Виступ "Використання флеш-карток на уроках англійської мови"

Про матеріал
Виступ на семінар - практикум для вчителів англійської мови початкової школи.
Перегляд файлу

 

Особливості використання флеш-карток

на уроках англійської мови

 

Однією з 10 ключових компетентностей Нової української школи є спілкування іноземною мовою, тобто вміти усно та письмово висловлювати та тлумачити поняття, думки, реагувати мовними засобами на повний спектр соціальних і культурних явищ; бути загально культурно грамотним. Це означає лише те, що вивчення будь-якої мови починається із запам’ятовування слів, їх графічного вираження, вимови та значення. Крім того, потрібно правильно використовувати слова в мовленні.

Сьогодні одним з найкращих способів запам’ятовування слів, словосполучень, сталих виразів вважається методика з використанням флеш-карток.

Флеш-картки – це двосторонні картки невеликого розміру зі словами та виразами, які допомагають за короткий проміжок часу запам’ятати узагальнену й структуровану інформацію. Традиційно це двосторонні паперові картки, з одного боку яких розміщені слова, словосполучення, вирази, зображення, а з іншого боку – відповідь у вигляді слова, словосполучення, цитати або малюнка. Бере початок відсистеми Лейтнера, створеної для систематичного повторення невеликої кількостіслів. Таким чином, флеш-картки – це питально-відповідний спосіб розміщення інформації необхідної для учня.

Перевагою флеш-карток є те, що їх можна використовувати на будь-якому уроці у початковій, середній та старшійшколі на всіх етапах майже будь-якого уроку. Окрім цього, це досить ефективний спосіб перевіряти й закріплювати свої знання самостійно.

Найпростіший спосіб отримати флеш-картки – їх придбати. Вони досить яскраво оформлені, об’єднані однією тематикою.

Другий спосіб – це завантажити та роздрукувати флеш-картки з безкоштовних вебсайтів. Це, наприклад, безкоштовний навчальний сайт для дітей від авторів популярного ресурсу дитячих пісень SuperSimpleSongs. Тут можна знайти флеш-картки до різних пісень, які є на їхньому каналі в YouTube. Це особливо підвищує продуктивність навчання, тому що можна показувати картки, а потім програвати їх під пісеньки. Також тут є різні ігри та крафти. Реєстрація на сайт не потрібна. Вибираєте те, що подобається, і завантажуєте за посиланням. Формат PDF.

Абсолютно безкоштовний центр навчання з англійської мови для дітей learnenglishkids. Тут є флеш-картки на понад 20 тем. Але крім того, є різні ігри, активності для читання та письма. Реєстрація не потрібна. Вибираєте необхідну тему та завантажуєте за посиланням чорно-білі варіанти для розфарбовування та кольорові для показу дітям. Формат PDF.

Третій спосіб – виготовити флеш-картки за допомогою комп’ютера, оскільки в мережі є досить багато сайтів, які містять програми, за допомогою яких можна створити картки. У программах можна надрукувати ті слова, які стосуються вашої теми.

  «Quizlet» - найбільш популярний безкоштовний сервіс для створення та застосування флеш-карток та навчальних ігор на їх основі. Досить зручний, тому що має декілька режимів:  «Cards» - перегляд карток (можна бачити одну або дві картки одночасно, є функція прослуховування слова), «Speller» надає змогу ввести дитині те, що вона чує, «Scatter» дозволяє перетягувати терміни до їх значення і коли це зробити вірно, картки зникають, «Race» - гра «Космічні перегони». Поки картка пролітає по екрану, учню потрібно встигнути вписати слово-відповідь у відповідну стрічку. Порада: відповідь не повинна бути довгою, адже дитина просто не встигне її написати, як «метеорит» впаде на землю  і гра скінчиться.

 «Learningapps.org» - це ще один безкоштовний сервіс для створення усіляких навчальних завдань, розроблених учителями різних країн для усіх предметів, зокрема флеш-карток. Сайт пропонує безліч уже створених завдань, крім того надає можливість створювати свої інтерактивні вправи за шаблоном, які можна використовувати з інтерактивною дошкою, або як індивідуальні вправи.

Завдання на сайті подані у зручному візуальному режимі сітки зображень, навівши на які вказівник миші, можна побачити тип вправи. Клацнувши на зображенні значка вправи, відбувається перехід у режим її виконання потім потрібно клацнути напис «перевірити рішення». От і все. Ви і ваш учень відразу побачите результат. На сайті всі вправи поділено на категорії, які відповідають виду завдання, яке потрібно буде виконати учням. Ваші впрви завжди зберігаються на сервісі, тому ви завжди зможете ними скористатися як на комп’ютері, так і в мобільному додатку. Крім цього, адресу ресурсу можна передавати іншим користувачам.

Існує ще безліч програм для створення флеш-карток. Це і програма «Anki», і «ProProfs»,  і «Flippity», і «Flachcards». Головне те, щоб вона булла зручна вам у використанні, щоб приносила результат і задоволення від роботи.

На відміну від додатків із картками, в яких використовується лише слово та його визначення, Memrise дозволяє доповнити картку всім, що завгодно. Ви проходите невеликий тест на рівні знань, за результатами якого Memrise отримує результати. Втім, можна вибрати той курс, який вам найбільше сподобався. До кожної флешки додається забавна картинка та рекомендація щодо розвитку пам'яті.

Ще один спосіб для створення флеш-карток – це зробити їх самостійно. Виготовити їх з паперу одного формату, куди внести відомості, необхідні для розгляду окремої теми. З одного боку від руки пишеться слово, або можна вирізати його з будь-якого журналу, газети, а на іншому – його значення, приклади вживання, можна прикласти зусилля і знайти малюнок, який відповідає вашій тематиці. Знову ж таки можна звернутися до комп’ютерних програм і створити картки там, потім їх роздрукувати та склеїти. Для багаторазового використання флеш-картки можна заламінувати.

Зазначена форма роботи може проводитися як у класі, так і вдома. Діти навіть можуть самі створювати флеш-картки як один з видів домашньої роботи, у такому випадку інформація запам’ятовується ще на стадії підготовки.

Приклад використання флеш-карток на уроках іноземної мови:

 

  1. ParrotGame – вчитель говорить слово, а діти повторюють його. Завдання вчителя щоразу змінювати емоцію (говорити весело, сумно, здивовано) або характер (скажи як принцеса, як дідусь) слова, яке вимовляється.
  2. Yes/ No– вчитель показує картку і задає запитання (Isit a table?). Завдання учнів відповісти так або ні.
  3. Mess around – вчитель розкладає малюнки зображенням донизу і мішає картки. Діти по черзі беруть одну картку і називають слово.
  4. Snap – вчитель розвішує картки на дошці і просить декількох учнів підійти до малюнків, дає їм «мухобійки» і називає слово. Завдання учнів наввипередки доторкнутися «мухобійкою» до того слова, яке називає вчитель. Цю вправу можна виконувати на місцях. Для цього вчитель просить дітей показати пальцем на зображення в підручнику. Тоді діти змагаються наввипередки із вчителем.
  5. Guess game – вчитель кладе картку у конверт і починає потихеньку витягувати зображення з конверту, так щоб учні поступово бачили сховане зображення. Завдання учнів назвати предмет або слово.
  6. Walk, hop and run! - Вчитель розміщує флеш-картки на підлозі по колу малюнком донизу, щоб учні не бачили зображення. Карток має бути стільки, скільки учнів в класі. Учні встають навколо флеш- карток. Вчитель разом з учнями проговорює віршик. Діти рухаються по колу, виконуючи відповідні рухи. На фразу ‘one, two, three’ гравці зупиняються біля однієї з карток, піднімають її та по черзі називають слово, яке зображене на їх картках. Після того, як всі назвали свої слова, картки знову розкладаються на підлогу, та гра продовжується.

Слова віршика, який можна використати для цієї гри:

 

Walking, walking.
Walking, walking.
Hop, hop, hop.
Hop, hop, hop.
Running, running, running.
Running, running, running.
Now let’s stop.
One, two, three.

9) Pizza and ice cream! - Учні сідають у коло. Вчитель розміщує флеш-картки з теми ‘Їжа та напої на дошці’ (pizza, ice cream, banana, tomato, etc.). Учень говорить наступному учневі речення I like pizza. Учень повторює речення, але додає ще одне слово I like pizza and ice cream. Учні продовжують грати в гру. Нагадайте учням, що вони повинні повторювати речення з порядком слів попереднього учасника. Учень, який не пам’ятає правильний порядок слів або забуває слово, вибуває з гри.

8) Ten eyes and three ears! - Учні малюють велике коло на папері. Вчитель пояснює учням правила гри. Учні мають намалювати частини тіла за вказівками вчителя. Наприклад вчитель показує флеш-карту із зображенням частини тіла або обличчя та називає цифру. Завдання полягає в тому, що учні та учениці мають намалювати відповідну кількість даної частини тіла. Малювати треба швидко. Учень, який не встиг намалювати або неправильно намалював, вибуває з гри.

9) Touch it! - Вчителся до тих пір, поки всі учні отримають можливість виконати вказівки.ь розміщує флеш-картки на дошці з теми “Частини тіла”. Двоє учнів з команди виходять до дошки в парах і виконують вказівки вчителя. Вчитель закриває очі пов’язкою двом учням. Інша пара гравців стоїть навпроти учнів із заплющеними очима. Вчитель дає вказівку : ‘Touch your partner’s hands’. Пара учнів із заплющеними очима мають виконати вказівку та доторкнутися до відповідної частини тіла партнера. Учень, який першим виконає вказівку отримує бал для своєї команди. Діти міняються ролями. Гра продовжуєть

 


 

 

 

 

Література

 

  1.  https://supersimple.com/content-type/flashcards/
  2. https://learnenglishkids.britishcouncil.org/
  3. https://cambridge.ua/blog/how-flash-cards-help/
  4. https://mmpublications.com.ua/5-igor-z-flesh-kartamy-na-urotsi-anglijskoyi/
  5. https://dprvrn.ru/uk/flesh-kartochki-dlya-izucheniya-angliiskii-yazyk-english-igry-s-flesh-kartami-na-urokah-angliiskogo-yazyka/

 

 

docx
Додано
13 лютого 2022
Переглядів
738
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку