Впровадження інноваційних форм організації освітнього процесу під час дистанційного навчання та підготовки студентів до ЗНО з географії

Про матеріал
В статті охарактеризовані основні методи, які я використовую на заняттях з підготовки студентів до ЗНО з географії
Перегляд файлу

Впровадження інноваційних форм організації освітнього процесу під час дистанційного навчання та підготовки студентів до ЗНО з географії

            Дистанційне навчання — одне з непростих випробувань не лише для студентів, а й для викладачів, в той же час воно відкриває нові можливості здобуття освіти. Під час дистанційного навчання основними платформами на яких я проводила заняття були Google Classroom, де зручно виставляти матеріали до занять, завдання, переглядати прикріплені студентські роботи та оцінювати їх, а також додаток ZOOM, де за розкладом проводились он лайн заняття.

          ZOOM дуже зручний не тільки для спілкування, кожне заняття супроводжувалось відповідною презентацією, картами, схемами, які демонструвались і обговорювались спільно з студентами.

        Для підготовки студентів до ЗНО був створений окремий Classroom , в якому  щотижня проводились консультації ,  в час коли основні заняття вже закінчились . До кожної теми, згідно програми ЗНО завантажувались матеріали, QR коди з посиланням на відео, проводилась зустріч в ZOOM, хто не міг відвідувати консультації он лайн мав доступ до записаних відеоматеріалів заняття , після чого студентам надавались посилання з тестовими завданнями на освітній платформі  «На урок». Потім обов’язково проводилось заняття з аналізом тестових робіт і повторним роз’ясненням питань, що виявились для студентів найважчими.

        Студенти краще запам’ятовували матеріал, коли завданням після прослуханої лекції було не просто зробити конспект, а наприклад створити інтерактивну вправу в програмі LearningАpps. Наприклад на співставлення Країн регіону, та корисних копалин які там видобувають, країною та релігією що найбільше розповсюджена  та ін

Під час виконання практичних робіт я обирала роботи з завданнями , яких немає в Готових Домашніх Завданнях, такі які передбачають виявлення закономірностей, встановлення причинно-наслідкових зв’язків тощо.

 Роботу з контурними картами повністю перевела в он лайн формат, завантажувала  карту, а студенти в зручному для них графічному редакторі ( найчастіше MicrosoftPaint )  наносили необхідні позначки, прикріпляли і відправляли мені на перевірку для своєчасного контролю, через те, що далеко не в кожного студента є можливість роздруковувати матеріали

Для засвоєння номенклатури країн та континентів використовувала он лайн ресурс SeterraOnline, це фактично географічні онлайн вікторини: на карті показуються значки, а зверху карти вказано об’єкт який потрібно знайти. В програмі є таймер, який допомагає студентам контролювати час виконання завдань. Тренуючись і проходячи 2-3 рази одну карту(завдання) студент добре починає орієнтуватись у вказаному регіоні.

Крім цього студентам які здають ЗНО з географії я радила пройти безкоштовний онлайн курс загальної географії від ТОВ «Едюкейшнал Ера» (EdEra ), який фактично є базовим курсом  і дає змогу повторити все те, що студенти могли підзабути з шкільного курсу географії. На мою думку це теж дало позитивний результат.

Основний зв'язок зі студентами тримала через месенджери Телеграм і  Вайбер ( створені відповідні канали для кожної групи). Практика показала , що так швидше і зручніше відповідати на питання студентів.

 Матеріал намагалася давати коротко і конкретно, щоб студент не переобтяжував себе під час підготовки, а викладач при перевірці завдань.

Але якими б не були плюси дистанційного навчання , які я вбачаю саме в доступності до навчальних матеріалів цілодобово де б не був студент: можливість творчого самовираження , розвиток навичок самостійного засвоєння матеріалу і самоорганізації;  безперечно, в  такому навчанні є і недоліки, адже не в усіх студентів одинакові можливості доступу до Інтернету та комп’ютера,та й вміння самоорганізовуватись в усіх студентів різне. Тому не все задумане виходило, і далеко не всі студенти скористались тими можливостями засвоєння географії яке відкрило для них дистанційне навчання

Бібліографічні посилання

  1. Інструктивно-методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу та викладання географії у закладах загальної середньої освіти у 2022/2023 навчальному році. Лист Міністерства освіти і науки України № 1/9530-22 від 19.08.2022
  2.  Концепція розвитку дистанційної освіти в Україні (Затверджено
    постановою Міністерства освіти і науки України 23.09.2003 No1494)
    Електронний ресурс]. Режим доступу:
    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1494-2003-%D0%BF
  3. Лотоцька А. Організація дистанційного навчання в школі. Методичні
    рекомендації [Електронний ресурс]. Міністерство освіти і науки
    України. 2020. Режим доступу: https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/metodichni%20r
    ecome ndazii/2020/metodichni%20recomendazii-dustanciyna%20osvita-
    2020.pdf.

 

docx
Додано
22 листопада 2022
Переглядів
156
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку