Методична розробка дистанційного уроку з хімії На тему: Радіоактивне випромінювання та шкідливий вплив радіації на організм людини Мета: Сформувати уявлення, про радіоактивність, фізичну природу α- β- γ- випромінювання, історію відкриття: Навчити кожного учня на рівні сприйняття, осмислення і первинного засвоєння, розуміти вплив радіаційного забруднення на організм людини та способи захисту. Тип уроку: Комбінований Методи і методичні прийоми: Інформаційно-рецептивний А) словесний: повідомлення учнів, бесіда. Б) ілюстрація, демонстрація. 2. Репродуктивний: Подання матеріалу в готовому вигляді 3. Проблемно-пошуковий: Виконання вправ на інтернет-ресурсі Learning Apps. Org 4)Релаксоперичний: Психологічне розвантаження та пізнавальна діяльність
Мотивація учнів: Сконцентрувати увагу учнів на матеріалі, що вивчаємо. Радіація – це незвичні промені, які оком не видимі ніяк не відчутні, але які можуть проникати, навіть, крізь стіни пронизувати людину. Актуалізація знань: Робота з проектом. Перегляд тематичного фільму. Виконання вправ інтернет-ресурсі Learning Apps. Org Домашнє завдання
«Радіоактивність» - це самовільне перетворення ядер нестійких ізотопів одних елементів в ядра ізотопів інших елементів, що зумовлено внутрішніми причинами та супроводжується α- β- γ- випромінюванням. «Альфа-випромінювання» - це потік позитивно заряджених важких частинок. «Бета-випромінювання» - це потік електронів і позитронів, його частинки мають елементарний негативний (електрон) або позитивний (позитрон) заряд. «Гамма-випромінювання» - виникає при ядерних реакціях і розпаді радіоактивних речовин. «Радіонукліди» - атоми з нестійкими ядрами, що характеризуються додатковою енергією, яка доступна для передачі до створеної радіаційних частинок Основні поняття
РОСЛИНИ РАДІОПРОТЕКТОРНОЇ ДІЇ Бузина чорна ( Sambucus nigra L.) Калина звичайна (Viburnum opulus L.) Глід український ( Crataegus ucrainica Pojark.) Звіробій звичайний (Hypericum perforatum L.) Обліпиха крушиноподібна (Hippophae rhamnoides L.) Шипшина корична (Rosa cinnamomea L.) Яблуня дика (Malus sylvestris Mill) Шовковиця чорна (Mуrus nнgra L) Горобина звичайна (Sorbus aucuparia L.)
Калиновий морс: Залити калину гарячою водою, відбланшувати, протерти через сито. 0,5стакана м’якоті залити 1л води, додати 100г меду і споживати в холодному вигляді ВІТАМІННІ І ТОНІЗУЮЧІ НАПОЇ РАДІОПРОТЕКТОРНОЇ ДІЇ Чай збірний з мелісою: по 1 частині сушених звіробою, цвіту липи, меліси. Подрібнити, перемішати та використовувати як заварку. Зберігати в темному місці. Настій з шипшини: 2 столові ложки сухих плодів шипшини розмолоти, залити 2 стаканами гарячої води і поставити у темне місце на 4-5 годин. Процідити через марлю, додати 20 г цукру, розмішати. Пити перед їдою по 0,5 стакана.
- Іонізуюче випромінювання діє на живі організми тривалий час, порушує обмінні процеси, змінює клітинні структури, викликає захворювання, зменшує тривалість життя. - Потрапляння радіонуклідів в організм: дихальними шляхами, шлунково-кишковим трактом, через шкіряні покриви. - Радіоізотопи розподіляються в організмі нерівномірно та знаходяться в органах до декількох десятків років. - Тривалий вплив радіації спричиняє мутації генів, впливає на окремі органи та системи органів. - Ефект від впливу радіації у дітей значно більший, бо всі клітини перебувають у стадії поділу. Під впливом радіації виникають новоутворення та пухлини, хвороби ендокринної, кровоносної, дихальної, травної систем, хвороби шкіри
https://learningapps.org/display?v=pgca0ayxk23 Фізичне явище або хімічне? Будова атома https://learningapps.org/display?v=ppz7mwnq323 https://learningapps.org/display?v=pgyxzzitj23 Назви та символи хімічних елементів https://learningapps.org/27263483 Прості речовини https://learningapps.org/display?v=ptteoyejk23 Хімічний безлад! https://learningapps.org/display?v=pwvmybvp523 Кросворд Хіміки та їх вклад в науку https://learningapps.org/1488406