Вставні слова (словосполучення, речення)

Про матеріал

Всеукраїнський конкурс (обласний етап) «Учитель року – 2018»

у номінації «Українська мова та література»

Конкурсний урок української мови у 8 –А класі Павлоградської ЗОШ І – ІІІ ступенів № 5

Перегляд файлу

Всеукраїнський конкурс (обласний етап) «Учитель року – 2018»

у номінації «Українська мова та література»

Конкурсний урок української мови у 8 –А класі Павлоградської ЗОШ І – ІІІ ступенів № 5

 

Тема:   Вставні слова (словосполучення, речення).

Мета (формувати компетенції):

  • предметна: поглибити знання учнів про вставні слова (словосполучення, речення), їх пунктуаційне оформлення;
  • ключова: закріпити вивчений матеріал, розвивати пунктуаційні вміння і навички;
  • комунікативна: удосконалювати й збагачувати мовленнєву культуру учнів;
  • соціальна: розвивати уміння й навички працювати індивідуально, колективно, в парах; доводити й обґрунтовувати власну точку зору;
  • загальнокультурна: виховувати прагнення досягати належних результатів у навчанні;
  • емоційна: формувати почуття задоволення від плідної творчої праці, виховувати впевненість у власних можливостях.

Тип уроку: комбінований

Очікувані результати: учні поглиблюють знання про вставні слова (словосполучення,

               речення), уміють правильно інтонувати речення з даними синтаксичними

               конструкціями, вміють правильно пунктуаційно їх оформлювати, розрізняють

              групи за значенням, доречно вживають у мовленні.

Обладнання: зошит; підручник «Українська мова. 8 клас» О.В.Заболотний, В.В.

              Заболотний – К.:  «Генеза», 2016; картки; крейдяний запис на дошці;

              мультимедійний проектор; ноутбук.

Хід  уроку:

І. Організаційний момент.

   - Привітання. Запис дати. ( 21 лютого)

   - Яке свято сьогодні відзначають у всьому світі? (Міжнародний день рідної мови).

ІІ. Емоційна рефлексія.

  1. Технологія «Створюємо настрій»
  • Відчуємо себе часточками колективу, краю, держави, Всесвіту і скажімо собі:
  • Я прийшов на урок для чого? (Учитися)
  • Треба бути яким? (Спокійним)
  • Зі мною хто у класі? (Мої друзі)
  •  Вони мене що? (Поважають)
  • Мені це як? (Приємно)
  • Я готовий до чого? (До успішної роботи)
  1. Побажання вчителя.
  • Сьогодні на уроці хочу знайти у вас те, що іншим непомітно: відвагу – в скромних, доброту – в черствих, працелюбність – у лінивих, радість – у сумних, щирість – у байдужих, жагу до знань – у всіх!

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Технологія «Ти – мені, а я – тобі»
  • Написати словниковий диктант, зробити його взаємоперевірку і виставити оцінки ( кожна правильна відповідь – 1 бал)

      На щастя, на жаль, як звичайно, безумовно, як на зло, як завжди, по-моєму, передусім, по-перше, крім того, до речі,  між іншим.

  1. Створення проблемної ситуації.
  • Дайте мені відповідь на питання: Завтра буде гарна погода? Ви переконані? Ні? А як це виразити? Що при цьому ми з вами використали і в словниковому диктанті,  й зараз?

IV. Повідомлення теми і мети уроку.

V. Мотивація навчальної діяльності.

      Технологія «ЗХВ» ( І частина)

             Знаю

Хочу дізнатися

Навчився

Моє практичне застосування

  •  що таке ВС
  •  речення без ВС може існувати
  •  ВС урізноманітнюють наше мовлення

- як правильно використовувати ВС умовленні

- які є групи ВС за значенням

- яка пунктуація при ВС

- яка синтаксична роль ВС у реченні

 

 

 

VI. Сприйняття і засвоєння навчального матеріалу.

  1. Пояснення вчителем навчального матеріалу.
  2. Практикум з таблицею
  • На основі таблиці підручника на с. 133 виконати усно вправу 290 на с. 132.
  1. Технологія «Коло думок»
  • Вправа 292 на с. 134 – усно.
  1. Синтаксичне дослідження з обґрунтуванням (біля дошки і в зошитах)
  • Записати речення, зробити його синтаксичний розбір. Чому ВС не є членом речення?

    Пізня весна, як відомо, дарує сухе погоже літо. (Пр., розп., неокл.; двоскл.,

    повне, пошир., усклад. ВС зі значенням вказівки на джерело повідомлення)

  1. Технологія «Мозкова атака»
  • Вправа 293 на с. 134 – усно, в парах.

VII.  Формування вмінь і навичок.

  1. Технологія «Спіймай слово» (картки)
  • Знайти у реченнях ВС, які «заблукали». Записати речення, правильно вживаючи ВС. Пояснити пунктуацію. Вказати групу за значенням.
  1. Мандрівники натомилися очевидно дуже. 
  2. Ми з Іриною наступного мабуть тижня підемо до музею.
  3. Дівчина була гарна як на мою думку квіточка.
  1. Диференційоване завдання:

 Технологія «Творче відновлення»

    А)   - вправа 297 на с. 135 – письмово ;

    Б)   - вправа  294 на с. 134 – письмово (для сильних учнів).

3) Технологія «Шпаргалка» (за наявністю часу на уроці)

    - на основі теоретичного матеріалу підручника та опрацьованого на уроці, скласти в

      парах опорні  схеми щодо пунктуації при ВС.

VIII. Рефлексія.

       Технологія «Я так думаю»

  • А де ще, крім уроків мови, ми використовуємо ВС?   (Етикетні форми привітання, побажання, заперечення; для мотивації дій та відстоювання власної думки на уроках історії, географії…)

ІХ. Підсумок уроку.

    1)  Технологія «ЗХВ» ( ІІ частина)

             Знаю

Хочу дізнатися

Навчився

Моє практичне

застосування

 

 

- правильно ставити розділові знаки при ВС

- розрізняти групи ВС за значенням

- правильно будувати речення із ВС

- увиразнення власного мовлення

- підвищення пунктуаційної грамотності

- вміння відстоювати власну точку зору

 

2) Технологія «Незакінчені речення» (за наявністю часу на уроці)

  • Продовжіть ряд ВС, що виражають впевненість: безумовно, …
  • Назвіть слова, що виражають емоційне ставлення мовця до змісту повідомлюваного: ….
  • Доберіть антонім до ВС на жаль. Ці ВС виражають ….
  • Якщо сполучник   а стосується ВС, то на письмі …
  • Не є ВС такі слова: …..(навіть, майже, приблизно, принаймі, все-таки, все ж таки,

                                         мовби, наче, неначе, немов, ніби, нібито, адже)

  • Ви сьогодні, діти, …

Х. Оцінювання та його мотивація.

ХІ. Домашнє завдання: п. 28 – вивчити правила;

              *(на 9 балів) – вправа 295 письмово, за завданням підручника

              **(на 12 балів) – вправа 299 письмово за завданням підручника.

ХІІ. Рефлексійне завершення уроку.

  1. Відгадати загадки.

-  Хто найбільше бачить?  (Розум)

-  Що старше від розуму? (Увага)

2) Заключне слово вчителя.

      - Ви, дітки, сьогодні молодці, вашими супутниками на уроці були Розум та Увага, котрі привели із собою ще й Старанність. Мені було дуже приємно з вами співпрацювати. Щиро дякую!

 

 

 

 

Технологія «ЗХВ»

             Знаю

Хочу дізнатися

Навчився

Моє практичне застосування

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Технологія «ЗХВ»

             Знаю

Хочу дізнатися

Навчився

Моє практичне застосування

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
11 січня 2019
Переглядів
1347
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку