"Як визначити сторони світу" ЯДС 2 клас.

Про матеріал
Мета: ознайомити учнів з будовою компаса, розширити знання про правила визначення сторін горизонту, сприяти формуванню вміння визначати сторони горизонту; розвивати спостережливість і вміння аналізувати; виховувати любов до природи.
Перегляд файлу

Ночнюк Тетяни, 32ПО

Тема: Як визначити сторони світу

Підручник: Грущинська І., Хитра З. Я досліджую світ, 2 клас

 

Завдання уроку: ознайомити учнів з будовою компаса, розширити знання про правила визначення сторін горизонту, сприяти формуванню вміння визначати сторони горизонту; розвивати спостережливість і вміння аналізувати; виховувати любов до природи.

Тип уроку: урок-екскурсія, дослідницька

Орієнтовне забезпечення уроку: 

План викладу нового матеріалу на уроці:

  1. Будова компаса.
  2. Правила визначення користування компасом
  3. Формування вміння вимірювати.

Орієнтовний зміст роботи

 

І Організація класу, привітання

У цей ранковий, добрий час

Я рада, діти, бачить вас.

Треба всім нам привітатись.

Вліво-вправо поверніться,

Один одному всміхніться.

Чи готові до уроку? Молодці!

То ж сідайте. Працювати почали.

 

Хвилинка календаря:

1. Яке сьогодні число, місяць?

2. Погляньте на небо і визначіть його стан.

3. Користуючись термометром, визначіть температуру повітря.

4. Користуючись гномоном, визначимо довжину тіні від нього.

5. Аналіз народних прикмет.

6. Які сезонні зміни в житті рослин, тварин?

7. Яку сезонну роботу виконують люди в місті і селі?

ІІ Вступна бесіда

1.Правила дорожнього руху

  1. не відставати від класу
  2. при переході вулиці користуватися підземними, або наземними переходами.
  3. рухатися по тротуару
  4. не гратися біля дорожньої частини

2. Правила поводження в природі

  1. рухатися тільки по стежках
  2. не рвати квіти в букети
  3. не ламати гілки дерев
  4. не руйнувати мурашники і гнізда
  5. не приносити додому пташенят чи тварин з лісу чи парку

3. Правила техніки безпеки

  1. не вилазити на дерева чи паркани
  2. не пробувати на смак невідомі ягоди і гриби
  3. не підходити близько до тварин
  4. не включати голосно музику

 

ІІІ Актуалізація опорних знань учнів

Розгадаємо декілька загадок:

 

Давайте разом з вами пригадаємо що таке горизонт?

скільки є сторін горизонту?

А як називаються основні сторони горизонту? 

 

ІV Мотивація пізнавальної навчальної діяльності. Повідомлення теми, мети уроку.

Щоб дізнатися про тему урока нам потрібно розгадати загадку.

Ти чув про це у школі

І бачив, звичайно, в полі,

Там, де лінія землі

З небом сходиться вдалині.

(Горизонт)

* * *

Він і влітку, і взимку –

Між небом і землею.

Хоч все життя до нього іди –

А він все одно буде попереду.

(Горизонт)

* * *

Видно край, та не дійдеш.

(Горизонт)

Отож, наша тема «Як визначити сторони світу», в майбутньому коли ви захочете піти у ліс, ви зможете використати компас, адже ми навчимося ним користуватися.

V Засвоєння нових знань, формування умінь і навичок

1.Розповідь вчителя

Легко, швидко і точно допоможе визначити сторони горизонту на місцевості давній винахід людства — компас.

Компас — це прилад для визначення сторін горизонту.

Сучасний компас — це кругла коробочка. У закритому склом корпусі компаса розміщено намагнічену стрілку, яка вільно рухається на вістрі. На дні корпуса розташовано циферблат, на якому позначено сторони горизонту. Стрілку в неробочому стані гальмує спеціальний важіль.

Головною частиною компаса є намагнічена стрілка. Кінець стрілки, який часто зафарбований, указує на північ.

Корпус, північний і південний кінці намагніченої стрілки, циферблат із позначеними на ньому сторонами горизонту, важіль (гальмо).

Із компасом потрібно поводитись бережно, зберігати його подалі від металічних предметів, оберігати від ударів. Потрібно уникати роботи з компасом біля залізничних колій, ліній електропередач, тому що вони будуть впливати на покази магнітної стрілки.

Легко, швидко і точно можна орієнтуватися на місцевості за допомогою компаса — приладу для визначення сторін горизонту. Потрібно знати правила користування компасом.

Компаси ділять на два основні класи:

магнітні компаси типу стрілочних, які використовують туристи і топографи;

немагнітні. такі як радіокомпас (автоматичний радіокомпас) використовується на борту літальних апаратів для автоматичного визначення напрямку на наземні передавальні радіостанції;

і гірокомпас. який широко використовується в ракетній техніці і морської навігації. Це навігаційне гіроскопічні пристрій для вказівки напряму географічного меридіана. Він призначений для визначення курсу об'єкту, а також азимута орієнтованого напряму.

Щоб правильно визначити сторони горизонту, потрібно вміти користуватися компасом.

1. Покладіть компас на рівну поверхню. 2. Відтягніть важіль, щоб звільнити стрілку. 3. Коли стрілка перестане рухатися і заспокоїться, обережно поверніть компас так, щоб північний кінець стрілки опинився навпроти літер Пн., а південний — навпроти літер Пд. Тоді літери Зх. будуть вказувати на захід, а літери Сх. — на схід.

2.Інструктаж

клас ділиться на 2 групи

кожна група отримує завдання

1 група: завдання визначити сторони горизонту відносно школи

визначити в якій стороні світу знаходиться найближчий магазин

 

2 група: проміжні сторони горизонту відносно школи, визначити в якій стороні світу знаходиться найближчий магазин.

 

3.Самостійна робота (клас ділимо на групи і кожна отримує завдання)

дати компас та листочки з завданням, і по мірі можливості допомагати учням

 

Фізхвилинка

на 5 хвилин

 

VІ Закріплення  і застосування ЗУН

1.Бесіда за результатами роботи

Запитання щоб перевірити як діти виконали.

  1. Як ви використовували компас?
  2. Здаємо листочки та аналізуємо відповіді.

4. Робота в групах

Вікторина у групах. Учні по своїм групам відповідають, хто перший підніме руку.

1. Що таке компас?

а) Прилад для визначення напряму руху;

б) прилад для визначення сторін горизонту;

в) прилад, який використовують туристи і мореплавці.

2. Тінь, що падає опівдні від предметів, постійно вказує на:

а) південь;

б) північ;

в) захід.

3. Якщо стати опівдні обличчям у напрямку своєї тіні і розвести руки, то права рука вказуватиме на:

а) захід;

б) південь;

в) схід.

4. Гра «П'ять речень»

Учні в п’яти реченнях формулюють засвоєні на уроці знання.

5.Рухливі ігри

Стрибаємо по сторонам світу. Вчитель каже сторону світу, а учні стрибають у ту сторону.

VІІ Підсумок уроку

На уроці я навчився …

Мені було важко …

Тепер я знаю, що …

Мене здивувало …

 

VІІІ Оцінювання

 

ІХ Повідомлення ДЗ ( творче)

Зробити свій компас

docx
Додано
30 березня 2023
Переглядів
1712
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку