Ми не можемо поміняти напрям вітру… але завжди можемо підняти вітрила! Вільному розвитку сприяє творче середовище. Таке середовище буде організоване в Новій українській школі. Дитинство-особлива країна на карті людства. Воно, в основному, визначає все подальше життя людини, її ставлення до рідних, близьких, знайомих, до самої мети її існування. Запорукою успіху НУШ є тісна співпраця з батьками, громадами.
І ми прагнемо перейти до школи, яка розвиває індивідуальність, забезпечує свободу вибору. Але щоб користуватися свободою вибору, ти повинен розуміти, як робити цей вибір. Суспільство повинно зрозуміти, що через вчителя ми будуємо нову школу і нове ставлення до дітей. Лілія Гриневич, Міністр освіти та науки України
В державному стандарті початкової освіти серед обов'язкових результатів навчання також зазначено не тільки уміння, але й знання Пріорітети НУШ «Метою повної загальної середньої освіти є різнобічний розвиток, виховання і соціалізація особистості, яка усвідомлює себе громадянином України, здатна до життя в суспільстві та цивілізованої взаємодії з природою, має прагнення до самовдосконалення і навчання впродовж життя, готова до свідомого життєвого вибору та самореалізації,трудової діяльності та громадянської активності».
Мета Нової школи – новий випускник Цілісна особистість, усебічно розвинена, здатна до критичного мислення Патріот з активною позицією, який діє згідно з морально-етичними принципами і здатний приймати відповідальні рішення Інноватор, здатний змінювати навколишній світ, розвивати економіку, конкурувати на ринку праці, вчитися впродовж життя
Спільними для всіх компетентностей є такі: • уміння читати і розуміти прочитане; • уміння висловлювати думку усно і письмово; • критичне мислення; • здатність логічно обґрунтовувати позицію; • ініціативність; • творчість; • уміння вирішувати проблеми, • уміння оцінювати ризики та приймати рішення; • уміння конструктивно керувати емоціями, застосовувати емоційний інтелект; • здатність до співпраці в команді.
Модель сучасного учителя в інноваційному просторі Інформаційно - компетентний Громадянин Гуманіст Цінитель краси Дослідник Культурний Здоровий Інформаційно - компетентний Громадянин Гуманіст Цінитель краси Дослідник Культурний Здоровий Інформаційна сфера Громадянсько – правова сфера Гуманістична сфера Художньо – естетична сфера Науково – пізнавальна сфера Культурна сфера Здоров'язбері-гаюча сфера
Нові ролі педагога Фасилітатор - 6 Тьютор - 3 Модератор - 5 Коуч - 1 Ментор - 2 Новатор - 4 1.Той, хто допомагає досягти життєвої або професійної мети. Він сприймає людину такою, якою вона є насправді, а не оцінює її. 2. Досвідчений і надійний товариш, порадник, наставник) – той, що є наставником. 3.Той, що індивідуально працює з інтересом дитини – виявляє освітні запити, проектує освітню діяльність, організує рефлексію, проектує наступні кроки в освіті 4.Педагог, який приносить в інтелектуальну освітню діяльність нові ідеї 5.Людина, яка проводить соціологічні дослідження,ведучий фокус-групи, адміністратор форуму, чату,соціальної мережі в Інтернеті , той хто налагоджує комунікативну взаємодію у класі , організує рефлексію, проектує наступні кроки в освіті 6. Підтримує дитину в її навчальній діяльності через педагогічну взаємодію, допомагає, надихає