Які турботи приносить зима людям.

Про матеріал
Очікувані результати: Після цього уроку учні зможуть: - розповідати про турботи людей взимку в місті і селі; - визначати причини, що приводять до зимових турбот та їх наслідки; - пояснювати, як варто поводитися під час великого снігу, ожеледиці, виникнення бурульок; - висловлювати і пояснювати власні передбачення, ставлення до зимових турбот у сільській місцевості.
Перегляд файлу

Урок 36 Які турботи приносить зима людям.

Очікувані результати:

Після цього уроку учні зможуть:

  • розповідати про турботи людей взимку в місті і селі;
  • визначати причини, що приводять до зимових турбот та їх наслідки;
  • пояснювати, як варто поводитися під час великого снігу, ожеледиці, виникнення  бурульок;
  • висловлювати і пояснювати власні передбачення, ставлення до зимових турбот у сільській місцевості.
  1. Організація класу.

Скільки у нашому класі діток ,

Стільки почуємо різних думок .

Відповідь кожного учня важлива –

Заховані в ній і розум ,і сила .

  1. Вправа Синоптик.

(діти самостійно ставлять запитання і за бажанням адресують своєму однокласнику)

  1. Перевірка домашнього завдання.

Робота в групах.

_-Обєднайтеся у групи і дайте відповідь на запитання – Яку користь приносять птахи? Свої відповіді зобразіть за допомогою вправи Фішбоун.

  • Яких правил будете дотримуватись працюючи в групі ?

Презентація відповідей.

4. Актуалізація знань.

  • Давайте пригадаємо, які природні явища помічаємо взимку?
  • Відгадайте загадки.
  • Я падаю на ваші хати
  • Я білий – білий, волохатий.
  • Я прилітаю вам до ніг
  • І називаюсь просто(сніг).
  • На якому малюнку зображене це явище?
  • Пригадайте, які рослини залишаються під снігом зеленими?
  • (Суниці, барвінок).
  • Взимку у саду на вітах
  • Заіскрились білі квіти.
  • Хто ж цей диво – садівник,
  • Що зробив такий квітник?(Іній)
  • На якому малюнку є іній?

Хто узимку до діток

Заповзе під кожушок,

Пощипає ручки, щічки

Забереться в черевички.(Мороз)

  • На якому малюнку ви зрозуміли , що день морозяний?

Ще недавно в річці

Плескалась водичка.

Як зявився сивий дід,

То зробив з водички(Лід).

5.Оголошення теми уроку.

Як ви думаєте, про що будемо говорити на уроці?

Отже, проблемну тему запишемо в голові скелета – Які турботи приносить зима людям?

Вивчення нового матеріалу.

Яка температура повітря переважає взимку?

Запишемо причину на верхній кісточці нашого скелета – холодно.

Розгляньте малюнки і скажіть: про що дбають люди?(малюнки утеплення вікон, камін, тепловізор)

  • Ще перед опалювальним сезоном ваші батьки перевірили справність котлів, почистили димарі. Утеплюючи вікна.і двері люди зберігають тепло в оселі. Утеплюють поролоном, монтажною піною. За допомогою тепловізора визначають місця витоку тепла.
  • Білий колір –найтепліше .
  • Червоний, жовтий – середня температура.
  • Синій, фіолетовий – низька температура.
  • Отже. На нижній кісточці нашого скелета запишемо наслідок – утеплюють.
  • Прочитайте інформацію у підручнику ст.. 89
  • Який колір переважає взимку?
  • Що дає такий колір?
  • Отже, 2 причина на верхній кісточці – випав сніг.
  • Які турботи у людей?
  • Чому сніг потрібно прибирати біля будинків?
  • Розгляньте малюнки і скажіть, як прибирають сніг на вулицях нашого села ?
  • Як у великих містах?

 

  • Отже, на нижній кісточці запишемо наслідок – розчищати.

 

  • Фізкультхвилинка.
  • Загадка.
  • Росте вона додолу головою
  • Росте вона холодною зимою.
  • А тільки сонечко засяє
  • Вона заплаче, помирає?(Бурулька)
  • Внаслідок зміни температури утворюються бурульки. Запишемо 3 причину на верхній кісточці.
  • Яких правил треба дотримуватись при такому явищі?
  • Комунальна служба встановлює попереджувальні знаки і огорожі біля можливих місць падіння бурульок , збивають із дахів  будинків. Як наслідок- треба дбати про безпеку і збивати бурульки.Запишемо 3 наслідок у скелет.
  • Розгляньте малюнки.Яке зимове явище зображено? Що роблять люди при ожеледиці?
  • 4 верхня кісточка – ожеледиця.
  • А наслідок –посипати піском, сіллю.
  • Робота над прислівям.
  • Де багато снігу, там багато хліба.
  • Як розумієте прислівя?
  • Які турботи у жителів села взимку?(малюнки: ремонт с/г техніки, снігозатримання на полях)
  • Чому хлібороби взимку ремонтують техніку?
  • Сучасна технологія Ноу-тілл зменшує швидкість танення снігу на полях.При збиранні культур залишають високу стерню і стебла затримують сніг.
  • 5 кісточка – ремонт техніки.
  • А наслідок- вчасний збір урожаю.
  • Чим займаються ваші батьки взимку?
  • 6 кісточка зверху – догляд за домашніми тваринами.
  • Знизу –  їжа.
  • Розгляньте малюнки і скажіть,чим займаються взимку люди у місті?
  • Утеплюють вікна і двері,розчищають сніг, посипають дороги піском,збивають бурульки, працюють у теплицях та оранжереях.
  • Який підсумок запишемо в хвості риби?
  • Взимку особливі турботи.
  • Хвилинка відпочинку.Вправа Допиши вірш.
  • Всі поглянули в віконце.
  • Там на нас чекає (сонце)
  • Ловим його промінці,
  • Щоб здорові були всі.
  • Закріплення вивченого.
  • 1.Знайомство з зимовими прикметами.
  • Робота з підручником ст.. 89
  • Хто знає прикмету про зимову погоду?
  • Дома дізнаєтесь більше народних прикмет про зимову погоду і розповісте на наступному уроці.
  • 2.Робота в парах.
  • Розгадайте головоломку.
  • Знайдіть і зафарбуйте слова назви зимових турбот.
  • Підсумок уроку.

Вправа Кола по воді

- Назвіть дію, яка починається з поданої букви? Які турботи у людей взимку?

Т – трудитися

У - утеплювати

Р – розчищати

Б – будувати

О –отримувати

Т – тримати

А – адаптуватися

Яку допомогу ви можете надати взимку своїм батькам?

 

Дбаючи про здоровя взимку, що порадите однокласникам ?

Гра.Чи вірите ви

  • що взимку співають ластівки
  • що омелюх перелітній птах
  • що взимку ростуть бурульки
  • що в місті доглядають корів

Домашнє завдання.

Ст. 88 - 89

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
28 березня 2019
Переглядів
650
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку