Як скласти письмову частину англійського ЗНО-2019 на найвищий бал.

Про матеріал
З усіх частин ЗНО з англійської письмова частина вважається найскладнішою. Давайте розберемося, чому. Потрібно написати листа другові. Здавалося б, що може бути легшим? Однак дуже часто в подібній формі можуть бути втілені есе або огляд (review), або звіт про що-небудь. Необхідно уважно ознайомитися з критеріями оцінювання письмового завдання. Саме тут міститься ключ до успіху. Не полінуйтеся, прочитайте їх вдумливо. Матеріал корисний як для випускників, так і для вчителів англ.мови.
Перегляд файлу

Як скласти письмову частину англійського        ЗНО-2019 на найвищий бал

Как сдать письменную часть английского ЗНО-2019 на высший балл

З усіх частин ЗНО з англійської письмова частина вважається найскладнішою. Давайте розберемося, чому.

Потрібно написати листа другові. Здавалося б, що може бути легшим? Однак дуже часто в подібній формі можуть бути втілені есе або огляд (review), або звіт про що-небудь. Тому потрібно уважно читати завдання.

Що ж до об’єму, то від студентів, які складають на рівень В1 (стандарт), вимагається не менше 100 слів, а від студентів спеціалізованих англійських шкіл (рівень В2) – від 150. Загальна кількість балів – 14.

Необхідно уважно ознайомитися з критеріями оцінювання письмового завдання. Саме тут міститься ключ до успіху. Не полінуйтеся, прочитайте їх вдумливо.

Лист оцінюється за такими критеріями:

  1. Змістове наповнення (а1, а2, а3) – відповіді на питання, поставлені в завданні. Їх зазвичай три, і вони представлені переліком, але іноді ці ж три пункти ніяк особливо не виділені, а відокремлюються комами в описі завдання. За кожну відповідь можна отримати від 0 до 2 балів. Зазвичай 0 ставлять, коли неможливо зрозуміти сенс речення. Відповідно, писати потрібно розбірливо (і справа не лише в почерку).
    Слід враховувати, що якщо на питання приводиться відповідь у вигляді одного простого речення, без деталей та уточнень, то за таке можна отримати лише 1 бал. Відповідно, потрібно вкрай чітко та розгорнуто відповідати на питання в завданні. Можна отримати 6 балів, навіть припустившись граматичних або лексичних помилок, але за умови, що всі три пункти добре висвітлені. Наявність трьох завдань (пунктів) значно спрощує завдання, оскільки план листа вже є, його не потрібно вигадувати.
    Крім того, якщо ви наводите певні назви, то вони повинні відповідати місцевості, вказаній у завданні. Наприклад, не можна сказати, що в Лондоні ви гуляли Центральним парком, адже він у Нью-Йорку.

 

  1. Логіка викладення та зв’язність тексту (b1), а також відповідність письмового завдання заданому формату (b2) – структура твору, а саме: зв’язувальні слова та конструкції, стиль, формат, кількість абзаців, логічність розповіді. Отримати можна також від 0 до 2 балів за кожен критерій (b1 и b2). Якщо не притримуватися формату листа (відсутнє звертання, зачин, заключний вираз, прощання), то за таку роботу виставляється 1 бал за b1. Якщо написати менше двох абзаців, то за b2 також буде 1 бал. Якщо неправильно вжити linkers, то оцінка знижується тощо.

 

  1. Використання лексики (с). Тут оцінюється, наскільки правильно вживаються слова, чи правильно вони написані, чи відповідає їхнє значення тому, як вони вживаються. Наприклад, не слід вживати realise у значенні “виконати, реалізувати ”, адже з англійської це слово перекладається як “розуміти”. Оцінювання: від 0 до 2 балів. За цей критерій можна отримати два бали, якщо припуститися менш ніж трьох лексичних помилок та якщо вони не впливають на розуміння тексту.

 

  1. Використання граматики (d). Як бачите, за власне граматику можна отримати лише 2 бали з 14. Але це однаково досить важлива частина, оскільки якщо написано незрозуміло (помилок стільки, що неможливо розібрати написане), то моментально вилітають перші три пункти (відповіді на питання), і весь лист отримує 0 балів. Максимальні 2 бали можна отримати, припустившись не більш ніж восьми помилок, за умови, що вони не впливають на розуміння тексту.

Якщо учасник ЗНО отримує 0 балів за критерій а. Змістове наповнення, то вся робота оцінюється в 0 балів. Те ж саме стається, якщо абітурієнт отримує 0 балів за критерій с. Використання лексики або за критерій d. Використання граматики. Якщо учасник не взявся до виконання завдання, то вся робота також оцінюється в 0 балів.

 

Тепер розберемо критерії на прикладі:

Task:

You have just returned from Britain where you attended lessons at Summerhill Language

School. The school arranged for you to stay with a local couple you hadn’t met before your visit. Write a letter to your host family. First thank them for having hosted you and describe:

– what family traditions you liked and why

– what local food you enjoyed and why

– what events or activities impressed you most

Write a letter of at least 100 words. Do not write your own name, any dates, addresses or other personal information. Start your letter in an appropriate way.

 

Що буде розглядатися у якості критерію а1–3? Звісно ж, перелік із трьох пунктів. Алеще є завдання вище: First thank them for having hosted you. Якщо забути про це, можна отримати нижчий бал. У самих пунктах також є підступ, адже потрібно не просто перерахувати, що сподобалося, а ще й пояснити, чому. Тобто, ви пишете: I liked our evening family meals a lot. They gave me deep feeling of home and love. Якщо залишити лише перше речення, то це буде відповідь на першу частину питання, але не на другу. Відповідно, буде лише 1 бал.

Тепер щодо структури. Оскільки це лист, то й формат повинен бути, як у листі. Ми пишемо сім’ї, що приймає, отже, “Dear Mr and Mrs Smith”, ніяких “привіт”. І прощання – трохи формальніше, ніж із другом. Наприклад, “Best regards”.

Окрім того, повинні бути зачин та заключний вираз.

Наприклад, зачин може бути таким:

Thank you for hosting me these past several weeks. It’s been wonderful time and I am extremely happy to get to know you. (час також потрібно враховувати: оскільки в завданні “літня школа ”, то і про місяці не можна казати, кілька тижнів логічніші).

А заключний вираз таким:

Once again I am grateful for the time we’ve spent together. I will never forget it and hope that one day I will be able to host you in my country.

Між цими виразами ви пишете, власне, відповіді на пункти із завдання. Не забувайте, що кожен пункт (а1, а2, а3) починається з нового абзацу, як і вступна, і заключна частина листа.

На що потрібно звернути увагу в зачині та закінченні? Вони повинні логічно вписуватися в загальний сенс твору. А також складатися з більш ніж одного речення.

Наприкінці листа, після прощання, ім’я краще поставити не власне, але й не англійське, адже, за змістом завдання, ви не з англомовної країни.

 

Щодо лексики та граматики, на ЗНО діє правило: чим простіше, тим краще. Тобто, краще писати простішими словами та виразами, якщо ви можете написати їх без помилок, аніж написати дещо гарне та складне, але з помилками. Тут діє принцип: правильність важливіша за різноманітність.

За помилки у яких темах граматики можуть серйозно покарати:

  • часи (особливо -s після he/she/it);
  • вживання герундія або інфінітива;
  • модальні дієслова (can to do);
  • порядок слів у реченнях;
  • вживання необчислювальних іменників (наприклад, advice).

Несерйозними вважаються помилки:

  • артиклі;
  • прийменники;
  • орфографія (spelling);
  • порівняння прикметників.

 

Отже, відповіддю на питання “Що потрібно повторити перед письмовою частиною ЗНО?” будуть пункти з двох переліків вище.

Тепер ще кілька слів про зв’язувальні вирази та конструкції (linking phrases and linkers). Важливо пам’ятати, що абзац потрібно починати з таких “лінкерів”, щоби зробити розповідь логічнішою та зв’язнішою. Якими можуть бути лінкери?

  • Додавальними: in addition, additionally, also, moreover, furthermore, etc.
  • Протиставними: in contrast, on the other hand, however.
  • Перелічувальними: fisrtly, secondly, then, one more point I want to mention.
  • Фіналізуючими: In conclusion, Finally, To sum up – от ці лінкери нам якраз і не потрібні, адже в листі ми замість них використовуємо заключний вираз.

 

Зверніть увагу: якщо ви впевнені, що можете правильно виправити свої помилки з граматики та структури, то залиште собі час і виправте. Якщо не впевнені, то перевірте лише описки (пропущені літери, I з маленької літери, чиєсь ім’я або географічна назва). Але обов’язково переконайтеся, що ви відповіли на всі пункти завдання, а також що сенс написаного вами відповідає завданню.

Наприкінці хотілося б додати, що на пробному ЗНО письмова частина не перевіряється та не оцінюється. Тому суворо притримуйтеся рекомендацій і тренуйтеся писати листи, не забуваючи про критерії оцінювання. Якщо письмова частина іспиту – не ваша сильна сторона, то, можливо, заздалегідь заготовлені вирази для початку листа та його завершення можуть трохи полегшити підготовку.

 

docx
До підручника
Англійська мова (10-й рік навчання, рівень стандарту) 11 клас (Карпюк О.Д.)
Додано
4 квітня 2019
Переглядів
1289
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку