Вправи на реалізацію наскрізної лінії ключової компетентності "Громадянська відповідальність"

Про матеріал
Вправи допоможуть реалізувати наскрізну лінію ключової компетентності "Громадянська відповідальність" на різних етапах уроку з теми "Відсотки" для учнів 5 класу.
Перегляд файлу

Вправи на реалізацію наскрізної лінії ключової компетентності «Громадянська відповідальність» для учнів 5 класів з теми «Відсотки».

Тема. Відсотки.

Етап уроку. Повідомлення теми, мети уроку. Мотивація навчальної діяльності. Робота в парах.

Розгадати кросворд і дізнатися тему уроку.

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

              3

 

 

 

 

 

 4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7

 

8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

       2

 

 

 

 

 

  1. Рівність, що містить змінну.
  2. Число, що є розв’язком рівняння.
  3. Він буває правильним, неправильним, десятковим.
  4. Промінь, що діле кут навпіл.
  5. Знак, що відділяє дробову частину числа від цілої.
  6. Вид кута.
  7. Фігура, що утворена двома променями, які мають спільний початок.
  8. Мішані …

 

Очікуваний результат:

формування предметних компетентностей: засвоїти означення відсотків; сформувати вміння замінювати відсотки десятковими дробами;

формування активного та відповідального члена громадянського суспільства; здатності й готовності до застосування математичних знань  у      практичних життєвих ситуаціях.

Складові громадянської компетентності:

  • вмотивованість до суспільно значимих дій і вчинків;
  • толерантне ставлення до інших;
  • здатність відстояти свої погляди та змінювати думку на основі доказів;
  • активна участь у громадській діяльності;
  • розвинена потреба допомагати іншим;
  • вміння співпрацювати в команді.

 

 

Задача.

Волонтерство – добровільна безкорисна суспільно доброчинна діяльність. Серед волонтерів в Україні 80% становить молодь, 72%  з яких – жінки. Який відсоток усіх волонтерів становлять молоді жінки?

Поміркуйте.

Чим можуть займатися волонтери?

Як стати волонтером?

Чи займались ви чи хто- небудь з вашої родини волонтерством?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5 клас.

Тема. Відсотки. Розвязування задач.

Етап уроку. Формування вмінь. Робота в групах.

Очікуваний результат:

формування математичної компетентності: формувати вміння розв’язувати задачі на відсотки;

формування активного та відповідального члена громадянського суспільства; здатності й готовності до застосування математичних знань у практичних життєвих ситуаціях; відповідальності кожного за покращення екології свого міста, селища.

Складові громадянської компетентності:

  • уміння передбачати наслідки своїх дій і вчинків;
  • усвідомлення власної відповідальності за все навколишнє;
  • активна участь у громадській діяльності;
  • вміння співпрацювати в команді та прийняття спільного рішення;
  • вільне висловлення власної думки;
  • здатність відстояти свої погляди.

Задача.  Із 4 сміттєспалюваних заводів в Україні працює лише один. За рік сміттєспалюваний завод «Енергія» спалює приблизно 250000 тонн, що становить лише 25% сміття, що продукується у місті Київ.

Скільки сміття за рік  утворюється у Києві?

50% сміття з Києва вивозять на полігон під містом Обухів. Яку масу сміття кияни щороку вивозять на полігон?

У світі налічується близько 2,5 тис. сміттєспалюваних заводів. З них 100 – в Японії, 70 – в Німеччині.

Що ви знаєте про місто Київ?

Як забруднення повітря впливає на екологію вашого селища? ваше здоровя?

Складіть ще запитання до цієї задачі.

Знайдіть площу сміттєзвалищ в Україні, якщо вони становлять 7% усієї території (603628 квадратних км).  Порівняйте площу сміттєзвалищ в Україні: з площею Данії; з площею Одеської області.

 

 

5 клас.

Тема. Відсотки.

Етап уроку. Закріплення знань, умінь, навичок. Робота в парах.

Очікуваний результат:

закріплення вмінь розв’язувати задачі з реальними даними на знаходження відсотків від числа;

знайомство з українськими діячами;

формування активного та відповідального члена громадянського суспільства.

Складові громадянської компетентності:

  • історичні знання;
  • аналіз родинного бюджету, користуючись математичними методами;
  • здатність відстояти свої погляди;
  • вміння співпрацювати в команді;
  • ощадливість і поміркованість.

Задача. Скільки відсотків номіналу купюри із зображенням Лесі Українки становить номінал купюри з Володимиром Великим? А з Ярославом Мудрим? А з Богданом Хмельницьким? З Іваном Мазепою? З Іваном Франком? Михайлом Грушевським? Із Тарасом Шевченком? Із Григорієм Сковородою?

Згадайте.

Що ви знаєте про Лесю Українку?

Що ви знаєте про дитинство Тараса Шевченко?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5 клас.

Тема. Відсотки.

Етап уроку. Узагальнення знань, вмінь, навичок.

Очікуваний результат:

 ознайомлення зі складовими сімейного бюджету;

розуміння суті поняття «право на гідний життєвий рівень»,

 вміння розвязувати задачі з реальними даними щодо розрахунку    сімейного бюджету, можливості здійснення масштабних покупок;

усвідомлення необхідності планування сімейного бюджету.

Складові громадянської відповідальності:

  • вміння аналізувати власну економічну ситуацію, родинний бюджет, користуючись математичними методами;
  • вміння аргументувати та відстоювати свою позицію;
  • уміння передбачати наслідки своїх дій і вчинків;
  • усвідомлення власної відповідальності за навколишнє;
  • ощадливість і поміркованість.

Задача.

Сім’я має річний бюджет 120000гривень. На прожиття вона витрачає 60%  місячного доходу. Чи має можливість ця сім’я товари: телевізор вартістю 8000грн. та оздоровчу путівку ціною 20000 грн.?

Поміркуйте.

Як ви гадаєте, з чого формується бюджет родини?

Які витрати несе бюджет родини?

Від чого залежить фінансовий стан родини?

Чому важливо контролювати власний бюджет?

Література:

Збірник задач з математики «Наскрізні лінії компетентностей та їх реалізація» Д.В. Васильєва, Н.І. Василюк.-  Київ: Видавничий дім «Освіта», 2017 р.

 

 

 

 

docx
Додано
7 березня 2019
Переглядів
962
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку