Лінгвістичне спостереження1. Він так плентався, що здавалося, нікуди не поспішає, хоча часу в нього було обмаль.2. "Що ти там белькаєш собі під ніс?" - роздратовано запитала мачуха.3. Сьогодні я пила ароматну каву з роцяцькованого горняти.4. Твій комп'ютер не працює, тому що ти неправильно інсталював нове програмне забезпечення. Прочитайте речення. Проаналізуйте підкреслені слова. Якого відтінку надають вони мовленню?
Вибіркове письмо. Запишіть лише загальновживані слова. Перевірте себе за тлумачним словником. Плай, парубок, фотосинтез, плаксійко, поле, пізній, день, жаднюга, планета, ватра, врубати, скиглити, сестра, читати, жайворонок, ледар, дощ, жмут, бараболя, косинус, лафет, кілобайт, дружба, альфа, освіта.
Лінгвістичне конструювання Вегетаріанець, наказ, вельмишановний, довідка, ухвала, оповідачка, відповідальність, знаменитий, власний, прийдешній, графік, повноваження, відповідно до, розгляд, заява. Визначте, які з поданих слів належать до офіційно-ділової лексики. Складіть із словами словосполучення, характерні для офіційно-ділового стилю.
Вибіркова робота «Кошик»Батько, швидко, річка, хлопчисько, нездоланний, телевізор, пелюсточки, яблуня, величавий, дядюган, дбайливий, хижак, екстремальний, газета, мрійник, оксамитовий, ручки, набридло, ладо, меморіал, чужбинонька, діти, комедія, манівці. Наповніть кошик: подані слова запишіть в дві колонки: у праву — нетральні, у ліву — емоційно забарвлені