Захід до Всесвітнього тижня медійної та інформаційної грамотності: Подорож до країни «Інтерленд»

Про матеріал

Сценарій заходу до Всесвітнього тижня медіа та інформаційної грамотності. Розрахований на учнів 2-4 класів.

Перегляд файлу

Дата 8.11 (25.10)

Клас: 2 – 4

Форма: Квест

Назва: Подорож до країни «Інтерленд»

Вміст:

І. Гра – знайомство: Ім’я та відповідь на питання «Яка улюблена тваринка?»

ІІ. Мандрівка країною «Інтерленд»

Тепер ми знаємо кожного члена нашої сміливої команди і тепер можемо рушати у дуже важливу, небезпечну але дуже цікаву подорож. Ми звами будемо досліджувати країну під назвою «Інтерленд». Ця, здавалось би маленька країна на карті дуже глибока насправді.

  1.       Річка реальності (Не дай себе обманути)

Перша локація цієї країни, яку ми бачимо – це річка реальності. Першим випробуванням стане перехід на ту сторону водойму.

У річці, що протікає через Інтерленд, переплітаються правда й вигадка. Однак не все те золото, що блищить. Прояви кмітливість і долай перешкоди. Остерігайся шахраїв, які ховаються у воді. Вони спробують тебе обманути. Щоб дістатись іншого берега річки, необхідно правильно відповісти на питання рибалок, тоді вони допоможуть нам перейти на інший бік.

За кожну правильну відповідь учень отримує чупа – чупс.

Питання:

     Тобі надійшов електронний лист із кумедною темою. Очевидно, це шахрайство. Які будуть твої дії?

  1.   Я видалю його та забуду про це.
  2.   ХА-ХА. Я перешлю його друзям, щоб повеселити їх, але попрошу не переходити за посиланням.
  3.   Я не переходитиму за посиланням та позначу його як спам.

     Кілька друзів хочуть розіграти найбільшого жартівника з вашої компанії. Тому вони створили фальшивий обліковий запис у чаті, щоб видавати себе за нього. Які будуть твої дії?

a)  Я нічого не робитиму

b)  Я скажу, що мені це не подобається і я не буду брати в цьому участь.

c)  Я приєднаюся - бо це весело. Це жарт!

     Подумай уважно: який значок показує, що сайт надійний?

  1.   Піднятий великий палець (лайк)
  2.   Прапорець (галочка)
  3.   Сердечко
  •   Ти дуже хочеш завантажити нову цікаву гру, проте про неї немає відгуків і в тебе виникає відчуття, що з нею щось не так.
  1.   Спитаю, що про це думає друг
  2.   Завантажу гру й подивлюся, чи вона безпечна.
  3.   Складний випадок. Якщо я сумніваюся, то поговорю з батьками.
  •   Тобі надійшов «лист щастя» від друга, який просить тебе переслати його 10 приятелям, щоб виграти класний телефон. Які будуть твої дії?
  1.   Я видалю електронного листа й розкажу другові, що його обліковий запис могли зламати.
  2.   Я надішлю його 10 друзям. Можливо, це не правда, але чому б не спробувати?
  3.   Чому лише 10 друзям? Я надішлю 20.
  •   Тобі потрапила на очі реклама браслета зі справжніми діамантами, який би сподобався твоїй бабусі… і коштує він усього 200 гривень. Твої дії?
  1.   Як найшвидше оплачу кредитною карткою когось із батьків
  2.   Звучить надто добре щоб бути правдою. Я проігнорую.
  •   У рекламі, яку ти бачиш на веб-сайті, блимає посилання на безкоштовну систему відеоігор. Що ти робитимеш?
  1.   Я проігнорую та забуду про це.
  2.   Я натисну, щоб скористатись пропозицією. Як таке можна пропустити?
  3.   Я не натискатиму на рекламу, а введу URL-адресу вручну в новому вікні.
  •   Інший геймер пропонує обмінятися предметами в грі, і це дасть тобі змогу покращити свій результат. Для цього йому потрібні дані твого особистого облікового запису.
  1.   Я попрошу, щоб натомість він дав свої дані для входу.
  2.   Я проігнорую запит і заблокую користувача.
  3.   Чудово! Я надішлю цьому користувачу свої дані для входу, щоб обмінятися.
  •   Що можна зробити, щоб захистити свої облікові записи від злому?
  1.   Не повідомляти свої паролі нікому, крім батьків
  2.   Створити унікальний пароль, який важко вгадати.
  3.   Створити унікальний пароль і нікому його не повідомляти.

Чудова робота! Однак це ще не все. Час продемонструвати свої знання.

  •   Пильність в Інтернеті – важлива річ. Тому я користуюся підказками, які допомагають мені побачити різницю між                .

 

  •   Коли хтось намагається дізнатися мій пароль або особисту інформацію оманливим шляхом – це              .

Молодці діти! Ви відповіли на усі питання і рибалки показали нам яким чином дістатися другого боку річки.

  1.       Уважна гора (Ділися з обачністю)

Висвітлюємо карту країни Інтерленду

Дивіться діти, що це таке? Вірно, це карта країни Інтерленд. Як ми бачимо ця стежинка веде нас прямо до гори. Знаєте як називається ця гора? Вона називається Уважна гора.

Центр гірського містечка Інтерленду – це місце, де сходяться й перетинаються шляхи всіх мешканців. Нажаль не лише добрі та чесні люди є жителями цієї країни, є і такі, які полюбляють водити за носа та обманювати. Тому нам треба бути максимально уважними коли будемо розповідати жителям цієї країни інформацію про себе.

Гра з картками (червоний – оточення, жовтий – друзі, зелений – родина). Ведучій називає інформацію, яку планує виставити в інтернет. Діти піднімають картки та кажуть з ким можна ділитись такою інформацією.

Інформація:

  • Зірка на спільній зоряній ночі (оточення);
  • Місце, де ви підібрали собаку (друзі);
  • Ваша улюблена казка (родина);
  • Ваш перший день в школі (родина);
  • Секретний рецепт вашої найсмачнішої страви (родина);
  • Світлини з відпустки/подорожі (друзі);
  • Ваші захоплення і хобі (оточення);
  • Секрет, як ви вчилися їздити на велосипеді (родина);
  • Список подарунків, які ви хочете б на День народження (друзі);
  • Місце, де ви плануєте відсвяткувати свято Нового року (оточення);
  • Ваш улюблений мультфільм (друзі);
  • Ваша найкраща дружба на шкільному подвір'ї (друзі);
  • Смачні рецепти, які ви вивчили разом зі своєю бабусею (родина);
  • Секрет, як ви виграли першу гру у футбол (друзі);
  • Ваші мрії про те, ким ви хочете стати, коли виростете (родина);
  • Місце, де ви проводите літні канікули (друзі);
  • Ваша найкраща вечірка з масками (друзі);
  • Ваша перша подорож на море (родина).

Молодці, кожен з вас не потрапив у руки злих жителів Інтерленду. Давайте це відсвяткуємо і будемо рухатись далі!

Руханка https://youtu.be/_eD21EzS5ig?si=7sJSWMMUwK-NXhNa

  1.       Вежа зі скарбами (Бережи свої таємниці)

Молодці! Поки ми святкували навіть не помітили як дісталися незвичайної вежі. Вежа зі скарбами – це фортеця, де можна зберігати найцінніше.

Давайте з вами спробуємо виконати те, що робить кожен житель Інтерленду: Збери повідомлення й електронні листи, які містять особисту інформацію, і надійно заховай їх у вежі. Для цього тобі потрібно перехитрити хакерів, інакше вони викрадуть твої повідомлення й особистості дані.

1 етап: Діти шукають повідомлення

2 етап: Малюють на них замок.

  1.       Королівство доброти (Круто бути доброзичливим)

Пройшовши усі випробування з якими стикаються жителі Інтерленду, ми дійшли до королівства доброти. Усі жителі цього королевства дуже чемні та полюбляють казати добрі слова усім просто за те, що вони існують. Давайте і ми спробуємо.

Діти почерзі витягують листок з іменем дитини і кажуть комплімент.

ІІІ. Кінець

Вам сподобалась подорож у країну Інтерленду? Будете користуватися звичаями жителів Інтерленду? Тепер нам час рушати назад до нашої країни, до ваших батьків та друзів. Дякую всім що були частиною нашої команди мандрівників!

docx
Додано
9 листопада 2023
Переглядів
107
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку