Конспект уроку з хімії у 10 класі,
вчителя хімії Капітанівського ліцею,
Новомиргородської міської ради, Кіровоградської області,
Ловченко Аліни Миколаївни
Тема уроку: Вуглеводи. Класифікація вуглеводів, їх утворення й поширення у природі.
Мета уроку:
Навчальна: ознайомити з поняттям вуглеводи, знати їх класифікацію, показати значення вуглеводів та їх поширення у природі;
Розвиваюча: розвивати логічне та екологічне мислення, вміння узагальнювати та робити висновки, аргументувати свою думку, наводити приклади та застосовувати свої знання на практиці.
Виховна: формувати вміння висловлювати свої думки; виховувати культуру спілкування; виховувати бережливе ставлення до природи та свого організму; сприяти розвитку інтересу до вивчення предмету хімії.
Хід уроку
І. Організаційний етап
Візуальна перевірка вчителем готовності класу та учнів до уроку: освітленість, чистота, порядок у класі, наявність необхідного дидактичного обладнання, класного журналу, готовність учнів до уроку (наявність підручника, зошита, щоденника, необхідного канцелярського обладнання).
ІІ. Перевірка домашнього завдання
-Давайте з’ясуємо, які питання у Вас виникли про виконанні домашнього завдання?
(Озвучення способу розв’язування завдання одним із учнів класу, а інші здійснюють самоперевірку правильності його розв’язання.)
ІІІ. Етап актуалізації опорних знань
-Ми продовжуємо нашу розмову про оксигеновмісні органічні речовини, але для початку пропоную Вам згадати все, що Ви вивчили на минулому уроці.
Швидке тестування за допомогою вправ наLearningApps.org (використати посилання за QR-кодом: зісканувати код мобільним пристроєм і перейти до вправи).
Учні за допомогою гаджетів виконують вправи на заповнення пропусків у реченні, на встановлення відповідності та складання пазлу.
ІV. Етап мотивації навчальної діяльності.
Погляньте, на зображення. Що спільного між цими продуктами харчування, з точки зору хімії?
Так, всі ці продукти містять вуглеводи.
Отже, тема сьогоднішнього уроку: «Вуглеводи. Класифікація вуглеводів, їх утворення й поширення у природі».
Сьогодні на уроці ми будемо працювати за таким планом:
Пригадайте, будь ласка, уроки біології, та скажіть, що Ви знаєте про вуглеводи?
Вуглеводи – найпоширеніші в природі органічні сполуки, які відповідають загальній формулі Сn (Н2O)m. Назва «вуглеводи» існує з ХІХ ст., та походить від слів «вуглець» і «вода».
Серед вуглеводів розрізняють:
Завдання. Користуючись підручником, скласти схему «Класифікація вуглеводів».
ВУГЛЕВОДИ
Вуглеводи містяться в усіх живих організмах. З уроків природознавства та біології Ви знаєте, що вуглеводи утворюються в зелених рослинах і деяких бактеріях.
Схема процесу фотосинтезу в рослинах:
вуглекислий газ + вода вуглеводи + кисень
Завдання. Складіть, за допомогою цієї схеми, хімічне рівняння реакції фотосинтезу, для одержання глюкози.
6СО2 +6Н2О → С6Н12O6 +6О2
Глюкоза – (С6Н12O6) або виноградний цукор, міститься в фруктах і ягодах, меду, а в незначній кількості – у крові людини і тварин.
Фруктоза – (фруктовий цукор) – міститься в багатьох фруктах, ягодах, меду.
Сахароза – (звичайний цукор) – міститься у листі та соках дерев, фруктах, овочах, а найбільше – у цукровому буряку і цукровій тростині.
Лактоза – (молочний цукор) – міститься в молоці та молочних продуктах.
Мальтоза (солодовий цукор) – міститься в пророслих зернах ячменю, організмах тварин. Утворюється в живій природі під час гідролізу крохмалю та глікогену.
Целюлоза (клітковина) – найбільше міститься в насінні бавовника, волокнах льону.
Крохмаль – накопичується в зернах, насінні, бульбах, корінні рослин.
Вуглеводи споживають у їжу, використовують у кулінарії та харчовій промисловості (глюкоза, сахароза, крохмаль), їх вводять внутрішньовенно, додають у таблетки та лікувальні сиропи (глюкоза, сахароза), вони є джерелом енергії для клітин організму (глюкоза, сахароза), відіграють важливу роль у збереженні і відтворенні генетичної інформації (рибоза, дезоксирибоза), є компонентом текстильної та целюлозної промисловості, виробництва метанолу і етанолу, клеїв, паперу (крохмаль, целюлоза).
Перейдіть за QR-кодом та виконайте завдання.
Опрацювати § 23, виконати №170.