Вуглеводи. Класифікація вуглеводів, їх утворення й поширення у природі.

Про матеріал
Конспект уроку "Вуглеводи. Класифікація вуглеводів, їх утворення й поширення у природі."
Перегляд файлу

Конспект уроку з хімії у 10 класі,

вчителя хімії Капітанівського ліцею,

Новомиргородської міської ради, Кіровоградської області,

Ловченко Аліни Миколаївни

Тема уроку: Вуглеводи. Класифікація вуглеводів, їх утворення й поширення у природі.

Мета уроку:

Навчальна:  ознайомити з поняттям вуглеводи, знати їх класифікацію, показати  значення вуглеводів та їх поширення у природі;

Розвиваюча:  розвивати логічне та екологічне мислення, вміння узагальнювати та робити висновки, аргументувати свою думку, наводити приклади та застосовувати свої знання на практиці.

Виховна: формувати вміння висловлювати свої думки; виховувати культуру спілкування; виховувати бережливе ставлення до природи та свого організму; сприяти розвитку інтересу до вивчення предмету хімії.

Хід уроку

І. Організаційний етап 

Візуальна перевірка вчителем готовності класу та учнів до уроку: освітленість, чистота, порядок у класі, наявність необхідного дидактичного обладнання, класного журналу, готовність учнів до уроку (наявність підручника, зошита, щоденника, необхідного канцелярського обладнання).

ІІ. Перевірка домашнього завдання

-Давайте з’ясуємо, які питання у Вас виникли про виконанні домашнього завдання?

(Озвучення способу розв’язування завдання одним із учнів класу, а інші здійснюють самоперевірку правильності його розв’язання.)

ІІІ. Етап актуалізації опорних знань 

-Ми продовжуємо нашу розмову про оксигеновмісні органічні речовини, але для початку пропоную Вам згадати все, що Ви вивчили на минулому уроці.

Швидке тестування за допомогою вправ  наLearningApps.org  (використати посилання за QR-кодом: зісканувати код мобільним пристроєм і перейти до вправи).

Учні за допомогою гаджетів виконують вправи на заповнення пропусків у реченні, на встановлення відповідності та складання пазлу.

 

ІV. Етап мотивації навчальної діяльності.

Погляньте, на зображення. Що спільного між цими продуктами харчування, з точки зору хімії?

Так, всі ці продукти містять вуглеводи.

Отже, тема сьогоднішнього уроку: «Вуглеводи. Класифікація вуглеводів, їх утворення й поширення у природі».

  1. Етап вивчення нового матеріалу.

Сьогодні на уроці ми будемо працювати за таким планом:

  1. Поняттям «вуглеводи».
  2. Класифікація вуглеводів.
  3. Утворення вуглеводів.
  4. Значення вуглеводів та їх поширення у природі.
  1. Поняття «вуглеводи».

Пригадайте, будь ласка, уроки біології, та скажіть, що Ви знаєте про вуглеводи?

Вуглеводи – найпоширеніші в природі органічні сполуки, які відповідають загальній формулі Сn 2O)m. Назва «вуглеводи» існує з ХІХ ст., та походить від слів «вуглець» і «вода».

  1. Класифікація вуглеводів.

Серед вуглеводів розрізняють:

  • Моносахариди (не здатні до гідролізу; до них належать глюкоза , фруктоза).
  • Дисахариди (утворюють під час гідролізу 2 молекули моносахаридів;  до них належить сахароза, або звичайний цукор).
  • Полісахариди – високомолекулярні речовини (утворюють під час гідролізу n молекул моносахаридів; до них належать крохмаль, целюлоза).

Завдання. Користуючись підручником,  скласти схему «Класифікація вуглеводів».

 

 

 

 

ВУГЛЕВОДИ

  1. Утворення вуглеводів.

Вуглеводи містяться в усіх живих організмах.  З уроків природознавства та біології  Ви знаєте, що вуглеводи утворюються в зелених рослинах і деяких бактеріях.

  • Пригадайте, як називається такий процес? Які речовини утворюються внаслідок цього процесу?

Схема процесу фотосинтезу в рослинах:

вуглекислий газ + вода  http://medialiteracy.org.ua/wp-content/uploads/2019/08/2-1.png  вуглеводи + кисень

Завдання. Складіть, за допомогою цієї схеми, хімічне рівняння реакції фотосинтезу, для одержання глюкози.

6СО2 +6Н2О → С6Н12O6 +6О2

  1. Значення вуглеводів та їх поширення у природі.

Глюкоза – (С6Н12O6) або виноградний цукор, міститься в фруктах і ягодах, меду, а в незначній кількості –  у крові людини і тварин.

Фруктоза – (фруктовий цукор)міститься в багатьох фруктах, ягодах, меду.

Сахароза – (звичайний цукор) – міститься у листі та соках дерев, фруктах, овочах, а найбільше – у цукровому буряку і цукровій тростині.

Лактоза – (молочний цукор) – міститься в молоці та молочних продуктах.

Мальтоза (солодовий цукор) міститься в пророслих зернах ячменю, організмах тварин. Утворюється в живій природі під час гідролізу крохмалю та глікогену.

Целюлоза (клітковина) найбільше міститься в насінні бавовника, волокнах льону.

Крохмаль – накопичується в зернах, насінні, бульбах, корінні рослин.

  • Пригадайте, як і де використовують вуглеводи в побуті та на виробництві?

Вуглеводи споживають у їжу, використовують у кулінарії та харчовій промисловості (глюкоза, сахароза, крохмаль), їх вводять внутрішньовенно, додають у таблетки та лікувальні сиропи (глюкоза, сахароза), вони є джерелом енергії для клітин організму (глюкоза, сахароза), відіграють важливу роль у збереженні і відтворенні генетичної інформації (рибоза, дезоксирибоза),  є компонентом текстильної та целюлозної промисловості, виробництва метанолу і етанолу, клеїв, паперу (крохмаль, целюлоза).

  1. Узагальнення та систематизація знань.

Перейдіть за QR-кодом та виконайте завдання.

  1. Домашнє завдання

Опрацювати § 23, виконати №170.

docx
Пов’язані теми
Хімія, 10 клас, Розробки уроків
Додано
10 травня 2023
Переглядів
199
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку