнавальної діяльності учнів;  виховання бережливого ставлення до свого здоров’я та здоров’я оточуючих.

 

Хід проведення вікторини

 

         Слово вчителя. Найважливіше для людини – її життя, а найцінніше в цьому житті - здоров’я. Адже кожна людина унікальна, неповторна. І життя в неї одне, тому берегти його і здоров’я необхідно кожному.

Сучасний світ дуже складний і в ньому багато небезпечних ситуацій. Адже статистика дорожньо-транспортних пригод невтішна: в світи щогодини гине 9 дітей. В Україні нараховується понад 10 млн. автомобілів, майже 2-3 дітей, які потрапили під колеса автомобілів, знехтували правилами дорожнього руху. Тому на сьогоднішньому занятті ми перевіримо ваші навички по убезпеченню життя і здоров’я під час перебування на дорозі.

Ведучий №1.

            Кожного дня ми з вами перебуваємо в ролі учасників дорожнього руху. Переходимо дорогу – ми пішоходи, рухаємося транспортом – пасажири, а якщо маємо власний транспорт, то час від часу стаємо водіями. Тож ми повинні знати правила дорожнього руху, та засоби його регулювання.

 

Ведучий №2

             Порушуючи правила дорожнього руху, ми наражаємо себе на смертельну небезпеку. Тож, щоб не сталося лиха ми повинні знати їх елементарні правила, вміти правильно переходити через дорогу та переводити своїх менших братів та сестер, розрізняти типи дорожніх знаків, щоб завчасно скористатися інформацією для своїх подальших дій.

           Отож, сьогодні ми поговоримо про  «Правила дорожнього руху». А для цього нам потрібно дві команди. Кожна з команд обирає собі назву та капітана.

 

Ведучий №1

         Головна наша мета - систематизувати та повторити матеріал з теми Правила дорожнього руху. Але щоб це було водночас цікаво та відклалося приємним спогадом у пам’яті, формою нашого заходу буде тематична вікторина.

Ведучий №2

Усі мають пам’ятати,

Що на дорозі не варто жартувати.

У грі повторимо ми правила дорожні

І будемо завжди всі обережні.

 

Ведучий №1

Перш за все, представимо наше вельмишановне журі ( представлення членів журі).

 

Ведучий №2

Але яка ж вікторина без учасників? А от їх в нас вдосталь. Нумо ж послухаємо між ким відбудеться сьогоднішнє товариське змагання.

(Представлення команд. Назва, капітан).

 

Ведучий №1

Отож, коли всі готові, розпочнемо. Першою буде та команда, яка швидше відгадає загадку

Він на вулиці щораз

Оком блимає на нас.

- Зупинися! Підожди!

Терпеливо стій-но!

А тепер, будь ласка, йди

Впевнено й спокійно!

Хто це? (Світлофор)

 

Конкурс №1. «Мозковий штурм»

          Кожній команді по черзі пропонується 6 запитань, які передбачають коротку відповідь. Члени команди повинні відповідати досить швидко, оскільки часу на роздуми немає. Відповідає той, хто знає відповідь.

Оцінка конкурсу: за кожну вірну відповідь 1 бал. Максимальна кількість 6 балів

 

 

 

Ведучий №2

І команда.

1. Частина дороги, призначена для руху пішоходів через проїжджу частину… (пішохідний перехід).

2. Особа, яка керує транспортним засобом…(водій).

3. Пристрій для регулювання руху в певних напрямках… (світлофор).

4. Скільки сигналів має пішохідний світлофор, на відміну від звичайного (два -  червоний та зелений).

5. Працівник ДАІ, який регулює дорожній рух…(регулювальник).

6. Транспорт, який стоїть обходити потрібно тільки…(позаду).

 

Ведучий №1

ІІ команда.

1. Як називається документ, який встановлює порядок дорожнього руху на всій території України? (Правила дорожнього руху).

2. Учасниками дорожнього руху є: водій, пішохід та…(пасажир).

3. Як називається світлофор із символами людини…(пішохідний світлофор).

4. Звичайний світлофор має три сигнали, а саме: (червоний, жовтий та зелений).

5. Особа, яка перебуває у транспорті, проте, не керує ним…(пасажир).

 6. Які машини можуть їхати без сигналу? (іграшкові)

 

Ведучий №2

Конкурс №2. «Виправ помилки».

         Кожній команді по черзі пропонують речення з помилками. Помилки треба знайти та виправити. Якщо команда не відповідає, то шанс відповісти отримує друга команда.

 

Текст

1. Учасниками дорожнього руху є: автомобіль, пасажир та водій. (Пішохід )

2. Пішохід – людина, яка використовує транспортний засіб і знаходиться у ньому, але не причетна до керування ним. (Пасажир)

3. Пішохідні світлофори мають три сигнали з силуетом людини, а саме: червоний, жовтий та зелений. (Два сигнали, жовтий відсутній)

4. Транспортний засіб, що стоїть необхідно обійти спереду, переконавшись, що водій не починає рух. (Транспортний засіб необхідно обходити позаду).

 

Ведучий №1

Конкурс №3. «Крокодил»

        Всім знайома гра. Капітанам ( як варіант – просто представнику від команди) дають список понять та термінів по темі. Завдання – без жодного слова, за допомогою рухів, міміки і жестів показати своїй команді дані слова. Дається 1 хвилина. Кожна правильна відповідь – 1 бал.

 

Команда 1

- Водій

- Зебра

- Велосипедист

- Світлофор

- Регулювальник

 

Команда 2

- Перехрестя

- Пішоход

- Свисток

- Дорожній знак

- Пасажир

 

Ведучий №2

Конкурс №4. «Склади знак»

         Кожна команда  отримує по 2 знаки - пазли, які потрібно правильно скласти. Виграє та, яка справиться із завданням перша.

 

Ведучий №1

Конкурс № 5. Конкурс капітанів. Гра «Хто такий? Що таке?»

         Грає капітан команди. Гравці по  черзі  повинні  пояснити якомога більше слів, які їм будуть пропонуватися. Оцінювання: 1 бал за вірне пояснення.

1. Хто такий пішохід. (Учасник дорожнього руху поза транспортним засобом).

2. Хто такий водій. (Учасник дорожнього руху, який керує транспортним засобом).

3. Хто такий пасажир. (Учасник дорожнього руху, який знаходиться у транспортному засобі, але не причетний до керування ним).

4. Що таке «Зебра» на дорозі. (Горизонтальна дорожня розмітка).

5. Що таке світлофор. (Пристрій для регулювання дорожнього руху).

6. Як називається документ, що встановлює порядок дорожнього руху на певній території? ( Правила дорожнього руху).

7. Пристрій, що регулює рух пішоходів – це ( Пішохідний світлофор).

8. Регулювальник це -  (Працівник ДАІ, що регулює рух на дорозі, з посвідченням та відповідною екіпіровкою).

9. Учасники дорожнього руху. (Водій, пасажир, пішохід).

10. Сигнали світлофора. (Зелений, жовтий, червоний).

 

Ведучий №2.

Конкурс №6 «Дорожній міні – практикум»

          За одну хвилину команда повинна вказати назву знаку , зображеного на малюнку (додаток №2). По 4 знаки на команду.

 

Ведучий №1

Конкурс №7. Гра «Ерудит»

Команди одержують завдання – кросворди (додаток №3). Вони однакові для кожної команди. На розгадування дається 3 хвилини. Команда, яка перша виконає завдання, отримує 1 бонусний бал.

Оцінювання: 1 бал за вірно відгадане слово.

 

Ведучий №2

(Підведення підсумків)

Допоки журі перевіряє кросворди та рахує загальну кількість балів, прослухаємо невелику, але дуже важливу пам’ятку з правил дорожнього руху.

 

(Пам’ятку зачитують два учні. По черзі.)

 Пам’ятка з правил дорожнього руху.

 

1. Ходити по тротуарах і пішохідних доріжках, дотримуючись правої сторони.

2.   Узбіччям ходити тільки тоді, коли немає іншого безпечнішого шляху. При цьому йти тільки назустріч руху транспорту і в світлу пору доби.

3.   Перед тим, як починати перехід через дорогу, вулицю треба зупинитись і приготуватися до переходу, поглянути на обидві сторони ( спочатку на ліву, потім на праву) і лише тоді починати рух.

4.  Перетинати проїжджу частину по назначених пішохідних переходах. Суворо виконувати сигнали світлофора і регулювальника.

5. При відсутності в зоні видимості переходу чи перехрестя переходити дорогу, вулицю, залізничний переїзд треба під прямим кутом до краю проїжджої частини на ділянці, яка вона добре проглядається.

6.  Іти, а не бігти через дорогу.

7. Допомагати в переході вулиці тому, хто цього потребує (незрячим, людям похилого віку, малюкам).

8.  Стримувати тих дітей, які своєю недисциплінованою поведінкою створюють аварійні ситуації на дорогах.

9.   Бути вихованим, культурним. Виконувати усі обов’язки пасажира.

10.  Дотримуйся правил їзди на велосипеді.

11.  У разі дорожньо-транспортної пригоди надавати можливу допомогу потерпілим і перебувати на місці до прибуття працівників міліції.

 

Ведучий №1

          Але повернемось до нашого змагання. Усіх вас цікавить кінцевий результат. Нам дуже хотілось б сказати, що перемогла дружба, бо ви всі були на висоті. Але існує наука цифр – математика. Саме знання цієї науки допомогли нашому журі визначити переможця. Тож надамо їм слово.

 

(Оголошення результатів)

 

Ведучий №2

 

Ну що ж закінчилася наша вікторина. Хочемо сказати велике дякую всім, хто приймав в ній участь. Ви молодці. Ви показали досить глибокі знання з правил дорожнього руху. Гадаю, що всі ці теоретичні знання ви зможете використати на практиці, у повсякденному житті. Дякуємо за увагу та співпрацю.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Картинки по запросу дорожні знаки фото

 

Картинки по запросу дорожні знаки фото

Движение на велосипедах запрещено знак

 

 

 

 

 

 

 

 

Движение пешеходов запрещено

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

8

 

 

 

 

2

9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 


1. Ця тварина непроста:

Без копит і без хвоста.

Не гуляє, не біжить –

Серед вулиці лежить. (Зебра)

 

2. Я не їм вівса, ні сіна,

Дайте випити бензину.

Усіх коней обжену,

Кого хоч наздожену! (Автомобіль)

 

3. Біжать чотири брати

один одного не можуть

 наздогнати. (Колеса)

 

4. Наче пташка він летить, але всім на лихо

Він реве, кричить, тріщить, бо не може тихо.

Є два колеса у нього, сила й швидкість також є.

Швидко мчить він по дорогах, має ім`ячко своє.  (Мотоцикл)

 

5. На колесах їде хата,

А у ній людей багато. (Автобус)

 

6. Така я велика, що й кінця не маю;

Лежу собі тихо, нікого не займаю.

Тільки добрі люди

День і нічку топчуть груди. (Дорога)

 

7. Маленькі будинки

по рейках біжать,

Хлопчики й дівчатка

в будиночках сидять. (Трамвай)

 

8. Як переходиш вулицю,

То завжди зупинись,

І перш за все з увагою

На мене подивись.

Я шлях вкажу надійний,

Де небезпек нема,

Трикольорові очі

Я маю недарма... (Світлофор)

 

9. З рогами, а не коза,

Є сідло, а не кінь.

З педалями, а не рояль,

З дзвоником, а не двері. (Велосипед)

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.6
Оригінальність викладу
4.8
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.8
Всього відгуків: 12
Оцінки та відгуки
  1. Голуб Світлана Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Звоник Тетяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Василюк Тетяна Олегівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Рогозняк Валентина Танасіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Лобунець Людмила Валентинівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Артеменко Анна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Козак Любов Володимирівна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Асанова Наталія Миколаївна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  9. Литвяк Тетяна Леонідівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  10. Baranovska Iryna
    чудовий матеріал. розраховано чітко на 45 хв. дякую
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  11. Максимович Альона
    Дякую) Ваш конспект дуже сподобався
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  12. Мельник Тетяна Юріївна
    Дуже гарна і корисна розробка
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 9 відгуків
docx
Додано
3 квітня 2018
Переглядів
35101
Оцінка розробки
4.8 (12 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку