Воркшоп " Створення інноваційного освітнього середовища для розвитку індивідуальних здібностей учнів в системі навчально-виховної роботи"

Про матеріал
Дана методична розробка створена на основі напрацювань педагогічного колективу Широчанського НВК зі створення інноваційного освітнього середовища для розвитку індивідуальних здібностей учнів в системі навчально-виховної роботи
Перегляд файлу

C:\Users\Olga\Desktop\Мої Документи\семінар\images (5).jpgВідділ освіти виконавчого комітету Апостолівської міської ради

Широчанський навчально-виховний комплекс « загальноосвітній навчальний заклад І-ІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад»

 

 

 

Створення інноваційного освітнього середовища для виявлення та розвитку індивідуальних здібностей особистості в системі навчально-виховної роботи

Результат пошуку зображень за запитом "інноваційний освітній простір картинки"  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Упорядник: 

заступник директора з навчально-виховної роботи Широчанського НВК

Вергун Ольга Володимирівна

 

Слайд 1

Сьогодні школа є частиною демократичного суспільства .

Історично так склалося , що сільська школа завжди була центром і осередком культурно-освітнього середовища громади .

Однією з основних концептуальних засад реформування Нової української школи є створення сучасного освітнього середовища , яке сприятиме індивідуальному розвитку й мотивації учнів до навчання .

Слайд 2

Новий освітній простір – це простір , в якому хочеться навчатися .

Слайд 3

Адже , « Щоб перетравлювати знання , треба поглинати їх з апетитом»                                                                    

                                                                                                               А. Франс

Слайд 4

 Саме тому ,  опрацювавши на початку року нормативно-правову базу НУШ , методичні рекомендації щодо створення нового освітнього середовища ,

Слайд 5

ініціативна група педагогів нашого НВК вирішила , що нам просто необхідно змінити не тільки технології навчання , а й середовище навчального закладу . 

Слайд 6

Сучасний етап модернізації системи освіти характеризується посиленням уваги до особистості, спрямування зусиль педагогів на розвиток творчого потенціалу здобувачів освіти .

Слайд 7

Навчальні заклади мають не лише забезпечувати якісну освіту , але й зробити багатофункціональний та комфортний простір для учнів , тому що  шкільне середовище живить навчальний досвід учня . Усе – від естетики дизайну школи до емоційного фону – покликане створити такі умови , за яких учні зростатимуть , як особистості .

Слайд 8

Робота наша по зміні освітнього простору почалася із Класної кімнати першого класу « Розумники » , під час  оформлення якої враховано Методичні рекомендації МОН « Щодо організації освітнього простору НУШ» . Кімната поділена на такі осередки :

  • Слайд 9 Осередок навчально-пізнавальної діяльності ;
  • Слайд 10 Осередок художньо-творчої діяльності з поличками для зберігання приладдя та змінної виставки дитячих робіт;
  • Слайд 11 Куточок живої природи ;
  • Слайд 12 Осередок відпочинку з килимом для сидіння та гри , подушками з м’яким покриттям ; (фото)
  • Слайд 13 Дитяча класна бібліотека ;(фото)
  • Слайд 14 Осередок для вчителя оснащений комп’ютером , проектором.

Планування і дизайн освітнього простору класу спрямований на розвиток кожної дитини та мотивації її до навчання .

Слайд 15

Ігровий центр « Острів дитячих мрій»  - це кімната для групи продовженого дня та індивідуальних позакласних  творчих занять .

Кімната поділена на : (фото)

  • Центр навчально-пізнавальної діяльності (місце , де діти виконують дом.завд.) ;
  • Ігровий центр ( з рухливими та пізнавальними іграми) ;
  • Зона читача. 

Представлений освітній простір слугує для індивідуального  розвитку дітей молодшого шкільного віку . Забезпечує рівний доступ дітей різного соціального стану до дозвілля та організованого відпочинку .

Слайд 16

«Кімната творчості» -  шкільне життя – це не лише уроки , ми повинні в дітях розвивати їхні таланти . Тому вирішили разом створити такий кабінет , який мотивуватиме учнів до навчання , а разом з тим і до творчості , допоможе зняти втому і перенавантаження діток .

Кімната поділена на три сектора :

  • Творчий сектор ( сцена , де діти ставлять вистави ) ;
  • Ігровий сектор ( м’яка підлога в центрі кімнати);
  • Навчально- розвивальний  сектор ( сектор дослідника , читача )

Ця кімната покликана допомогти  дітям соціалізуватися , вчитися правильно керувати своїми емоціями , розвивати образну пам'ять , уяву , розумові здібності  та естетичний смак .

Слайд 17

Інтерактивний простір « Єдність» - це облаштований коридор другого поверху  -  місце організованого  відпочинку дітей  під час перерв .  (фото)

Діти приходять до навчального закладу з власними інтересами та потребами, індивідуальними стилями навчання і здібностями, розвиваються в індивідуальний спосіб.

Слайд 18

Демократична школа сприяє організації навчального середовища, яке дає можливість дітям досліджувати матеріали, здійснювати свідомий вибір та відчувати успіх.

Слайд 19

Нові технології змушують людський мозок еволюціонувати в небаченому досі темпі. Діти, які ніколи не жили у світі без інтернету, вже «заточені» під віртуальну реальність.

Слайд 20 До школи зараз приходять абсолютно нові за типом мислення учні. Якщо орієнтуватися на теорію поколінь, нині за партами сидить покоління Z — «цифрові» діти.

Як вчителям і батькам з інших поколінь уникнути конфліктів з ними?

Провідні педагоги і психологи давно переймаються проблемою навчання дітей покоління Z, адже добре вкорінений принцип (передача знань із вуст в уста, тобто від учителя до учня) безнадійно застарів.

 

«Цифровий стиль життя призвів до того, що тепер легко можна переміщувати інформацію з одного пристрою на інший і переносити з собою.»

Білл Ґейтс, засновник компанії "Майкрософт"

 

Знання швидко застарівають, іноді швидше, ніж потрапляють у підручник. Google завжди буде знати більше, і уся його інформація доступна у будь-який момент.

У цього покоління уже інший тип мислення, невербальний.  Читалки, планшети і ноутбуки з текстом на столах замість важких книжок – уже звичайна справа.

Ці діти виросли серед новинних стрічок і клацання телевізійним пультом. Вибір — їх головна цінність. Пошук — те, що вони вміють найкраще. Для них завжди існує цікавіший сайт, свіжіша інформація — треба лише знайти. Вони здатні швидко «просівати» великі обсяги інформації, одночасно листуватися з десятком людей і оперативно реагувати на нові повідомлення.

Слайд 21 Вони — діти гаджетів. Тому пишуть на папері лише на уроках, решта записів — у смартфонах і планшетах. Майже не читають паперових книг, хоча літери вивчають з пелюшок, щоб знайти мультики в YouTube.  Для таких учнів підручники, навіть в електронному вигляді, здаються нудними без лінків і відео.

Що робити:

Слайд 22

1.Говорити з ними «твітами», тобто коротко і з перервами. А завдання розсилати на гаджети.

Слайд 23 З цією метою педагоги школи Бойко Ю.В. , Вергун О.В., Салій О.М.  використовують соціальні мережі , електронну пошту розсилають завдання та отримують відповіді від учнів .

2. Подача матеріалу на уроці, цікавість, елемент гри ще ніколи не були настільки важливі. А ще — зручність. У приватних школах вже зрозуміли, що комфортні, стильні та модернізовані класи спонукають сучасних дітей бігти на заняття.

Слайд 24 Якщо немає матеріальної бази, педагоги початкових класів. , використовують оригінальні роздруківки та нестандартне оформлення кабінету.

Про використання презентацій до уроків та відео сюжетів ми вже не говоримо. Використовуємо шкільну WiFi зону та власні ноутбуки.

3. Вчителю варто давати час на уроці для зворотного зв’язку від однолітків, обміну досвідом, групових завдань. Варто завести для класу групу в соцмережі. Але її мають вести діти, а не дорослі. Час від часу розміщувати там щось, що спонукатиме до обговорення навчання. Слайд 25  Сучасних дітей треба вчити розуміти власні та чужі почуття, звертати увагу на складність та унікальність особистості. Так учні 5 класу разом з класним керівником Саєнко К.В. створили власну групу у facebook і активно в ній спілкуються, передають необхідну інформацію, знімають відео.

Слайд 26

4. У навчанні варто спиратися на любов до публічності. Запропонуйте учням зняти відео про виконання досліду. Вони зроблять це охочіше, ніж записуватимуть результати в зошит. Дуже полюбляють знімати відео, селфі  учні третього класу разом з вчителем Кучмою В.В.

Слайд 27

5. Структурування  навчального процесу. Педагоги школи широко використовують під час навчального процесу інтелект-карти, карти знань, ментальні карти та залучають до їх створення учнів, що в свою чергу сприяє розвитку творчих здібностей школярів.

Слайд 28

6. Візуалізація. будь-яку інформацію, якщо є можливість, слід візуалізовувати. Необхідно зробити урок яскравим, видовищним, наочним; він має поєднувати в собі традиційні інструменти (дошка, маркери) і нові технології навчання (проектори, мобільні телефони, комп'ютери). Взагалі, покоління Z найкраще сприймає саме візуальну інформацію.

Слайд 29

Наші педагоги планують навчальне середовище таким чином, щоб воно забезпечувало індивідуалізацію навчання. Обладнання, навчальні матеріали, організація середовища сприяє розвитку кожної дитини, а види діяльності відповідають інтересам і рівню розвитку дітей , адже Слайд 30

« Дитина – це сонце , навколо якої мають обертатися всі засоби навчання . Учитель повинен створювати лиш атмосферу , в якій дитина має можливість висловлюватись ». Ш.Амонашвілі

 

Насправді шляхів багато . Та дорогу здолає тільки той , хто йде . Тож побажаємо нам усім , небайдужим до долі освіти , успіхів і натхнення на інноваційному  шляху  розбудови педагогіки нового  тисячоліття !

 

 

 

docx
Додано
16 квітня 2019
Переглядів
3369
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку