Інформація та її сприйняття. Ще з дитинства люди Z починають аналізувати величезні обсяги інформації. Найголовніше — вони також можуть швидко знайти потрібні відповіді, відкинувши зайве. Діти водночас виконують домашнє завдання, переписуються із кількома друзями в соцмережах та месенжерах і розмовляють з дідусем, а на фоні ще Смарт-TV демонструє фільм, за сюжетом якого вони встигають стежити. Здібність водночас бачити та сприймати інформацію із різних джерел сприяю значному збільшенню швидкості сприйняття.
Графіки і терміни. Покоління Z — мультизадачне покоління. Відмова від чітких часових меж не заважає дітям виконувати свої обов’язки і ніяк не впливає на їхнє майбутнє. Робота та навчання для них — це просто перелік завдань, що потрібно виконати в строк. І все. Нічого більшого. Це як у відеоіграх: героєві потрібно встигнути збудувати паркан до темряви, бо нападуть вороги. Уранці та вдень герой може взагалі нічого не робити, адже умова лише одна — виконати все, доки не стемніло. Найголовніше — «Зети» все одно привчені до виконання завдань.
З якими проблемами стикаються «Зети»?Значна різниця у швидкості сприйняття у дітей та вчителів старшого віку призводить до певних проблем: учителям не вдається утримати увагу дітей; дітям не вдається уважно слухати матеріал та засвоювати його; учителі сердяться на учнів, а учні — на вчителів. Доступність інформації позбавляє дітей необхідності тягати за собою величезний «багаж знань», тому їх «внутрішній сортувальник інформації» може легко перенести прізвище першого світового космонавта до папки «неважливо».
Що робити батькам дітей Z-покоління? Прості правила поведінки та спілкування із дітьми покоління Z:ставте завдання коротко, адже сучасні діти приділяють мінімум часу для нової інформації. Якщо завдання велике, розподіліть його на максимально короткі пункти. Прописуйте ці завдання — діти не звикли все запам’ятовувати. Обов’язково хваліть малюка, бо він залежний від ваших «лайків». Ставте перед ними не тільки чіткі завдання, але й терміни. Робіть пояснення за допомогою малюнків, бо вони краще розуміють мальовані образи, ніж слова. Головний рухомий фактор — зацікавленість, тому навчайте дітей через гру, що по-справжньому зацікавить.
Не намагайтеся змінити вашу дитину і зробити з неї людину з аналогічними переконаннями, настановами і поглядами на життя як у вас. Прийміть той факт, що вона інша, вона у чомусь краще вас. Допоможіть увійти в доросле життя, поділіться своїм досвідом і придивіться уважніше — можливо, вам теж є чого повчитися у нього. Нове покоління набирає обертів, диктуючи нам свої правила, що ми не повинні ігнорувати. У такий ситуації найкращім рішенням є тільки симбіоз поколінь — максимальне взаєморозуміння та співпраця.