Вікторина КВК: "Я і природа"

Про матеріал
Навчати учнів бути захисниками природи, охороняти й примножувати її багатства і красу; формувати уміння встановлювати взаємозв'язок між природними об'єктами; підсумувати пізнавальні інтереси учнів, сприяти вихованню в них почуття прекрасного; прищеплювати розуміння того, що люди є частиною природи і має існувати у злагоді із нею; виховувати бережливе, господарське ставлення до природи, бажання зберегти нашу рослинний та тваринний світи від пагубного впливу людей. Дві команди – «Живчик» і «Веселка» - заздалегідь одержують певний інструктаж щодо проведення уроку в стилі КВК. Етапи конкурсу: «Візитка» (показати своє ставлення до природи -0 девіз команди, можна розповісти цікаву історію, прочитати вірш про природу тощо); «розминка» (відповіді команд на запитання вихователя, різні завдання з курсу); конкурс капітанів «Ти – мені, я – тобі» (цікаві запитання один одному); «домашнє завдання» (легенда).
Перегляд файлу

 

 

 

Вікторина КВК:

«Я і природа».

 

 

                                                                    ВИХОВАТЕЛЬ:КОСТІНА Р.В.

 Мета:  навчати учнів бути захисниками природи, охороняти й примножувати її багатства і красу;  формувати уміння встановлювати взаємозв'язок між природними об'єктами; підсумувати пізнавальні інтереси учнів, сприяти вихованню в них почуття прекрасного; прищеплювати розуміння того, що люди є частиною природи і має існувати у злагоді із нею; виховувати бережливе, господарське ставлення до природи, бажання зберегти нашу рослинний та тваринний світи від пагубного впливу людей.

 

Дві команди – «Живчик» і «Веселка» - заздалегідь одержують певний інструктаж щодо проведення уроку в стилі КВК. Етапи конкурсу: «Візитка» (показати своє ставлення до природи -0 девіз команди, можна розповісти цікаву історію, прочитати вірш про природу тощо); «розминка» (відповіді команд на запитання вихователя, різні завдання з курсу); конкурс капітанів «Ти – мені, я – тобі» (цікаві запитання один одному); «домашнє завдання» (легенда).

 

ПЕРЕБІГ ЗАХОДУ

 

КВК розпочинається нашою традиційною піснею «КВК – весела гра» на мелодію В.Шаїнського.

 

Всіх, хто розуміється на гуморі,

Любить гру веселу – КВК.

Ми про неї пісеньку придумали,

Хай звучить мелодія дзвінка!

Приспів:

Будемо, будемо

В КВК гратися.

А перемога хай

Знайде нас сама!

Дружбою, дружбою

КВК славиться.

Є в нас суперник –

Ворогів нема!

 

I.Візитка

«Живчики» (хлопці)

Девіз.

Природа – наша мати,

А ми – її синки,

Ми «Живчики» - хлоп`ята!» -

Її захисники!

Хлопці розповідають веселу історію (про песика Хабарника, який гавкав на незнайомців тільки тоді,  коли господар давав йому щось смачненьке).

 

«Веселка» (дівчатка).

Девіз.

Бережи, люби і знай

Свій чудовий рідний край!

Дівчатка інсценують гумореску «Урок природознавства»

- Тварини – наші друзі,

Та треба пам`ятати,

Щоб мацати руками,

Тим більше цілувати,

Їх небезпечно, діти.

Бо можна захворіти. –

Учителька повчала.

-Є прикладів багато.

Катренко став з-за парти

І каже:

- Це не жарти.

Сусідка наша Алла

Ката все цілувала.

Катренко прослізився.

- Не витерпів, сказився.

 

II.Розминка.

Вихователь. Зараз перевіримо, чи добре ви знаєте природу, нскільки ви спостережливі і кмітиві. Відповіді на мої запитання можете обговорюти, але недовго – півхвилинки, а птім хтось один відповідатиме від команди.

Загадки.

Хто у трьох подобах різних

Проживе  своє життя,

Потім весь свій шлях повторить

Точно так його життя?

(Комаха: гусінь, лялечка, метелик; метелик відкладає яйця, з яких знову виводиться гусінь).

Тепер вам відгадати слід,

Хто двічі родиться на світ.

(Птахи і плазуни спочатку відкладають яйця, а потім з них виводяться дитинчата).

Що за істота? От дива!

Спочатку – тільки голова,

Пізніше ноги відростуть,

І їй нове ім`я дадуть.

(Пуголовки так перетворюються на дорослих жаб. Спочатку в них відростають задні кінцівки, а потім – передні).

Розповім вам про траву,

Тільки назву не назву.

Скрізь її зустріти можна.

Впізнає дитина кожна.

Її сліпий впізнає,

Бо торкнешся – обпікає!

(Кропива)

А тепер скажіть іще:

Що ж таке у ній пече?

(До складу кропиви входить мурашина кислота, яка проникає у шкіру, коли ворсинки кропиви проколюють шкіру, ламаючись при цьому).

Завдання командам.

Сови, просо і ховрах,

Гусінь, листячко і птах,

Миші, зернята, коти,

Лис, личинки і кроти –

Все природа пов`язала,

Ланцюжками все з`єднала.

Ланцюжки ці покажи,

Хто як живиться, скажи!

Сови – ховрахи – просо.

Птах – гусінь – листя.

Коти – миші – зерно.

Лиси – кроти – личинки.

III.Конкурс капітанів «Ти – мені, я – тобі».

Капітани заздалегідь готують цікаві запитання, щоб поставити один одному. Є дві умови: 1) запитання мають бути про природу; 2)запитання мають бути веселі, кмітливі.

Зразки запитань:

- Де раки зимують? (У нірках на берегах ставків, річок);

- Чого взимку не їсть ведмідь? (Спить);

- Чому кіт так часто вмивається? (Знищує запах);

- Чим дихають пташенята, коли ще не вилупилися з яйця? (Повітрям через пори шкарлупи);

- Скільки разів бджола може вжалити, якщо запустити її собі за пазуху? (Один, без жала вона не житиме).

Відповіді оцінюються вище, якщо капітан відповів із почуттям гумору, наприклад:

- Я б тобі показав, де рази зимують, та ласти  вдома забув, а без них до підводних нір не допливу.

- Кіт часто вмивається, щоб миші від його запаху не порозбігалися по аптеках за ватно – марлевими пов`язками.

IV. Домашнє завдання.

Вихователь. Є дуже багато українських легенд про рослинний і тваринний світ, ріки та озера, гори, зірки тощо.

Переповісти одну з легенд – таке було домашнє завдання КВК. Сподіваюсь, легенди, які ми почуємо, будуть не лише цікавими, а й смішними, сповненими українського гумору. Отже, починаймо!

Троє учасників команди «Живчики» переповідають легенду про тютюн.

docx
Додав(-ла)
Костіна Ріта
Пов’язані теми
Екологія, Позакласні заходи
Інкл
Додано
26 квітня 2020
Переглядів
961
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку