Вікторина "Жила-була книжка"

Про матеріал
Мета: розширити уявлення дiтей про книги; розвивати інтерес до художньої книги, до самостійної пізнавальної активностi; виховувати повагу до книги.
Перегляд файлу

Вікторина «Жила-була книжка»

Мета: розширити уявлення дiтей про книги; розвивати інтерес до художньої книги, до самостійної пізнавальної активностi; виховувати повагу до книги.

Обладнання: виставка книжок, загадки, роздатковий матеріал.

Хід заняття

І.Організація дітей.

1. Привітання.

2.Вступне слово вчителя.

ІІ. Основна частина.

1.Слово вчителя.

2.Конкурс «Розминка»

- Розгадування загадок.

Ой, набридло на віконці
Все на сонечку сидіть.
Я візьму і покочуся,
Щоб побачить весь світ.
(Колобок)

 

Допоможе завжди вам,
І птахам і дітлахам.
Він під деревом сидить,
Добрий лікар....
(Айболить)

 

Сидить дівчина в корзині
На ведмежій дужій спині.
А чому ж вона сховалась,
До ведмедя не призналась?
(Маша)

 

Мурка за Жучку,
Жучка за внучку,
Внучка за бабу,
Баба за діда…
Сховалася чіпко велика...
(Ріпка)

 

Маленьке, сіреньке,
Біди наробило,
Щось біле кругленьке
Хвостиком розбило.
Сумує бабуся і плаче,
Дідусь витирає сльозу,
А курочка кудкудаче:
«Я вам золоте принесу!»
(«Курочка Ряба»)

 

Підробив він голосок,
Став малим співати.
догадалися вони: Вовк — не наша мати.(Вовк і семеро козенят)

 

До школи прямує хлопчак дерев’яний,
Чомусь потрапляє у цирк полотняний.
Як називається ця книжка?
А як зветься сам хлопчисько?
От підказка, друзі, вам:
Його дівчинка Мальвіна
Називала…(Буратіно)

 

Втік із мультика дивак.
Як це трапилося, як?
Дуже просто, наче птах,
Полетів собі на дах. (Карлсон)

 

Хто моторчик свій заводить? 
З даху в гості хто приходить?
І на свято він дістався —
Скажем дружно: «Здрастуй,...» (Карлсон)

Любі діти, коли йшла,
По дорозі це знайшла.
Це хатинка невеличка,
Ми у казці….                         (“Рукавичка”)

 

Вигнав дід козу із хати —
Та й пішла вона блукати:
Всі козу ту виганяли,
Рак козуню ущипнув,
Зайцю хатку повернув. («Коза-дереза»)

 

Хто до нас прийшов на свято,
Вередливий та пихатий?
Вередлива то коза
Ми у казці ….                                    (“ Дереза”)

 

Працювала я у хатці,
Танцювала у палаці.
Є така у мене звичка —
Десь губити черевички. («Попелюшка»)

 

Веселий й незлобливий,
Цей хороший дивачок.
З ним господар, хлопчик Робін,
І товариш — П'ятачок.

До прогулянок він ласий,
Є на мед чутливий нюх.
Зветься плюшевий ведмедик, Всім відомо...

(«Віні Пух»).

 

Сидить дівчина в корзині
На ведмежій дужій спині.
А чому ж вона сховалась
До ведмедя не призналась? («Маша і ведмідь»)

 

Від цієї булави
Змій позбувся голови.
Прагне хлопчик буть хоч трошки
Схожим на ….                       (“Котигорошка “)

 

Хто на гусячих крилятах
Прилетів до мами й тата,
Був міцний. Бо їв кулешик.
Це відомий всім ….              (“ Телесик”)

 

На голову глечик лисиця наділа,
Мерщій до річки поспішила,
Скоріше глечика сварити,

у річці жартуна втопити.
І не подумала лисиця.
Що і сама може втопиться.       (“ Лисиця і глечик”)

 

3.Конкурс «Назви героя казки»

Назви героя казки, від імені якого ведеться розповідь та назву казки. 
Казка 1 
«Я вирішив просто подорожувати світом і не знав, що все так станеться. Я гадав, що всі так само добрі, як мої Дідусь та Бабуся. Але виявилося, що у цьому світі мешкають і злі, і жорстокі, і хитрі…» ( Колобок , «Колобок») 
Казка 2 
«Оце так хвіст у цієї Мишки! Не зрівняти його ані з кулаком Дідуся, ні з кулаком Бабусі. Й треба ж було цій Мишці вибігти у найнеслушніший момент. Зараз би усі дивувалися з мене. Лежало б я на видноті… » 
(Яйце , «Курочка-Ряба») 
Казка 3 
«Мені приємно знаходитися на голівці цієї Дівчинки. Вона мені подобається. Завжди охайна. Мені подобається разом з нею подорожувати лісом, навідуватися до бабусі. Але є єдина вада: моя хазяйка занадто довірлива. Тому з нею трапляються різні негаразди…» 
(Червона шапочка, «Червона Шапочка») 
Казка 4 
«Відверто кажучи, неприємно, коли тебе взуває Кіт. Бо в нього кігті. Він іздряпав і розірвав усі мої устілки. Я, звичайно, розумію, що уся ця біганина заради хазяїна, але дуже вже боляче…» (Чоботи, «Кіт у чоботях») 
Казка 5 
«Безперечно, ми б не хотіли її підводити. Ми б могли відстати, вся ця історія закінчилася б там, на балу. Але ми не маємо права ні поспішати, ні відставати…» (Годинник, «Попелюшка»)

Казка 6 
«Для мене дуже шкідливо стільки часу знаходитися у воді… Дякую цьому допитливому й неслухняному хлопчикові. Якби не він й не черепаха, скільки б це довелося мені лежати на дні?..» (Золотий ключик, «Пригоди Буратіно») 
Казка 7 
«Я, звичайно ладна була виконати всі її побажання. Бо її чоловік врятував мені життя. Але, кінець кінцем, я зрозуміла: чим більше людині давати, тим більше вона хоче. Ось і доводиться таким людям залишатися у розбитого корита…» (Золота рибка, «Казка про рибака та рибку») 
Казка 8 
«Ви гадаєте мені приємно жити з такою хазяйкою? Моя біда(а можливо й не біда) в тому, що я не можу брехати. Завжди їй всю правду розповідаю, за це мені й дістається: вона або кричить на мене, або кидає, або погрожує, що розіб'є. Але коли їй подобається, що я кажу, вона погладжує мою ручку і довго-довго дивиться у мене…» (Дзеркало, «Спляча красуня») 

 

4.Конкурс «Казкові головоломки»

СНІ-КО-ГО-РО-ВА-ЛЕ-ВА («Снігова королева»).

М-І-А-Л-У-Г («Мауглі»)

ПРИ-ДИ-ГО-НЕЗ-КА-НАЙ-ТА-ЙО-ДРУ-ГО-ЗІВ («Пригоди Незнайка та його друзів»).

5.Конкурс «Казковий кросворд»

6. Конкурс.

Учням потрібно дати відповіді на запитання.

  • Як звали півника в казці «Колосок»? (Голосисте горличко)
  • В чий будиночок забралася Коза-Дереза? (Зайчика)
  • Кому з героїв у скрутну хвилину допомогло гусеня? (Івасику-Телесику)
  • Чим пригощала Лисичка журавля? (Молочною кашею)
  • Кого зробив дід із соломи? (Бичка)
  • Хто ловив рибу хвостом? (Вовк)
  • Яка тварина прикинулася неживою серед дороги? (Лисичка)

7. Конкурс «Скільки героїв»

  • Кого зустрів Колобок у лісі? (зайчика, вовка, ведмедя, лисичку – 4)
  • Кого спіймав Солом’яний бичок? (ведмедя, вовка, лисичку, зайчика – 4)
  • Скільки тварин тягнуло ріпку? (собачка, котик, мишка – 3)
  • Хто жив у рукавичці? (мишка, жабка, зайчик, лисичка, вовк, кабан, ведмідь – 7)

ІІІ.Заключна частина.

1.Підведення підсумків.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

к

с

м

а

у

г

л

і

 м

м

 р

с

р

л

к

ж

л

е

а

о

д

м

 р

с

т

м

п

ь

ь

м

у

е

о

е

п

е

д

д

л

р

і

ї

т

ь

о

е

ю

т

к

л

т

е

ь

ш

о

т

ч

о

г

х

а

м

р

у

д

є

а

м

и

л

л

н

н

п

ь

п

б

я

л

м

е

н

х

ж

в

ж

к

ь

й

о

о

й

в

ь

п

о

и

ю

р

о

ї

д

и

г

б

т

а

о

ч

щ

ш

р

о

ю

к

л

в

і

т

в

ч

ж

т

ц

м

о

н

ь

і

п

р

т

о

б

т

і

т

д

к

є

а

й

х

к

 т

В

ж

а

ь

т

л

ь

р

і

м

т

а

е

м

р

м

н

к

і

т

р

в

ч

о

б

о

т

я

х

ь

а

п

и

д

л

б

Р

а

л

в

с

б

т

д

о

л

а

и

ь

і

о

м

ї

м

Р

б

г

а

т

о

м

й

б

а

д

е

з

в

т

о

е

 п

с

а

о

л

а

к

м

к

ч

д

с

м

б

н

п

к

т

в

о

в

і

о

л

л

я

п

д

ю

ж

к

ж

и

а

ь

л

л

ч

е

р

в

о

н

а

п

ш

а

п

о

ч

к

а

у

а

ю

т

д

л

р

п

а

є

м

п

б

д

а

ь

ь

д

л

к

к

р

и

в

е

н

ь

к

а

м

к

а

ч

е

ч

к

а

р

н

с

б

а

в

б

л

ж

п

б

з

в

р

є

р

о

с

о

с

ї

а

л

 ч

ь

а

л

ь

м

х

ю

р

ю

л

л

ю

в

л

х

ь

п

о

и

л

к

м

м

е

о

п

п

р

о

е

р

п

о

п

е

л

ю

ш

к

а

д

ї

б

ш

ї

щ

с

м

л

н

х

с

а

л

в

т

р

ь

р

у

в

а

ж

ї

о

г

е

б

а

л

є

а

а

ч

о

у

ь

є

н

ш

ж

щ

к

а

а

м

з

д

ж

п

щ

щ

щ

щ

л

щ

н

к

щ

н

а

ж

л

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Виховна робота
Додано
13 лютого 2019
Переглядів
1145
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку