Вплив вулиці на спілкування наших дітей

Про матеріал
1.Розширити уявлення батьків про особливості спілкування дітей за межами школи та дому та необхідну позицію батьків із цього приводу. 2. Попередити про небезпечні ситуації, які можуть виникнути з дітьми на вулиці в разі недостатності контролю з боку дорослих. 3. Проаналізувати знання батьків про місця перебування дитини у вільний час, товариство своєї дитини та їх ставлення до таких стосунків.
Перегляд файлу

 

Тема: Вплив вулиці на спілкування наших дітей

Мета:    

 1.Розширити уявлення батьків про особливості] спілкування дітей за межами школи та дому та необхідну позицію батьків із цього приводу.

2. Попере­дити про небезпечні ситуації, які можуть виникнути і з дітьми на вулиці в разі недостатності контролю з боку дорослих.

3. Проаналізувати знання батьків І про місця перебування дитини у вільний час, това­риство своєї дитини та їх ставлення до таких стосунків.

Коментар: напередодні зборів дітям пропонується письмово відповісти на запитання анкети.

1.    Чи багато друзів ти маєш? Назви їх.

2.    Чому ти дружиш саме з цими дітьми? Що тобі в них подо­бається?

3.    З ким із друзів ти найчастіше проводиш вільний час?

4.    Чим ви займаєтеся у вільний час?

5.    Де ви з друзями зазвичай спілкуєтесь?

6.    Назви деякі теми, які тебе хвилюють і які ти обговорюєш з друзями.

7.    Які спільні захоплення у тебе й у твоїх друзів?

Для батьків готуються бланки з аналогічними запитаннями для їх розповіді про свою дитину та подальшого порівняння від­повідей.

ХІД ЗБОРІВ

Бесіда.

ДРУЖБА НАШИХ ДІТЕЙ

Батьки й діти... Це вічний світ, у якому завжди було і буде багато важкого і непізнаного.

Чи завжди ми приділяємо своїй дитині належну увагу, чи дійсно живемо її проблемами, турботами, радощами й печалями? Мабуть, нечасто батьки ставлять собі це запитання...А тим часом наші діти ростуть, набувають нових знань, які, на жаль, не завжди хороші; знаходять нові захоплення та заводять нових товаришів...

Яка ж вона, дитяча дружба? Нерідко запитання «Хто друзі вашої дитини?» ставить батьків / глухий кут. Мабуть, тим більше не всі зможуть розказати про мотиви їх дружби. Дружба дітей — справа делікатна. Звичайно, не варто заохочувати випадкові знайомства. Але й не можна грубо, нетактовно під загрозою забороняти дружбу. Чи не стануть ті, від котрих ви оберігаєте дочку чи сина, від цього ще дорожчими? Діти-підлітки не можуть обійтися без друзів. Тут дуже важливо тонко та тактов­но з'ясувати: наскільки сильним може бути вплив друзів; чи не ! втрачає у спілкуванні з ними ваша дитина своє власне «я». Мож­на, наприклад, запросити нових знайомих на який-небудь сімей­ний захід, на якому ви, з одного боку, не заперечите нову дружбу, а з іншого — самі ближче познайомитесь. А якщо виявиться, що друзі й справді «нікудишні», то тут справа не лише в тому, що дитину «утягли» чи на неї «погано вплинули». Можливо, в неї є схильність саме до таких товаришів. Значить, ви щось прогледі­ли, не зуміли своєчасно виробити в неї моральний імунітет проти невихованості.

Ставлячи вимоги синові чи дочці, батько й мати одночасно ма­ють те ж саме вимагати від себе. Помилку може допустити і ди­тина, і дорослий. Але страшна не та помилка, яка трапилася, а та помилка, яку не виправили. І в цьому відношенні ми повинні та­кож подавати приклад.

ОСОБЛИВОСТІ ПІДЛІТКОВОГО ВІКУ

Коли ми чуємо слово «підліток», у нас виникає, напевне, якийсь невизначений образ, сповнений протиріч. Якщо раніше дитина, молодший школяр шукав у всьому підтримки батьків, почував при цьому себе впевненіше, сміливіше, то зараз підлі­ток насторожено зустрічає не тільки зауваження, але і поради. Звичайно ми вважаємо, що людина, яка росте, живе майбутнім, спрямована в майбутнє. Це справедливо. Але при цьому ми часто забуваємо, що вона живе уже сьогодні. І це «сьогодні» для неї не менш важливе, ніж «завтра».

У цьому віці відбувається ломка того, що було звичним, та­ким, що вже склалося. Такий перелом торкається майже всіх сторін життя та діяльності підлітка. Особливо помітні рухи до більш активних, ніж будь-коли, пошуків можливостей для са­моствердження.

Стрімко зростає бажання підлітка утвердити власне право на самостійність. А разом з тим і ростуть сумніви батьків щодо своє­часності цієї самостійності. Ви не довіряєте вашим дітям, тримає­те їх «в лабетах». Ви огороджуєте їх від життя частоколом забо­рон, ви вимагаєте беззаперечної покори. Але чим більш жорстко ви вчините з сином чи дочкою, схиляючи їх до підлеглості, тим гостріше з їх боку реакція протесту те непокори. І деякі підлітки шукають шляхи до самоствердження у сім'ї, а знаходять їх пере­важно саме на тій же «нещасній» вулиці.

Так що ж вулиця ... друг, а чи ворог? Одна мати, турбуючись аа сина, з болем винить вулицю: «...Коля був хорошим хлопчиком, слухняним, ласкавим. Бувало, інші батьки починають кликати: «Костю, Сергійко, йдіть додому!» А ті й вухом не ведуть. Мій — не так, з одного слова все покидав та негайно виконував мої накази. Більше всього був удома. Навчався добре... А зараз не розумію, що із ним трапилося. Спочатку помітила я, що він негарні слова з ву­лиці приносить, потім ігнорувати мої зауваження став, а ще через рік я сина просто не змогла впізнати. Куди все хороше поділося? Вулиця його згубила. Як потрапив у її обійми, так і злочинцем може стати...»

ДОРОСЛІ Й ДІТИ — ЧИ МОЖЛИВЕ ВЗАЄМОРОЗУМІННЯ?

Вулиця може стати і добрим вихователем, якщо їй у цьому допоможемо ми, дорослі. У багатьох батьків — страх перед вули­цею. Вони готові обвинуватити її у будь-якому зриві своєї дитини. Ллє якщо навіть так трапляється, чи не криється першопричина у бідності тих стосунків, які пов'язували батьків та дітей у ро­дині, і вулиця легко взяла верх?

Чому в родині чудових трудівників часом виростає ледача людина, яка не хоче ні навчатися, як належить, ні працюва­ти? Чому потрапляє у компанію хуліганів підліток з родини, де батьки — прекрасні люди, яких всі поважають. Чому цих дітей заразив приклад поганих друзів, а не гарний приклад батьків?

Це відбувається тому, що під одним дахом старші та молодші існували духовно відокремленими один від одного. У дорослих гної справи, турботи, інтереси, радощі та печалі, у дітей — свої. За такого характеру спілкування діти не знають власних батьків такими, якими їх бачать колеги по роботі, друзі, знайомі.  Те, що має бути прикладом у старших, залишається поза полем зору підлітків. Зате саме перед ними частіше, ніж перед будь-ким, ви­глядають запальними, незадоволеними тією чи іншою невдачею. Підлітку, що особливо жадібно тягнеться до всього радісного, важко співчувати незрозумілим йому тривогам дорослих. Він не є співучасником життя батьків, родини. Він у сімейному житті залишається наче сторонньою особою, не відчуваючи близькості своїх батьків. Так само інтереси підлітка у такій родині сприйма­ються досить однобічно.

ОСОБЛИВОСТІ ДРУЖБИ ПІДЛІТКІВ

Дружба — одне із найглибших почуттів серед багатьох люд­ських переживань. І не можна забувати, що якщо маленькій ди­тині можна сказати: «Дружи з Катрусею, не дружи з Оленкою», то підліток навряд чи безсуперечно прийме подібну пораду. Він хоче сам знайти собі друга, перевірити дружбу. І вулиця, тобто місце, де підліток бачить себе вільним від зайвої вказівної опіки, часто стає для нього місцем перевірки своїх якостей, у тому числі вміння показати себе у дружбі.

Підлітка гостро хвилює його положення серед ровесників. Незадоволена потреба до самоствердження нерідко штовхає його до досягнення мети за будь-яку ціну. Ось тут вулиця може бути дій­сно небезпечною, якщо ми не дізнаємось, що син знайшов тут та­ких друзів, у середовищі яких хуліганський вчинок буде кваліфі­куватися як спритність рук чи доведення кмітливості.

Відома приказка недарма говорить: «Скажи мені, хто твій друг, і я скажу, хто ти». На жаль, ми не завжди її згадуємо. Ок­ремим батькам не спадає на думку поцікавитися — чи задоволена їх дитина своїми стосунками з товаришами по класу, школі, чому вона часом надає перевагу «вуличним знайомствам» — компанії невідомих людей. Педагогічний практикум для батьків.

АНКЕТА ДЛЯ БАТЬКІВ

Батькам пропонується дати відповіді на запитання про свою дитину:

1)    Чи багато друзів має ваша дитина?

2)    Назвіть її найближчих друзів.

3)    Як ви думаєте, чому ваша дитина товаришує саме з цими дітьми? Що їй у них подобається?

4)    3 ким із друзів вона найчастіше проводить вільний час?

5)    Ви знаєте, чим вони займаються у вільний час?

6)    Де ваша дитина зазвичай спілкується зі своїми товари­шами?

7)    Назвіть деякі теми, які напевно хвилюють дітей-підлітків і які ваша дитина обговорює з вами чи зі своїми дру­зями.

8)    Які спільні захоплення має ваша дитина та її друзі?

Потім класний керівник знайомить батьків з аналогічними відповідями на запитання їхніх дітей. Результати анкетування порівнюють та обговорюють.

Виступи батьків, висновки.

Підсумки зборів.

На завершення сьогоднішньої розмови пригадаймо слова Макаренка: «...Ви повинні знати, чим живе, що любить, чого не любить, що хоче і чого не хоче ваша дитина. Ви повинні знати, з ким вона дружить, з ким грається, і у що грається, що читає, як сприймає прочитане...

Це все ви маєте знати завжди, з перших років вашої дитини. Ви не повинні раптово дізнаватися про різні неприємності та кон­флікти, ви повинні їх відчувати і попереджати».

 

docx
Додано
14 листопада 2023
Переглядів
429
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку