Вступ. Літературний процес 70-90-х років ХІХ ст. Навчально-методична карта заняття.

Про матеріал
Навчально-методична карта заняття. Для роботи у ВНЗ за новою програмою. Дати загальну характеристику розвитку української літератури ІІ половини ХІХ століття, визначити особливості літературного процесу означеного періоду.
Перегляд файлу

НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНА КАРТА ЗАНЯТТЯ №

 

Група І-А мех., І-Б мех.

Предмет українська література

 

Тема заняття:  Вступ. Літературний процес 70-90-х               років ХІХ ст.

 

Мета: Дати загальну характеристику розвитку української літератури     ІІ половини ХІХ століття, визначити особливості літературного процесу означеного періоду.

 

Виховувати повагу до історичної правди, почуття патріотизму                і національної гордості.

 

Розвивати вміння визначати зв'язок між змінами в суспільному житті і розвитком літератури.

 

Тривалість 80  хв.

Вид заняття Лекція з елементами розповіді.

 

Забезпечення заняття:

  1. Наочні посібники

"Портретна галерея" прогресивних діячів ІІ пол. ХІХ ст.:    М. Драгоманова, М. Чубинського,  М. Лисенка; письменників - представників даного літературного періоду:

І. Нечуя-Левицького, Панаса Мирного, І. Франка, М. Старицького,                      І. Карпенка-Карого; збірки творів.

  1. Технічні засоби навчання

Комп’ютер

  1. Література (основна):

 Українська література. 10 клас: рівень стандарту, академічний рівень: Хрестоматія / Упорядник О. І. Борзенко. – Х.: Ранок, 2012. – 768 с.

 Авраменко О. М., Пахаренко В. І. Українська література: підручник для 10 класу (рівень стандарту, академічний рівень). – К.: Грамота, 2010. – 280 с.

  1. Література (додаткова):

 Семенюк Г. Українська література: підручник для 10 класу (рівень стандарту, академічний рівень). – К.: Освіта, 2010. – 352 с.

 

ЗМІСТ ЗАНЯТТЯ:

 

№ елемента

 

 

 

\

 

 

Елементи заняття, навчальні питання та засоби забезпечення заняття

 

Примітка

1.

  Організаційний момент   

- привітання студентів;

- підготовка аудиторії до заняття, перевірка наявності студентів.   

 

 

1.1 Привітання студентів   

1.2 Підготовка аудиторії до заняття, перевірка наявності студентів.   

 

2.

Ознайомлення студентів з темою та навчальними цілями заняття

- ознайомлення з літературним процесом 70-90-х рр.. ХІХ ст., з передовими громадськими діячами та їх творами.

 

 

3.

Мотивація навчання    

- слово викладача

 

 

4.

Актуалізація опорних знань

  • - повторення відомостей про періодизацію літератури

 

5.

Коментар відповідей та робіт  студентів

  • - підсумуйте прослухане;
  • - аналіз відповідей, виставлення оцінок  

 

 

6.

Викладення та вивчення нового матеріалу

  • - суспільно-політичний  і загальнокультурний процес 70-90 рр.;
  • - тематика художніх творів;
  • - висновки

 

7.

Запис плану лекції:

- суспільно-політичний  і загальнокультурний процес 70-90 рр.;

- поезія, проза

 

 

 

7.2    Поезія, проза

7.3    Основна тематика періоду

7.4    Висновки

 

8.

Закріплення знань студентів: усне фронтальне опитування за лекцією

1. Чим відзначалося літературне життя в Україні у другій половині ХІХ століття?

2. Коли були підписані Валуєвський циркуляр та Емський указ? Як вони позначилися на перебігу українського культурного життя?

3. З'ясуйте значення Південно-Західного відділу Російського географічного товариства у розвитку українознавства.

4. Схарактеризуйте подвижницьку діяльність громад початку 70-х років ХІХ століття.

5. Коли і де було відкрите Наукове товариство імені Тараса Шевченка?

6. Назвіть українських письменників, чия творчість припадає на 70—90-і роки ХІХ століття.

 

9.

Коментар роботи студентів

  • аналіз відповідей, виставлення оцінок

 

10.

Підсумок заняття

 

 

Завдання додому

Осмислення лекції, читати «Кайдашева сім’я» Нечуя-Левицького

 

Викладач: __________________________________ (підпис)

docx
Додано
2 квітня 2023
Переглядів
230
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку