Захід " Математично-лінгвістичне асорті"

Про матеріал
Метою нашого заходу є розвиток творчих здібностей учнів , навички колективного шукання істини та ущильнити міжпредметні звязки між предметами українська мова та математика.Теми повязані з основними розділами математики. Пропоную 4 теми на вибір, кожна з яких має по 5 питань. -Дроби 1.Дріб у якого чисельник =знаменнику називається..(неправельний) 2. Чому дорівнює добуток взаємно обернених чисел (1) 3.Щоб помножити десятковий дріб на 10 треба…( дес. Дріб перенести на 1 одиницю вправо) 4.Що означає скоротити дріб 5. що більше ½ чи 1/5 ? - Натуральні числа 1 . Найменше натуральне число ? 2. Найбільше двоцифрове , що ділиться на 5 ( 95) 3. скільки секунд у одній годині (3600) 4.квадрат числа 40 ( 1600)
Перегляд файлу

«Математично-лінгвістичне асорті»

Вступні слова:

А. І.Доброго дня, шановні діти, сьогодні у нас незвичайний захід, адже перед вами вчитель математики та вчитель української мови.

К.І. Доброго дня, шановні гості !

Милі діти, скажіть будь ласка, які на вашу думку навчальні предмети є одними з найнеобхідніших, без яких ні школу не закінчиш, ні в навчальний заклад не вступити ? Правильно, це математика і українська мова .  Здавалося б ну що може бути спільного між ними ? А між тим вони один без одного просто існують.

А. І. Отже,  сьогодні  на нашому заході ми в цьому і переконаємося.

А.І. Любіть рідну мову

Мова — краса спілкування,

Мова — як сонце ясне,

Мова — то предків надбання,

Мова — багатство моє.

Мова — то чиста криниця,

Де б'є, мов сльоза, джерело,

Мова — це наша світлиця,

Вона як добір

К.І

Якщо хочеш досягнути

У житті своїм вершин,

Математику збагнути

Мусиш тонко, до глибин.

Калькулятор і комп’ютер,-

Хто сьогодні їх не зна?

Та за пояс їх запхнути

Може світла голова.

Якщо хочеш бізнесменом

Після школи, друже, стать,

Аксіоми й теореми

Мусиш добре пам’ятать.

Якщо лікарем ти станеш,

То, колего, тут затям

Коли десь помилишся –

Хтось поплатиться життям.

Не кажу про космонавтів,

Вчителів і моряків.

Та коли чогось не знав,

Час це вивчити настав.

Не махай на все рукою,

Не лінуйся, а учись

Бо чого навчишся в школі,

Знадобиться ще колись!

А. І. Тема

 К. І. Мета

Метою нашого заходу є розвиток творчих здібностей учнів , навички колективного шукання істини  та ущильнити міжпредметні звязки між предметами українська мова та математика.

А. І. Правила поведінки під час заходу. Розподіл на команди

А. І. «Мовне асорті» (А.І)

  1. Утворіть нові слова, використовуючи цифрове значення.

 

КІНО              ТІЛО            СОСНА                КОЗУБ (кошик)

1432                3214               34512                    5 4321

_____             ______         ________             _______

  1. (К.І) Математичні теми

Теми повязані з основними розділами математики. Пропоную 4 теми на вибір,  кожна з яких має по  5 питань.

-Дроби

1.Дріб у якого чисельник =знаменнику називається..(неправельний)

2. Чому дорівнює добуток взаємно обернених чисел (1)

3.Щоб помножити десятковий дріб на 10  треба…( дес. Дріб перенести на 1 одиницю вправо)

4.Що означає скоротити дріб

5.  що більше ½ чи 1/5 ?

- Натуральні числа

1 . Найменше натуральне число ?

2. Найбільше двоцифрове , що ділиться на 5   ( 95)

3. скільки секунд у одній годині (3600)

4.квадрат числа 40 ( 1600)

          5. Як не маючи ніяких вимірювальних приладів відрізати 60 см від шнура, довжина якого 80 см ?

Відповідь: Шнур зігнути навпіл, потім половину отриманого шнура зігнути ще раз навпіл і взяти першу половину і половину половини.

-- Кути

1 Дайте означення трикутника

2.Як поділяються трикутники за величиною кутів

3.Як називається кут більший за 90  градусів?

4. Прилад для вимірювання величини кутів?

5. Два кути називаються рівними якщо … .

--Сюрприз

1.До школи йшло 5 хлопців, а на зустріч ім чотири . Скільки дітей йшло до школи ? (5)

2. Два батька і два сина впіймали 3 карасі ,кожен по одному! Як це можливо  (дід ,син, внук)

3. Один чоловік купив три кози, заплатив за них 300 гривень . По чому пішла кожна коза?  ( по землі)

4.найдревніший обчислювальний прилад  ( пальці)

5. Опівночі ішов дощ,  чи можна чекати  сонячної погоди через дві доби  ( ні, буде ніч)

3. Розв’яжіть “граматичні приклади”. (А.І.)

 

СОН + ТИН + ЦЕ - Н - ТИ = _________________

КІТ + НИЗ + ГАЙ - ЗІТ - Й = __________________

ГОЛ + РОМА + ХА - МАЛА = _________________

ДАР + СОН+ОК+ПЕС-САД=   _________________

     

  1. (К.І.) «Встановити відповідність»  або знайди пару

 Інтерактивна вправа  « раціональні числа» https://learningapps.org/1955157

По  три представники з кожної  по черзі розв’язують приклади

  1. “Чарівна фразеологія”(А. І.)
  1. Поясніть фразеологізми.
  • Крутити хвостом (хитрувати, лукавити, підлещуватися; зневажати; тікати.)
  • Крутитися як білка в колесі (бути постійно зайнятим)
  • Накивати п’ятами  (тікати)
  • Пекти раків (червоніти)
  • Знати на зубок (добре знати)
  • Підсунути свиню (навмисно зробити шкоду)
  • У рот води набрати (мовчати)
  • Поставити крапку (уточнити всі деталі)
  • Стояти горою (захищати когось)
  • Уставляти палиці в колеса (заважати)

5. Визначити швидкість читання.(К. І.)  А зараз  знайдемо середню швидкість читання вірша застосовуючи математично –лінгвістичні здібності

 

«Садок вишневий коло хати »

Садок вишневий коло хати,
Хрущі над вишнями гудуть,
Плугатарі з плугами йдуть,
Співають ідучи дівчата,
А матері вечерять ждуть.

Сім'я вечеря коло хати,
Вечірня зіронька встає.
Дочка вечерять подає,
А мати хоче научати,
Так соловейко не дає.

Поклала мати коло хати
Маленьких діточок своїх;
Сама заснула коло їх.
Затихло все, тілько дівчата
Та соловейко не затих.

(К.І.)Хвилинка гумору

 

К.І  Музична пауза

Пісня- « ой на горі два дубки»

« маруся раз ,два, три калина»

« Міліони, міліони алих роз»

« учат в школе»

 

  1. Випишіть слова на букву «П»(А.І.)

 

(Півень, пір’я, пиріжки, плече, поліно, полумисок, присіли, пішли, полум’я, піч, припічок, петрушка, приправа, полива, пил, підлога, пригнулися, показав, подивився, понурені). 

 

  1. Піраміда слів (рослини,  тварини, предмети побуту, їжа) з прикладом. (К.І.)

 

  1.  Поясни значення прислів’я  з числівниками.(А.І.)

1.Брехень багато, а правда одна.

2.В роботі «ох», а їсть за трьох.

3. Влітку один тиждень рік годує.

4. Всі за одного і один за всіх.

5.Говорить так, як три дні хліба не їв.

6. Живи просто, проживеш років зо сто.

7. Сім раз відмір, а один відріж.

8. Один у полі не воїн.

Отже, ми сьогодні з вами працювали однією великою  командою, ми вас запрошуємо у дружнє коло єднання, для того щоб ви відчули товариську підтримку, надійне плече один одного.

К. І. Притча

Вечоріло. Битим шляхом йшло двоє подорожніх — батько й семирічний син.

Посеред шляху лежав камінь.

Батько не помітив каменя, спіткнувся, забив ногу. Крекчучи, він обійшов камінь, і, взявши дитину за руку, пішов далі.

Наступного дня батько з сином йшли тією ж дорогою назад. Знову батько не помітив каменя, знову спіткнувся і забив ногу.

Третього дня батько й син пішли тією ж дорогою. До каменя було ще далеко. Батько каже синові:

— Дивись уважно, синку, треба обійти камінь. Ось і те місце, де батько спіткнувся й забив ногу.

Подорожні сповільнюють кроки, але каменя немає. Бачать, обабіч дороги сидить сивий старий дід.

— Дідусю, — запитав хлопчик, — Ви не бачили тут каменя?

— Я прибрав його з дороги.

— Ви також спіткнулися й забили ногу?

— Ні, я не спіткнувся й не забив ногу.

— Чому ж ви прибрали камінь?

— Бо я — людина. Хлопчик зупинився у задумі.

— Тату, — запитав він, — а Ви хіба не людина?

Діти, який ми висновок можемо зробити з вище сказаного?

 

А. І. Правильно, ми з вами маємо в першу чергу залишатися людьми в будь-якій життєвій ситуації. А Людина має бути розумна – тому нам потрібно вчитися, людина має бути вихована, тому нам треба прислухатися до старших, людина має бути порядною. Ми вас закликаємо бути чесними, справедливими, товариськими, люблячими по відношенню один до одного.

К. І. Діти, а зараз ми вас просимо зайняти свої місця та отримати заслужену винагороду.

 

ЇЖА

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ТВАРИНИ

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

 

РОСЛИНИ

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

 

ПРЕДМЕТИ ПОБУТУ

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

docx
Додано
5 серпня 2023
Переглядів
572
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку